Szumy w Onkyo 609, w trybach dźwięku przestrzennego

TomaszZz

New member
U mnie tyły nigdy nie szumialy. Fronty + centralny, ale centralny na 99% przez szumy w źródle. Mi również szkoda czasu bez ampli ;) głośników w tv w ogóle nie używam..
 

patryk274

New member
Witam, posiadam Onkyo 609 od czerwca zeszłego roku, ku mojemu zadowoleniu w zadnym trybie nie występują jakiekolwiek szumy jakie są opisywane w tym temacie, proponuje wszystkim którzy mają problem zaktualizować oprogramowanie. Jeśli ktoś z was kupił sprzęt wcześniej aniżeli 20grudnia ubiegłego roku, lub wcale nie robił aktualizacji będzie musiał zrobić odnowa kalibracje(poprawka w liczeniu odległości kolumn została dodana).
 

Jok3r

New member
Bez reklam
A spróbujcie odpiąć wszystkie urządzenia i sprawdzić, czy wtedy szumi. Jeżeli nie to podpinajcie po jednym z urządzeń po kolei i sprawdźcie przy którym zaczyna się buczenie, czy szumy. Następnie wypnijcie to urządzenie i sprawdźcie, czy w momencie kiedy przykładacie tylko kabel do wejścia, bez wpinania go też się pojawiają szumy i są głośniejsze im bliżej jest kabel wejścia. Jeżeli jest taka sytuacja, to napiszcie. Jako pierwsze jeżeli macie wepnijcie kompa, bo wg mnie to on może być przyczyną, a jak tak, to problem jest rozwiązywalny.
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Ton testowy przy kalibracji jest generowany zawsze taki sam i niezależy od podkręcania Volume. Piszą że przed kalibracją powinno się ustawić potencjometr na takim poziomie głośności na jakim najczęściej słuchamy. Ja mam tak w okolicach 30db. Możesz podgłosić bardziej i sam zobacz czy te szumy będą dalej występowały. Sam jestem ciekaw rezultatu. Chociaż przeważnie ludzię narzekają na szumy w modelu 609 a nie 608. Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

blackninja

ninja
Pomagam
VIP
Kumpel mial taki problem z 607 lub 608, po głośniejszym zrobieniu kalibracji, szumy cichły, a całkiem znikały po wyłączeniu czegoś z korekcji dźwięku, EQ lub czegoś innego nie pamiętam.
 

jaca10

New member
Szumy

Witam

Jak ktoś wcześniej pisał, szumy spadają o ponad połowę jeżeli włączę subwoofer w ustawieniach. Dziwne. Jeżeli jest wyłączony, szumi jak diabli.
Zauważyłem natomiast jedną rzecz. Oglądałem koncert Adele ( telewizja N ), i jest tak:
- włączony oryginalny dźwięk, nadają w DD 2.0 - brak szumu, - na wyświetlaczy na czerwono świeci Dobly Digital,
- wyłączony oryginał, wersja z lektorem, - szumi tak, że przy czterdziestu nie da się słuchać, tzn ja nie mogę :smile: - na wyświetlaczu nie świeci się Dolby Digital.

Mam wgrane najnowsze oprogramowanie, tzn, jak chce aktualizować, piszę, że mam najnowsze.

Dziwni mnie najbardziej, że jest bardzo duża różnica, jeżeli w ustawieniach mam włączony lub wyłączany subwoofer. Włączony - mniejsze szumy, wyłączony - szumi jak diabli.

Czy komuś udało się dojść o co chodzi, może ktoś miał z tego tytułu sprzęt w serwisie i co zrobili, czy pomogło?

Jutro robię od nowa kalibrację Audyssey, dam znać.


Pozdrawiam
Jacek
 

marmac500

Klub HDTV.com.pl
VIP
Trzeba bedzie wyszukac gdzies maila bezposrednio do japoncow i wyslac im opis problemu z szumami w trybach DSP. Sadze ze jest to do wyeliminowania udate'm firmware poniewaz nie wydaje mi sie aby procek sam z siebie szumial. Jak dla mnie jest to niedopuszczalne zeby sprzet audio kreaowal szum, w sumie wyglada to tak jakbysmy kupili sobie plazme a kolorowy obraz mieli tylko w poniedzialki, srody i piatki ;) .
 

mario001

New member
Witam,

Poruszałem ten problem z samego początku. Nic z tymi szumami nie wymyśliłem, po prostu mam włączony SUB mimo, że go nie posiadam.
Liczę na jakieś rozwiązanie, może faktycznie ktoś napisał by do Japońców :)

Kiedyś dzwoniłem do serwisu przedstawiając problem, mówi że trzeba przesłać sprzęt to będą testować, na razie się nie zdecydowałem. Spróbuje zadzwonić ponownie w wolnej chwili, nie wierzę, że się do tej pory z tym nie spotkali!

Pozdrawiam! Marcin
 

TEGESIK59

Member
szumy

Witam dzwoniłem do serwisu i powiedzieli że Onkyo tak ma i trzeba się przyzwyczaić do tego W moim jest tak że jak przełącze na tuner czy net czy inne źródło i wyciszę całkowicie to też szumi głośnik wysokotonowy
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Witam dzwoniłem do serwisu i powiedzieli że Onkyo tak ma i trzeba się przyzwyczaić do tego W moim jest tak że jak przełącze na tuner czy net czy inne źródło i wyciszę całkowicie to też szumi głośnik wysokotonowy

Bzdury gadają, czemu w mojej 608 tego nie ma? Zresztą, nie rozumiem odpowiedzi "Ten typ tak ma"? Czemu w innych markach to nie występuje? Kupując ampli za niemałą kasę, oczekujemy że zagra on przyzwoicie bez żadnych szumów, trzasków, pukań itp. Śmieszne to już się robi. Więc jak E.I.C chce zachęcić do kupna swoich prduktów, skoro "niby" Onkyo tak ma, kiedy w podobnym przedziale cenowym mamy sporo innych producentów u których ten problem nie występuje?
 

mors111

Active member
Bez reklam
Witam dzwoniłem do serwisu i powiedzieli że Onkyo tak ma i trzeba się przyzwyczaić do tego W moim jest tak że jak przełącze na tuner czy net czy inne źródło i wyciszę całkowicie to też szumi głośnik wysokotonowy

to ja mam popsuty sprzęt bo u mnie nic nie szumi od dwóch lat
 

marmac500

Klub HDTV.com.pl
VIP
Muszę Cię zmartwić, też mi się wydawało, że nie szumi, wyłącz w ustawieniach suba, zwiększ głośność, puść spokojna muzyke stereo z chwilami ciszy w tle i uslyszysz, niestety.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

TEGESIK59

Member
znalezione na zagranicznym forum sorry że translator ale problem z angielskim
Nagłe zamykaæ w dó³ i szumy z głośników

Ograniczona liczba ONKYO modele produkowane w miesiącach listopad 2011, 2011 grudnia i stycznia 2012 mogą wykazywać jeden z lub oba następujące wady:

-Gdy zasilanie jednostki, jednostka będzie włączyć to automatyczne wyłączanie

-Statyczne hałasu emitowanego z głośników w niskiej głośności

(Gdy wyżej wymienione nie są bezpieczeństwa związane z)

Proszę kliknąć na poniższy link więcej informacji o tym, czy urządzenie będzie wymagać wsparcia: sprawdzić numer seryjny

Lub,

Możesz również skontaktować się działu obsługi produktu na (800) 229-1687, wybierz opcję 3, aby porozmawiać z jednym z naszych przedstawicieli wsparcia produktu, aby potwierdzić, że produkt jest częścią tej ograniczonej produkcji wiele potrzebujących usług.

[SIZE=+0]Jeśli numer seryjny produktu został zidentyfikowany jako prawdopodobnie wpływ albo powyżej informacje, podałeś z możliwością żądania pre-paid etykiety zwrot, lub jeżeli jest to konieczne; pole Przedpłata zwrotu etykiet i opakowań. Urządzenie trafi do centrum serwisowego ONKYO, który będzie zapewnienie wsparcia usług bez żadnych kosztów dla Ciebie. Po zakończeniu naprawy urządzenie zostanie wysłane do Ciebie.[/SIZE]
 

nielot

Member
Chłopie, daj linka do tego forum albo wklej tu oryginalną treść bo z tego co powyżej to nic zrozumieć nie idzie
 

Yahoou77

Member
Zanim odeślecie sprzęt do serwisu, mam pewną sugestię...
Wasze kłopoty mogą być spowodowane słabej jakości uziemieniem instalacji elektrycznej w budynku. Miałem tak u siebie (Onkyo TX-SR705). Na szczęście łatwo sprawdzić, czy to właściwy trop. Należy podłączyć amplituner do sieci z pominięciem uziemienia, tj. np. przez przedłużacz nie mający bolca.
Mnie denerwował szum, głownie podczas słuchania radia i muzyki z wejść analogowych, szczególnie na wyższych poziomach głośności. Aktualnie mam ciszę (zero szumów) nawet na głośnościach od 0dB do +18dB (relative).
Pozdrawiam
 
Do góry