Tryb serwisowy i katastrofa gotowa !

cEzior

New member
Witam,

Wczoraj miałem małą przygodę z moim telewizorem KDL-32V4500. A o co chodzi?. Otóż nieszczęsny tryb serwisowy jest motywem przewodnim tego posta. Ale do rzeczy. Jak za pewnie wiecie używając klawiszy w trybie Stand by ?display, 5, vol+, pwr można wejść w tryb serwisowy telewizora. Zaciekawiła mnie liczba spędzonych przed nim godzin i takie tam. Nie wiem na cholerę cokolwiek grzebałem, ale zdaje mi się, że opcja jaką zmieniłem brzmiała jakoś: number of monitor i tu zmieniłem z 0 na 1 lub z 1 na 2. Po czym zapaliły się wszystkie trzy diody na odbiorniku i nastała ciemność. Dźwięk jest, ale obraz już niekoniecznie. I tu moja prośba do ludzi, którzy mieli z czymś takim do czynienia czy istnieje ratunek, ewentualnie czy istnieje sposób na reset telewizora ? Miałem nadzieję, że odłączenie z gniazdka na coś się zda, ale nawet cała noc poza siecią 220V nie pomogła. Podobno też przytrzymanie klawisza HOME przez ok. 10 sek. powoduje reset, ale nic z tego.

Z góry bardzo, ale to bardzo dziękuję za pomoc !

Pozdrawiam,

cEzior.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Witam,

Wczoraj miałem małą przygodę z moim telewizorem KDL-32V4500. A o co chodzi?. Otóż nieszczęsny tryb serwisowy jest motywem przewodnim tego posta. Ale do rzeczy. Jak za pewnie wiecie używając klawiszy w trybie Stand by ?display, 5, vol+, pwr można wejść w tryb serwisowy telewizora. Zaciekawiła mnie liczba spędzonych przed nim godzin i takie tam. Nie wiem na cholerę cokolwiek grzebałem, ale zdaje mi się, że opcja jaką zmieniłem brzmiała jakoś: number of monitor i tu zmieniłem z 0 na 1 lub z 1 na 2. Po czym zapaliły się wszystkie trzy diody na odbiorniku i nastała ciemność. Dźwięk jest, ale obraz już niekoniecznie. I tu moja prośba do ludzi, którzy mieli z czymś takim do czynienia czy istnieje ratunek, ewentualnie czy istnieje sposób na reset telewizora ? Miałem nadzieję, że odłączenie z gniazdka na coś się zda, ale nawet cała noc poza siecią 220V nie pomogła. Podobno też przytrzymanie klawisza HOME przez ok. 10 sek. powoduje reset, ale nic z tego.

Z góry bardzo, ale to bardzo dziękuję za pomoc !

Pozdrawiam,

cEzior.

Widzisz kolego dobrze ze chociaz sam sie przyznajesz ze na cholere tam zagladales, bardzo sie dziwie tym wszystkim co tam wchodza i szukaja szczescia . Moze zadzwon gdzies do jakiego sklepu sonego wiesz czasem mozna trafic na gosci aktory pomoze. Bo tutaj na forum to malorealne zeby ktos ci pomogl, ale daj Boze . Pozdrawiam
Lolek
 

cEzior

New member
No właśnie. Sam sobie ukręciłem ten bat, a teraz chyba sam się nim wybatożę ;). Ale nic to, jest nauczka na przyszłość. A co do zasadności użycia trybu serwisowego to nie jest to bynajmniej forma poszukiwania szczęścia, a raczej zabieg czysto praktyczny. Można na przykład dzięki temu dowiedzieć się czy aby telewizor tuż przed zakupem nie był eksponowany na wystawie przez dajmy na to kilka tysięcy godzin zanim trafił w ręce klienta bo i z takimi przypadkami się spotkałem (tu na forum). Tak czy siak, dziś telewizor trafił do serwisu i jest szansa, że zostanie naprawiony w ramach gwarancji o czym nie omieszkam Was poinformować.

Pozdrawiam,

cEzior
 
Ostatnia edycja:

accu

New member
Bez reklam
Oby.

Ale po co ci takie info czy stał na wystawie czy nie? Co to zmienia?

Witam.
Nie zgadzam się z Twoim poglądem. Oczywiście , że nie należy grzebać w menu serwisowym , ale przecież można przeglądnąć zawartość treści opcji tego menu. Jeśli trochę umiemy po angielsku , lub sobie przetłumaczymy , to na pewno nic nie uszkodzimy , a dowiemy się wielu pożytecznych informacji
dotyczących telewizora np. jak ustawione tunery : DVB-T , DVB-C , DVB-S.(czy są włączone-On,czy są
wyłączone-Off,w zależności od kraju-Country dependent. Jeśli jakiś tuner nie działa to możemy sami dokonać właściwego ustawienia, a następnie w historii(Store) zapisać. To tylko jeden z przykładów,że znajomość menu serwisowego w żadnym przypadku nie szkodzi. Ja menu serwisowe w używanych przeze mnie telewizorach poznałem dogłębnie i nic jak dotąd nie naruszyłem , żeby spowodować uszkodzenie telewizora.

Pozdrawiam , :)
accu
:kom:
 

merx

New member
Witam.
Czy będąc w menu serwisowym można coś przypadkiem przełączyć czy jest jakiś 'system' potwierdzenia wyboru?
 

cEzior

New member
Witam.
Czy będąc w menu serwisowym można coś przypadkiem przełączyć czy jest jakiś 'system' potwierdzenia wyboru?

Przypadkiem raczej nie. Klawisze 1,2,3 służą do przełączania kolejnych stron menu. Systemu potwierdzania nie ma. Też tak myślałem, że aby jakąś opcję przełączyć potrzeba będzie jeszcze potwierdzić wybór, ale się przeliczyłem. Ale co ja tam wiem :fool:.

Jak na razie czekam na telewizor. Jest w serwisie, oczywiście autoryzowanym i nie wiem już czy ludzie ci to zwykła zbieranina, która coś tam kiedyś miała do czynienia z naprawą sprzętu AGD, bo RTV już nie koniecznie, gdyż powiedziano mi, że naprawić to mogą jedynie na czuja. Czyli przełączyć tą opcję, którą ja "naprawiłem", bo i tu cytuję "bez wizji nie jesteśmy w stanie wiele zrobić. Jeśli nie uda się przywrócić tego co pan przestawił na czuja to konieczna będzie wymiana płyty głównej".
Co o tym sądzicie bo sam już nie wiem :niewiem:. A jeśli rzeczywiście jest to takie skomplikowane to czy ktoś może orientuje się ile taka płyta może kosztować ?

Pozdrawiam,
:(
 

accu

New member
Bez reklam
Witam.
Piszesz nieprecyzyjnie . Jeśli tylko przeglądasz, to nic nie uszkodzisz. Jeśli jakąś opcję lub wartość
zmieniasz , a nie wiesz dokładnie do czego służy lub jaka jest zalecana przez producenta wartość,
to katastrofa może stać się faktem. Jak się nie jest przygotowanym do "naruszenia nastaw serwisowych" lub przestawienie danej opcji np.z "off" na "on" w przypadku tunerów o ile dany model telewizora dany tuner cyfrowy posiada , to nie wolno nic zmieniać w ustawieniach menu serwisowych pod żadnym pozorem. No , płyta główna kosztuje sporo , drogo również kosztuje matryca.
Pozdrawiam , :)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

cEzior

New member
Dzięki accu !.

To, że nie można przełączać żadnych opcji, o których nie ma się zielonego pojęcia to już wiem ;). Pytanie tylko czy inni to wiedzą ?.

Stąd apel do wszystkich. Przeglądać TAK. Zmieniać NIE, chyba że jest się osobą wykwalifikowaną do tego typu operacji.

Zdrówka życzę :)

cEzior
 

cEzior

New member
Dziś odebrałem naprawiony telewizor. Serwisowi udało się przywrócić ustawienia do stanu początkowego i chwała im za to. Naprawa odbyła się w ramach gwarancji, co bardzo miło mnie zaskoczyło :eek:k:.

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za zainteresowanie !

cEzior
 

slawko_23

New member
Bez reklam
No właśnie. Sam sobie ukręciłem ten bat, a teraz chyba sam się nim wybatożę ;). Ale nic to, jest nauczka na przyszłość. A co do zasadności użycia trybu serwisowego to nie jest to bynajmniej forma poszukiwania szczęścia, a raczej zabieg czysto praktyczny. Można na przykład dzięki temu dowiedzieć się czy aby telewizor tuż przed zakupem nie był eksponowany na wystawie przez dajmy na to kilka tysięcy godzin zanim trafił w ręce klienta bo i z takimi przypadkami się spotkałem (tu na forum). Tak czy siak, dziś telewizor trafił do serwisu i jest szansa, że zostanie naprawiony w ramach gwarancji o czym nie omieszkam Was poinformować.

Pozdrawiam,

cEzior
Tak, można sprawdzić ilość godzin, ale:
tv jest z kolekcji 2008 to co Ci to teraz da? Pewnie masz już go jakiś czas?
można zresetować ten licznik...i co wtedy? Dobrze, że Ci go naprawił (pewnie nie mówiłeś co i jak) za free.
 
Ostatnia edycja:

cEzior

New member
Ha !,
Powiedziałem o tym, a jakże !. Mało tego powiedzieć o tym co dokładnie przełączyłem wręcz musiałem, gdyż tylko precyzyjny opis mojego zapętlenia się w menu i ostatecznie zablokowanie telewizora mogło serwisowi pomóc w jego odpętleniu ;).
A co mi to dało? Mmmm, właściwie była to tylko czysta ciekawość z mojej strony ile godzin już przed nim spędziła moja rodzinka.
Pozdrawiam.
 

hiero.zato

New member
Aaaaaa, to w porządku ;)

Zrobiłem właśnie wczoraj taką samą głupotę jak kolega.
Też już nie mam wizji. Czy możesz mi powiedzieć który serwis to wyprowadził na prostą. Ja narazie zgłosiłem temat do serwisu we Wrocławiu. Czekam na ustalenie wizyty serwisowej. Chętnie bym sie jednak dowiedział kto sobie z tym poradził.

Pozdrawiam
 

cEzior

New member
Jasne już podaje.

Hit Serwis. Autoryzowany serwis Sony, Samsung, LG.


71-064 Szczecin,

Szwoleżerów 22

tel. 0914333741 lub 661971560


 
Do góry