TCL 65C715 QLED przejaskrawiony obraz z dekodera nc+

comandos21

New member
Tak to wygląda :) ...

Totalna masakra...
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2020-09-18 at 14.14.35 (1).jpg
    WhatsApp Image 2020-09-18 at 14.14.35 (1).jpg
    31,3 KB · Wyś: 30
  • WhatsApp Image 2020-09-18 at 14.14.35.jpg
    WhatsApp Image 2020-09-18 at 14.14.35.jpg
    38,3 KB · Wyś: 33
  • WhatsApp Image 2020-09-18 at 14.14.36.jpg
    WhatsApp Image 2020-09-18 at 14.14.36.jpg
    30,7 KB · Wyś: 27

sagi79

New member
To wina dekodera zalacza ci on na każdym kanale HDR i temu tak masz zmień dekoder na pierwsze modele 4k i będzie ok
 
Ostatnia edycja:

Pawisnia

New member
Problem w tym że tych dekoderów (Itca) jest coraz mniej i ja już czekam ok 3 miesięcy aż się pojawia w punkcie. Co tydzień przyjeżdża Jada.

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
 

comandos21

New member
Teściu już walczy z nc+... Dziś zabrałem swój dekoder sagemcom wifi box z multi roomu i rzeczywiście obraz idealny :)

Tak nawiasem jakby nie znalazł dekodera starszego4K to czy na Premium boxie wifi z dyskiem 500gb obraz jest też normalny czy przejaskrawiony?
 

comandos21

New member
Oto co cyfra wysłała:

Szanowny Panie,

w związku z przesłanym zgłoszeniem proszę sprawdzić zgodność odbiornika TV ze standardem HDR (HLG). W celu sprawdzenia czy odbiornik TV obsługuje powyższy standard, proszę wejść w menu USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> ŁĄCZE HDMI. Jeżeli odbiornik TV obsługuje HDR HLG w dolnej części ekranu, w punkcie Akceptowane EOTF, wyświetli się HLG.

1. Obsługuje HDR HLG ? jakość dalej niewłaściwa.

Obraz może wyświetlać się nieprawidłowo, w przypadku nieodpowiedniego kabla HDMI. Proszę sprawdzić jakim kablem HDMI jest podłączony dekoder z telewizorem, dekoder 4K UltraBOX+ musi być połączony z telewizorem za pomocą kabla HDMI 2.0b, umożliwiającego przenoszenie danych z prędkością 18 Gb/s (Premium High Speed HDMI). Złącze HDMI w telewizorze powinno spełniać standardy HDMI 2.0b (telewizory posiadają na ogół tylko jedno takie wejście, można je sprawdzić w instrukcji obsługi TV).

Gorszej jakości kabel może nie wystarczyć do odtwarzania treści HDR w optymalnej jakości kolorów i dynamiki, pomimo tego, że wcześniej za jego pomocą odtwarzano treści 4K. W przypadku odpowiedniego przewodu i złącza HDMI 2.0b proszę sprawdzić w menu USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> ŁĄCZE HDMI, czy w pozycji Akceptowanych EOTF znajduje się HLG, oraz czy w punkcie Zastosowano EOTF widnieje SDR lub inna wartość. Oznacza to błędne ustawienia w menu telewizora, proszę o kontakt z infolinią producenta telewizora w celu weryfikacji ustawień.

2. Nie obsługuje HLG.

Jeśli telewizor nie obsługuje standardu HLG sygnał będzie się wyświetlał bez HDR. Jeśli jest inaczej proszę upewnić się, że w menu dekodera wybrana jest rozdzielczość 2160p, za pomocą menu USTAWIENIA -> USTAWIENIA TELEWIZORA -> USTAWIENIA HD.

W przypadku ustawionej rozdzielczości 2160p, proszę o kontakt z infolinią producenta telewizora w celu:

- sprawdzenia czy telewizor posiada najnowszą wersję oprogramowania. Jeśli dostępna jest nowa wersja zalecamy aktualizacje poprzez podłączenie Internetu do telewizora lub skorzystanie z nośnika danych USB z nowym oprogramowaniem.
- zmiany ustawień HDMI. W zależności od producenta TV w menu dekodera proszę wybrać: ?Ulepszony format?, ?Rozszerzony format?, 4:2:2 zamiast 4:2:0 (w Sony), Deep Color (w LG), UHD Color (w Samsung) itp. Przełoży się to na lepszą jakość obrazu, pod warunkiem, że telewizor wspiera opisywany format.
- wyłączenia trybu HDR+, na kanale CANAL+ 4K Ultra HD i innych materiałach nadawanych w HDR. W przypadku gdy program nadawany jest w HDR HLG, a w telewizorze wybrana jest opcja typu HDR+ obraz może być zbyt kontrastowy. Tryb HDR+ to sztuczne upiększanie obrazu. W telewizorach innych marek może być nazywany inaczej.

W przypadku braku możliwości zmiany na rozdzielczość 2160p, oznacza to, że zastosowany kabel HDMI, telewizor lub gniazdo w które wpięty jest kabel HDMI nie spełniają wymagań do transmisji sygnału w 4K.

W przypadku ponownego kontaktu proszę nie usuwać treści poprzednich wiadomości. Zachowanie pełnej korespondencji przyspieszy analizę zgłoszenia.

Zachęcamy do korzystania z naszej strony internetowej https://pl.canalplus.com/pomoc . Znajdziesz tam odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące Twojej umowy, stanu płatności czy obsługi dekodera.


Wszystko była tak sprawdzane a oni dalej swoje;)
 

Pawisnia

New member
Znam temat, wymieniam z Canal Plus po kilka maili dziennie. Nawet są tacy że nie potrafią mi załatwić dekodera ITCA do punktu w moim mieście.

Szanowny Panie,

zgodnie z dzisiejszą odpowiedzią na reklamację, informuję, że nie mamy możliwości narzucenia wydania konkretnej serii dekodera 4K UltraBox+. W przypadku stwierdzenia usterki, dekoder wymieniany jest na ten sam model, spośród serii dostępnych w salonie.

Także walka z wiatrakami.

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
 

sagi79

New member
Tak samo wymieniałem z nimi maile i nie raz rozmawiałem i im tłumaczyłem z dekoder wysyła błędny sygnał do tv który powoduje zalanczanie HDR na każdym kanale jaki by się nie włączyło.A oni i tak swoje instrukcje wysyłali które są do braku 4k idt...ale jeszcze można zobaczyć czy jak użyjesz starczego kabla HDMI 1.4 który nie powinien przepuścić sygnału HDR to powinno się poprawić warto spróbować zanim wymienia dekoder lub chociaż wymienia na kartę cam
 

Pawisnia

New member
Tyłko pytanie czy na kanale 40 gdzie powinien być HDR Hlg będzie dobry odbiór, pewnie nie. Juz mnie szlag trafia na ten Canal Plus.

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
 

comandos21

New member
I jak wymieniki Wam dekodery?

Na starych kablach jest gorzej niz na tych 8K :) ten sam efekt. Oni coś musieli w barwach podkręcać bo rodzaj kabla nie ma znaczenia za to jak sie dekoder 4K podepnie pod tv FHD to widać, że nasycenie barw jest bardzo intensywne. Moj tv sprzed 6lat odzyskal 2 życie :)
 

Pawisnia

New member
Właśnie objeżdżam 3 miasto w poszukiwaniu Itca. I powiem że jest masakra, wszyscy mówią że od paru miesięcy wogole nie przyjeżdżają do punktów Itca.

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
 

comandos21

New member
Teściu chce aby mu wymieniki na dekoder wifi premiumbox to też go zbywaja. Już jest tak zdesperowany, że chce oddać tv w ramach rękojmi...
Tak nawiasem, to dlaczego z tv TCL jest problem? Czy on nie obsługuje HDR(HLG)?
 

sagi79

New member
Tv spiera HLG i to jest jedynie wina ich dekodera ,w ustawieniach dekodera ,diagnostyka , łącze HDMI na dekoderze ITCA wygląda to tak
https://iv.pl/image/GtmLUC2
Dekoder mam ustawiony na 1080p
Z tego co pamiętam z nowymi dekoderami wyglądało to inaczej brakowało w kolorymetrie kilku rodzai
 
Ostatnia edycja:

Pawisnia

New member
Rozmawiałem z przedstawicielami salonów sprzedaży i stwierdzili że Itca to dużo lepsze dekodery ale zapewne drogie więc z ich zrezygnowali, teraz jak się uda go dostać to mówili że to są ze zwrotów. Jak mnie już ten Canal Plus denerwuje.

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
 

comandos21

New member
4K jada ma takie ustawienia...
Wygląda, że ma braki w palecie... No jak nie zainwestują w te 4K by je poprawić to potracą klientów ;)
 

Attachments

  • IMG-20200926-WA0003.jpg
    IMG-20200926-WA0003.jpg
    21,4 KB · Wyś: 42
Do góry