TV kurierem -sprawdzacie tv przy kurierze?

Traper44

New member
Witam,

Pytanie takie mam, jak w temacie.
Opcja - kurier dostarcza tv do domu.
Co sprawdzić?
Uruchamiacie sprzęt przy kurierze? ... no żeby sprawdzić czy działa, czy matryca nie walnięta w transporcie ... itp.
Zapewne będzie marudził .... ale można dać kawę i 20zł za "postojowe" ...... i odpalamy?

A jak Wy odbieraliście swoje TV od kuriera? .... jakieś przygody?
 
Ostatnia edycja:

Reynold

New member
Niby tak ale zanim kurier da Ci otworzyć przesyłkę, będziesz musiał podpisać list przewozowy albo inny dokument odbioru. Po tym już nie powiesz mu "coś jest nie tak, nie podpisuje, nie odbieram przesyłki".
Kupując zdalnie masz chyba 10 dni na zwrot towaru.
 
Ostatnia edycja:
Sprawdzac nalezy bezwzglednie czy matryca nie uszkodzona.
Nie marudza specjalnie (mialem ostatnio 2 sprawdzenia przy kurierze)
20 zyli i ciesza sie i podziwiaja tv
U mnie grzecznie poczekali kurierzy na sprawdzenie a podoisik pozniej
 
Ostatnia edycja:

Traper44

New member
Dziękuję za odzew.
Kilka zakupów kurierem miałem (.... 3 metrowa drabina, tarcze hamulcowe, monitor HP22" + akcesoria - bez testowania).

Ale TV jeszcze nie.

Jaka byłaby najlepsza metodologia sprawdzania TV ? najszybsza i wskazana przez Was?

Ja wyobrażam sobie to tak:
- oglądam zewnętrznie paczkę czy nie uszkodzona
- list przewozowy podpisuję, kurier dostaje 20zł i kawkę .... on popija a ja w tym czasie:

- otwieram paczkę i sprawdzam czy wszystko jest w paczce
- wyjmuję delikatnie monitor (ekran) i opieram pod kątem na kanapie (na przykręcanie podstawy (nóżek) nie ma wszak czasu !!!), ....
- podpinam zasilanie do prądu i co dalej ..... ?
- pilot będzie w folii bez bateri !!!!!, z pilota nic nie zrobię, uzbrajać pilota ? .... eee, no to chyba
- wciskam jakiś zewnętrzny klawisz na TV ... może z klawisza zadziała i powinno coś tam wyświetlić? Będzie jakiś obraz kontrolny lub demo ? Jak będzie obraz = to matryca cała, uffff

Ale czy to już koniec testu???!!!
- podpinać jakiś sygnał zewnętrzny ... np. coś z laptopa ?
- bawić się dalej?
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
To że złożysz podpis kurierowi nic nie oznacza. Tylko tyle że przesyłka do Ciebie dotarła. Potem prosisz go o poczekanie na rozpakowanie i w razie jakiegokolwiek uszkodzenia mechanicznego spisujecie protokół, że towar doszedł uszkodzony. To jest bardzo ważne.
 

Traper44

New member
To że złożysz podpis kurierowi nic nie oznacza. Tylko tyle że przesyłka do Ciebie dotarła. Potem prosisz go o poczekanie na rozpakowanie i w razie jakiegokolwiek uszkodzenia mechanicznego spisujecie protokół, że towar doszedł uszkodzony. To jest bardzo ważne.

OK - ale są różnego typu uszkodzenia. Jak widoczne na zewnątrz to bułka z masłem, ale mogą być takie niewidoczne ???
Ja pytam się o wskzana (podpowiadaną) metodologie sprawdzenia to etapu "tv emituje obraz".
Przeczytaj mojego maila powyżej jeszcze raz.
 

Reynold

New member
Nie sądzę aby kurier chciał czekać aż podłączysz tv i sprawdzisz czy nie ma bandingu, cloudingu, martwych pikseli, nieaktywnych linii itd.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
To daj mu 50zl i niech czeka, oni i tak tam zarabiaja grosze i kazdy na tym skorzysta, bez stresu i nerwow.
 

Traper44

New member
Nie sądzę aby kurier chciał czekać aż podłączysz tv i sprawdzisz czy nie ma bandingu, cloudingu, martwych pikseli, nieaktywnych linii itd.

Ja nie o tym pisze .... nie o to pytam się !
Chcę sprawdzić czy matryca nie ucierpiała w trakcie transportu i czy TV emituje obraz.

Szczególowe testy (np czy nie ma bandingu, cloudingu, martwych pikseli, nieaktywnych linii itd) będą w dniach kolejnych.
 

tdoman

New member
Przy kurierze to chyba się sprawdza czy nie ma fizycznych uszkodzeń. A z innej beczki - można tv odpalić zaraz po wniesieniu? nie musi się chwilę zaaklimatyzować w pomieszczeniu?

td
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Zachowanie jest następujące.
1. Płacisz za przesyłkę
2. Sprawdzasz obowiązkowo przy kurierze czy sprzęt jest cały w środku
3.Podpisujesz dokumenty potwierdzające odbiór.

Jeśli....
Jeśli sprzęt jest uszkodzony wypełniacie protokół szkody
Sprzęt jest ubezpieczony zawsze , więc bez oba.
Dzwonisz do sklepu w którym kupiłeś i prosisz o zamianę na model nie uszkodzony.

Warunek konieczny - sprawdzenie przy kurierze podczas dostawy OBOWIĄZKOWE !!! Wówczas nie ma żadnych kłopotów.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Jak wnosisz sprzet z niskich temperatur, to nie powinno sie odpalac.
Trzeba odczekac, tak aby mniej wiecej wyrownac z cieplota otoczenia.
Pamietam jak na gieldach funkcjonowaly stoiska na ktorych testowany byl sprzet przy zakupie, tam zawsze osuszali przed odpaleniem suszarkami.
Nie wiem czy to jest dobry sposob, ale funkcjonowalo to cale lata i nigdy nie slyszalem o zadnych problemach.
 

Traper44

New member
Zachowanie jest następujące.
1. Płacisz za przesyłkę
2. Sprawdzasz obowiązkowo przy kurierze czy sprzęt jest cały w środku
3.Podpisujesz dokumenty potwierdzające odbiór.

Jeśli....
Jeśli sprzęt jest uszkodzony wypełniacie protokół szkody
Sprzęt jest ubezpieczony zawsze , więc bez obaw.
Dzwonisz do sklepu w którym kupiłeś i prosisz o zamianę na model nie uszkodzony.

Warunek konieczny - sprawdzenie przy kurierze podczas dostawy OBOWIĄZKOWE !!! Wówczas nie ma żadnych kłopotów.

OK .... ale czy wszystkie uszkodzenia są widoczne na zewnątrz!
Czy są takie, że ich nie widać ("wstrząsowe") ?

Co w przypadku, że karton i matryca zewnętrznie jest OK .... a kurier odchodzi, i my za kilka godzin widzimy martwy czarny ekran ! (np. nie dochodzi zasilanie, albo wyświetla wadę ) ..... a sklep twierdzi my wysłaliśmy TV poprawnie działający i Pana obowiązkiem było sprawdzić czy przesyłkę dostarczono prawidłowo .... skwitował Pan spedytorowi, że jest OK i teraz on twierdzi, że mógł Pan uszkodzić sam po dostawie ..... na a gdyby np. w na liście przewozowym było wpisane, że tv niesprawny przy doreczeniu oraz przesyłka zewnetrznie nieuszkodzona, to my byśmy się szarpali z kurierem. A tak nie wiadomo kto zawinił? ... sklep - kurier -klient (dotyczy wad nie widocznych zewnętrznie).
 
D

Deleted member 121090

Guest
OK - ale są różnego typu uszkodzenia. Jak widoczne na zewnątrz to bułka z masłem, ale mogą być takie niewidoczne ???
Ja pytam się o wskzana (podpowiadaną) metodologie sprawdzenia to etapu "tv emituje obraz".
Przeczytaj mojego maila powyżej jeszcze raz.
Wiesz jak wygląda uszkodzenie mechaniczne powstałe w trakcie transportu?
Coś rozwalone, coś złamane.
Jak tego nie ma a TV jest zepsuty, to i tak będziesz korzystał z gwarancji lub Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży. Nic Ci obecność kuriera nie da.
 

accu

New member
Bez reklam
Przy kurierze to chyba się sprawdza czy nie ma fizycznych uszkodzeń. A z innej beczki - można tv odpalić zaraz po wniesieniu? nie musi się chwilę zaaklimatyzować w pomieszczeniu?

td

Witam uprzejmie ,
Masz rację , kurier z reguły się spieszy , ale po stwierdzeniu manualnym i optycznym że opakowanie
telewizora jest w porządku i taśmy zabezpieczające całe(to bardzo ważne dokładnie sprawdzić) , z reguły kurier chce żeby mu podpisać ,
ale nie zawsze . Są kurierzy ,że sami proponują otwarcie opakowania i wyjmują telewizor , podstawę
i pozostałe akcesoria . Matrycę telewizora oglądasz wtedy , czy jest cała, czy nie ma jakiś zarysowań
i tym podobne i wtedy podpisujesz .Inaczej sporządza się protokół w dwóch egzemplarzach -druk powinien mieć kurier . Z reguły nie ma czasu na podłączenie do zasilania . Czasem jest to niemożliwe
np .zimą gdy telewizor był przewożony na mrozie i musi w pokojowej temperaturze przez godzinę
dojść do temperatury otoczenia . Na sprawdzenie jest 10 dni . Delikatnie woreczki foliowe można
otworzyć ( w granicach normalnego zarządu , aby produkt sprawdzić).
Duże telewizory powinny być przewożone na paletach .(to więcej kosztuje ale jest wtedy telewizor
bezpieczny)
Przepraszam, że się rozpisałem .
BTW ,fakt jak dasz "parę złotych" kurierowi to jak jest ciepły dzień i jesteś "przygotowany" to telewizor możesz podłączyć do zasilania .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

prezy

New member
Bez reklam
Przy kurierze sprawdzamy tylko wady fizyczne, pęknięcia, zarysowania, czy dany zestaw jest kompletny itp. Kurier często żąda podpisu ale ma też obowiązek zostać do momentu sprawdzenia paczki (tylko wady fizyczne).
Jak coś nie jest nie tak spisujecie protokół w przeciwnym wypadku nikt reklamacji nie uzna.
Jeżeli chodzi o wady "ukryte" np. wadliwa matryca, brak obrazu, problem z softem itp. to już tylko z producentem w ramach gwarancji.
Wielu producentów żąda dowodu zakupu a nawet "podbitej" karty gwarancyjnej dlatego koniecznie i to trzeba sprawdzić przy kurierze - WAŻNE!
 

Traper44

New member
Pytania moje wynikają z faktu, że o spedytorach mówi się różnie a ja nie wiem jak:
- jak wygląda "pobita" matryca?
- jak wygląda "przyciśnięta" (przyduszona) matryca?

Czy podczas oględzin jest to widoczne bez podpinania do prądu?
 
Ostatnia edycja:

Traper44

New member
Przy kurierze sprawdzamy tylko wady fizyczne, pęknięcia, zarysowania, czy dany zestaw jest kompletny itp. Kurier często żąda podpisu ale ma też obowiązek zostać do momentu sprawdzenia paczki (tylko wady fizyczne).
Jak coś nie jest nie tak spisujecie protokół w przeciwnym wypadku nikt reklamacji nie uzna.
Jeżeli chodzi o wady "ukryte" np. wadliwa matryca, brak obrazu, problem z softem itp. to już tylko z producentem w ramach gwarancji.
Wielu producentów żąda dowodu zakupu a nawet "podbitej" karty gwarancyjnej dlatego koniecznie i to trzeba sprawdzić przy kurierze - WAŻNE!


Nie chcę bawić się w reklamacje w sytuacji, gdy kurier dostarczy co prawda sprzęt bez uszkodzeń zewnętrznych ale nie działający ("nie gra"). W takiej sytuacji chcę odebrania towaru wadliwego (niezgodny z zamówieniem) i ponownej wysyłki sprzętu działającego .... i kurier jest dobrym świadkiem, w sytuacji gdy sprzęt dotarł do mnie niedziałający.
Wówczas można spisać notatkę z kurierem, że TV dostarczył cały, ale dotarł niesprawny do Klienta.
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Jeżeli chodzi o wady "ukryte" np. wadliwa matryca, brak obrazu, problem z softem itp. to już tylko z producentem w ramach gwarancji.

A zwrot w ramach zakupu przez internet juz nie obowiazuje? Bo mi sie wydaje ze to lepsza droga, jak nowy tv wysylac na dzien dobry do serwisu. Ja tak wlasnie zrobilem, mimo ze sprzedawca chcial mi wmowic ze ten model "tak ma". Pomijajac juz przejscia, to finalnie zwrocil pieniadze. Trudno zebym nowy tv po godzinie wysylal do serwisu. Podobnie w MM, wielokrotnie zwracalem, ale oni sami mowia zeby sobie sprawdzic na spokojnie w domu i jak jest ok, to przyjsc i podbic gwarancje.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Nie chcę bawić się w reklamacje w sytuacji, gdy kurier dostarczy co prawda sprzęt bez uszkodzeń zewnętrznych ale nie działający ("nie gra"). W takiej sytuacji chcę odebrania towaru wadliwego (niezgodny z zamówieniem) i ponownej wysyłki sprzętu działającego .... i kurier jest dobrym świadkiem, w sytuacji gdy sprzęt dotarł do mnie niedziałający.
Wówczas można spisać notatkę z kurierem, że TV dostarczył cały, ale dotarł niesprawny do Klienta.
A co kuriera interesuje, czy dostarczył sprawny czy niesprawny TV.
Jeszcze raz napiszę, od tego masz gwarancję lub ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży.
Wybór należy od Ciebie. Jakbyś nawet podłączył TV i on nie działa, to kurier jest serwisantem który ma autorytatywnie stwierdzić że TV jest do d...y, a może kable masz uwalone, może nie wiesz jak podłączyć, przeczytałes przed tym instrukcję obsługi? Bo to najczęściej dosyć gruba książeczka lub teraz sporo info na dołączonej płytce. Jak na szybko podłączysz przy kurierze to tak na dobrą sprawę potem Ci mogą w serwisie wmówić, że coś uwaliłeś z własnej winy, bo zrobiłeś to niezgodnie z instrukcją.
 
Do góry