TH-42PV80 - usterka :/

varnar

New member
Witam forumowiczów, jestem a w zasadzie to byłem od 17.12.2008 szczęśliwym posiadaczem tego modelu TV. Niestety dziś a w zasadzie to wczoraj padł, ale w dziwny sposób - na ekranie (dokładnie na środku prawej połowy) pokazał mi się zielonkawy pasek, szerokości mniej więcej 5-6 CM z góry na dół ekranu. Pasek widoczny jest na wszystkich opcjach sygnału od HDMI po antenę AV oraz wszystkie menu w TV.
Wyłączyłem TV z prądu - lekko z wyczuciem popukałem po tylnej obudowie TV i problem ustąpił ale nie do końca...
TV wyłączyłem około 21 aby obniżyć sobie ciśnienie (myśl wynoszenia go z 4 piątra po schodach do serwisu) po czym włączyłem go mniej więcej teraz jakieś 20 min temu. Pasek znów się pokazał - wyłączyłem i tym razem znacznie ciszej i delikatniej obstukałem TV (tak aby nie pobudzić rodziny ;))
Pasek niestety nie znikł.. Jednak postanowiłem nie wyłączać TV. Udałem się w stronę barku aby radykalnie moje ciśnienie załagodzić czymś mocniejszym a tu nagle ten dziwny pasek powoli tak jak by hmm sekcjami po 5-6 cm2 zaczął znikać na całej wysokości... aż znikł w całości (trwało to jakieś 15sek)
Moim zdaniem to nie problem matrycy tylko jakiegoś sterownika lub wzmacniacza lub linii zasilania tych sekcji ?
TV włączany był 46 razy, i chodził głównie w trybie Eco łącznie przez 73h nie wyświetlając jeszcze statycznych obrazów (profilaktycznie docierałem)

Drodzy forumowicze - mam nadzieje, że dokładnie opisałem swój problem gdyż jestem początkującym na tym forum. Nie wiem co robić.. reklamować to od razu czy czekać jeszcze i sprawdzać co będzie? Jak tylko trafie na serwis Panasonica to napiszę jak poszło. Tak czy inaczej nowi nabywcy nie zrażajcie się do tego modelu - jak działał sprawnie to jest jak najbardziej godny polecenia - a ja już przywykam powoli do tego, że zakupiony z mojej ręki sprzęt elektroniczny zawszę wędruje na serwis i to już od kilka lat mnie ten pech prześladuje.

pozdrawiam.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Jest nowa usługa w Panasonic Polska . Serwis ze specjalną walizką pojawia się w Twoim domu i na miejscu naprawia sprzęt.
Informacja pochodzi ze specjalnej agencji reklamowej Panasonic Polska i działą od 5.01.2009 . Zadzwonić musisz do Panasonic Polska - i dostaniesz info.
 

varnar

New member
Dziś uruchomiłem TV. Po problemie śladu nie było :( a może :)
Problem w tym, że jeżeli coś faktycznie pada w TV a padnie zaraz po gwarancji to będzie zapewne kosztowny problem.
Po testuję jeszcze TV zanim zgłoszę to do serwisu. Będę relacjonować na bieżąco co udało mi się zaobserwować - być może kiedyś pomoże to komuś w podobnej sytuacji.
Jak na razie zaobserwowałem, że gdy wyłączam TV od zasilania całkowicie - rano (lub po jakimś czasie) po ponownym włączeniu, problemu nie ma. A gdy TV zostaje wyłączony z pilota (czuwanie) to rano włączając go był ten problem..

pozdrawiam
 

mexxmen30

New member
Ja ci powiem ze pojawil mi sie taki cienki pasek kiedys moze z 3 razy jak przechodziłem z sygnału FULL HD na zwykły na cyfrowym polsacie to wtedy zmniejszał mi obraz i na lewej polowie tv pojawiała sie zielona krecha przełaczałem wtedy format na mniejszy np: 720x576 i znikał , tak sie dzialo jak docierałem plazme gdzies do 100h teraz mam cały czas właczona rozdzielczosc FULL HD i nic sie nie dziejea tv ma juz z ponad 600h wiec zobacz czy ty nie masz sygnału właczonego FULL HD a program nie jest w tym systemie nadawany
 

varnar

New member
Witam, sprawdzałem te przejścia - kompletnie nic się nie dzieje. Problem pokazuję się po dłuższym nie oglądaniu TV (4-5h) jak tylko go włączam to pokazuje się ten zielonkawy pas od góry do dołu.. po jakichś 1-2 min się zmył i do tej pory go nie widać. Zrobiłem zdjęcia i wysłałem zgłoszenie serwisowe. Będę czekać - TV ma ponoć konstrukcje modułową więc jak tylko to nie jest jakiś problem z matrycą, spece z Panasonica powinni wpaść z odpowiednią płytką i po problemie (w zasadzie to wolałbym za taki dojazd nawet zapłacić niż targać go z 4 piętra i do tego Taxi bagażowe..)
Przy okazji tego problemu skusiłem się dokładnie przyjrzeć matrycy - znalazłem jeden pixel który chyba jest uszkodzony... a mianowicie cały czas świeci na taki lekki niebieski/zielony (jest to w innej części matrycy niż wyżej omawiany problem) w zasadzie to nie przeszkadza bo jest on całkiem z lewej i to w dolnej części.. Czy takie coś kwalifikuje się do wymiany panelu czy to po prostu zlać bo w zasadzie tego w ogóle nie widać a jedyną rzeczą co drażni to wiedza, że jest on tam i nie pracuje tak jak powinien...

pozdrawiam
 

mexxmen30

New member
No u mnie ten problem zielonego pasa juz sie nie pojawia tak jak pisałem od kilkuset godzin pracy.
Natomiast co do wypalonych pixeli to kwestia jest sporna w rozumieniu prawa sprzet jest wadliwy nawet jak ma wypalony tylko jeden pixel, natomiast w szczegołach gwarancyjnych firmy zapisuja sobie wpis iz dopuszczalne jest aby matryce miały wypalone iles pixeli twierdzac iz nie wpływa to na jakosc obrazu - chyba ze wypalony pixel jest w centralnej czesci wyswietlacza i swieci na biało ale to jest walka z wiatrakami najwiecej reklamacji jest na wypalone pixele w laptopach i komorkach i w tych przypadkach wiekszosc reklamacji jest odrzucana tak wiec mozesz zapytac servisanta jak sie to ma w rzeczywistosci i napisac.

Co do twoich obaw ze bedziesz taszczył TV z 4 pietra do taxi , nie musisz sie martwic jak zgłaszasz usterke tak wielkiego sprzetu i ciezkiego servis przyjedzie do ciebie aby zbadac co sie stało i servisant decyduje czy musi trafic do nich czy na miejscu da sie naprawic jak musza go wziasc to zazwyczaj servisant juz go se bierze ewentualnie poprosi cie o pomoc w zniesieniu :)
 

varnar

New member
Witam forumowiczów.
Dziś rano zjawił się u mnie serwis Panasonic.
Siateczka z 3 elementami, 2 kartki i jeden śrubokręt.
Punktualnie w miłej atmosferze przy kawusi rozkręcił, docisną jedną taśmę od tej sekcji co dawała w kość i po problemie.
Mam teraz testować - jeżeli coś dalej będzie nawalać to wymiana płytki 1-1.
Jeżeli tak wszędzie wygląda serwis Panasonica to gorąco polecam - urządzenia się psują, bez względu na nazwę lub kraj pochodzenia, najważniejsze aby problemy tego typu były załatwiane szybko i w tak miłej atmosferze.
Gdyby coś dalej się psuło - opiszę dalsze perypetie.
pozdrawiam
 
Do góry