Telewizory 4K firmy Sony serii X8509C-pierwszy ogląd

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Fakt ! Te modele Sony to fal starty jeśli chodzi o media i obsluge niestety Samsung sporo wyprzedza Sony (moja zona jak ma obejzec najnowsze seriale IPLA,TVN PLAYER to idzie do małego pokoju ogladac w TV Samsung "2000zl'' tam jest wszystko na bierzaco i o wiele lepiej skonifgurowane) szkoda ze telewizor za który dalem 10 000 zl zachowuje się jak chiński prototyp przystawki android ! Ale jedno trzeba mu pzyznac jakość obrazu jest nie do przebicia najlepszy jak do tad widziałem uzywalem plazme 5 lat moim zdaniem ten TV jest lepszy ! Jeszcze jedno portal YOU TUBE działa doskonale .......pod warunkiem trzeba mieć predkosc minimu 20 mb/s
Nie zamieniłbym na dzień dzisiejszy na inny pomimo tych niedorób najwaznieszy jest jednak obraz !!!

Ja mam dużo mniejszą prędkość i powiem Ci że przy lepszej rozdziel. dłużej troszkę się ładuje ale jakość YT jest naprawdę świetna choćby patrząc do tv Sony który kupiłem dwa lata temu... A inne Iple itp. nie interesują mnie nie mamy z zona na to czasu plus jakość tych serwisów pod względem obrazu tez nie jest zachwycająca.
A propo kasy to pomyśl w inny sposób ja dwa lata temu takie pieniądze zapłaciłem za 55 cali FHD.. a tu masz tańszy tv w 65 calach ... a to tylko dwa lata minęły...


A odnośnie Kodi (ja na tym się nie znam) ale w necie generalnie piszą to co Kolega napisał czyli trzeba odpowiednie wtyczki zaciągnąć i podobno działa..
 

Kordecki Rob

New member
[poradnik] Instalacja aplikacji zewnętrznych (IPLA, Chrome itd.)

1. Na smartfonie albo tablecie instalujemy interesującą nas aplikację ze sklepu Google (np. Ipla)
2. Instalujemy również darmową aplikację Ultimate Backup Lite (potrzebny dostęp do roota)
3. Wskazujemy naszą aplikację na liście i wybieramy w opcjach UBL opcję "Backup", wskazując, gdzie chcemy zapisać plik z kopią programu. (Jeśli na telewizorze mamy już dostęp np. do Dropboxa, możemy zapisywać od razu w Dropboksie, jeśli nie, to na kartę SD)
4. We wskazanej lokalizacji zapisany zostanie plik .apk naszej aplikacji (jeśli zapisujemy na karcie SD będzie to ścieżka: Pamięć wewnętrzna > App_Manager > App_Backups > User_Apps ). Plik .apk kopiujemy na pendrive'a lub jak pisałem - na Dropboxa.
5. Na TV instalujemy dostępny w sklepie manager plików ES file explorer. Na nim wchodzimy na podpiętą pamięć USB i po prostu klikamy na skopiowany plik .apk. Jeśli wcześniej już włączyliśmy możliwość instalacji z zewnętrznych źródeł, po prostu rozpocznie się instalacja. Jeśli nie, zostaniemy poinformowani o konieczności takiego włączenia. Właśnie w ES file explorere możemy sobie dodać swoje konto Dropbox, co znacznie ułatwi transfer plików pomiędzy TV a innymi urządzeniami.
Zmiany dokonujemy tutaj: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Instalacja z nieznanych źródeł

6. Mamy już zainstalowaną aplikację, ale musimy się do niej jeszcze jakoś dostać (nie jest wyświetlana na ekranie domowym Android TV). Na telewizorze instalujemy więc kolejny program (launcher) o nazwie Sideload Launcher. Wyświetli on wszystkie zainstalowane aplikacje (w tym instalowane "ręcznie).
7. Cieszymy się IPLĄ, albo np. przeglądarką Chrome Emotikon: Szczęśliwy
THE END

moze ktos to sprwdzic czy dziala....
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
KOLEGO ACCU mam pytanko do Ciebie - jesteś obcykany jeśli chodzi o tv może będziesz wiedział o co chodzi.. zadałem pytanie to dwóm Kolegom z tego forum którzy posiadają tx X 8505 c ale może też będziesz miał pomysł...


Problem polega na tym że w filmach 3d na ekranie co jakiś czas pojawia się napis z lewej strony u dołu informujący o rodzaju formatu ekranu . Mam ustawiony pełny to co jakiś czas taki komunikat pojawia się i znika . Nadmieniam że tylko to dzieje się przy filmach 3d , przy filmach 2d jak i oglądając kanały cyfrowe z dekodera nic takiego się nie dzieje. Mam wrażenie że to się stało po aktualizacji ostatniej ( z 13.10.2015 r) , bo przed aktualizacja oglądałem jeden film w 3d i nic takiego nie było. A przynajmniej nie pamiętam.. Ewentualnie coś ja włączyłem w Menu ale już kilka razy sprawdziłem i nie mam pomysłu co by to mogło być. Masz może jakiś pomysł ? Zrobiłem reset ustawień obrazu ale nic nie dało. Być może trzeba zrobić reset całego tv ?? Ale rozumiem że wtedy od nowa trzeba wgrywać oprogramowanie bo tv wróci do stanu z pudełka że tak powiem ... ( mam zachowane również poprzednie oprogramowanie przed tą aktualizacją z 13.10. - gdzie ze starym oprogramowaniem nie kojarzę żeby coś takiego miało miejsce) Niby to nie jest duży problem bo to tylko przy 3d się dzieje i po pewnym czasie człowiek się przyzwyczaja i za bardzo się tego nie zauważa ale chcę wiedzieć dlaczego tak się dzieje. Pozdrawiam i czekam na info.
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Spróbuj może wyłączyć telewizor na pół godziny zupełnie z zasilania .
Jak nie pomoże , to pozostaje przywrócenie ustawień fabrycznych , co
jest nieraz zalecane po wykonaniu aktualizacji oprogramowania telewizora .
Możesz również zainicjować telewizor , tak jakbyś go uruchamiał po raz
pierwszy . W żadnym wypadku nie utracisz ostatniej wersji oprogramowania , które
masz zainstalowane w telewizorze .
Powrotu do starszej wersji oprogramowania w telewizorach firmy Sony "przeciętny"
użytkownik nie wykona(nawet jeśli taką wersję posiada) . To nie telewizory Philips , gdzie taka "operacja" jest
możliwa do wykonania przez użytkownika .
Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Myślę że wyłączenie mu nie pomoże ale zrobiłem to dzisiaj rano to zobaczę ale już kilka razy był wyłączany na cały dzień - w sobotę pierwszy raz odpaliłem 3d od czasu aktualizacji która miała miejsce ze dwa tygodnie temu.. ( w SC poinformowano mnie że tylko ustawienia i chyba aplikacje pobrane zostaną skasowane przy tzw. całkowitym resecie, a oprogramowanie ostatnie zostaje - tak jak i Ty zresztą napisałeś) jak coś to tak jak piszesz może przywrócić ustawienia fabryczne.. Ewentualnie coś zostało skopane i będą poprawiać w nowym oprogramowaniu. W tygodniu jeszcze postaram się do SC podjechać i zobaczyć na innym tv czy też coś takiego im się dzieje przy nowym oprogramowaniu. Tak jak napisałem nie jest to jakaś super wada ale z czystej ciekawości jestem zaciekawiony czym to było spowodowane.
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Nie mam tego modelu , więc tego nie wiem , jak zachowuje się po ostatniej aktualizacji oprogramowania .
Natomiast ciekawy jestem , jakie ten telewizor będzie się "zachowywał" , jak już
będzie można nagrywać programy cyfrowe na dysk podłączony do portu USB REC w
telewizorze , po którejś z nowych wersji oprogramowania , gdy włączą tą funkcję
wreszcie i Twin Tuner . Mam nadzieję , że tą funkcję dopracują jak trzeba .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Myślę że trzeba będzie zobaczyć na żywo :) czyli spróbować po następnej aktualizacji o ile ona będzie to dodawała. I Ci co korzystają z tunera wbudowanego będą musieli zobaczyć czy działa ta funkcja.
 

Krukocz

New member
Potwierdzam, ze problem wystepuje w tej aktualizacji, z pojawianiem sie napisu "format obrazu: pelny" -lewy dolny rog. Napisy pojawiaja sie co kilka - kilkanascie sekund.
Momentami odnosze wrazenie, ze boicie sie dotknac pilota od tv, zeby czegos nie popsuc. Ja dluzej pisze tego posta, niz jak doszedlem do doraznego rozwiazania problemu bez zadnej pomocy.
ACTION MENU>3D>POWIADOMIENIE O SYGNALE 3D tu zmieniamy na WYL. Dziekuje za uwage.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kolego ja tez byłem taki do przodu i myślałem że jest po problemie ale wyskoczyło po jakimś czasie :) sprawdzę raz jeszcze teraz ... ale tak czy siak coś jest z aktualizacją nie tak. Kolego mam prośbę weź zadzwoń na infolinię do Sony i przekaż im tę informację bo im więcej osób to zrobi to przy kolejnej aktualizacji miejmy nadzieję, że poprawią to pomimo że to nie jest aż taki błąd to jednak jest...
A mam pytanko wył. tą funkcję zanim włożyłeś film, bo ja w takcie filmu wyłączałem..
 

Krukocz

New member
W trakcie filmu zmieniłem i w ciągu 15 min nie pojawiło się. Jakby to robiło raz na 10 min to myślę, że mało kto by narzekał. A tu było ~5 razy na min. Sony ma własny serwis społecznościowy i forum na którym można znaleźć rozwiązania jak i problemy innych userów.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Sprawdziłem na 3 filmach i najpierw wyłączyłem tę funkcję ale pojawia się może troszkę mniej ale jednak.. wiesz tak czy siak trzeba to zgłosić na infolinię tak żeby zaczęli mieć od ludzi komunikaty, że coś jest z oprogramowaniem i żeby przy kolejnym coś poprawili. Na tym forum ich też można napisać ale z tym nie da się nic zrobić , chyba, że restart tv pomoże ... Będziesz robił reset tv?
 

wingg

New member
Sprawdziłem na 3 filmach i najpierw wyłączyłem tę funkcję ale pojawia się może troszkę mniej ale jednak.. wiesz tak czy siak trzeba to zgłosić na infolinię tak żeby zaczęli mieć od ludzi komunikaty, że coś jest z oprogramowaniem i żeby przy kolejnym coś poprawili. Na tym forum ich też można napisać ale z tym nie da się nic zrobić , chyba, że restart tv pomoże ... Będziesz robił reset tv?
Czyli wygląda to tak że telewizor "żyje" własnym życiem ; )

-->>
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja bym inaczej to nazwał : w Sony dzieje się coś co ja nie bardzo rozumiem czyli jest na nich duża presja odnośnie androida wobec czego tak sobie myślę że na szybkiego robią aktualizacje, a w końcowym efekcie nie sprawdzają działania tego albo nikomu nie przyszło do głowy sprawdzić 3d które nie ma co się oszukiwać zeszło na drugi plan i nie tylko w Sony.. ale to nie oznacza że to ma nie działać. Rozumiem że jest to pierwszy ich taki SO ok może coś nie działać ale to oni sami powinni informować o takich rzeczach, a na infolinii Pani nic nie wie ... dziwne to dla mnie - jutro jeszcze sobie podjadę do S.C. i tam sprawdzę tak żeby być pewnym już na 100%, ale na stronie Sony zagraniczni użytkownicy też o tym piszą czyli jest to problem generalnie zapewne w nie tylko w RP ale w całej Europie.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dzisiaj w SC w Warszawie byłem i sprawdziłem na ich tv - również ten sam błąd wyskoczył - także sprawa jasna - oprogramowani do poprawy..
 

wingg

New member
Dzisiaj w SC w Warszawie byłem i sprawdziłem na ich tv - również ten sam błąd wyskoczył - także sprawa jasna - oprogramowani do poprawy..
Dzięki za cenne informacje , wygląda to tak jak w zeszłym roku z Philipsami na Androidzie -> co aktualizacja to "nowe ciekawostki" i "zagwozdki" dla użytkowników....

-->>
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dzisiaj też zgłosiłem do serwisu Pram , mają tez od siebie napisać do naszych speców w Sony ale oni (serwis) na to nic nie poradzi - trzeba czekać na aktualizację w której będzie poprawka, a która zajmują się ludzie gdzieś w świecie ... Z Philipsami w sumie było jeszcze gorzej w tamtym roku jeśli chodzi o Androida ale to nie zmienia faktu, że ktoś zawinił pytanie czy trzeba mieć pretensję do naszych że nikomu nie przyszło do głowy i sprawdzić aktualizację np. na jakiś dwóch modelach czy do tych którzy ją robili... ewentualnie tak jak ja to oceniam że jedni i drudzy zawinili... bo może presja jest na nich duża jeśli chodzi o androida ale to nie zmienia rzeczy, że zanim coś da się ludziom trzeba to sprawdzić. Oby uczyli się na błędach ... oby...
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dostałem maila sprawa została zgłoszona do działu technicznego :) a ten zapewne zgłosi do centrali bo co innego może zrobić z tym defektem...
 

Sebool_uk

New member
Mam pytanie do was. W zeszłym tygodniu byłem zareklamować swój telewizor z powodu strzelającej obudowy z tyłu telewizora. W tym tygodniu a dokładnie w piątek otrzymałem nowy telewizor. Wszystko było wporządku aż do dzisiaj kiedy to znów obudowa zaczęła strzelać. W sklepie powiedzieli mi, że to nie jest normalne i że jak będzie tak samo z kolejną sztuką to mogą znowu wymienić mi na nowy model lub mogę zarządać zwrot gotówki. Jestem teraz w kropce bo telewizor jest świetny i nawet polubiłem androida ale z drugiej strony strasznie irytuje mnie ta strzeląjaca obudowa bo dla mnie to nie jest normalne przy telewizorze za takie pieniądze. Nie wiem co mam robić masakra... Chyba zaczne rozglądać się za jakimś Samsungiem albo innym modelem Sony bo być może to jest problem z całą serią X8509C. Jakieś sugestie? Dzięki i pozdrawiam.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
A może to jest tak że jakaś partia co do UK poszła ma wadę... ja przy całkowitej ciszy - ucho przy matrycy miałem i nic czy to po włączeniu tv czy też po oglądaniu np. dwu godzinnym... Też powiem Ci że w ostatnim czasie jak byłem w SC i w Saturnie ucho przykładałem do tego modelu i też nic nie było słychać... Albo jakaś partia jest z wadą i akurat ta poleciała do UK... W sumie jak Tv Ci odpowiada to nic nie szkodzi żeby raz jeszcze Ci dał Gość tv może tym razem będzie z innej dostawy.. albo z innego sklepu kup tv..
 
Ostatnia edycja:

Krukocz

New member
Ta strzelajaca obudowa to odglosy rozgrzewajacego sie tv, szczegolnie teraz w porze zimowej. W lecie nie bylo tego problemu bo byla mniejsza roznica temperatur. Odglosy ustepuja po kilku minutach.
 
Do góry