Trzask w głośnikach po uruchomieniu amplitunera Onkyo TX-NR636

Saszku

New member
Czy ktoś się może spotkał z dziwnym trzaskiem w głośnikach po uruchomieniu amplitunera ?
Nie wiem czy wcześniej nie zauważyłem takiego czegoś, czy dopiero teraz amplituner zaczął się tak zachowywać.
Po uruchomieniu amplitunera słychać najpierw przełączające się wewnątrz przekaźniki, a następnie stuknięcie w kolumnach, przy zmianie głośności również słychać takie delikatne pykanie w głośnikach.
Dodatkowo przy głośności powyżej 40 w skali 0-80 słychać delikatny szum z gwizdków, im więcej na skali tym głośniejszy. Dzieje się tak na wszystkich wejściach po za "TUNER", "NET", "USB", "BLUETOOTH" ?

Czy konieczny będzie serwis ?
 

quasimodek

Member
Bez reklam
W moim zestawie nie odnotowałem żadnych trzasków ani szumów, póki co.
Jedyny słyszalny dźwięk to załączający się przekaźnik podczas odpalania zestawu. Cyknięcie w ampie po czym pojawia się dźwięk na głośnikach.
 

Saszku

New member
Ok. dzięki za podpowiedzi, sprawdzę na innym gniazdku ale przewód sieciowy nie posiada uziemienia jak dobrze pamiętam. Dodam, że uruchamiałem amplituner nie włączając żadnych sygnałów wejściowych typu TV itd.\

Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi, że nie może tak być i jak najszybciej powinienem odesłać amplituner do serwisu bo mogę uszkodzić kolumny.
 

bubafat

Active member
Bez reklam
Generalnie to jak chcesz testowac, to musisz odpiac wszystkie zrodla, zostawic tylko glosniki i zagrac cos z usb, czy wifi. Jak nie bedzie buczec, trzeszczec, czy co tam jeszcze masz, to zacznij wpinac kolejno zrodla i zasilaj je z tej samej listwy i gniazdka, a nie z gniazdka z drugiego konca pokoju.

Aaa teraz dopiero doczytalem, ze na USB/NET nie masz klopotow.
 
Ostatnia edycja:

Saszku

New member
Tak jest, podczas gdy odtwarzam dźwięk z jakiegoś źródła nie zauważam zniekształceń, słyszę trzaski wtedy kiedy amplituner nie dostaje żadnego sygnału. Zaraz się biorę za testy ;)
 

Saszku

New member
Sprawdziłem wszystkie gniazdka w mieszkaniu, zrzuciłem też wszystkie bezpieczniki w mieszkaniu pozostawiając napięcie sieciowe tylko w pokoju w którym jest podłączony ampli i dalej to samo. W poniedziałek pakuję ampli i wysyłam do serwisu EIC, na szczęście jest jeszcze na gwarancji.

Jakieś propozycje zaznaczyć, że oczekuję naprawy czy celować w wymianę na nowy egzemplarz ? Jak myślicie są jakieś szanse otrzymania nowego urządzenia ?
 
Do góry