Sprzęt do kina i stereo

Dżon Bondżoe

New member
Witam serdecznie.
Już widzę ten uśmiech i szydercze chichoty :) : "co on chce", "kino i muzyka" :)

Jestem laikiem, który zdobył co nieco wiedzy (mniej więcej wiem czym się różni wzmacniacz stereo od końcówki mocy :)

Obecnie posiadam Yamaha rx-v663 + zestaw 5.0 Elac (seria 57 - czyli chyba te najtańsze) - całość z kablami warte pół roku temu około 5 000.
Słucham muzyki prawie cały dzień (karta muzyczna xonar hdav 1.3 + foobar - głównie flac i najlepszej jakości MP3 i ogg), do tego filmy HD raz na dzień, kilka dni. + codziennie grajcowanie na ps3 i turbodekoder n.

Generalnie jestem zadowolony - ale czegoś mi brakuje. Muzyki stereo słucham na tych dekoderach amplitunerowych. Niektóre rodzaje brzmią na prawdę dobrze rozbite na 5 kolumn... ale czegoś mi brakuje.

Postanowiłem rozbudować/zmienić sprzęt.

W salonie Top-Hifi polecili mi:

Dokupić wzmacniacz stereo za około 2-5tys + kolumny B&W z bi-ampingiem (czy jak to tam się zowie) w cenie 5-8 tys za parę. I ponoć to oderwie mi mózg i będę zadowolony bardzo.

W salonie Denona natomiast pan mało co się nie posikał zachwalając Denona avr-4810....

Ręczył za niego niemal życiem:p - twierdził, że do tego ampli nie trzeba wzmacniacza stereo - jak już to końcówkę mocy potem można sobie dokupić.

Na początku nie chciało mi się wierzyć, zeby aplituner grał tak dobrze. Potem, jak sobie o nim poczytałem - napaliłęm isę na niego (ach te upscalery wideo...)

Pomyślałem sobie, ze rzeczywiście taki ampli jest rozwiązaniem dla mnie w sam raz:

-KD dzięki niemu było by super
-upsclaował by mi obraz z nki (aczkowliek nie jestem pewnien... nie wierzę w to, ze poprawiłby mi obraz z nki i np filmów z komputera(720p, czy gorszej jakości)
-w razie potrzeby dokupiłbym wzmacniacz stereo.

Ale potem pojawiły się kolejne myśli:
-skoro AVR-4310 ma prawie ten sam upscaler video co 4810..... to po co przepłacac...
kupić tańszego Denona + potem wzmacniacz i będzie super.....