TCL wchodzi z TV Qled na rynek koreański. TCL czuje, że jest w stanie przyjąć Samsunga na jego własnym podwórku.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
TCL wchodzi z TV Qled na rynek koreański. TCL czuje, że jest w stanie przyjąć Samsunga na jego własnym podwórku.

TCL Przygotowuje się do wejścia na koreański rynek telewizyjny QLED ?

Największy producent telewizyjny w Chinach, TCL, wygląda na to, że dostał swoje potwierdzenie znaku towarowego i przygotowuje się do uruchomienia telewizorów QLED dla konsumentów z Korei Południowej.

Raporty na stronie internetowej Business Korea wskazują, że TCL złożyło wniosek o zarejestrowanie znaku towarowego „TCL QLED” w Koreańskim Urzędzie Własności Intelektualnej (KIPO). Jeśli nie będzie zastrzeżeń, firma może sprzedawać swoje telewizory Qled w Korei.

Jeśli TCL rzeczywiście ma oko na ekspansję w koreańskim segmencie telewizyjnym, najprawdopodobniej znajdzie się w środkowej i początkowej części rynku. Być może ośmieleni ich niedawnym wzrostem liczby sprzedaży w USA , czyli na rynku uważanym za rynek telewizyjny najwyższej jakości. Firma z udziałem w rynku na poziomie 26,2 % wyprzedziła wyraźnie Samsunga który ma 21,8 % udziału w rynku. Teraz poczuli że są w stanie przyjąć Samsunga na swoim własnym podwórku.
Ponadto specjaliści ds. Analityków informacji, IHS Markit, przedstawili ostatnio dane pokazujące ogólną globalną penetrację TCL, która w pierwszym kwartale 2019 roku ustawia firmę za Samsungiem 18,8% i LG z 12,8 % .

Obecnemu krajowemu monopolowi Samsunga jako sprzedawcy telewizorów QLED w Korei Południowej towarzyszy obraz premium dla tego produktu. Nektórzy komentatorzy branżowi zastanawiają się, czy niższa cena i rozpoznawalność marki, podważy postrzeganie Samsunga QLED jako wyższy produkt jakościowy.

W rzeczywistości dalsze dane z IHS Markit pokazują, że rynek telewizyjny QLED rozwija się, szczególnie na poziomie podstawowym, gdzie sprzedaż QLED o wartości poniżej 1000 USD wzrosła o 17 razy w pierwszym kwartale tego roku. Ponadto odsetek tańszych TV QLED, które składają się na całkowitą sprzedaż QLED, skoczył z 1,9 procent do 12,9 procent i oczekuje się, że wzrośnie do 14,6 procent w późniejszym okresie roku.

Odpowiedzią Samsunga na zgłoszenie znaku towarowego było następujące oświadczenie Kim Hyun-seok, prezesa CE Business Division w Samsung Electronics, który powiedział: „Samsung Electronics nie planuje monopolizować nazwy QLED, ponieważ jest to termin ogólny i witamy inne firmy telewizyjne które wypuszczają produkty oparte na tej samej technologii. ”

Dodał też: „Wiele chińskich firm bada i rozwija technologię telewizyjną QLED, ale jesteśmy przekonani, że wyprzedzamy ich i będziemy konkurować z nimi poprzez zróżnicowanie technologii w przyszłości”.
Źródło: 비즈니스코리아 - BusinessKorea
Źródło obrazu: YouTube / TCL
Źródł0 AVforum
 
Ostatnia edycja:

heniumon

New member
Dla klienta róznorodnosc marek i cen jest dobra,ale podstawowe pytanie o dostepność części i możliwość naprawy po 2 letniej gwarancji. Z tym nie jest dobrze bo jak w 3 roku użytkowania awaria telewizora to koniec
 

bemx2k

New member
Może się w końcu doczekamy normalnych cen ,tak żęby 65'' w wersji premium nie kosztowało na starcie ponad 15k zł tylko maksymalnie 9k.
 
Do góry