Stop nieautoryzowanym sprzedawcom Onkyo!

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Stop nieautoryzowanym sprzedawcom Onkyo !!!
f3c39887bd4345c889d5d25.jpg

Nieautoryzowane punkty sprzedaży Onkyo w Polsce oraz konsekwencje dokonywania w nich zakupu.
Coraz większa ilość sprzedawców internetowych o zasięgu ogólnoeuropejskim, proponuje klientom urządzenia, pochodzące z zakupów wewnątrz wspólnotowych mimo, że są one dostępne na rynku rodzimym u autoryzowanych dystrybutorów lokalnych. Oferowane są – z pominięciem tych dystrybutorów – urządzenia w korzystniejszych cenach (oczywiście niejednokrotnie nie posiadające instrukcji obsługi w języku polskim oraz wsparcia serwisowego). O ile z punktu widzenia klienta ostatecznego atrakcyjna cena uzasadnia słuszny wybór poszukiwanego produktu, o tyle urządzenia pochodzące z rynku niemieckiego lub czeskiego nie są w Polsce objęte gwarancją lokalnych dystrybutorów. Sprzedawcy ci wykorzystują dobrą opinię produktów danej marki, jak również bazują na dystrybutorze lokalnym, który inwestuje w promowanie marki, testy, oraz reklamę i włączają się w sprzedaż dobrych i sprawdzonych produktów.

Handel elektroniką staje się coraz popularniejszy. Zwłaszcza Internet, portale internetowe i porównywarki cenowe pozwalają w szybki sposób zdobyć upatrzone w realnym świecie urządzenie, kusząc atrakcyjną ceną. Zakup jest łatwy i prosty. Wystarczy kliknąć, podać adres dostawy, doliczyć koszty wysyłki i podać formę płatności. Ale łatwe i proste jest również oszustwo dokonane przez nieautoryzowanego sprzedawcę. Jak wynika z opinii konsumentów, umieszczanych na opineo.pl, kupno sprzętu elektronicznego może wiązać się z wieloma późniejszymi problemami. Jakież jest później rozczarowanie klienta, kiedy otwierając karton, widzi, że nie otrzymał instrukcji obsługi w języku polskim, a do urządzenia nie jest dołączona karta gwarancyjna polskiego dystrybutora, tylko karta sklepu sprzedającego ten produkt, lub karta zagraniczna w obcym języku.

Brak instrukcji jest naruszeniem praw Klienta, a w praktyce może utrudnić podłączenie lub ustawienie niektórych funkcji urządzenia, zaś samo kopiowanie polskiej instrukcji przetłumaczonej przez dystrybutora jest czynem nieuczciwej konkurencji oraz bezprawnym używaniem praw autorskich. Brak karty gwarancyjnej polskiego dystrybutora skutkuje pozbawieniem obsługi serwisowej w kraju. Aktualnie okres gwarancji wynosi 24 miesiące i jest ona realizowana w systemie „door to door” czyli odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej na koszt dystrybutora/importera. Na wybrane produkty istnieje możliwość wykupienia dodatkowej opieki serwisowej. Szczegóły na stronie: www.eic.com.pl/pl/Serwis/Dodatkowa_opieka_pogwarancyjna

Należy zatem zadać pytanie – czy warto pozornie oszczędzić kilka złotych na to, aby otrzymać urządzenie bez instrukcji i gwarancji? Jak podają klienci wstawiający swoje wpisy na opineo.pl, czas potrzebny na wysłanie sprzętu do serwisu za Odrą lub innego nieautoryzowanego w kraju, jest z reguły wielokrotnie dłuższy, niż deklarują sprzedawcy i dłuższy od czasu napraw w autoryzowanych serwisach. Pozostajemy bez urządzenia przez bardzo długi czas, najczęściej bez możliwości odstąpienia od umowy nietrafnego zakupu. Dodatkowo symptomatyczne jest też to, że urządzenie po odesłaniu do sklepu w którym je zakupiliśmy i pobieżnym sprawdzeniu, zostaje odsyłane do klienta jako sprawne.

Nieautoryzowani sprzedawcy wysyłają do klientów sprzęt używany jako nowy, a nawet wysyłają towar niezgodny z zamówieniem. Niektóre produkty mogą być wręcz niekompletne i niekompatybilne z parametrami użytkowymi, identycznego sprzętu dostępnego w Polsce. Sprzedawcy podszywają się pod autoryzowane punkty sprzedaży, sugerują wydłużony okres gwarancji lub bezpodstawnie piszą o autoryzacji.
W związku z coraz liczniejszymi zapytaniami, kierowanymi do naszej Firmy, dotyczącymi autoryzacji sprzedawców oraz mając na względzie dobro dystrybuowanych produktów i najwyższą jakość obsługi, jaką staramy zapewnić każdemu klientowi kupującemu produkty poniższych marek, prosimy o sprawdzenie czy ewentualny dostawca u którego chcesz dokonać zakupu nie jest umieszczony na poniższej liście nieautoryzowanych sprzedawców produktów: Onkyo, AIVIO, M-Audio, Klipsch, Tannoy, Quadral, Kimber Kable, Straight Wire, Esoteric, QuistCable.


Firma ........... Miasto ............ Sklep internetowy :

redcoon Polska Sp. z o.o. Bydgoszcz www.redcoon.pl
PHU Elektromedia Mariusz Jędrzejewski Bydgoszcz www.elektromedia.pl
Elektropunkt Bydgoszcz www.elektropunkt.pl www.rtvagdmedia.pl
Delta Audio Częstochowa www.delta-audio.com.pl
JFM Magdalena Mielke Gdynia www.123rtv.pl
NET-S M. Chmielewski, J. Chmielewska Spółka Jawna Gdynia www.net-s.pl
E-Shop Gliwice www.panasonic.gliwice.pl
Studio Hi-Fi Katowice Studio Hi-Fi Katowice - stereo i kino domowe
Art-Sat Kraków www.artsat.pl
KR System Kraków www.krsystem.pl
FIRMA PRYWATNA Tomasz Świder Kraków
Digital + Łódź www.kinowdomu.pl
RTV-MAX Michał Stołowski Łódź www.rtvmax.pl
Kevin Mertha NAVIGAME Międzyzdroje www.navigame.pl
Novum Mikołów www.panasonic.mikolow.pl
ZAJĄC Radosław Rogowski Oleśnica www.wegatv.pl
AFG Computers S.C. Poznań www.afgcomputers.pl
P.W. Vico Adam Zdzierak Poznań www.audioplaza.pl
DV-tech Pruszków www.dvtech.pl
Grupafull Jacek Kopczyński Słubice www.elektrofull.pl
MKS Multi-System Stare Babice www.mksmultisystem.eu
MediaMax24 Warszawa www.mediamax24.eu www.najtanszertv.pl
MasterMedia Warszawa www.mastermedia.com.pl
Euro As Warszawa Euro-AS - Twój przyjazny sklep internetowy
AV Świat Warszawa www.avswiat.eu
Audio Świat Warszawa www.audioswiat.pl
Elektronicznyswiat.pl Wejherowo www.elektronicznyswiat.pl
Audiospektrum Wrocław www.audiospektrum.pl
Internet Mall Wrocław www.mall.pl


Powyżej wymienieni sprzedawcy nie są sprzedawcami autoryzowanymi przez EIC, ani nie zaopatrują się u oficjalnych dystrybutorów produktów, oferowanych przez EIC w Polsce jako ich producenta lub jedynego na obszarze Polski dystrybutora.
Oferta towarowa powyższych sprzedawców może pochodzić z indywidualnego importu, zatem towary nie posiadają oryginalnej polskiej Instrukcji Obsługi (co najwyżej kserokopię) oraz Karty Gwarancyjnej wydanej przez EIC i nie mogą być objęte serwisem gwarancyjnym i opieką pogwarancyjną Serwisu Centralnego EIC na terenie Polski.
EIC Sp. z o.o. dystrybutor urządzeń Onkyo, AIVIO, M-Audio, Klipsch, Tannoy, Quadral, Kimber Kable, Straight Wire, Esoteric, QuistCable.w Polsce nie ponosi odpowiedzialności za: stan, pochodzenie, kompletność, czy zgodność sprzedawanych produktów z oryginalnymi, stanowiącymi przedmiot obrotu autoryzowanych sprzedawców.
Zapewniamy też naszych Klientów, że dokładamy starań, w tym poprzez formalne egzekwowanie zachowań zgodnych z prawem, by ograniczyć Państwa ryzyko nabycia nieoryginalnego lub nieposiadającego wymaganych dokumentów produktu.
W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt i podanie numeru fabrycznego zakupionego produktu, w celu weryfikacji źródła jego pochodzenia.

Życzymy Państwu satysfakcji i zadowolenia z dokonanych zakupów!
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

werf

Active member
Bez reklam
Moim zdaniem koncern Onkyo Denon Yamaha Pioneer itd powinny wejść na nasz rynek pomijając zbędnych pośredników typu Horn Eic
Skończyły by się raz na zawsze problemy z gwarancja eu oraz instrukcjami w naszym języku
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Każdy sposób jest dobry żeby zniechęcić klienta do zakupu w tym czy innym sklepie ,teraz nie ma sentymentów i każdy sposób jest dobry,pomału nadchodzi recesja więc walka się jeszcze nasili .Dawniej był "Dziki zachód" teraz jest "Dziki wschód"
 

kini0

New member
Bez reklam
A ja jestem ciekawy jakim cudem sprzęt kupiony na naszym rynku u ''autoryzowanych'' sellerów jest droższy, niż ten sam sprzęt kupiony u autoryzowanego sprzedawcy na zachodzie Europy. O USA nawet nie wspomnę....
-nawet z kosztami wysyłki wychodzi duuuużo taniej niż PL.
 

dziadeksley

New member
A jaki problem, kumpel podrzuci do sklepu sprzęt(bez pudła, i innych pierdół i idzie do serwisu) a cena swoje robi. To samo u nas to 15-20 % różnicy w cenie, jak tu nie być europejczykiem. Zwłaszcza, że zarobki są ku... polskie.
A Onkyo przez dłuuuuugie lata na to zapracowało, zawsze drożej i nie nadążało ze zmianą modeli (klient zawsze kupi). Zmieniło się a polscy pośrednicy to w większości firmy postkomunistyczne pamiętające zamierzchłe czasy. A handlu uczyłem się sporo ponad dekadę temu. Dlatego bardziej ceniłem Yamahe i Denona. No i Sony miał dobre amplitunery, Harman K. mało tego "dotykałem".
A straszenie, że się psuje na gwarancji to ..... po co w ogóle go kupować?
Przecież tylu rodaków wędruje po europie i widzi, wyciąga wnioski i kupuje.
Tak brak premi rocznej boli, nie zapracowali bo klientela była za głupia?
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
To jest bardzo proste kolego, nie wiem czy pamietasz to bylo moze 3 lata temu jak ceny na onkyo w Polsce byly bardzo drogie i co sie dzialo wtedy? A to ze ludzie kupowali w necie od sklepow ktore kupowaly w Niemczech na najdrozszym modelu byla to roznica nawet 2500 tys ( moj kumpel kupil ) w stosunku do tej ceny ktora byla w Polsce. I jak EIC zobaczylo co sie dzieje to na nastepny rok opuscila ceny i ludzie znowu zaczeli kupowac od sklepow ktore braly towar od EIC, bo nie oplacalo sie brac od kogos innego bo roznica byla juz bardzo niewielka. Teraz to co sie dzieje to wynik tez niedogadania sie z dystrybutorem , bo osbiscie znam jednego wlasciciela z tych wymienionych sklepow ( nie jest to jakis super kompel poprostu znam goscia i czasem sobie pogadamy )i wiem dokaldnie o co chodzi.... ale pisac tutaj nie bede... Jedno jest pewne w przyszlym roku ludzie jeszcze bardziej beda oszczedzac i walka bedzie wieksza, a serwis ten ktory naprawia w Hamburgu bodajze jak sie nie myle naprawde robi rewelacyjnie te sprzeciki nie ma czego sie obawiac. A teraz skoro za trzeci rok gwarancji trzeba doplacac to niestety ludzie beda kupowac tam gdzie jst taniej. Bo akurat w tym wypadku taniej nie oznacza ze jest zle. Oczywiscie mowa o dystrybutorze z Niemiec. O innych nie wiem bo ten wlasciciel ktorego znam bierze od nich wlasnie i jest zadowolony zarowno z dystrybutora jak i z serwisu.
lolek
 

dziadeksley

New member
A w piśmie wspominają też o tzw. returach. Masz 3 klasy A, B, C. Pierwsza klasa to oryginał często nawet nie wyciągany z pudła, zalegał w magazynie. Drugi może mieć ślady powystawowe, mogą być braki - pilot, instrukcja, kable, brak pudła itp. Trzeci to zwroty do sklepów od klintów, tu może być sporo uszkodzonych. Ale to już inna bajka. Po co o tym piszą?
Retury A i B są nadal opłacalne, dla klienta również.
 

robertuss

Active member
Bez reklam
jeśli ja kupiłem u jednego z nich mam na myśli sklep audio świat to dlaczego rejestrując produkt na stronie onkyo wszystkie etapy przechodzę??mam na myśli numer seryjny z tyłu urządzenia bo były i takie czasy że z tyłu numeru nie miały amplitunery onkyo....więc chyba udało mi się nabyć LEGALNY sprzęt...instrukcja była kserowana jakaś to fakt....Ale ja nie rozumiem , podczas rejestracji na stronie EIC czy onkyo.pl powinny tylko wchodzić urządzenia z LEGALNEJ dystrybucji i PIRACKIE nie...:)
 

Bucek

Banned
Hehehehehehehehehehehehehehehe .... śmiac sie czy plakac mam czytajac wypociny nieudaczników, nieumiejących się dostosować do wymagań rynku :p

jeszcze zakazu konkurencji się domagajcie :p i legalnych monopoli :p

Przypominam niektórym, że rynek UE a szczegolnie ustawodawstwo o swobodzie konkurencji w handlu i uslugach szybciutko upier.... wasze faszystowskie zapędy ....

Zgodnie z prawem unijnym (które jest nadrzędne wobec prawa wewnętrznego każdego kraju w unii) - kazdy podmiot gospodarczy sprzedajacy na terenie unii (swiadczacy uslugi) traktowany jest na rowni z podmiotem krajowym i nie mozna mu zabronic dzialalnosci ... Co wiecej, dla podmiotów z unii nie istnieje juz ani w znaczeniu handlowym ani fiskalnym, pojęcie importu a jest wewnątrzwspolnotowe nabycie towaru lub usługi a import dotyczy tylko dostaw spoza unii lub spoza terytoriów kolonii panstw nalezacych do unii ....

tym samym moge sobie i z gujany francuskiej sprowadzac co chce i sprzedawac w polsce i z surinamu .... i jesli bede chcial to nikt mnie przed tym nie powstrzyma - zadne nieudolne próbu ochrony interesów niektórych grup i podmiotów, którym wydaje się, że zmonopolizowały rynek :p
 

robertuss

Active member
Bez reklam
Hehehehehehehehehehehehehehehe .... śmiac sie czy plakac mam czytajac wypociny nieudaczników, nieumiejących się dostosować do wymagań rynku :p

jeszcze zakazu konkurencji się domagajcie :p i legalnych monopoli :p

Przypominam niektórym, że rynek UE a szczegolnie ustawodawstwo o swobodzie konkurencji w handlu i uslugach szybciutko upier.... wasze faszystowskie zapędy ....

Zgodnie z prawem unijnym (które jest nadrzędne wobec prawa wewnętrznego każdego kraju w unii) - kazdy podmiot gospodarczy sprzedajacy na terenie unii (swiadczacy uslugi) traktowany jest na rowni z podmiotem krajowym i nie mozna mu zabronic dzialalnosci ... Co wiecej, dla podmiotów z unii nie istnieje juz ani w znaczeniu handlowym ani fiskalnym, pojęcie importu a jest wewnątrzwspolnotowe nabycie towaru lub usługi a import dotyczy tylko dostaw spoza unii lub spoza terytoriów kolonii panstw nalezacych do unii ....

tym samym moge sobie i z gujany francuskiej sprowadzac co chce i sprzedawac w polsce i z surinamu .... i jesli bede chcial to nikt mnie przed tym nie powstrzyma - zadne nieudolne próbu ochrony interesów niektórych grup i podmiotów, którym wydaje się, że zmonopolizowały rynek :p


dokładnie...po prosty ktoś chce/chciałby mieć monopol i tylko z jego hurtowni kupować towar.Ktoś zastraszony pewnie łyknie kit o nieautoryzowanych sprzedawcach onkyo....przypuszczam że jak zepsuje się takowemu użytkownikowi sprzęt to będzie miał problem w serwisie onkyo bo EIC tak chce...
 

LukeSky

Member
Bez reklam
Widać o co chodzi, nagonka by nie kupować w wybranych sklepach. Ja bym na miejscy tych sklepów wyszedł na drogę sądową. Jakim prawem powstała ta czarna lista? Niech pokażę listę autoryzowanych, a nie listę nieautoryzowanych. Widać że to czarny PR i obniżanie jakości marek marek wymienionych. Nie wiadomo czy się śmiać czy płakać, ale widać że ktoś nie myślał kiedy to pisał.
 

exekutor

New member
Wszystko pięknie tylko mam pytanie kto w takim razie utrzymuje u nas w kraju serwis i płaci za naprawy gwarancyjne centrala europejska Onkyo czy polski dystrybutor ? no bo ktoś musi ponieś koszta naprawy gwarancyjnej, a teraz drugie pytanie jeśli kupię np. amplituner w Polsce i wyprowadzę się do Niemiec albo Czech i zepsuje mi się ten amplituner to czy zrobią mi w ich serwisie za darmo?
 

MKa11

New member
"Nieautoryzowani sprzedawcy wysyłają do klientów sprzęt używany jako nowy, a nawet wysyłają towar niezgodny z zamówieniem. Niektóre produkty mogą być wręcz niekompletne i niekompatybilne z parametrami użytkowymi, identycznego sprzętu dostępnego w Polsce." Czyli EIC ma na to dowody i będzie przed sądem się bronić jak któryś z listy zaprosi do sądu?
Żenada EIC, np. Sony potrafi zrobić gwarancję europejską i nie stękają.
 

Vaderus

New member
Bez reklam
Uuuuuuu..... już dawno Onkyo nie płakało tak żałośnie ;)
Coś chyba powiało... albo wywiało klientów... a może po prostu, nie czekając na € sami zaczęli przeliczać i jakoś "patriotyzmu" nie starcza na przepłacanie.
Oj nieładnie, nieładnie.... w sumie to chyba nieuczciwa konkurencja i próba jazdy po najniższych instynktach.
Efekt, raczej na pewno będzie odwrotny do zamierzonego. Oby! Bo tak głupiej i żałosnej pseudo-reklamy już dawno nie czytałem.
Wesołych Świąt i mimo wszystko głowa do góry.... klienci to na szczęście jednak inteligentni ludzie i już nie dają się wodzić za nos pseudo dystrybutorom.... i wolą tam gdzie taniej i tam gdzie pełna gwarancja europejska a nie tylko podwórkowa :)
 

lm648

Banned
Jeżeli nieautoryzowany sprzedawca będzie znacznie tańszy, nie dziwcie się [autoryzowani], że właśnie tam ludzie będą robić zakupy sprzętu RTV. To jest kraj gospodarki wolnorynkowej a nie nakazowo-rozdzielczej jak za PRL-u, i nikt [liczący swoje finansowe wydatki] nie będzie skłonny inwestować w monopole min. EIC. Tu sprawdza się stare przysłowie "jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze". Wspominacie o naprawach gwarancyjnych, a z reguły przeważnie tak bywa, że naprawy zaczynają się dopiero po gwarancji i każdy bierze na to "poprawkę" jako "świadczenie zbędne". Ciekawostką natomiast jest to, że sprzęt RTV w krajach zachodnich UE jest tańszy niż u sprzedawców autoryzowanych w naszym kraju, czyli wspomniane przysłowie jest bardzo aktualne:)
Pozdrawiam wszystkich sprzedawców
(i tych autoryzowanych i tych nieautoryzowanych)
 

exekutor

New member
Wszyscy tacy mądrzy więc ponawiam pytanie : Wszystko pięknie tylko mam pytanie kto w takim razie utrzymuje u nas w kraju serwis i płaci za naprawy gwarancyjne centrala europejska Onkyo czy polski dystrybutor ? no bo ktoś musi ponieś koszta naprawy gwarancyjnej, a teraz drugie pytanie jeśli kupię np. amplituner w Polsce i wyprowadzę się do Niemiec albo Czech i zepsuje mi się ten amplituner to czy zrobią mi w ich serwisie za darmo?
 

lm648

Banned
onkyo tx-8050 - cena eic 2399pln
cena w Niemczech od 439 Euro. niezła przebitka ;)
to pewnie haracz za xerowaną i dobitną instrukcje obsługi po polsku ;)

Prawdopodobnie nie wiedzą, że jesteśmy już w UE w której językiem urzędowym jest j.angielski :)
Nam konsumentom "takiego sprzętu RTV" tłumaczenia instrukcji są zbędne. Jak potrafimy kupić na zachodzie to z ichnią instrukcją też damy sobie radę. (jednak jest unijny wymóg instrukcji w jęz.kraju sprzedaży)
A tak na marginesie mam takie wrażenie, że co niektórzy nasi szanowni sprzedawcy niewiedzą o istnieniu tzw. technik informacyjnych i społeczeństwa informacyjnego, mimo tego że sami na co dzień nimi się posługują np. internet, wyszukiwarki, e-mail, komunikatory itp. itd. mają nas za "buraków":)
 
Do góry