Sony informacje z jaskini lwa czyli z fabryki Sony w Japonii.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Sony informacje z jaskini lwa czyli z fabryki Sony w Japonii.
sonytvmain_b_52920.jpg

Wpis pochodzi z wizyty przedstawicieli włoskich kolegów portalu dday.
Polski oddział Sony nie mógł wysłać niestety nikogo. Szkoda, bo informacje dotyczące strategii i najbliższych planów . Mogą więc być ważne dla tych co zamierzają kupić nowe produkty japońskiego koncernu, który jeszcze nie dawno błyszczał jak największa gwiazda na firmamencie.
DSC_4231.jpg

To co najważniejsze w telewizorze jest jakość obrazu i dźwięku.
Sony wykonało wiele badań rynkowych aby dojść do takiego wniosku.

http://www.hdtv.com.pl/forum/newsy/...zory-sprzedaja-sie-glownie-ze-wzgledu-na.html
My o tym wiemy od dawna. Dobrze byłoby jak nawet tak ogromny koncern posłuchał nas użytkowników czego oczekujemy od telewizorów. Nie słuchał , ale wysłuchał , bo to spora różnica.

W siedzibie Sony w Tokio spotkał się Hiroshi Sakamoto, pierwszy zastępca Dyrektora Generalnego Home Entertainment Business Group. Stwierdził już na początku - wg naszych badań liczy się głównie jakość obrazu i dźwięku. Następnie wielkość obrazu i rozmiar ekranu , dalej cena i na końcu tej krótkiej listy jest dźwięk.

Z ust pana Sakamoto płynęły więc słowa, że Sony wziął tę hierarchię wartości do serca podczas projektowania nowych linii telewizorów 2012.
Poniżej widzimy listę kluczowych czynników Według badań przeprowadzonych przez firmę Sony.

DSC_4285.jpg

Niektóre wyniki mogą nawet mocno zaskoczyć zarządy obecnych firm produkujących telewizory.
Leją też kubeł zimnej wody na głowy rozgorączkowanych potencjalnych użytkowników 3D.
Potrzeby posiadania 3D spadają na szary koniec w liście ważności potrzeb przy zakupie telewizora.

Nie ma też ciśnienia na internet, odświeżanie czy grubość telewizora.
Od Smart TV na pewno nie da się już uciec ale wyniki badań zostały przez Sony (chyba pierwszy raz) wzięte pod uwagę.

Problemem ogólnym jest cena. Pęd do niższych cen nie idzie oczywiście w parze z jakością ostateczną obrazu. Problem oczywiście jest, ale pan Sakamoto przedstawia wykres (poniżej), że nie ma alternatywy na takie potrzeby, a cena jest wynikiem stałej kompresji i wysiłku firmy w ujęciu czasowym i ilości produktu.
DSC_4284.jpg

Posiedzenie odbyło się w nowoczesnym budynku, w którym obecna siedziba Sony mieści się 4 lata. Budynek ze szkła i metalu wydaję się być jak pięciogwiazdkowy hotel.
DSC_4229.jpg

Pragnienie "Przejrzystości", który znajduje wyraz w architekturze, znajduje także wyraz w nowych kierunkach działania Sony. Pan Sakamoto bił się w piersi twierdząc że "marka Sony nie ma już takiego znaczenia jak kiedyś." To pokazuje slajd pokazany poniżej, który wyjaśnia jak od czasów dominacji telewizorów kineskopowych siła marki systematycznie spada.
DSC_4292.jpg

Ale podobno "kac" musi kiedyś minąć wystarczy zaaplikować odpowiednią recepturę.
Czy nowy, młody, prężny szef ma taką recepturę ?
Czy jest w stanie przywrócić pozycję Sony na piedestał ?

DSC_4230.jpg

Szukanie jakości audio i wideo.
Pan Sakamoto rozpoczął sloganem powtarzanym niemal obsesyjnie na wielu slajdach: "najlepszy obraz kiedykolwiek" ," to jest najlepszy obraz w historii". Mowa tu przede wszystkim o przetwarzaniu obrazu uzyskanego z nowego chipseta X-Reality Pro. Ma on zgodnie z opisem, działać prawie jak system profesjonalny. Potrafi on porównać to, co dzieje się na ekranie z rzeczywistym typem zawartości baz danych i w czasie rzeczywistym dokonać korekty obrazu.
DSC_4286.jpg

Dotyczy to również "3D Full HD" zwłaszcza w odniesieniu do niektórych modeli konkurencji gdzie modele nie dają pełnej rozdzielczości 3D full hd.
DSC_4287.jpg

Problemem utrzymania jednakowej jakości jest choćby fakt, że do tego samego modelu stosowane mogą być w procesie produkcji różne matryce. To nie problem sam w sobie, ale jest potencjalnym źródłem problemów których wolelibyśmy unikać. Duże kontrowersje budzi system podświetlenia.

Ma być full led czy edge led?

Nawet tutaj jest to poważny problem, bo jeśli tylko światło pochodzi z boków to telewizor nie poradzi sobie tak dobrze jak powinien z równomiernym podświetleniem ekranu.
DSC_4289.jpg

Staramy się więc odpowiedzieć czy takie rozwiązanie da Sony najlepszą jakość obrazu realizując nowe kierunki, nowe potrzeby i idące za tym hasło "Best picture?"

Co do dźwięku to wysiłek Sony skierowany jest na przywrócenie tej jakości, pomimo grubości nowych modeli, która to nie pozwala na zastosowanie bardziej tradycyjnych głośników.
Uzyskane wyniki w starych telewizorach kineskopowych, które mogły pomieścić nawet "wypasione" głośniki niskotonowe, nadal wydaje się nieosiągalne.

Rozwiązaniem jest zastosowanie zewnętrznych systemów audio.
Takie rozwiązanie pozwoli zminimalizować głębokość głośników w telewizorach jednocześnie
dając nawet lepszy dźwięk niż konwencjonalne głośniki.

Będąc przy dźwięku pan Sakamoto podkreślił że Sony chce jak kiedyś zaznaczyć swoją obecność w tym segmencie. Nowe głośniki Sony hi-end w modelu SS-ar1, mają być tego przykładem.
(Odsłuchiwaliśmy ten sprzęt na targach CES i uczciwie mówiąc Sony czeka długa droga do powrotu na piedestał).

Czas na rzeczywiste preferencje użytkowników.
Na pewno nastąpią zmiany w interfejsie, zwłaszcza dotyczyć będą proponowanej sieci Sony Entertainment YouTube 3D. Nowe modele będą miały lepszą zdolność do interakcji z urządzeń przenośnych takich jak smartfony i tablety. Konkretnie - modele TV Sony 2012 będą mogły odbierać z urządzeń tych wiele materiałów i aplikacji pozwalając na wspólna zabawę w gronie rodziny czy przyjaciół. Oczywiście będą kompatybilne z IOS.
DSC_4291.jpg

No i ważna rzecz, internet będzie odgrywał ważną rolę w uruchomieniu Google TV, która jest zintegrowana z telewizorem Sony .Google Tv podniesie koszt telewizora, dzięki czemu może stać się niekonkurencyjny. Potrzebny będzie bowiem nie tylko system który niesie opłaty ale również specjalna klawiatura do "buszowania" w internecie które też będzie kosztować.

Za dday.
 
Ostatnia edycja:

bluray

Banned
Weteran HD pisze do SONY:
- wykresy pokazują, że wszystko szło ku lepszemu ale ocena SONY szło odwrotnie; w dół. Co za sony-idioci rysują takie wykresiki.
- jakość (więcej niż dobra) reprodukcji jest już dawno osiągnięta przez wszystkich graczy na rynku. Nikt dziś nie wygra hasłem "PQ".
My tu w Polsce mamy lekcje odrobioną. Kiedy wchodziła N-ka z HD i super tunerami SAT od ADB to ja myślałem , że pozamiatają rynek TV.
A tu miała miejsce skucha do kwadratu. N nie wypaliła.
Widz chce kontentu dopasowanego do jego oczekiwań.
I tak jest do dziś.
1% kupujących być może kieruje się jakością reprodukcji obrazu ( wszyscy już mają jakość).
Ale każdy ankietowany ustawi to na pierwszym planie.

Zakup TV jako akt ostateczny następuje u "Kowalskich" w sklepie.
W sklepie, który zabezpiecza szeroką gamę ofertową.
Dziś telewizor jest tak tani i dostępny na raty, że "experci" są całkowicie zbędnym ogniwem procesu wyboru urządzenia.

Już od kilku lat doradzam znajomym: idź do marketu i wybieraj co Ci się podoba. Wszystko jest dobre oprócz plazm ( i tak nikt nie wybierze plazmy w naświetlonym luxami.
ma Ale nie w deklaracjach producenta tylko po wizycie w markecie.
Tu warto wspomnieć o wielkiej akcji KIKIego: porównaj w domu.
To był strzał w 10-tkę kiedy to TV kosztował 4 pensje.
Dziś TV kosztuje 75& pensji i jest już po temacie.

Strategia SONY to amatorka w 2012 r.
Namawiam jednak do analizy ujawnionych przez włochów wynurzeń SONY.
Akurat trafili na okres miany prezesa i szukania nowej formuły kontaktu z europą.

Temat SUPER ciekawy.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Do góry