Spadek wyświetlaczy LG w II kwartale z powodu powolnego popytu i spadających cen paneli.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Spadek wyświetlaczy LG w II kwartale z powodu powolnego popytu i spadających cen paneli.

To zdjęcie dostarczone przez firmę LG Display Co. przedstawia wyświetlacz OLED.EX nowej generacji.

LG Display Co. poinformował w środę, że w drugim kwartale zaświecił się kolor czerwony w produkcji w związku z zakłóceniami w produkcji spowodowanymi przez chińskie blokady COVID-19 i słaby popyt na panele wyświetlaczy stosowane w produktach elektronicznych.
Producent paneli zgłosił stratę netto w drugim kwartale w wysokości 382 miliardów wonów (290,8 miliona USD).

Zanotowała również stratę operacyjną w wysokości 488,3 miliarda wonów za okres kwiecień-czerwiec w porównaniu z zyskiem 701,5 miliarda wonów rok temu. Sprzedaż spadła o 14,6 procent do 5,6 biliona wonów.
Według badania przeprowadzonego przez Yonhap Infomax, firmę zajmującą się danymi finansowymi należącą do agencji informacyjnej Yonhap, strata operacyjna była o 38,8 procent wyższa niż szacowana średnia.
Firma podała, że ​​słabe wyniki w drugim kwartale są związane z trudnościami w zabezpieczaniu części i dostarczaniu zestawów produktów, zwłaszcza w obliczu przedłużających się blokad w Chinach, w połączeniu ze słabym popytem na produkty IT.
Zapotrzebowanie na panele LCD słabnie, ponieważ większość krajów zniosła ograniczenia pandemiczne, a ludzie wydają mniej w domu i na osobiste urządzenia IT.
Popyt przedsiębiorstw również jest powolny, podała firma, ze względu na nieprzyjazne środowisko makro.


Duży wyświetlacz OLED widać na Times Square w Nowym Jorku, na tym zdjęciu dostarczonym przez LG Display Co. 23 kwietnia 2022 r.

LG Display poinformowało, że będzie nadal zmniejszać przynoszącą straty działalność w zakresie telewizorów LCD, „gdzie zróżnicowanie uważa się za ograniczone”, z zamiarem zaprzestania krajowej produkcji paneli do telewizorów LCD w przyszłym roku.
„Planujemy wcześniejsze wyjście. Zaczniemy wstrzymywać produkcję i zmniejszać nasze możliwości w pierwszej połowie przyszłego roku” – powiedziała firma podczas telekonferencji, zwracając uwagę, że globalny rynek telewizyjny skurczył się o 24 proc. w ubiegłym roku i 10 proc. w pierwszej połowie tego roku. .
W drugim kwartale panele telewizyjne odpowiadały za 31 proc. przychodów, panele na urządzenia IT, w tym monitory, laptopy i tablety, 45 proc., a na urządzenia mobilne i pozostałe 24 proc.
Zamiast tego firma skupi się bardziej na wysokiej jakości organicznych panelach z diodami elektroluminescencyjnymi (OLED), aby odwrócić biznes, dodając, że oczekuje się, że dostawy paneli OLED do wysokiej klasy telewizorów i smartfonów wzrosną w odpowiedzi na sezonowy popyt w drugim połowa.

Firma zainwestuje również więcej środków w sektor wyświetlaczy samochodowych, gdzie jest liderem na światowym rynku pod względem sprzedaży, mając na celu przekroczenie 30-procentowego udziału w rynku w ciągu najbliższych trzech lat, podała firma.
Ostrzegał jednak przed trudnościami w nadchodzących miesiącach, ponieważ nadciąga spowolnienie gospodarcze, a popyt będzie nadal słabł w obliczu niepewności makroekonomicznej i słabszego zaufania konsumentów, a także dążeń klientów do minimalizacji zapasów.
LG Display powiedział, że wzmocni zarządzanie ryzykiem, jednocześnie aktywnie dążąc do zidentyfikowania nowych czynników wzrostu na przyszłość, ponieważ producenci zestawów i ogólnie sprzedawcy detaliczni stają się coraz bardziej konserwatywni w swoich operacjach biznesowych.
„Będziemy nadal monitorować sytuację rynkową i prowadzić nasze operacje i zapasy w oparciu o założenie, że ryzyko pogorszenia sytuacji się zmaterializuje” – powiedział.
(Yonhap, Korea Bizwire)
 
Do góry