Sony KD-55XH9505 i problemy z wymianą gwarancyjną

Pacyfa76

New member
Cześć, dzień dobry,
telewizor KD-55XH9505 uległ uszkodzeniu, autoryzowany serwis Sony oświadczył, że telewizor nadaje się do wymiany w ramach gwarancji.
I tu zaczyna się właściwa historia. Zaproponowano mi wymianę na XR-55X93J. Po moim sprzeciwie i wymianie paru maili z Centrum Serwisowe MIK i Bartłomiej Kaca, zmieniono propozycję na XR-55X94K. Po moim kolejnym sprzeciwie, sprawę zakończono "Informujemy, że w związku brakiem akceptacji proponowanej wymiany na model XR-55X94K obsługa zlecenia w Serwisie została zakończona" i kazano zwrócić się bezpośrednio do Sony.
Oczywiście tak zrobiłem, i wymieniłem parę maili (znów) z Sony Support Team i Kamil Kowalski. Zaproponowano mi ten sam model, czyli XR-55X94K twierdząc "Informujemy, iż Pański model jest z 2020 roku. Oferowany model odbiornika został wyprodukowany w 2022 oraz jest wyższy, jeżeli chodzi o specyfikacje/dane techniczne". Oczywiście jest to nieprawda, i poprosiłem w takim razie o dane techniczne, które wyraźnie na to wskazują. Otrzymałem to - "Nawiązując do zgłoszenia, ponownie informuje, iż dane techniczne są znacznie lepsze w proponowanym modelu z 2022 roku. Niestety żaden inny model nie może być zaproponowany, jest to nasza ostateczna decyzja." Żadnej sensownej odpowiedzi. Dzwoniłem też oczywiście na infolinię, ale jakakolwiek sensowna rozmowa jest wykluczona.
I teraz pytanie, gdzie mogę się z tym dalej udać? UOKiK? Miał ktoś z Was podobną sytuację?
 

mati_luk

Klub HDTV.com.pl
VIP
Nie wiem czy coś ugrasz więcej. W takiej sytuacji producent jeśli nie jest w stanie naprawić, to musi Ci wymienić na model taki sam. A jeśli już jest nieprodukowany, to chyba o nie gorszych parametrach. Nie znam parametrów obu modeli, zakładam, że dokładnie je zbadałeś i jest jak piszesz. Ale w gamie modelowej może bezpośrednim następcą jest właśnie X94K? Dlatego przy tym się upierają.
Jeśli jesteś w stanie cos dołożyć od siebie i wykorzystać sytuacje na wymianę tv na jeszcze lepszy/większy model, to może zapytaj czy w grę wchodzi opcja wymiany gwarancyjnej na model X i ile musiałbyś dopłacić? Nie wiem czy w Polsce takie coś funkcjonuje. Czytałem na zagranicznych forach o takich przypadkach.
Miałem trochę podobną sytuację przy reklamacji LG. Reklamowany model już nie był produkowany, więc sklep zaproponował wymianę matrycy lub wymianę tv na nowszy o rok model. Ale mi akurat wybór pasował, więc wziąłem nowszy tv.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Wg mnie dawali dobrą ofertę na to co utargowałeś - czyli na 55X94K. To faktycznie był następca o bardzo dobrych parametrach.
Tym bardziej ,że jak rozumiem sprawa na tym stoi cały czas.

Jeśli zrezygnowałeś - to poproś o korektę i żeby oddali Ci kasę przez sklep.
A sklep dostanie korektę z Sony.
 

Pacyfa76

New member
Dzięki za pomysły.
Według polityki Sony ten mój uszkodzony telewizor 55HX9505 to najwyższy model 4K LCD LED z 2020 roku. Jego następcą jest seria X95J z 2021 roku a następnie X95K z 2022 roku i obecnie X95L. Ten proponowany przez Sony model to seria niższa i następca modelu X90K z 2020 roku. W roku 2021 jest to X90J a w roku 2022 X90K. Dopiero model tegoroczny, czyli X90L, jest technicznie taki sam lub lepszy od tego mojego nieszczęsnego XH9505.

Główne parametry techniczne KD-55XH9505 (test HDTV) to:
  • maksymalna jasność (więcej=lepiej) - SDR: 600 cd/m2; HDR: 1050 cd/m2;
  • błędy barw (mniej=lepiej) - średnia dE: 0,8; maks dE: 1,5;
  • średnia jakość efektu HDR (więcej=lepiej) - 740 cd/m2;
  • pokrycie szerokiej palety barw (więcej=lepiej) - DCI: 94%; Rec 2020: 70%;
  • strefy lokalnego podświetlania (więcej=lepiej) - 60 stref;
  • matryca VA z powłoką poszerzającą kąty widzenia X-Wide Angle;
Dodatkowo - metalowa obudowa, metalowy pilot z podświetlaniem.

Natomiast telewizor, który proponuje Sony czyli XR-55X94K posiada następujące parametry (test HDTV):
  • maksymalna jasność (więcej=lepiej) - SDR: 620 cd/m2; HDR: 970 cd/m2;
  • błędy barw (mniej=lepiej) - średnia dE: 0,8; maks dE: 2,3;
  • średnia jakość efektu HDR (więcej=lepiej) - 790 cd/m2;
  • pokrycie szerokiej palety barw (więcej=lepiej) - P3: 94%; Rec 2020: 73%;
  • strefy lokalnego podświetlania (więcej=lepiej) - 54 strefy;
  • matryca VA bez filtrów, co skutkuje przeciętnymi kątami widzenia;
Dodatkowo - standardowa plastikowa obudowa, standardowy plastikowy pilot.

W korespondencji mailowej tego nie mam, ale podczas jednej z rozmów telefonicznych przedstawiciel Sony potwierdził, że problemem jest to, że mój telewizor ma rozmiar 55 cali a od 2021 roku i najwyższej serii modeli 4K Sony X95J zrezygnowało z rozmiaru 55 cali i seria zaczyna się od rozmiaru 65 cali.
To jest prawda, tylko dlaczego ja mam ponosić z tego tytułu konsekwencje, że kupiłem niewłaściwy rozmiar telewizora? (ironia).
 

mati_luk

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ciężki temat. Z jednej strony dobrze, że tv zepsuł się jeszcze w czasie gwarancji i w ogóle jest opcja wymiany. Ale rozumiem Twoją sytuacje i nie do końca zadowolenie z oferowanego rozwiązania.
A masz w ogóle opcję zwrotu kasy jak pisał kiki? Ew jakby się zgodzili na dopłatę z Twojej strony, to rozważasz w ogóle taką opcję, aby wziąć lepszy model, albo większy?
 

Pacyfa76

New member
Ciężki temat. Z jednej strony dobrze, że tv zepsuł się jeszcze w czasie gwarancji i w ogóle jest opcja wymiany. Ale rozumiem Twoją sytuacje i nie do końca zadowolenie z oferowanego rozwiązania.
A masz w ogóle opcję zwrotu kasy jak pisał kiki? Ew jakby się zgodzili na dopłatę z Twojej strony, to rozważasz w ogóle taką opcję, aby wziąć lepszy model, albo większy?
Strasznie irytuje mnie cała ta sytuacja i podejście Sony. Chyba poprzestanę na wymianie w ramach gwarancji i nie będę jeszcze bardziej komplikował sprawy.
Mając bardzo negatywne doświadczenia w komunikacji z przedstawicielami Sony, pewnie z wysokością i wyceną dopłaty lub zwrotu też byłyby problemy.
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Jest dokładnie jak mówisz x93 czy x94 to odpowiedniki xh90 a nie xh95. X95 jest serią wyższą niż xh90...
 
Do góry