TCL Seria C70

raspi

New member
Chciałbym podziękować koledze firefl za mobilizację - "zdoktoryzowałem" się w temacie, wykonałem boot update , wszystko działa i cały proces jest banalnie prosty, także polecam (demon straszny jak się go nie zna, w rzeczywistości cała ta operacja to banał).

Ale, żeby post był choć trochę merytoryczny - czy po tym boot update reset shop ma jakieś uzasadnienie czy to zupełnie zbędne? (wszystko działa mi poprawnie).
 

firefl

Active member
Bez reklam
Dopóki działa to sobie sam już odpowiedziałeś.
Jak coś nie zadziała albo się zepsuje to pierwsze pytanie o resety.

Producent zaleca reset all I reset shop po aktualizacji.

Wysłane przy użyciu Tapatalka
 

Majkel78

New member
Witam. Od dłuższego czasu mam problem z kanałami w TV. Chodzi o info o kanałach które nie aktualizuje się. Po włączeniu TV i wciśnięciu klawisza OK na pilocie mamy informacje co leci na danym kanale. Po zakończeniu programu dalej jest wyświetlane info programu który leciał po włączeniu TV. Obecnie mam V551 , ale na wcześniejszej było to samo. Funkcja guide i info na pilocie pokazuje wszystko jak trzeba. Był robiony reset TV i cały czas tak samo. Przerabiał ktoś coś podobnego?
 

kerios83

Member
Doszla do mnie plytka TCON do tego TLC i to rozwiazalo problemy z obrazem. Ja myslalem, ze to wina softu, ale widocznie plyka padla podczas uaktualnienia software'u (sic!) i to sprawilo, ze sie mylilem - blednie typowalem przyczyne.

Dziekuje uzytkownikom forum, ze wyprowadzili mnie z bledu i uratowali TV (zwlaszcza http://www.hdtv.com.pl/forum/members/imarekpl.html oraz http://www.hdtv.com.pl/forum/members/firefl.html do ktorych kontakt zdaje sie podawal kiki). Rownoczesnie cofam wszelkie zle slowa o sofcie (w sensie - psujacym obraz, wiem ze sa inne mankamenty, ale to sa raczej drobne rzeczy) do tego TV - okazalo sie to moimi bajdurami zwiazanymi z pechem i niewiedza.

Reasumujac obraz zostal poprawiony przez plytke a zaciecia przy ogladaniu 4K (to dlatego bawilem sie w aktualizacje softu) przez soft. Pelnia szczescia!
 

krionix

New member
Doszla do mnie plytka TCON do tego TLC i to rozwiazalo problemy z obrazem. Ja myslalem, ze to wina softu, ale widocznie plyka padla podczas uaktualnienia software'u (sic!) i to sprawilo, ze sie mylilem - blednie typowalem przyczyne.

Dziekuje uzytkownikom forum, ze wyprowadzili mnie z bledu i uratowali TV (zwlaszcza http://www.hdtv.com.pl/forum/members/imarekpl.html oraz http://www.hdtv.com.pl/forum/members/firefl.html do ktorych kontakt zdaje sie podawal kiki). Rownoczesnie cofam wszelkie zle slowa o sofcie (w sensie - psujacym obraz, wiem ze sa inne mankamenty, ale to sa raczej drobne rzeczy) do tego TV - okazalo sie to moimi bajdurami zwiazanymi z pechem i niewiedza.

Reasumujac obraz zostal poprawiony przez plytke a zaciecia przy ogladaniu 4K (to dlatego bawilem sie w aktualizacje softu) przez soft. Pelnia szczescia!




Mozesz mi pomoc bo nie mam czasu czytac forum i gdzie opisywales problem. Nie chodzilo o zaciecia na YT i utracone klatki (brak pelnej plynnosci, oczekiwanej przy 4k60)?


Rozumiem ze miales inny problem, ale czemu na forum szukales pomocy a nie przez serwis producenta? C70 to nie wiem czy to to samo co C715? No chyba nie :) Ja tylko szukam pomocy przy C715 bo innych nie testowalem.
 

firefl

Active member
Bez reklam
@krionix. Po pierwsze regulamin forum i netykieta.

Nie cytuje się postów, szczególnie gdy odpowiadasz po poprzedniku.
Należy szukać a nie pytać. Pisanie "nie mam czasu cytać forum" to już szczyt bezczelności. Ty nie masz czasu, ale inni mają mieć czas by Ci pomóc? Ech, ręce i nogi się uginają

Po drugie - jak masz C715 to pisz w wątkach o takich telewizorach a nie w wątkach o innych modelach. I nawet robisz to z całkiem niezłą świadomością błędu = bezczelne łamanie regulaminu forum i netykiety. C715 z tego co pamiętam to model na innym procesorze, inne firmware choć też android.

Po trzecie i może dla Twojej sprawy najważniejsze - jak chesz pomocy to opisz swój problem, może wtedy ktoś będzie mógł coś zasugerować.

Z Twojego postu nie wynika niemal nic o charakterze Twojego problemu.
I podpowiem C70 to dość stary model, większość nie ma gwarancji większość telewizorów tej serii jest po gwarancji.
Skorzystaj lepiej z serwisu producenta skoro możesz.
 

kerios83

Member
No @krionix jakies zdjecia czy filmiki aby bylo wiadomo o co chodzi moglbys wkleic.


"Nie chodzilo o zaciecia na YT i utracone klatki (brak pelnej plynnosci, oczekiwanej przy 4k60)?" tak, o to chodzilo i nie tylko na YT ale przy odpalaniu filmow z kompa/pena. Wgralem nowy soft i to sie poprawilo, w miedzyczasie doszedl nowy internet (swiatlowod) od inea wiec moglem zmierzyc to bardzo dokladnie i wykluczyc bandwidth jako przyczyne.


Przez serwis nie byli w stanie mi pomoc, mialem juz TV po gwarancji. Pomogli doswiadzceniu uzytkownicy tego forum, wymienieli w poscie ale tez duzo innych osob, ktore udzielaly rad i mozna bylo wykluczyc kolejne prawdopodobne przyczyny (co nie zmienia faktu, ze pierwsze co zrobilem to zamiescilem zdjecia aby zobrazowac problem a i soft - wgrany dzieki uprzednim nakierowaniu przez @firefl [mozesz poszukac mojego postu gdzie opisuje w jednym miejscu jak wgrac], bo nie ominelo mnie czytanie dziesiatkow postow, wgrywalem kilka godzin bawiac sie i testujac).


MUSISZ poswiecic czas, jezeli chcesz to zrobic malym kosztem - inaczej tylko profesjonalista. CZAS/KESZ tutaj bawisz sie tym wykresem. Ja w wolnej chwili lubie dlubac, tylko dlatego zrobilem to sam.


Zobacz odpowiedz @firefl w ciagu kilku sekund masz na tacy, ze to inny cep, inny model itp. Ja bym musial ryc z 15 minut zanim do tego dojde. Nie wszyscy znaja sie na wszystkim, trzeba pchac sie tam gdzie rezyduja profesjonalisci i jak brakuje wiedzy/czasu/pieniedzy to liczyc na ich chec pomocy w wolnej chwili - a czesto sa to zyczliwi, chodz zalatani ludzie.
 

Patryk0391

New member
Witam,

Mam problem z moim egzemplarzem TCL C70 55". Chciałem go włączyć, ale podczas uruchamiania pojawia się logo TCL, cztery kółka, które kręcą się w nieskończoność - android się nie ładuje.
Odłączałem od prądu, włączałem trzymająć przycisk z tyłu - wszedłem w menu (niby recovery), ale żadna z tych opcji nic nie pomogła.
Ściągnałem soft w wersji pkg - raz pisało, żeby nie odłączać i nie resetować tv - ale za chwię wyskoczył błąd - update failed. Próbowałem już chyba z 3-4 razy. Miałem wersje bodajże 519 (działało szybkie uruchamianie, ale też było się trzeba namęczyć) Oczywiście gwarancja skończyła się w marcu. Czy kontakt z producentem ma w ogóle sens? Ktoś jest w stanie powiedzieć co się stało i ile może kosztować naprawa?

Pozdrawiam
 

firefl

Active member
Bez reklam
spróbuj to trochę mniej chaotycznie opisać.
Czy udało się przeprowadzić pełną aktualizację w trybie boot upgrade?

W jakie menu udało Ci się wejść z przyciskiem z tyłu?
Nigdy nie widziałem by ktoś tu wgrywał jakieś twrp choć to jest możliwe.
Jak update failed - to może błąd pliku, inny port usb lub zupełnie inny pendrive można próbować.
 

Patryk0391

New member
Dziękuję za szybki odzew! Przepraszam za formę postu - po prostu byłem zdenerwowany i zmęczony nieudanymi próbami ożywienia TV... Dzisiaj próbowałem różny soft, różny pendrive i jakoś się Android wgrał i telewizor ożył!
Pomógł stary pendrive (nie wiem dlaczego, ale kiedyś posypał mi się system w ps4 i też dopiero na nim ruszył) i użyłem pliku w Androida 7 w wersji 373 i tym razem wgrało się do końca bez problemu.

Co po za oczywistymi rzeczami typu wygląd wnosi taki Android 8? Bo zastanawiam się czy aktualizować bo tu i obraz dość ładny i szybkie uruchamianie działa :) Chętnie jednak bym wgrał nowszy z działającym szybkim uruchamianiem :) Proszę o przypomnienie czy działająca wersja to v519?

Wiem, że to trochę wróżenie, ale co mogło go tak wysypać? Mama mówi, że włączyła, zgubił sygnał i go wyłączyła i po ponownym włączeniu stało się to co opisałem w pierwszym poście.


Pozdrawiam!

EDIT: @firefl - o takie menu mi chodziło :)
 

Attachments

  • IMG_20201111_152832.jpg
    IMG_20201111_152832.jpg
    612,8 KB · Wyś: 40

maex

New member
Dziękuję za szybki odzew! Przepraszam za formę postu - po prostu byłem zdenerwowany i zmęczony nieudanymi próbami ożywienia TV... Dzisiaj próbowałem różny soft, różny pendrive i jakoś się Android wgrał i telewizor ożył!
Pomógł stary pendrive (nie wiem dlaczego, ale kiedyś posypał mi się system w ps4 i też dopiero na nim ruszył) i użyłem pliku w Androida 7 w wersji 373 i tym razem wgrało się do końca bez problemu.

Co po za oczywistymi rzeczami typu wygląd wnosi taki Android 8? Bo zastanawiam się czy aktualizować bo tu i obraz dość ładny i szybkie uruchamianie działa :) Chętnie jednak bym wgrał nowszy z działającym szybkim uruchamianiem :) Proszę o przypomnienie czy działająca wersja to v519?

Wiem, że to trochę wróżenie, ale co mogło go tak wysypać? Mama mówi, że włączyła, zgubił sygnał i go wyłączyła i po ponownym włączeniu stało się to co opisałem w pierwszym poście.


Pozdrawiam!

EDIT: @firefl - o takie menu mi chodziło :)

hej Patryk, czy moglbys podzielic sie rozwiazaniem poprosze? mam dokladnie ten sam problem od przedwczoraj.

pozdrawiam,
Marek
 

firefl

Active member
Bez reklam
opisał: downgrade przez boor update do v373, ja sugeruję sprawdzić v369 gdyby v373 nie pomogła.
Metoda boot update i pliki są na forum, poszukaj.
 

damianosr3

New member
Ja tego tematu tak nie śledzę. Czy jest jakiś sposób na szybkie uruchomienie. Ostatnio częściej uruchamia się z uśpienia więc ten problem mnie tak nie dotyczy, chociaż czasem lubi się uruchomić "od nowa". Co trwa z 2 min.

Czy wiąże się to z utrata kanałów z UPC, nie jest to moja główna telewizja, ale nie chciałbym jej utracić.
 

firefl

Active member
Bez reklam
RTFM, opcja w menu i jak rozumiem to nawet z niej korzystasz...

Uruchomienie po zaniku prądu niestety zawsze trwa długo.
Błędy działania tej funkcji- kwestia pecha...

Dlaczego miałoby tracić kanały UPC? nie rozumiem związku w tym pytaniu.
 

josephson

Member
Co może być powodem, że ps5 udało mi się tylko raz odpalić w 4k hdr, najczęściej mam komunikat, że odbiornik nie obsługuje takiego trybu i obraz może być wyświetlany w 1080p i hdr, albo 4k bez hdr.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Do góry