Sony XH9005, XH9077, XH9096 czym one się różnią?

daroquaresma

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ciężko mi się odnieść do tego bo nie mam kablówki a i TV już jest zapakowany na jutrzejszą podmianę ;) Masz najnowszą aktualizację? Wcześniej gdzieś widziałem, choć nie wiem czy w tym temacie, posty o tym że właśnie kolejność kanałów ten TV potrafił pozamieniać albo usunąć listę.....już nie pamiętam dokładnie.
 

melo81

New member
Ciężko mi się odnieść do tego bo nie mam kablówki a i TV już jest zapakowany na jutrzejszą podmianę ;) Masz najnowszą aktualizację? Wcześniej gdzieś widziałem, choć nie wiem czy w tym temacie, posty o tym że właśnie kolejność kanałów ten TV potrafił pozamieniać albo usunąć listę.....już nie pamiętam dokładnie.

Tak, mam 6.0414 najnowsza. Najgorzej, że przez ten covid jestem uziemiony i zdany tylko na siebie. Chyba pozostaje poczekać 10 dni i reklamować. Nie rozumiem tylko czemu część programów znajduje a reszty nie. Chyba byłoby łatwiej gdyby nic nie wyszukiwał..
 

sharezz

New member
Ciężko mi się odnieść do tego bo nie mam kablówki a i TV już jest zapakowany na jutrzejszą podmianę ;) Masz najnowszą aktualizację? Wcześniej gdzieś widziałem, choć nie wiem czy w tym temacie, posty o tym że właśnie kolejność kanałów ten TV potrafił pozamieniać albo usunąć listę.....już nie pamiętam dokładnie.

To naprawiała któraś z ostatnich aktualizacji. Niby.
A co wymieniasz? [emoji6]

Też tak miałem, po hdmi miałem menu na tv z amplitunera ale dźwięk szedł po optyku. dodatkowo mogłem sterować głośnością po przez pilot od tv, teraz nie mogę bo nie mam podłączonego hdmi z kina do tv.

No ale hdmi arc „nadpisuje” optyka

Jak kupiłem TV to miałem tylko optykiem podpięte kino, bo HDMI miałem za krótki, dokupiłem dłuższy kabel i optyk zostawiłem, bo i tak nie miałem co z nim zrobić. A na te chwilę nie pamiętam jak mam ustawiony dźwięk w TV.

Jak wyżej, jak sprawdzam to hdmi jest nadrzędny do optycznego. W Ustawieniach tv przy wyborze „system audio”, przy obu kablach w ogóle nie widzę opcji żeby wymusić dźwięk przez optyczny.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Lechu1956

New member
@melo81
Podobne przypadki miałem przy innym Sony i LG(kablówka UPC). Metodą prób zmieniałem modulacje, szybkości,częstotliwości z automatycznych na wpisywanie ręczne. i odwrotnie. Wyszukiwanie raz szybkie,raz pełne. I w końcu za którymś razem zaskoczyło i telewizor wyszukał wszystkie programy. W przypadku LG musiałem zmienić dodatkowo kraj na Czechy , aby stworzyć własną listę kanałów.
 

kater-acme

New member
Panowie, myślę, że mogę (połowiczny) sukces chyba otrąbić.

Mój TV nie chciał dobrze gadać z grajbelką Creative Stage 2.1, nie trzymał połączenia, przełączał co chwilę na głośniki TV, grał/nie grał muzyczki testowej i ogólnie TV trzeba było resetować co rano, żeby w ogóle była szansa, że sprzęt zagada, co i tak nie było gwarantowane. Po optyku wszystko spoko, no ale HDMI ARC już kiszka. Na próbę pożyczyłem od sąsiada Hitachi HT-SB110, też taki budżetowiec, i on już nieco lepiej współpracował, ale też miał okresy buntu, oczywiście co chwila powrót na głośniki TV, gubienie sygnału przy zmianie z dekodera na Netflix itd. Obie grajbelko oczywiście normalnie i dobrze działały na innych TV (Samsung, LG).

No więc wczoraj kupiłem z wystawy HT-XF9000 i... działa. Normalnie, bez cyrków, bez gubienia, po pierwszej konfiguracji (dla bezpieczeństwa zrobiłem od nowa, z resetem). Model z wystawy, mocno przeceniony, dlatego go łyknąłem, bo normalnie to bym HT-S20R kupił, ew. też przeceniony z wystawy HT-S350.

Czemu połowiczny sukces? A no bo jestem głęboko przekonany, że TV ma prawidłowo działać z każdym dodatkiem, a już na pewno z prostym soundbarem. To tylko głupie połączenie HDMI ARC, zaledwie Dolby Digital i jedynie sygnały sterowania. Co więcej, z lektury naprawdę dużej ilości topiców na wielu forach widzę, że zazwyczaj tak właśnie jest tzn. TV gada z różnymi soundbarami, różnych firm. Ale też są problemy podobne jak moje np. kilka osób już zgłaszało, że z JBL nie działa dobrze. Ludzie mają też problemy z przerwami w przesyle dźwięku i opóźnieniami - ja tego nie uświadczyłem. Zresztą, innych problemów typu restarty itd. mój TV też nie robił.
 

QXykTxGwhwMK

New member
Witam Panowie i Panie na forum!

Kupiłem ostatnio XH9077 (65') i mam pytanie do posiadaczy.
Czy u was też tak klatkuje obraz podczas oglądania Netflixa ? Jest taki niepłynny, poszarpany.
Bardzo widać to w scenach gdy obraz jest nagrywany z z góry i szybko się przesuwa.

Streamuje 4k UHD z bitrate średnio 15,25Mb/s więc to na pewno wystarczająco.
Przy trybach Dolby Vision (jasny/ciemny) w mojej opinii nie da się oglądać filmów.
Sytuacja się poprawia oczywiście po włączeniu ulepszaczy ("Motinoflow" / "Cinemotion" etc) lub zmiany na trybu na "Żywy".

Czy to jest normalne zachowanie ? Jeśli tak, to może potraficie to "naukowo wytłumaczyć"?
Poza tym TV jest OK. Jedyny mankament póki co to brak prawdziwego 120hz przy 4k.
Mam Xboxa Series X i bardzo to widać przy grach które to wspierają (soft oczywiście najnowszy).

Z góry dzięki za pomoc / wasze opinie.
 

daroquaresma

Klub HDTV.com.pl
VIP
No to bardzo dziwne. Ja jak testowałem Netflix i zapuszczałem jakieś losowe seriale w Ultra HD tak delikatnie klatkowało, ale nie we wszystkich. Kolejna sprawa to taka że nie zawsze mam wybór w trybach obrazu Dolby Vision tylko te co telewizor standardowo oferuje.
 

sharezz

New member
No bo Dolby vision pojawia się tylko jeśli film jest w Dolby Vision. Przy filmie w SDR nie ma tych opcji.
U mnie akurat Netflix ani YT nie klatkuje, a po TCL C715 byłem uczulony na to. Zdarzają mu się przycięcia w Playerze, ale tam to mi nie robi akurat. Bo playera żona ogląda [emoji23]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

daroquaresma

Klub HDTV.com.pl
VIP
No bo Dolby vision pojawia się tylko jeśli film jest w Dolby Vision. Przy filmie w SDR nie ma tych opcji.
U mnie akurat Netflix ani YT nie klatkuje, a po TCL C715 byłem uczulony na to. Zdarzają mu się przycięcia w Playerze, ale tam to mi nie robi akurat. Bo playera żona ogląda [emoji23]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Przy materiałach SDR wiem że nie będzie takiej opcji ale gdy wybieram serial/film to ikonka dolby vision jest widoczna przy nim ale jak go załączę to w opcjach TV nie mam czasami tego trybu obrazu.
 

sharezz

New member
A daj konkretny przykład to sprawdzę u siebie. Tak samo klatkowanie, tytuł, odcinek i mniej więcej która minuta


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

QXykTxGwhwMK

New member
"Zabójczy rejs" na Netflix od 17:10 do 17:25. Dolby Vision jasny, domyślnie wyłączone Motionflow i Tryb kliszy (to są obie opcje w Ustawieniach obrazu -> Ruch)
 

daroquaresma

Klub HDTV.com.pl
VIP
A daj konkretny przykład to sprawdzę u siebie. Tak samo klatkowanie, tytuł, odcinek i mniej więcej która minuta


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A pierwszy z brzegu co mi się pojawił przy 4k Unorthodox wydaje mi się tak delikatnie klatkuje, obraz nie jest płynny. A co do Dolby Vision np. 1 odcinek 1 sezonu Czarne Lustro nie idzie w tym trybie ale już choćby odcinek z 3 sezonu "wersja próbna" ma ten wybór.
 

sharezz

New member
"Zabójczy rejs" na Netflix od 17:10 do 17:25. Dolby Vision jasny, domyślnie wyłączone Motionflow i Tryb kliszy (to są obie opcje w Ustawieniach obrazu -> Ruch)

A pierwszy z brzegu co mi się pojawił przy 4k Unorthodox wydaje mi się tak delikatnie klatkuje, obraz nie jest płynny. A co do Dolby Vision np. 1 odcinek 1 sezonu Czarne Lustro nie idzie w tym trybie ale już choćby odcinek z 3 sezonu "wersja próbna" ma ten wybór.

taaak, w obu przypadkach obraz nie jest płynny, ale to chyba raczej wina 24 klatek w jakich były kręcone te filmy. Osobiście nie jestem fanem wyłączania upłynniaczy i zawsze je mam na minimum, redukują właśnie te braki płynności. Przy Motionflow ustawionym na 1 tego szarpania nie ma, przynajmniej u mnie.
Co do czarnego lustra - chyba tam jest błąd opisu Netflixa... pierwsze dwa sezony były kręcone, jeśli się nie mylę, przez BBC i wykupione przez Netflix, kolejne już kręcił Netflix. Stawiam, że stąd s01-02 nie ma DV, a kolejne już tak....
 

QXykTxGwhwMK

New member
taaak, w obu przypadkach obraz nie jest płynny, ale to chyba raczej wina 24 klatek w jakich były kręcone te filmy. Osobiście nie jestem fanem wyłączania upłynniaczy i zawsze je mam na minimum, redukują właśnie te braki płynności. Przy Motionflow ustawionym na 1 tego szarpania nie ma, przynajmniej u mnie.
Co do czarnego lustra - chyba tam jest błąd opisu Netflixa... pierwsze dwa sezony były kręcone, jeśli się nie mylę, przez BBC i wykupione przez Netflix, kolejne już kręcił Netflix. Stawiam, że stąd s01-02 nie ma DV, a kolejne już tak....

Dzięki wielkie za sprawdzenie!
Poczułem się lepiej 😂 bo teraz wiem ze nie tylko u mnie to występuje 😂
 

daroquaresma

Klub HDTV.com.pl
VIP
taaak, w obu przypadkach obraz nie jest płynny, ale to chyba raczej wina 24 klatek w jakich były kręcone te filmy. Osobiście nie jestem fanem wyłączania upłynniaczy i zawsze je mam na minimum, redukują właśnie te braki płynności. Przy Motionflow ustawionym na 1 tego szarpania nie ma, przynajmniej u mnie.
Co do czarnego lustra - chyba tam jest błąd opisu Netflixa... pierwsze dwa sezony były kręcone, jeśli się nie mylę, przez BBC i wykupione przez Netflix, kolejne już kręcił Netflix. Stawiam, że stąd s01-02 nie ma DV, a kolejne już tak....

No gdzieś to czytałem że Brytyjczycy na początku zajmowali się produkcją , a później od któregoś momentu Amerykanie, z resztą po akcencie nawet słychać że jest inny ;) Dzięki za info
 

rafallo777

New member
"Zabójczy rejs" na Netflix od 17:10 do 17:25. Dolby Vision jasny, domyślnie wyłączone Motionflow i Tryb kliszy (to są obie opcje w Ustawieniach obrazu -> Ruch)

Ja mam 58cali pus8535 I obraz plynny.
U mnie w philips obraz plynny na netflix I z kablowki, ale na hbo go, tvp vod(rolnik szuka zony) juz sa mikro nieplynnosci.
Przy The Walking Dead na hbo go sezon 10 obraz nie jest plynny czesto przy twarzach, szybszych ruchach.
Na netflix wszystko plynne.
 
Do góry