Telewizor TCL C935 4K Ultra HD: Mini LED, QLED, 2000 nitów, Dolby Vision/Atmos 2.1.2, HDR10+, 144 Hz i Goggle TV.

soplus

Active member
Bez reklam
Swoją drogą nie wiem, po cholerę mają brać mój tv na serwis. Jaśniejszy pasek na górze przy panoramie chyba każdy raportuje, tu nie jest odosobniony przypadek.
 

AlbertoTomba

Active member
No nie ma to sensu, problem jest wybitnie softwarowy, pewnie wystarczyłoby jakby przesunęli granice podświetlenia jedną czy tam dwie strefy wyżej dla obrazu w tych proporcjach i problem by zniknął. No ale tak działają serwisy niestety - ludzie bez pojęcia...
 

soplus

Active member
Bez reklam
No dokładnie. Przy full screen zauważyłem takie samo zjawisko na samym dole ekranu. Przy local dimming na low lub off praktycznie nie widać tego.
 

soplus

Active member
Bez reklam
Odmówiłem na razie. Słabo mi się widzi, żeby zabrali tv na 3 tygodnie po czym oddadzą tak , jak jest.

Może Kiki mógłby pogadać z fabryką o problemie, może ma swoje kanały ?
 

soplus

Active member
Bez reklam
F5F0ADBB-02A2-4AF8-B40F-DE3D1AA72A6C.png
 

Attachments

  • 7AF3F617-006B-4DC1-9F15-4D0A170B2F9E.png
    7AF3F617-006B-4DC1-9F15-4D0A170B2F9E.png
    1,1 MB · Wyś: 75

soplus

Active member
Bez reklam
Górna krawędź panoramy, występuje praktycznie zawsze przy Hdr / vision i local dimming na high. Przy low jest mało widoczne przy off praktycznie wcale. Dolna krawędź ok.
 

dziad_borowy

Klub HDTV.com.pl
VIP
Górna krawędź panoramy, występuje praktycznie zawsze przy Hdr / vision i local dimming na high. Przy low jest mało widoczne przy off praktycznie wcale. Dolna krawędź ok.
Mogę tylko potwierdzić, występuję to w większości porządnego materiału źródłowego, czyli pewnie tam gdzie jest właśnie local dimming >off. Na początku jak się bawiłem ustawieniami to faktycznie chyba nie był widoczny za bardzo ten pasek na off.
Nie będę robił zdjęć, bo wychodzi na to, że wszyscy mamy dokładnie takiego samego farfocla, mam nadzieję - softwarowego.
 

soplus

Active member
Bez reklam
Na forach zagranicznych też o tym piszą. Jeden gostek rozciągnął/przesunął obraz przez nvidia shield i podświetlony pasek praktycznie zniknął.
 

soplus

Active member
Bez reklam
Ma tendencję do pierdzenia. Jak wyłączone jest wsparcie dla Atmos to jest lepiej. Mi to w sumie ryba bo i tak leci przez ampli.
 

AlbertoTomba

Active member
Może nie do końca się precyzyjnie zapytałem - oglądałem ostatnio parę filmów i ani nie pojawiło mi się logo na TV, ani na soundbarze, jakby Atmos zupełnie był ignorowany. Odpaliłem pierwszy z brzegu serial z Atmosem na netfliksie i tak samo... Soft v469.
Jeszcze zrobię test i z odtwarzacza UHD podepne się bezpośrednio do soundbara, z pominięciem TV/eARC...
 

AlbertoTomba

Active member
No i właśnie - z odtwarzacza po HDMI bezpośrednio do soundbara idzie Atmos, a przez tv via eARC już tylko TrueHD... Sprobuję się cofnąć do wcześniejszego softu, bo Atmos na bank działał
 

soplus

Active member
Bez reklam
No i właśnie - z odtwarzacza po HDMI bezpośrednio do soundbara idzie Atmos, a przez tv via eARC już tylko TrueHD... Sprobuję się cofnąć do wcześniejszego softu, bo Atmos na bank działał
Ja bym najpierw zrobił ponowne uruchomienie tv (bez resetu ustawień). Mi to kiedyś pomogło.
 

AlbertoTomba

Active member
Akurat tv był restartowany dopiero co, także ewidentnie wina softu.

Cofnąłem do dostępnego na tę okoliczność v440 i na pewno wrócił Atmos w Netfliksie, więc zakładam że i w innych aplikacjach tez.

Swoją drogą, jakby ktoś kiedyś potrzebował a nie chciało mu się szukać, to procedura jest prosta:

1) pendrive sformatowany w FAT32
2) ściągamy zip z firmwarem i rozpakowujemy (ważne, bo to inaczej niż aktualizacje, które wrzucamy bezpośrednio z zipa) do głównego katalogu pendrive
3) wyciągamy wtyczkę z gniazdka, trzymamy przycisk power w TV i mając wcześniej pendrive wpięty w gniazdo usb, wpinamy wtyczkę

Tv włączy się ze specyficznym ekranem, zweryfikuje plik i się przeinstaluje, wszystko trwa parę minut. Oczywiście nie trzeba tego powera trzymać cały czas ;)

Wcześniej warto zrobić reset ustawień - ja tego nie zrobiłem i moje ustawienia obrazu i lista kanałów przetrwały tę operację (akurat w sumie dobrze :D) - wszystko inne trzeba było konfigurować od nowa.

Zaraz będę sprawdzał dalej co z tym Atmosem, szczerze mówiąc to mnie to bardziej wkurza, niż to prześwietlenie pare postów wyżej.

BTW - menu aktualizacji nie wykrywa mi żadnej dostępnej, chociaż wiemy że od v440 było kilka wersji softu nowszych.
 

soplus

Active member
Bez reklam
W sumie ciekawa sprawa z softem i Atmos. U mnie na 469 działa. Swego czasu przestało na Disney + ale to wina aktualizacji apki była i naprawili.
 

AlbertoTomba

Active member
No i tak - po eARC Atmos z bluraya nie idzie do soundbara w ogóle. A jak w odtwarzaczu ustawiłem audio na najwyższa jakość (czyli secondary audio off, żeby dolby/dts szło na pewno lossless) to w ogóle mam ciszę. Podłączyłem bluray do soundbara bezpośrednio osobnym kablem hdmi, zeby pominać TV ale tu też robi cyrki, bo jak zmieniam źródło w soundbarze na HDMI, to tv uparcie się nagle przełącza na jakieś debilne źródło (Playback_2 itp) gdzie mam poprawny dźwięk i... czarny ekran. Ale ogolnie bluray-->soundbar działą super, lossless, atmos, bez żadnych przesterów itp. Musiałem wyłączyć CEC, wtedy mogę odpalić film, przełączyć źródło na w soundbarze na HDMI i tv mi się nie przełącza na żaden czarny/inne ekran. Ale jak zrobię pauze/rw/ff w playerze, to tv przełącza mi soundbar na eARC gdzie mam ciszę i muszę znowu ręcznie zmieniać w nim źródło... No i bez CEC wszystko trzeba osobno z palca włączać, też do dupy,

KABARET.

Współczuję jak ktoś jest mniej obtrzaskany w tych tematach, bo albo sobie nie poradzi z tym gąszczem zależności, albo będzie miał ten dźwięk byle jakiej jakości.
Pomijam, że jeszcze oglądając samemu, to można się przeklikiwać 5 minut, ale jak przyjdą znajomi na jakiś film, to trochę jednak trzoda.
Zirytowałem się, masakra ten soft.
 
Do góry