TV do zdjęć + "normalnego" użytkowania...

Jacklon

New member
Witam Szanownych Forumowiczów!
Troszkę poczytałem forum i wywnioskowałem, że TV Pioneer biją rywali na łeb i szyję pod względem jakości obrazu. Ale od początku... Warunki:
- pokój ma wymiary 3x4 metry
- TV będzie centralnie na ścianie 3m
- punkt do oglądania to dwa fotele odległe o ok 1-1,5m od ściany (pod dużym kątem do ekranu) + kanapa odległa ok 2,5m od ekranu
- oświetlenie boczne, za kanapą - nie przewiduję żadnych odbłysków

Cel:
- oglądanie zdjęć (jestem fotografem)
- normalne oglądanie TV przy kawie (programy publiczne)
- filmy DVD, HD
- możliwośc ustawienia profilu ICC telewizora (dysponuję urządzeniami pomiarowymi) -> rozwinięcie
- rozsądna cena (6-7k pln), ale z zakupem mi nie spieszno

Pytania:
- wielkość ekranu: 42" czy 50" (zauważam, że Pioneer przy 50" ma większą ilość pixeli w poziomie) -> czy jest sens tak dużego ekranu w relatywnie małym pokoju
- 720p vs. 1080p
- podanie sygnału z komputera (a może AppleTV, tylko on jest 720p)

Rozwinięcie:
Na codzień pracuję na dużych rozdzielczościach (komputer): 2560x1600 i na jakości zdjęć niezmiernie mi zależy. Monitory pracują w 8 i 12 bitach na kanał, ale zdaję sobie sprawy, że takiego gamutu nie uzyskam. Niemniej jednak potrzebuję jak najwyższy gradient barwny. Ponadto znaczną część zdjęć mam czarno-białą i skala szarości jest dla mnie ważna.