Technologia zwana VRS może zwiększyć wydajność kolejnej konsoli Sony.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Technologia zwana VRS może zwiększyć wydajność kolejnej konsoli Sony.
playstation-5-raytracing-fluide-malgre-sa-gourmandise_prev_0743505.jpg


Sony oficjalnie ogłosiło wiele szczegółów na temat swojej następnej konsoli PlayStation 5, w tym wykorzystanie techniki renderowania Ray Tracing oferującej jeszcze bardziej uderzającą grafikę dzięki realistycznej symulacji ścieżki światła w otoczeniu.

VRS lub Variable Rate Shading
Zapewnienie stałej częstotliwości odświeżania obrazu, szczególnie w Ultra HD / 4K, może być skomplikowane ... To jest technologia opracowana przez nVidia o nazwie ( VRS) zmienna stopa cieniowania , co może ułatwić zadanie procesora graficznego.***

W istocie jest to technika ładowania, która pozwala na zmianę poziomu szczegółowości zgodnie z sekcjami obrazu zdefiniowanymi przez programistę. Zatem części obrazu, na których koncentruje się gracz, będą bardzo szczegółowe, podczas gdy inne - mniej.
Oczywiście AMD może zaoferować ekwiwalent tego procesu w nowych procesorach graficznych Radeon Navi zaplanowanych na przyszły rok.

Nie wiemy jeszcze, czy PS5 skorzysta z VRS, ale jeśli Sony naprawdę chce się temu przyjrzeć, trzeba będzie przeanalizować wszystkie opcje.
Źródło: Reddit, avcesar.
 

bemx2k

New member
Gdzieś widziałem screeny z wykożystania VRS i niestety było widać rozmywanie obiektów na scenie , może w szybkich wyścigówkach się to nada ale w grach FPS niestety NIE.
 
Do góry