TCL 75C815 - mini-recenzja dla opornych :)

xclone

Klub HDTV.com.pl
VIP
Witajcie.


W związku z ilością postów w temacie TCL, nagonką na wydajność i generalnym brakiem zaufania wśród potencjalnych klientów zdecydowałem, że napiszę krótkie streszczenie moich odczuć z używania tego TV przez ostatnie 2 tygodnie.


TV używam w sumie głównie jako wyświetlacza. Pod TV jest podłączony AppleTV i komp. Z kompa odpalam większość materiałów (filmy, YT, przeglądarka, gry) - AppleTV obecnie używam tylko do AirPlay, AppleTV (streaming) lub okazyjnie do Netflixa, żeby coś porównać. Netflixa oglądam na codzień z aplikacji Netflix w TV.

Żadne z puszczanych przez TV materiałów nie zacinają, z wyjątkiem testowego Costa Rica 4k puszczonego przez YT w TV (ale YT oglądam normalnie z kompa). Netflix chodzi bardzo stabilnie bez wyjątków. Bardzo dużo czasu poświęciłem na skonfigurowanie Kodi lub innego sposobu na obsługę mojego NAS przez TV, ale ostatecznie odpuściłem - szybciej mi jest odpalić kompa i pozwolić to zrobić dużo mocniejszej maszynie.
Oczywiście, każdy obraz z komputera jest w bardzo dobrej jakości. TV zgrabnie reaguje na zmiany rozdzielczości, gry na 75" wyglądają obłędnie. Skalowanie przeglądarki i obrazu do 300% daje wyraźne czcionki, ale wyłączyłem HDR w Win10, bo drażnił mnie żółtawy obraz.

TV od zawsze miałem podłączony pod amplituner, więc i w przypadku TCL zostałem przy tym rozwiązaniu. Niemniej, dźwięk wydobywający się z soundbara Onkyo jest naprawdę niezły, jak na TV. Niestety, w opcjach dźwięku TV nie znalazłem nic, co pomogłoby mi przekazać optykiem sygnał do zdekodowania do amplitunera.

Kolory i podświetlenie czarnego na TV są dla mnie wystarczająco dobre. Oczywiście, OLED zawsze będzie lepszy, ale to nie jest OLED i jak na LCD, oferuje dobre kolory. Czarny ekran nie ma wielkich jasnych plam od podświetlenia - widać je trochę, ale nie tak, żebym zrezygnował z TV.

Telewizor przyjechał z LOCO Olsztyn skalibrowany, więc generalnie włączam go i zapominam - bardzo się z tego cieszę, bo menu ustawień jest tak enigmatyczne, że na sam widok odrzuca mnie od jakiejkolwiek chęci ingerencji w ustawienia :p
Czas uruchamiania TV na oprogramowaniu 333 to kilka sekund (może z 5). Przełączanie między aplikacjami czasami wymaga od TV chwili namysłu (1-2 sek.), co może nie jest superpłynne, ale potrafię z tym żyć. TV wisi na ścianie, a obraz jest oglądany z odl. 4m.



Plusy:
- WIELKOŚĆ!!! :D

- jakość dźwięku bez amplitunera
- jakość obrazu z każdego źródła

- wygląd
- brak dużych odbić światła



Minusy:
- (największy dla mnie) jak wieczorem wyłączam TV przed spaniem, to schładzający się plastik strzela jeszcze dość długo...

- nie umiem wyciągnąć cyfrowego/wielokanałowego audio na amplituner, żeby zdekodować poprawnie DTS/DD, np. z Netflix

- materiały testowe potrafią przyciąć (np. Costa Rica 4k z YT), ale nie mogę powiedzieć, że permanentnie wszystko muli

- beznadziejna instrukcja obsługi - wszystko trzeba samemu odkrywać
- brak obsługi AirPlay (streaming a urządzeń apple)
- beznadziejna jakość Chromecast, nawet po wykupieniu licencji
- mozolna konfiguracja dostępu do lokalnego NAS (QNAP)
- nie umiem odpalić niczego z kompa w odświeżaniu wyższym, niż 60Hz - pewnie kwestia braku sterownika dla Win10
- czasami wariuje czujnik światła w pomieszczeniu i TV robi się bardzo jasny albo bardzo ciemny - nie znalazłem możliwości wyłączenia tego czujnika


Piszcie z pytaniami i poradami :) Za niecałe 6k mam TV o bardzo dużym, ładnym, wyraźnym obrazie - a to było dla mnie najważniejsze.
 

kapustaadria

New member
dzięki czekamy również na opinie innych użytkowników,

Dodam od siebie że sam mam c715 w wersji 55 cali i obraz fajny porównójąc do qled q60rat niczym nie ustępuje (może brakiem upłynniacza)

jedyną wadą jaką zauważyłem jest sporadyczny spadek klatek na filamch 4K(dzisiaj spróbuję zrobić update do v333 aczkolwiek potrzebuję helpa bo soft już sciagniety ale nie wiem jak zgrać go na pendrive i czy trzeba formatować nfts czy fat 32
na Satce z Orange i WHD 80 śmiga miło , android działa dobrze.
dzwięk również na plus (optykiem głosnika Genius 6000 )
 
Ostatnia edycja:

d00lar

Member
to i ja skopiuje mojego posta w temacie 55' c715 z innego tematu - tu łatwiej będzie go znaleźć pewnie potencjalnym szukającym.


generalnie 99% zadowolenia - jak ktoś pisze że słaby obraz czy smuży cóż IMHO za tą cenę obraz jest żyleta wiadomo niema co porównywać do tv za 3x tyle ale za 1750zł za 55' jest łogień.

jedyny problem jaki mam to z ARC - używa ktoś w tym modelu ?
nie wykrywa mi tego urządzenia po ARC aż nie włączę go z palucha. jak włączę przełączę się na hdmi1 - kino domowe to obraz mrugnie raz - jakby przełącza się w tryb co wspiera arc , i dopiero wtedy z t-link mogę wejść w urządzenie i włącz/ włącz wzmacniacz.

i jeżeli mam ustawione że android się usypia a nie wyłącza to po 'włącz / wyłącz' dalej jest ok. ale jak restartnę androida całego to znów od nowa..
walczył ktoś z tym? soft puki co ota - będę testował jak na innych w wolnej chwili chyba że ktoś coś podpowie

co do reszty to jak wszytkom 4k 60fps mocno dropuje
ale 4k 30fps jest już w miarę ok liczę ze z softem się to poprawi.

co do braku upłynniacza cóż co kto lubi ja nie jeden tv w media oglądałem wpierw i wiem ze upłynniacz to cos do w mojej ocenie jest sztuczne i wygląda makabrycznie więc świadomie zgodziłem sie na tv który go niema bo i tak bym nie używał. w mojej opini obraz 9,5 na 10 (relatywnie w stosunku do ceny i oczekiwań) ;P
ogólnie polecam wszystkim co sie zastanawiają i boją.
 

kapustaadria

New member
Dobra sprawa rakuten tv rozwiązana nie jest wspierana w pl.. A czy na soft v333 macie Playera, bo mi po aktualizacji zniknoł xd proszę o info
 

mac-ony

Well-known member
Bez reklam
Po , co wgrywać , skoro wszystko gra :)
Być królikiem doświadczalnym , albo się wk... , że znowu coś nie tak ?
Jak będzie na oficjalnej stronie , wtedy wgram .
 

sagi79

New member
No jak na razie nic nie wgrywamy ,bo wszystko działa tak jak należy pod konsole i Netflix działa tak jak powinno ,jedynie brak tylko dolby atmos
 

kapustaadria

New member
To widocznie ja. Mam pecha bonu mnie czasem w netflix filmy 4k szarpią, nie zawsze bo po odpaleniu chodzą ok 15 min Oki a potem tak z 4/5sek obraz szarpie i wraca do normy, pomaga np zatrzymanie filmu i wznowienie. Najcxesciej widać to w scenach dynamicznych jak kamera się porusza.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
 

sagi79

New member
A jak masz podłączony tv? U mnie na wifi 5 wszystko działa ok ,może to nie wina tv tylko połączenia lub słabego internetu
 

kapustaadria

New member
Neta ma do 80mb min 21 na łączu od Orange Neostrada. Właśnie się zastanawiam czy to nie wina łącza.. A wy jakiego macie neta? U nie po kablu podpięte spr oboje pod 5ghz wifi podpiąć i dam znać albo kupię kartę i podłącze do b315 i stestuje

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Lechu1956

New member
Na stronie Orange pisze , że zalecana prędkość internetu do oglądania filmów Ultra HD to 25 Mb/s.
Tylko przy YouTube dla 4k wystarcza niby 20 Mb/s.
 

zysiek77

New member
@kapustaadria: Szkoda że to nagrałeś tylko w 720p, z ręki i bez stabilizacji obrazu. W takich warunkach nikt nie przyzna Ci racji na podstawie tego filmu. Ja widziałem 55C715 na żywo w sklepie, testowałem 4k i 2k na Youtube i potwierdzam że tnie. To nie wina netu tylko procka i softu bo na innych TV w sklepie szło gładko, a neta LTE sam udostępniałem i testowałem szybkość łącza (40Mbit) przed odpaleniem Youtuba. Jak włączysz statystyki dla nerdów to będziesz widział ile klatek straciłeś.
Jak to włączyć masz tu: https://support.google.com/youtube/answer/7519898?co=GENIE.Platform=Android&hl=pl
 

Attachments

  • IMG_20200713_200714.jpg
    IMG_20200713_200714.jpg
    49,2 KB · Wyś: 47
  • IMG_20200713_200631.jpg
    IMG_20200713_200631.jpg
    56,7 KB · Wyś: 48
Do góry