Soundbar Philips wycisza się "mute"

Barty

Member
Witam !
Od niedawna posiadam zestaw TV Philips 55OLED806 i soundbar Philips TAB8905.
Połączenie HDMI 2.1 eARC.
W TV ustawienie audio: "wielokanałowy obejście".
Oprogramowanie aktualne.

Niestety cały czas mam problem... co chwilkę soundbar samoczynnie wycisza się wyświetlając "mute", a czasem samoczynnie podgłaśnia do maksimum "Vol Max" :(

Próbowałem wielu zmian i nic :(
Proszę o pomoc...
 

Barty

Member
Teraz sytuacja się zmieniła.
Soundbar co jakiś czas wycisza się na ok. 10 sek. po czym dźwięk powraca, a na wyświetlaczu soundbara pojawia się napis np. "PCM Audio, Dolby... itp." tak jakby od nowa się łączył (tak jak przy zmianie kanałów)...
Czy może za to odpowiadać fakt, że TV jest połączony z soudbarem kablem HDMI 2.1 earc z przedłużaczem, czyli tak jakby 2 kable (kompatybilne także 2.1 earc) ?
Niestety pomoc Philips nieskuteczna, sugerują tylko odesłanie sprzętu, a ja już mam dość takich reklamacji i zabaw z odsyłaniem.

Pozdrawiam !
 

Barty

Member
Przyczyna znana: dźwięk zanika tylko na kanałach, gdzie sygnał dźwięku jest jako MPEG 2 (wg soundbara PCM); na innych np. Dolby Digital jest ok...
Tylko teraz jak to "naprawić"...
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Hej odpowiedź jest taka :

Proszę o kontakt z infolinią. Moze byc problem z arc po stronie telewizora. Infolinia da klientowi instrukcje jak zebrac logi i zweryfikowac po ktorej stronie jest problem.

I daj znać czy pomogło.
 

Barty

Member
Logi wysłane... dzisiaj minął 2 tydzień oczekiwania na odpowiedź Philipsa...
bez komentarza... ponagliłem, zapytałem czy coś wiadomo... po kilku minutach otrzymałem odpowiedź, żeby spróbować na innym porcie HDMI... ale tylko HDMI 2 obsługuje eARC.
wątpię zatem, czy ktoś w ogóle zerknął na te logi... taki serwis to porażka :(
Cóż wydane sporo kasy na komplet TV Philips i Soundbar Philips (żeby były kompatybilne), a tu klops :( i to bez pomocy.
Żebym wiedział jeszcze, gdzie leży przyczyna: TV czy Soundbar ? bo nie jestem przekonany...
Gwarancja wiem... ale to jest duży sprzęt, powinien ktoś przyjechać do domu myślę, a nie odsyłać... poza tym co odesłać? tv? soundbar? zostać z niczym na miesiąc ?
XXI wiek a takie cyrki...taaa nowoczesna technologia....
Pozdrawiam !
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Prześlij proszę tego maila z problemem (i informację wysłaąną do Philipsa) do mnie, przekażą go we właściwe ręce.
Nie denerwuj się - myślę że pomogą.
 

Barty

Member
Prześlij proszę tego maila z problemem (i informację wysłaąną do Philipsa) do mnie, przekażą go we właściwe ręce.
Nie denerwuj się - myślę że pomogą.
Dziękuję za pomoc !
Dzisiaj dostałem jeszcze jednego maila od Philipsa, że cały czas analizują, także jeszcze poczekam...
Dam znać co wyniknęło z tego oczekiwania...
 

Barty

Member
Po zmianie w TV na opcję "wielokanałowe" - bez obejścia - poprawiło się (dziwne bo już tak kiedyś próbowałem i nadal były problemy)...
Tylko w mojej opinii nie o to chodzi...

Moja wiadomość do Philipsa: "Na HDMI 1,3,4 - ARC - dźwięku brak na każdym ustawieniu (wielokanałowy/obejście/stereo).
Na HDMI 2 - eARC - przełączyłem na wielokanałowy (bez obejścia) i jest poprawa; testuję i nie wycisza...
tylko to ciekawe... bo to ustawienie już sprawdzałem dużo wcześniej zanim się kontaktowałem z Państwem i było wówczas dużo innych problemów
(podgłaśniał się samoistnie na maximum, zła jakość dźwięku w porównaniu do obejścia itd...)
Teraz póki co jest ok, tylko... - ten model TV i Soundbara powinny być sprawne (oba przecież kompatybilne Philips) właśnie na ustawieniu "wielkokanałowy
obejście" poprzez HDMI 2.1 eARC. Z tego co wiem ustawienie samo "wielokanałowy" bez obejścia wiąże się niestety z utratą jakości dźwięku..."


Philips odpisał, że wielokanałowy nie pogarsza jakości dźwięku.

Ja na to: "Wg wszystkich informacji w internecie tylko wielokanałowy obejście przekazuje nieskompresowany oryginalny dźwięk do soundbara.
W takim przypadku po co kabel HDMI 2.1 i eARC ? Bez opcji obejście nie jest wykorzystywane - czy się mylę ?
Wielokanałowy - to przekazywanie wszystkiego na 5.1; a nie tak jak jest w oryginale... a co z Atmos ?
Poza tym nawet w instrukcji napisane jest zalecenie opcji "wielokanałowy obejście"..."


Odpisali, że będą dalej analizować...
Mam rację, że lepszy będzie dźwięk oryginalny z obejściem, prawda ?

Pozdrawiam !
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Na wielokanałowy obejście przekazywany jest orginalny strumień bitowy tak więc to powinno być ustawione aby mieć najlepszy dźwięk na sprzęcie audio







audio
 

Barty

Member
no i jak tu skomentować wypowiedź official serwis Philips, że jakość na wielokanałowym będzie taka sama...
chcą mieć spokój, zamknąć temat i tyle... :/
 
Do góry