Spalony wysokotonowy...?

leevin

New member
Witam...!
Czy możliwe jest spalenie głośnika wysokotonowego (ten mały) po 30 dniach użytkowania słucham z reguły na jakieś 75 procent nieraz kilka min. pochodziły na maxa. Spalił się tylko w jednej kolumnie (lewy front).
Wydawało mi się że kolumny mają jeszcze zapas mocy w stosunku do AV ale może się myliłem.

Może ktoś spojrzy w sygnaturkę i napiszę czy szybciej powinien spalić się AV czy kolumny (oczywiście nic nie chce palić specjalnie )
Dodam tylko że na sprzęcie nie znam się wcale i to co wiem, wiem z tego forum.

Ten sprzęt kupiłem bo dowiedziałem się że lepiej kupić taki niż jakiś plastik np. panasonic 860 bo w cenie panasonica kupiłem Onkyo.

Pozdrawiam...
 

mkk1

New member
no cóż , słuchanie na maxa na ampli kina to nie jest dobry pomysł .... po prostu przy dużym poziomie mocy ampli generuje zniekształcenia , które wykończyły Ci wysokotonowca , przy czym "moc" kolumn ma z tym niewiele wspólnego. po prostu jak z ampli pójdą zniekształcenia to żadna kolumna nie da rady.
I to jest możliwe , jak się sam przekonałeś .
M
 

timbot

New member
Bez reklam
dość głośno słuchałeś... natomiast i tak się szybko zajechały... może to wada fabryczna? sam kiedys kupiłem suba m-audio z odklejoną membraną (górne zawieszenie).....
 

leevin

New member
mkk1 napisał:
no cóż , słuchanie na maxa na ampli kina to nie jest dobry pomysł .... po prostu przy dużym poziomie mocy ampli generuje zniekształcenia , które wykończyły Ci wysokotonowca , przy czym "moc" kolumn ma z tym niewiele wspólnego. po prostu jak z ampli pójdą zniekształcenia to żadna kolumna nie da rady.
I to jest możliwe , jak się sam przekonałeś .
M
Czyli chodzi o to żeby nie kręcić do " przesteru "potem dźwięk jest zniekształcony i niszczy głośniki...?
timbot napisał:
dość głośno słuchałeś....
Wcześniej miałem wieżę Panasonica SA-PM15 bardzo sobie chwalę ale była "cicha" nawiasem do dzisiaj nie wiem po co z głośnika szły 4 przewody ale to tak na marginesie