Spotkanie z pierwszą na świecie kamerą full hd JVC GZ HD 7

mariof

New member
Bez reklam
pxl666 napisał:
MARIOF CZYTAJ MOJE POSTY UWAZNIE!!!
@pxl666
piszesz, że chciałeś kupić HC7E ale potem, pod wpływem, opinii innych (własnej oceny materiały z sieci) uznałeś, że jakość obrazu, stabilizacja optyczna i nagrania w złych warunkach oświetleniowych przy pomocy tej kamery rozczarowują. Jeżeli nie HC7E miałeś na myśli a pisałeś o JVC - to przepraszam. Nieporozumienie.
PS z coraz większym przekonaniem bronię HC7E. Przybywa mi doświadczń z tą kamerką, stawiam jej wyższe wymagania i... sprawdza się "w boju":)
PS2 niestety kolejna słaba strona HC7 ujawniła się tymczasem - akumulator do nie cały czas kosztuje majątek:(. Hama zapowiada tańsze zamienniki ale nadal nie ma ich na rynku:confused:
PS3 poniewaz jest to poza tematem tego wątku ewentualną dalszą dyskusję na temat HC7E proponuje przenieść do wątku o HC7E.
 

pxl666

Member
Bez reklam
mariof napisał:
@pxl666
piszesz, że chciałeś kupić HC7E ale potem, pod wpływem, opinii innych (własnej oceny materiały z sieci) uznałeś, że jakość obrazu, stabilizacja optyczna i nagrania w złych warunkach oświetleniowych przy pomocy tej kamery rozczarowują. Jeżeli nie HC7E miałeś na myśli a pisałeś o JVC - to przepraszam. Nieporozumienie.
PS z coraz większym przekonaniem bronię HC7E. Przybywa mi doświadczń z tą kamerką, stawiam jej wyższe wymagania i... sprawdza się "w boju":)
PS2 niestety kolejna słaba strona HC7 ujawniła się tymczasem - akumulator do nie cały czas kosztuje majątek:(. Hama zapowiada tańsze zamienniki ale nadal nie ma ich na rynku:confused:
PS3 poniewaz jest to poza tematem tego wątku ewentualną dalszą dyskusję na temat HC7E proponuje przenieść do wątku o HC7E.

mariof - stoi jak byk ze pisalem o HD7 anie HC7...
 

pxl666

Member
Bez reklam
kiki napisał:
napisz gdzie mieszkasz i podaj na priv z numerem telefonu. . Ciągle podróżujemy po kraju na prezentacje - to koledzy podrzucą Ci na godz. kamerę i będzie najłatwiej.
prawde mowiac chetnie ale..ja te kamere kupie w usa wiec byloby nieuczciwie zebys pokonywal kawal drogi tylko na prezentacje...chyba ze bardzo chcesz hehehe
 

pxl666

Member
Bez reklam
Marcin_s napisał:
:) dobrze wiem co pisze po pisze o kawalku wlasnej pracy. Mpeg2 staje sie na rowni anachroniczny jak mpeg1 swego czasu. Panowie biora kazda sarkastyczna wypowiedz tak smiertelnie doslownie? ;) Mpeg2 to zgodnosc wstecz... ale przyszlosc to jednak mocny procesor plus Mpeg4 z H264.

uhm...niewiem czy dobrze rozumuje ów tok ale twierdzisz ze przyszlosc to format mpeg4 - w postaci AVCHD? czy jakiej?
 

Marcin_s

Member
pxl666 napisał:
uhm...niewiem czy dobrze rozumuje ów tok ale twierdzisz ze przyszlosc to format mpeg4 - w postaci AVCHD? czy jakiej?
Takie sa tendencje - jak zwal tak zwal - AVCHD lub Mpeg4 z H264. Plik mocno skopresowany ale wymagajacy niskiego bitrate. Obecna przecietna jakosc materialow wynika z tego ze producenci wykozystali zalewie polowe oferowanego przez AVCHD bitrate. Technologia bardzo bliska BD... cierpiaca jednak na kryzys nowych technologii - brak odpowiedzi firm tworzacych profi soft (Avid, Apple itd), niezgodnosc formatow, niedopracowanie playerow...
 

pxl666

Member
Bez reklam
hmmm moze masz i racje ale ja sie sklaniam ku hdv i mpeg2. w tym formacie sie pracuje w przemysle kinowym (mam na mysli kino niezalezne i w pelni cyfrowe - bez filmowania na tasmie 35mm i digitalizowania materialu - to inne koszta i inna technika) otoz z tego co czytalem dotychczas nikt nie rozwaza powaznie avchd jako formatu przyszlosciowego wlasnie ze wzgledu na koszmarna kompresje. tendecje sa ku nieskompresowanemu materialowi ktory poprostu zajmuje wiecej ale zachowuje pelnie informacji.noi samo jego odtwarzanie nie zzera jednego rdzenia nie mowiac juz o obrobce.
 

Marcin_s

Member
pxl666 napisał:
hmmm moze masz i racje ale ja sie sklaniam ku hdv i mpeg2. w tym formacie sie pracuje w przemysle kinowym (mam na mysli kino niezalezne i w pelni cyfrowe - bez filmowania na tasmie 35mm i digitalizowania materialu - to inne koszta i inna technika) otoz z tego co czytalem dotychczas nikt nie rozwaza powaznie avchd jako formatu przyszlosciowego wlasnie ze wzgledu na koszmarna kompresje. tendecje sa ku nieskompresowanemu materialowi ktory poprostu zajmuje wiecej ale zachowuje pelnie informacji.noi samo jego odtwarzanie nie zzera jednego rdzenia nie mowiac juz o obrobce.
Kino niezalezne w USA (bo tam pracuje moj kolega operator) pracuje ostatecznie na panasonikach z kartami P2 z progresywnym skanowaniem i wyzszym samplowaniem koloru. HDV jest raczej omijane lub traktowane jako ostatecznosc - Mateusz czesto podsla mi informacje z tamtego rynku... A co do nieskompresowanego video... to niestety nie dla nas szarakow - Bo dla nieskompresowanego wideo wymagany transfer na dysk to 100MB/s. Przyszlosc to jednak nie tasma :/, Niestety jednak HDV i MPEG2 jest latwiejszy w obrobce na wspolczesnych aplikacjach.
Co do rdzeni - to niech zzera - mam ich 4 ;)
 
Ostatnia edycja:

pxl666

Member
Bez reklam
Marcin_s napisał:
Kino niezalezne w USA (bo tam pracuje moj kolega operator) pracuje ostatecznie na panasonikach z kartami P2 z progresywnym skanowaniem i wyzszym samplowaniem koloru. HDV jest raczej omijane lub traktowane jako ostatecznosc - Mateusz czesto podsla mi informacje z tamtego rynku... A co do nieskompresowanego video... to niestety nie dla nas szarakow - Bo dla nieskompresowanego wideo wymagany transfer na dysk to 100MB/s. Przyszlosc to jednak nie tasma :/, Niestety jednak HDV i MPEG2 jest latwiejszy w obrobce na wspolczesnych aplikacjach.
Co do rdzeni - to niech zzera - mam ich 4 ;)

hm moja kuzynka skonczyla filmoznawstwo na Columbii w NY i teraz siedzi w LA , pracuje w MTV...jest zgola innego zdania...tasma ,FCP i apple.
no najwyrazniej mamy odmiennych informatorow heheh
 

Marcin_s

Member
pxl666 napisał:
hm moja kuzynka skonczyla filmoznawstwo na Columbii w NY i teraz siedzi w LA , pracuje w MTV...jest zgola innego zdania...tasma ,FCP i apple.
no najwyrazniej mamy odmiennych informatorow heheh
Sam sobie odpowiedziales - broadcasting a nie kino niezalezne...
Tasma bo oni pracuja na najpopularniejszych tam DX100 panasonica - sprzet tak kultowy tam jak tu VX2100 wsrod weselnych kamerzystow... Tyle ze do TV jako sprzet reporterski jednak przy transferach na tasme inny model Panasonika w HD i nie jest to bynajmniej HDV tylko Panasonic HVX200 z zupelnie innym kodekiem i formatem zapisu (http://cgi.ebay.com/PANASONIC-AGHVX...9924196QQihZ002QQcategoryZ20332QQcmdZViewItem)
 
Ostatnia edycja:

pxl666

Member
Bez reklam
Marcin_s napisał:
Sam sobie odpowiedziales - broadcasting a nie kino niezalezne...
Tasma bo oni pracuja na najpopularniejszych tam DX100 panasonica - sprzet tak kultowy tam jak tu VX2100 wsrod weselnych kamerzystow... Tyle ze do TV jako sprzet reporterski jednak przy transferach na tasme inny model Panasonika w HD i nie jest to bynajmniej HDV tylko Panasonic HVX200 z zupelnie innym kodekiem i formatem zapisu (http://cgi.ebay.com/PANASONIC-AGHVX...9924196QQihZ002QQcategoryZ20332QQcmdZViewItem)

no nie dokonca sie zgodze - wspoltworzyla wiele filmow podczas studiow. kilka zrobila sama. w LA jest dopiero od roku. wiec nie do konca broadcasting.
ale napewno podejscia do tematu so rozne - zalezy co i jak sie chce osiagnac...
 

tombik

New member
Mam prośbę, czy mógłby ktoś sprawdzić czy ta kamera ma możliwość przełączenia trybu PAL/NTSC. Mam możliwość kupienia jej w USA a tam kosztuje znacznie mniej jak u nas, jednak jeśli nie da się jej przestawić na PAL to dupa blada.
 

ar2

Wsparcie
Członek Załogi
HD Squad
Wg moich źródeł nie ma takiej możliwości. Będzie to albo wersja Eu albo US.

Pozdrawiam
 

jarmalik

Member
Bez reklam
Czy ktoś może mi powiedzieć, dlaczego występuje aż tak duża różnica w ilości czasu nagrania jakości HD w kamerach z HDD 60 GB JVC (5 godzin) i Sony (22 godziny)? Chyba nie chodzi o to że JVC ma 1920*1080 a Sony 1440*1080. Czy ktos także miał możliwość porównania jakości obrazu między tymi kamerami?
 

mobor

Banned
JVC to marka której wszyscy profesjonalni operatorzy omijają jak ognia.... Sam także sparzyłem się raz na profesjonalnej kamerze tego producenta (legendarnej GY-DV500 za 30 tysiecy) Kamera zbierała takie ziarno ze nawet amatorskie kamery SONY za 10 tys miały lepszy obraz - dzięki Bogu, udało mi się uciec z tego bagna na ekwiwalentny model Sony ....
Od tego czasu JVC wypuscił kilka kolejnych model-następców 500tki jak 5000, 5001 ... Zadna nie miała dobrej opinii... A serwisy mają pełne ręce roboty (wyjątkowo kiepska mechanika)
A teraz najlepsze- profesjonalne kamery JVC miały na stickerze napis MADE IN THAILAND ;) Podobne kamery Sony czy Panasonic - produkowane są ZAWSZE w Japonii - nie muszę chyba nikomu tłumaczyć jakie to ma znaczenie dla uzytkownika. Nawet amatorskie kamery Canona (HDV) - HV10, HV20 produkuje się w KKW.....

Tak wiec radzę kolegom skupić się raczej na ofercie Canona lub Sony - chyba że ktoś lubi dreszczyk emocji wynikający z ryzyka jakim jest JVC ;)
Zresztą- z tego co wyczytałem wyzej- kamerka nie ma dobrej prasy w Stanach- na pewno nie bez kozery. Wygląda więc na to ze JVC nie umie wyciągać wnioskó i nie uczy się na wlasnych błedach
 
Ostatnia edycja:

jarmalik

Member
Bez reklam
Kupiłem SR7 i już wiem. Otóż 22 godziny na dysku 60 GB uzyskuje się dla zapisu HD w trybie LP a więc z najgorszą jakością. Przy najlepszym trybie XP czas nagrania spada do 8 godzin.
 
Do góry