Sony Playstation 3 - test, recenzja, opinie użytkowników.

ps3_title.jpg

Mało kto wierzył iż w naszym kraju HDTV zadebiutuje tak szybko i w dodatku z taką siłą. Większość osób twierdziła, że być może będziemy musieli czekać z 5 lat, a może i więcej aby ujrzeć pierwsze produkcje w systemie wysokiej rozdzielczości. Tymczasem za sprawą satelitarnych platform cyfrowych, oraz nowych konsol do gier możemy za (w miarę) rozsądne pieniądze korzystać z dobroci High Definition.

Na tę chwilę wielu z nas czekało w wielkim napięciu, europejski debiut konsoli nowej generacji i dostępnego cenowo odtwarzacza blu-ray w jednym. Niestety zgodnie już z tradycją premiera na starym kontynencie odbyła się ze sporym opóźnieniem w porównaniu do innych liczących się kontynentów. Ale nie przestańmy już gadać bo oto jest Sony PLAYSTATION 3.

Nie będziemy się rozwodzić nad specyfikacją techniczną, napisano już na ten temat wiele "poematów", wiadomo iż w konsoli drzemie duży potencjał multimedialny, a my sprawdzimy jak przedstawia się on w dniu premiery.

playstation3_2.jpg

playstation3_3.jpg

Czarne pudełko o stosunkowo sporej wadze otworzyliśmy bez żadnych problemów (cóż za sukces ;)). Zawartość została poprawnie spakowana, konsola przed porysowaniem chroniona jest specjalną pianką a pozostałe komponenty jak pad, oraz kable zapakowane w oddzielne foliowe torebki. Nasze pierwsze spostrzeżenia na temat wyglądu były podobne, konsola na pierwszy rzut oka robi bardzo pozytywne wrażenie, jednak po chwili to co na początku nas zachwyciło, zaczęło nas lekko niepokoić. Mianowicie gabaryty, oraz rodzaj plastyku z jakiego została zrobiona konsola.

playstation3_4.jpg

playstation3_6.jpg

Wymiary w porównaniu do konkurencji wypadają podobnie, jednak jednostka po pewnym czasie wydaje się duża, na szczęście konstruktorzy przewidzieli 2 sposoby korzystania z konsoli - poziomy oraz pionowy - co daje pewne pole manewru przy ustawianiu sprzętu w pobliżu telewizora. Drugą bardziej intrygującą kwestią jest materiał, z którego składana jest PS3. O ile do jakości użytych materiałów nie ma żadnych zastrzeżeń, o tyle z praktycznością użytkowania ma to bardzo mało wspólnego. Prawie cała obudowa zrobiona jest z tworzywa o wysokim połysku, który robi wielkie wrażenie do póki nie zaczniemy używać naszej zabawki. Nawet najdrobniejszy kontakt naszych dłoni z powierzchnią konsoli zostawia na niej ślady. Po podłączeniu wszystkich kabli wyglądało to średnio estetycznie. Lecz niestety to nie koniec, tylko po 3 godz testów obudowa zdążyła "przyciągnąć" do siebie znaczną ilość kurzu, którego usuwanie nawet bardzo delikatną, miękką szmatką potrafi zostawić ślady. Jeżeli jednak będziemy dobrze dbali o naszą konsolę to wg mnie będzie potrafiła robić spore wrażenie na nieznajomych :)

playstation3_5.jpg

Jeżeli poruszyliśmy już kwestię estetyki wyglądu to warto zauważyć duży plus, którym jest bardzo cicha praca zarówno samej konsoli, jak i zamontowanych w niej napędów (HDD i blu-ray). Xbox 360 wypada na tym polu dużo słabiej.

Czego zabrakło w pudełku od konsoli HD??? Jeżeli by zadać takie pytanie przed premierą komuś zainteresowanemu kupnem danego produktu, to chyba w życiu by się nie domyślił... więc w pudełku konsoli nowej generacji, nastawionej na najlepszą grafikę w HD brakuje... kabla dzięki któremu będziemy mogli taką uzyskać jakość HD (i to w konsoli, która kosztuje prawie 2 razy więcej od konkurencji).

Nie zapomniano na szczęście o cyfrowym wyjściu audio, którym w tym przypadku jest wyjściem optycznym, dzięki któremu bez problemu będzie można wysłać sygnał do zewnętrznego amplitunera.

Nowo zaprojektowany kontroler z systemem SixAxis zamiast (?) wstrząsowego ma dostarczyć nowych emocji podczas grania, wszystko za sprawą specjalnego czujnika który wykrywa ruchy w sześciu płaszczyznach. Od razu zauważę iż na razie nie ma tytułu dedykowanego temu systemowi (owszem można korzystać w najróżniejszych tytułach ale nas nie ujęło to na tyle abyśmy zachwycali się tym rozwiązaniem). Pad jest lekki z wbudowaną baterią, którą można naładować tylko poprzez podłączenie z konsolą kablem USB. Zauważmy, iż w przypadku uszkodzenia baterii trzeba będzie wymienić najprawdopodobniej cały pad.

playstation3_7.jpg

playstation3_8.jpg

Z przodu brak tacki (zastosowano metodę "wsysania" :)), porty USB oraz czytniki kart pamięci (SD, memory stick, CF), z tyłu wyjście A/V, HDMI oraz optyczne. Tak wygląda całość.

Esencja PS3?

playstation3_13.jpg

Po uporaniu się ze wszystkimi kablami (raptem było ich aż 4 ;)) wzięliśmy się za testowanie głównej istoty konsoli do gier czyli... tak idziecie bardzo dobrym tokiem myślowym :)

playstation3_9.jpg

playstation3_10.jpg

playstation3_11.jpg

playstation3_12.jpg

Pierwsze uruchomienie konsoli nie powinno przysporzyć nikomu problemu. Po wybraniu języka PLAYSTATION sam(a) potrafi wykryć odpowiednie ustawienia obrazu. Menu jest bardzo dobrze skonstruowane, przejrzyste i intuicyjne, nie ma problemu z długim szukaniem interesujących nas opcji. Jeżeli ktoś miał przyjemność korzystać z przenośnej konsoli Sony PLAYSTATION PORTABLE nie będzie miał problemów także tutaj, ponieważ menu zostało praktycznie żywcem skopiowane z mniejszego "brata". Po dodatkowym ustawieniu źródła dźwięku (zmieniliśmy z HDMI na wyjście optyczne) przeszliśmy do właściwszej części testu.

playstation3_rr.jpg

playstation3_rr1.jpg

Na początek przestrzegam przed jakimkolwiek kontaktem z grą Ridge Racer 7, szkoda czasu aby opisywać to nieporozumienie, ponieważ nie jest to gra, tylko jak mniemam zapychacz, który miał zwiększyć ilość dostępnych tytułów w Europie podczas premiery.

Po przetestowaniu kilku mniej i bardziej znanych tytułów nie doznaliśmy szoku jakości zarówno grafiki jak i miodności (miodność - przyjemność z grania) oglądanych przez nas gier. Spodziewaliśmy się także krótszego, a miejscami sporo krótszego czasu wgrywania się gier.

virtuafighter.jpg

playstation3_vf.jpg

playstation3_vf1.jpg

Np Virtua Fighter V - jest dobrym tytułem i niestety nic więcej, szczególnie jeśli patrząc na oprawę graficzną i dźwiękową, jakby poprzednia część po małym liftingu - spodziewałem się dużo więcej.

Na odsiecz rusza Def Jam Icon, którego grafika oraz przyjemność z gry jest dużo lepsza od reszty premierowych pozycji, a do tego celująco zgrana z dźwiękiem. Lecz identyczny efekt możemy uzyskać na prawie połowę tańszym Xbox'ie 360.

Czy tak wielce oczekiwany produkt nie ma podczas premiery czegoś co może nas na dłużej przykuć do ekranu???

motorstorm.jpg

Na szczęście jest z nami Motorstorm! Intro robi bardzo duże wrażenie i pokazuje, że poprzednie tytuły to był jedynie przedsmak. Dźwięk Dolby Digital zarówno we wstępie jak i w samej rozgrywce buduje świetny klimat. Jest to zdecydowanie ta gra, która potrafi "wciągnąć". W pewnych chwilach mamy problemy ze stwierdzeniem czy to jest animacja czy film :bober:. Widać iż w tej konsoli drzemie bardzo duży potencjał i pewnie przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać na lepiej zoptymalizowane tytuły.

playstation3_ms.jpg

playstation3_ms1.jpg

playstation3_ms2.jpg

playstation3_ms3.jpg

Szczególnie Panom (i Paniom?) z Sony przydałoby się popracować nad wygładzaniem krawędzi - jednym słowem porażka. Przy każdej okazji widać wyraźnie postrzępione krawędzie prostych(?) linii.

Prawdziwa esencja PS3...

playstation3_bd5.jpg

Obecnie nowa konsola Sony'ego jest najtańszym w dodatku wielofunkcyjnym odtwarzaczem blu-ray. Jakość filmów sprawdziliśmy dzięki uprzejmości sklepu internetowego www.punkt44.pl, który udostępnił filmy na blu-ray'u.

playstation3_bd.jpg

playstation3_bd1.jpg

playstation3_bd2.jpg

playstation3_bd3.jpg

Czas ładowania filmu pokrywa się z obecnymi na rynku stacjonarnymi odtwarzaczami nowej generacji. Zarówno na LCD jak i na plazmie obraz był taki jaki oczekiwaliśmy. Duża ostrość, świetne nasycenie barw, nie pozostawiają nic do życzenia. Dobrze przygotowany film w połączeniu z dużym ekranem potrafi pozbawić nas 2 godzin w mgnieniu oka.

Jest to świetna wiadomość dla potencjalnych klientów odtwarzaczy blu-ray. Obecnie dzięki PS3 zyskają nie tylko sporą sumę złotówek w kieszeni ale także sporo dodatkowych funkcji o których w dalszej części testu.

playstation3_bd4.jpg

Jako odtwarzacz BD konsola Sony spisała się na przysłowiową piątkę (z plusem :)) Jednak odtwarzanie DVD nie zachwyciło nas. Przede wszystkim w odróżnieniu od wszystkich obecnie dostępnych na runku stacjonarnych odtwarzaczy nowej generacji brakuje możliwości upscalowania standardowych DVD do wyższych rozdzielczości co w obecnych czasach jest co najmniej dziwne.

PSSSSSSSS 3

playstation3_22.jpg


Niestety to co wg moich źródeł powinno chodzić, nie do końca chodziło. Odtwarzacz odmówił odgrywania plików .ts (mpeg2) co było przyznam przykrym zaskoczeniem. Niestety problemy także wystąpiły przy odtwarzaniu filmów HD w MPEG-2 gdzie albo konsola nie chciała odpalić plików albo jak już odpaliła to bez dźwięku.

Jest to spore niedociągnięcie jeżeli ma to być multimedialne centrum rozrywki. Inną dyskwalifikującą cechą jest brak obsługi bardzo popularnego Divix'a oraz innych mniej popularnych formatów.

Przejdźmy jednak do innych funkcji oferowanych przez PS3. Duży plus należy się za wbudowanie czytników kart pamięci nie tylko ze stajni Sony (Memory Stick). Mamy do dyspozycji także inne czytniki jak SD/MMC czy CF. Karta pamięci jest wykrywana od razu po włożeniu jej do czytnika. Wspominane już świetne menu pozwala w szybki i łatwy sposób na przeglądanie dostępnych zdjęć niezależnie od nośnika (CD, zewnętrzny HDD czy karta pamięci). Jakość wyświetlania jest wysoka, a bezproblemowe skalowanie nawet wysokich rozdzielczości powoduje iż z uśmiechem na ustach oglądamy kolejne nasze ujęcia.

W konsoli nowej generacji nie mogło zabraknąć możliwości odtwarzania muzyki. Możliwości są spore, można odtwarzać większość dostępnych na rynku formatów jak choćby MP3, WAV czy AAC. Podobnie jak w Xbox'ie 360 podczas słuchania muzyki na ekranie możemy oglądać wizualizacje. Dodatkowo można odtworzyć płyty w formacie SACD i jak w przypadku zdjęć jest możliwość korzystania z kilku źródeł z zapisem na wbudowany dysk twardy włącznie.

Jednym z głównych plusów już nie tylko zabawek dla pociech, a bardzo mocnych systemów domowej rozrywki, jakimi stały się najnowsze konsole mają być ich możliwości sieciowe. Współzawodnictwo z żywymi przeciwnikami jest dużo bardziej interesujące i trzymające w napięciu niż np. wyścig z komputerem.

Inną ciekawą funkcją, którą podobnie jak grę sieciową sprawdzimy dokładnie w niedalekiej przyszłości, jest możliwość wyświetlania stron internetowych. Przeglądarka wydaje się mieć spore możliwości, bez problemów wyświetla animacje flash z różnych stron czy klipy znajdujące się na YouTube. W połączeniu z bezprzewodowymi peryferiami np klawiaturą i myszką komunikującą się przez Bluetooth oraz telewizorem o odpowiednio dużej przekątnej może być ciekawą alternatywą do buszowania po internecie.

Poruszając kwestię sieci nie sposób zauważyć chyba wg mnie jednego z największych rozczarowań PS3 - możliwości stream'owania plików z PC'tów i innych urządzeń wyposażonych nie tylko w kablowy ethernet, ale także przez WI-FI. Miejmy nadzieję, że ta "dziura w systemie" zostanie już w najbliższym czasie poprawiona.

Wnioski

Sony ma jeszcze sporo rzeczy do dopracowania. Brak obsługi Divix'a problemy z MPEG'ami, brak możliwości streamowania plików z komputera , problemy z wygładzaniem krawędzi itp. nie tworzy obecnie z tego produktu multimedialnego centrum rozrywki. Na pocieszenie mogę dodać iż konsola bardzo dobrze poradziła sobie z odczytem zdjęć z karty pamięci :).

Miejmy nadzieję iż Sony PLAYSTATION 3 dopiero pokaże nam swoje pazurki oraz iż nie będziemy musieli czekać na to nie wiadomo jak długo. Konsola wg mnie ma spory potencjał a programiści pole do popisu. Na początek zaczynają od aktualizacji oprogramowania (1.6), która już powinna być dostępna.



P.S. Podziękowania dla firm ultima.pl oraz punkt44.pl
P.S.S. Cel testu: sprawdzenie PS3 jako multimedialnego centrum rozrywki.
P.S.S.S. http://www.gamespot.com/features/6162742/ - ciekawe porównanie grafiki.
 
Powiem tak...PS3 to inwestycja na przyszlosc
Kumpel ma Xboxa i...przyjemna konsolka ale dosyc awaryjna...a co do PS3 to za rok zmiażdży X'a poziomem gierek....Poza tym glownym minusem Xa jest to ze wiekszosc gier wyjdzie tez na PC...a ja wole exclusivy :)

Dla malkontentow przesylam filmiki paru gierek w full hd (oczywiscie wszystko na enginie konsoli - nie tam jakies rendery), ktore wyjda niebawem :)

Little Big Planet)
http://www.gametrailers.com/player/22033.html

KillZone2 - Nowiotki filmik z E3 udowadniajacy niedowiarkom ze to nie byl render)
http://www.gametrailers.com/player/21504.html

Heavenly Sword)
http://www.gametrailers.com/player/23361.html

Ratchet & Clank 3)
http://www.gametrailers.com/player/18277.html

Gran Turismo 5 - To trzeba zobaczyc! Forze,Mgry sie nie umywaja)
http://www.gametrailers.com/player/22574.html

Lair) - ehh, kosmos!
http://www.gametrailers.com/player/22654.html

White Knight story) - niby kolejny JapRPG, ale Trailer to mistrzostwo swiata!
http://www.gametrailers.com/player/22732.html

To tylko mala czesc tego co bedzie, ale jak dla mnie te gierki bym bral w ciemno :D

PS...Dla tych co maja wolniejsze lacza,tam jest opcja zapisu filmikow na hdd, by potem w spokoju ogladac :)
 
Ostatnia edycja:
Ps3

Konsola to kosmos!!!!
Gry które widziałem na nią są powalające i niech nikt mi nie mówi ze X-pudło daje to samo.
POLECAM PLAYSTATION 3 :krol::krol::krol:
 
tenchiromero napisał:
Konsola to kosmos!!!!
Gry które widziałem na nią są powalające i niech nikt mi nie mówi ze X-pudło daje to samo.
POLECAM PLAYSTATION 3 :krol::krol::krol:
Aha... - spoko, tylko na następny raz uargumentuj tą odpowiedź :). Ale uważam, że to jest prawda to co napisałeś, ze względu na Heavenly Sword, no i na ilość, zepsuć i zwiech w porównania do X360.
 
Nie widzę znaczących różnic

Jako użytkownik obu platform (Xbox360 około 1,5 roku, a PS3 od ok. trzech miesięcy) muszę przyznać, że nie widzę jakichś szczególnych różnic w grafice obu konsol. Ludzie niejednokrotnie pisali o tym, jak PS3, zje Xbox'a grafiką, ale ja tego nie zauważyłem. Exclusive'ów jest na PS3 jest na razie mało: Virtua Fighter 5 (w październiku wyjdzie też na X360, na którym będzie z FSAA), Resistance: Fall of Man, Mobile Suit Gundam: Target in Sight, Formula 1 Championship Edition, Motorstorm, Ninja Gaiden, Genji: Days of the Blade, Dark Kingdoom. Poczekajmy jeszcze na Tekkena 6 i Gran Turismo 5 :). Co do zalet PS3 - powtórzę się nieco, ale chcę dać kompletny obraz
1. Dużo, naprawdę dużo cichsza od X'a.
2. Dysk 60 giga w standardzie z czego około 55 giga jest dla użytkownika
3. Odtwarzacz Blue-Ray (może dzisiaj filmy high-definition są mało popularne, to za dwa trzy lata, możemy się spodziewać filmów blue-ray dołączonych do czasopism typu "Pani Domu" :))
4. Ultralekki pad, bardzo długo działający na naładowanym akumulatorze.
5. Bardzo udany system operacyjny, bardziej wszechstronny niz
Dashboard w X360. Można bez problemu zgrać z płyty DVD mp3, zdjęcia, filmiki bez kombinowania. Jest przeglądarka internetowa i obsługa klawiatury i myszy.
6. Wyjście HDMI (chociaż niedługo będzie w standardzie również w X360)
7. Bezprzedowowa karta sieciowa WiFi (do Xboxa360 można ją dokupić za ok 300 PLN).
8. Granie przez internet jest za darmo

Natomiast wady:
1. Brak wibracji w padzie (chociaż pod koniec roku ma wyjść Sixaxix z wibracjami)
2. Spóźniona premiera (na dziś dzień jest 36 gier na PS3, a na Xboxa aż 119)
3. Mała ilość gier demo do pobrania przez internet
4. Brak kabla HDMI

Natomiast z zalet Xboxa360 wymienię:
- Cena
- Duża ilość gierek (premiera była o rok wcześniej), przez co można tanio kupić starsze gry, niektóre nawet trafiają sie na Allegro za 25 zł!
- Kabel komponents gratis w zestawie.
- Pad z wibracjami
- Dysk wymienny - naprawdę fajna sprawa, gdy odwiedza sie znajomego, który posiada taką samą konsolę

Wady (przeciwieństwa do zalet PS3):
- Głośna praca
- Znaczna część dysku zarezerwowana wyłącznie dla systemu
- Xboxowy system - Dashboard nie umożliwia swobodnego kopiowania plików multimedialnych na dysk (typu mp3, filmy, zdjęcia itp)
- Pad cięższy i większy od tego z PS3 (aczkolwiek jest również bardzo wygodny).
- Konsola grzeje się dużo mocniej od PS3
- Żeby oglądać filmy HighDefinition trzeba kupić zewnętrzny odtwarzacz HD-DVD (ale i tak wyjdzie to razem taniej z konsolą niż PS3 ;) )
- Gry są na płytach DVD a nie HiDef, przez co może dla piratów to zaleta, ale dla programistó 9 GB to czasem mało
- Płatna usługa Live

Dodam jeszcze, bo nie każdy to wie, że przewodowy pad do Xboxa360 można bez problemu podłączyć do PC (Windows XP i Vista sam ściągnie sterowniki). Natomiast bezprzewodowy (bo tylko takie są) pad do PS3 można podłączyć przez USB do PC i za pomocą programu, który napisał jakiś japoński pasjonat również używać go pod PC'tem.

Jeszcze tylko kilga słów o grafice. Wiem, że GT5 będzie śliczniejsze niż Foza 2. Jednak to nie kwestia możliwości technicznych. Polyphony Digital to magicy, dlatego to tak wygląda. Gdyby mieli wydać GT5 na X360 to na pewno wyglądałaby ta gra tak samo. Moim zdaniem, pomimo, że PS3 ma grafikę na papierze lepszą, to tak w praktyce reprezentuje podobny poziom do X'a.

Myślę, że przybliżyłem nieco czytelnikom informacje o obu konsolach.
 
Ostatnia edycja:
Różncy w grafice nie widać, gdyż firmom nie opłaca się robić 2 różnych wersji dla PS3 i X350 -> z punktu widzenia marketingu to jak najbardziej prawidłowe działanie, a grafike można porównać na 2 sposoby...Na bazie exclusiwów, gdzie producent robi gierke pod jedną konsole i nie martwi się tym, że będzie ją później przenosił gdzie indziej...2i sposób to po prostu poczekać...Poziom gier z czasem wzrasta i jedna konsole w pewnym momencie odpadnie z rywalizacji, gdyż nie będzie mogła udźwignąć nowych projektów (to już widać w przypadku WII - gdzie czasem producenici wydadzą coś tylko dlatego, że konsola - od dziwo - świetnie się sprzedaje, ale ambitniejszych projektów nie da się dla niej zrobić)

No i według mnie za pół - góra do roku PS3 zmiecie X360 bo:
Gears of War to silnik U3 - wiec PS3 dostanie swojego Unreala Tournamenta 3, wiec tej gry nie będziemy porównywać...Ale za jakiś czas pojawią się KILLERY SONY, i dobra pasa X'a się skończy..Z resztą za 2 latka może się okazać, że gierki na 9gb DVD się nie mieszczą, i producenci staną przed trudnym zadaniem , wydać gierke na Xa na HD-DVD (tylko że posiada go niewiele użytkowników), albo ciąć tekstury by się gierka jako tako zmieściła...
No ale prównująć zapowiedzi mogę stwierdzić, że graficznie, exclusivy SONY wypadają dużo lepiej...I nie ważne czy to magiczy wyczarowali, czy to zasługa bebechów Sony - Ja tego nie musze wiedzeć, wystarczy mi efekt końcowy :)

PS....Dla mnie największą wadą Xboxa360 jest to, że jako posiadacz wypasionego PCta, 90% gier z Xpudła dostane na niego...Już niedługo konwersja Gears of War, Halo - na to nawet nie czekam,bo H1 i H2 mnie po prostu rozwalilo swoją beznadziejnością, ale pewnie za rok też na pieca wyjdzie :), Fable 2 pewnie też wyjdzie (trochę później, ale jednak)...A ,aby grać w gierki z Sony, trzeba mieć Sony hehe :) I dlatego to kolejny argument dla mnie by tę konsolkę wkrótcę zakupić...
 
vasquez, z całym szacunkiem, ale co ty za brednie wypisujesz

"Różncy w grafice nie widać, gdyż firmom nie opłaca się robić 2 różnych wersji dla PS3 i X350 -> z punktu widzenia marketingu to jak najbardziej prawidłowe działanie, a grafike można porównać na 2 sposoby...Na bazie exclusiwów, gdzie producent robi gierke pod jedną konsole i nie martwi się tym, że będzie ją później przenosił gdzie indziej...2i sposób to po prostu poczekać..."

każda gra jest osobno robiona dla każdej konsoli, to oczywiste, vide max payne np. różnice w grafice widać na pierwszy rzut oka ps2 vs PC, pomijajac grafike, kazda konsola posiada inny OS jest inaczej zaprojektowana etc.
 
maciuch2 napisał:
vasquez, z całym szacunkiem, ale co ty za brednie wypisujesz

"Różncy w grafice nie widać, gdyż firmom nie opłaca się robić 2 różnych wersji dla PS3 i X350 -> z punktu widzenia marketingu to jak najbardziej prawidłowe działanie, a grafike można porównać na 2 sposoby...Na bazie exclusiwów, gdzie producent robi gierke pod jedną konsole i nie martwi się tym, że będzie ją później przenosił gdzie indziej...2i sposób to po prostu poczekać..."

każda gra jest osobno robiona dla każdej konsoli, to oczywiste, vide max payne np. różnice w grafice widać na pierwszy rzut oka ps2 vs PC, pomijajac grafike, kazda konsola posiada inny OS jest inaczej zaprojektowana etc.
w 100% sie z Toba nie zgadzam...w 99% robi sie jedna gre (np na PC) a potem sie robi konwersje, nie dostosowująć w 100% do mozliwosci danego sprzetu..Przykladow jest mase...

Chocby takie Resident Evil 4 (konwersa PS2-PC)....Gra zywcem przeniesiona, wyglada kiczowato -> a przeciez nasze pecety pozwalaja na duzo wiecej..To samo z Halo, Seria Final Fantasy itp itd...

Teraz pomysl...Przykladowo sa 2 konsole...1 superpotezna, druga syfna na maxa, ale ma ja mase ludzi...Firma wydaje gierke na tę drugą, a potem robi konwerse na tą arcypotężną ale mniej popularną...Gry wyglądają podobnie...No może z łaski firma doda Antialaising i wyzsza rozdzielczosc ale to wszystko....No bo po co robic 3 FIFY 2008,jak mozna jedna??? i potem tylko przepisac je na inne maszyny, zostawiajac te same tekstury, muzyke, animacje itp???!...
 
Ostatnia edycja:
vasquez napisał:
w 100% sie z Toba nie zgadzam...w 99% robi sie jedna gre (np na PC) a potem sie robi konwersje, nie dostosowująć w 100% do mozliwosci danego sprzetu..Przykladow jest mase...

Chocby takie Resident Evil 4 (konwersa PS2-PC)....Gra zywcem przeniesiona, wyglada kiczowato -> a przeciez nasze pecety pozwalaja na duzo wiecej..To samo z Halo, Seria Final Fantasy itp itd...

Teraz pomysl...Przykladowo sa 2 konsole...1 superpotezna, druga syfna na maxa, ale ma ja mase ludzi...Firma wydaje gierke na tę drugą, a potem robi konwerse na tą arcypotężną ale mniej popularną...Gry wyglądają podobnie...No może z łaski firma doda Antialaising i wyzsza rozdzielczosc ale to wszystko....No bo po co robic 3 FIFY 2008,jak mozna jedna??? i potem tylko przepisac je na inne maszyny, zostawiajac te same tekstury, muzyke, animacje itp???!...
Może skończcie, tą kłótnię i zaczniecie pisać jak normalni ludzie?
Czytałem dużo wywiadów z developerami itp... Wnioski - są tacy którzy wolą zrobić konwersje (choć by Ubisoft - Splinter Cell D.A. , EA - Fify, NFSy...), a są tacy którzy podchodzą do każdej konsoli indywidualnie - choćby Criterion. Mógłby wydać Burnouta Dominator na PS3 , żeby zbić kasę, ale tego nie zrobili - pożegnali się z PS2 w super stylu i dorzucili bardzo dobrą produkcję na PSP, a na PS3 i 360-tkę szykują Paradise'a!
 
marcin0903 napisał:
Może skończcie, tą kłótnię i zaczniecie pisać jak normalni ludzie?
Czytałem dużo wywiadów z developerami itp... Wnioski - są tacy którzy wolą zrobić konwersje (choć by Ubisoft - Splinter Cell D.A. , EA - Fify, NFSy...), a są tacy którzy podchodzą do każdej konsoli indywidualnie - choćby Criterion. Mógłby wydać Burnouta Dominator na PS3 , żeby zbić kasę, ale tego nie zrobili - pożegnali się z PS2 w super stylu i dorzucili bardzo dobrą produkcję na PSP, a na PS3 i 360-tkę szykują Paradise'a!

Wiesz to raczej nie jest klotnia, nikt nie klnie i wogole, raczej to jest rozmowa na poziomie...Hmm...no ale dobra....skoro dyskutowac nie mozna, i to na forum DYSKUSYJNYM to w takim razie gdzie ;)
 
dobra inaczej, sa konwersje, ale sa i tytuly ktore pisze sie od nowa pod dana platforme, i czasami gierka wyglada kiczowato, a czasami naprawde ryje beret i nijak ma sie do blizniaka z konkurencyjnej konsoli.
 
Witam,

Powoli dojrzewam do kupna PS3 i mam pytania, na ktore do tej pory nie znalazlem odpowiedzi:
1. Czy PS3 obsluguje format 1080/24p?
2. Czy ktos z Was moze opisac jakosc obrazu DVD(z upscalingiem/bez)?
3. To sie moze wydawac glupie pytanie - jak sie sprawdza kontroler w Grand Turismo? Do tej pory w wyscigi gralem jedynie na klawiaturze i bylo raczej ciezko(skokowa regulacja). Nigdy nie mialem konsoli i prosze o wyrozumialosc tym pytaniem :)

Jesli odpowiedzi na te pytania juz gdzies padly, prosze o skierowanie we wlasciwe miejsce.

pozdrawiam,
robiik_pl
 
robiik_pl napisał:
Witam,

Powoli dojrzewam do kupna PS3 i mam pytania, na ktore do tej pory nie znalazlem odpowiedzi:
1. Czy PS3 obsluguje format 1080/24p?
2. Czy ktos z Was moze opisac jakosc obrazu DVD(z upscalingiem/bez)?
3. To sie moze wydawac glupie pytanie - jak sie sprawdza kontroler w Grand Turismo? Do tej pory w wyscigi gralem jedynie na klawiaturze i bylo raczej ciezko(skokowa regulacja). Nigdy nie mialem konsoli i prosze o wyrozumialosc tym pytaniem :)

Jesli odpowiedzi na te pytania juz gdzies padly, prosze o skierowanie we wlasciwe miejsce.

pozdrawiam,
robiik_pl

Witam,
no to może ja postaram się odpowiedzieć.

1. Tak, wystarczy włączyć tą opcje w menu konsoli.
2. Posiadam osobne, średniej klasy (upscaling) dvd - Pioneer dv400 - i muszę przyznać, że gdy odpalam film na PS3 wygląda on identycznie do tego samego filmu na dedykowanym dvd player'ze *
3. Gran Turismo powstało na PlayStation, więc kontroler od początku istnienia tej serii sprawuję się bez zarzutów. Jak jesteś przyzwyczajony do grania w wyścigi na klawiaturze, to prawdopodobnie na początku będzie Ci się grało dość dziwnie, ale jest to tylko kwestia przyzwyczajenia. Myślę, że na piątym wyścigu już będzie dużo lepiej grało.
Ja najczęściej gram na strzałkach (na PS), ale w PS3 poprawiono działanie analogu (tzw. "gałki"), jest on teraz dużo bardziej czuły, tzn. jak odchylisz "gałkę" lekko, to koła skręcą lekko, jak mocno to mocno itd. Daję to trochę lepsze efekty niż na klawiaturze, gdzie, jak wiadomo, jak naciśniesz strzałkę to koła skręcają oporowo i nie da się z tym nic zrobić (chyba, że stosujesz metodę "pompowania" - czyli naciskasz strzałkę parę razy lekko, aby skręcić lekko (to samo możesz robić na strzałkach w kontrolerze od PS)).
Jeżeli chodzi o gaz i hamulec - w padzie do PS3 zmieniono minimalnie działanie dwóch górnych klawiszy (R2 i L2) z myślą, między innymi, o grach samochodowych (ta sama sytuacją co z analogiem), w zależności od mocy z jaką naciśniesz - będziesz przyspieszał/hamował lekko lub mocno.
Ja naomiast, od zawsze, stusuję X i O (kółko) do, odpowiednio, przyspieszania i hamowania (L2 i R2 stosuję do zmieniania biegów, jako, że zawsze gram na manualnej skrzyni biegów). Tutaj też minimalnie jest regulacja siły nacisku (było to już też w PS2), czyli jak lekko naciśniesz, to lekko hamujesz/przyspieszasz. Jest to dość intenconalne, więc na początku będzie Ci dość cieżko, ale, tak samo, jest to tylko kwestia przyzwyczajenia.
Wiadomo, natomiast, że najlepszą sprawą do Gran Turismo (i do każdych innych wyścigów) jest kierownica. Muszę przyznać, że ta myśl mnie kusi, bo do tak realistycznej gry jak Gran Turismo 5, przydałby się jak najbardziej realistyczny sposób kierowania. Podobno najlepsze, dedykowane kierownice do PS3 robi Logitech, są one dość drogie, ale jakość jest bardzo dobra. Jednak, jeżeli zdecydujesz się na granie na pad'zie, to myślę, że po paru wyścigach, nie będziesz miał żadnych problemów.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że odpowiedziałem na Twoje pytania (w razie jakichś wątpliwości - pytaj)

* Mała uwaga - na obu player'ach (PS3 i dv400) nie stosuję upscaling'u, czyli puszczam sygnał o najniższej z możliwych rozdzielczości (w przypadku dv400, jest to 576i; w przypadku PS3, najniższa rozdzielczość to 576p) i pozwalam mojemu TV (pioneer pdp-428xd) to robić jako, że procesor w nim jest lepszy niż w 3/4 dvd player'ach - po prostu robi to lepiej.
 
-AS- wielkie dzieki! Dla mnie granie na manualnej skrzyni jest nie do przejscia, i tak duzym wyzwaniem jest panowanie nad kierowaniem i hamowaniem :) Nie wiem z czego to wynika, bo przeciez jestem kierowca, troche to dziwne...

pozdrawiam,
robiik_pl
 
Do góry