SONY HDR-CX7 - jakość nagrania w ruchu

filipss

New member
W zeszłym tyg nabyłem niniejszą kamerkę, nagrywa w formacie AVCHD na karcie i przy najwyższej jakości nagrania (tylko z tej opcji korzystam) na 4GB karcie mieści sie 30min nagrania - nie stanowi to jednak problemu gdyż materiał może być łatwo archiwizowany na dvd lub hdd. Jakość nagrania w przypadku statycznych nagrań bądź z niewielkim ruchem jest zadowalająca. Problem pojawia się jednak w momencie kiedy zaczynam kręcić tło przesuwając kamerę by pokazać np pomieszczenie itp. to ewidentnie widać jak obraz przeskakuje klatka po klatce, brak takiemu obrazowi płynności. Dla porównania mam również starą kamerę DV SONY TRV33 i tam problem ten nie występuje. Mam zatem do Was pytanie czy w swoich kamerach też zauważyliście podobne zachowanie? Nie wiem czy problem tkwi w samej kamerze - np. nie nadąża przetwarzać danych z całego obrazu które się zmieniają, czy w formacie zapisu (póki co nagrywam na karcie Memory Stick Pro Duo, a są już na rynku karty HG o wiele szybsze może to rozwiąże problem), czy może jakis jeszcze ustawieniach. To przeskakiwanie może nie jest bardzo duże ale jednak spore bo w końcu wobec jakości HD ma się pewne oczekiwania. Problem tym bardziej nasila się gdy np. dokonuje konwersji do płyty DVD by móc udostępnić materiał innym to już prawie nie da się tego oglądać;)
 

aj.

New member
[FONT=Times New Roman CE, serif]Witam[/FONT]
[FONT=Times New Roman CE, serif]Mnie również ten problem interesuje, dlatego przeanalizowałem z 10GB nagrań z różnych kamer full HD PAL i NTSC. Doszedłem do wniosku, że kamery z NTSC trochę lepiej radzą sobie z panoramowaniem. Jest to spowodowane większą ilością obrazów lub półobrazów na sekundę: Pal ma 50i 25p a NTSC 60i (30p tylko canon). Efekt skakania obrazu jest bardziej dokuczliwy jeżeli ustawisz w kamerze niski bitrate. Zobacz różnicę na ruchomym obrazie zarejestrowanym w trybie 24p i 30p, to jest 6 klatek różnicy, czyli praktycznie tyle co między nagraniem PAL i NTSC. Tu jest film testowy z bitrate 3 Mb/s http://file.meyersproduction.com/hf10/comp-3k.mov a tu ten sam film 20Mb/s. Na tym drugim najlepiej to widać ale ma 94MB.[/FONT]
[FONT=Times New Roman CE, serif]Moje rada jeśli jeszcze możesz zwrócić kamerę (masz 10 dni jeśli kupowałeś przez internet), zaryzykuj i kup wersję NTSC HF30 np. tu: http://www.pricejapan.com/front/e_good_info.php?code=613&category=9[/FONT]
 

gajorro

New member
filipss - a masz wlaczona stabilizacje obrazu? jesli krecisz ze statywu, bezwzglednie ja wylacz! to wlasnie stabilizacja powoduje bardzo nieprzyjemne przeskoki - uklad sterujacy wychwytuje ruch kamery i interpretuje go jako drzenie reki, probuje skorygowac i efektem jest sieczka. czasami krecac z reki tez warto ja wylaczyc ale trzeba byc wyspanym;) Z wszystkimi wynalazkami typu flycam, steadicam itd w wielu przypadkach tez warto wylaczyc stabilizacje.
co do konwersji do dvd, zauwazylem ze np. premiere elements bardzo kiepsko radzi sobie z konwersja z 30p do 25p/50i, albo ja cos zle robie i tez wtedy pojawia sie nieprzyjemne skakanie.

aj.: Ty to masz wzrok, ja jakos nie dostrzegam takich roznic miedzy 25p a 30p. Natomiast 24p ma delikatne skakanie zaprogramowane, dlatego tez w filmach rzadko zdarzaja sie bardzo szybkie ruchy kamery.
 

slimak

New member
Bez reklam
FILIPSS

1. Prawdopodobnie masz włączoną funkcję „automatyczna wolna migawka”
http://www.hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=22663


a.
Na ryneku europejskim jest sprzedawana CX6, więc można przypuszczać, że twoja CX7 jest w wersji NTSC. Jak DVD robisz w pal to większość programów tandetnie przerobi NTSC na PAL i stąd jeszcze większe skakanie obrazu.
b.
Robisz DVD z opcją usuwania przeplotu, co przy wolnej migawce powoduje zwiększenie skakania obrazu.


aj. napisał:
[FONT=Times New Roman CE, serif]Witam[/FONT]
[FONT=Times New Roman CE, serif]Mnie również ten problem interesuje, dlatego przeanalizowałem z 10GB nagrań z różnych kamer full HD PAL i NTSC. Doszedłem do wniosku, że kamery z NTSC trochę lepiej radzą sobie z panoramowaniem. [/FONT]


A na czym oglądasz te wszystkie testowe obrazy. Bo jak na monitorze LCD komputera, to zawsze NTSC (60Hz) będzie bardziej płynne od pal (50Hz), bo monitor LCD w komputerze pracuje z 60Hz!!!!

Przykład z czapką jest bardzo ciekawy i 30p wygląda najlepiej, tylko pytanie czy na tym filmie oceniamy:
Jak nagrywa kamera?
Jak program zamienił AVCHD na mov?
Jak z mov radzi sobie odtwarzacz w komputerze?
Jak wyświetlacz LCD radzi sobie z obrazem 60i 50i 30p z komputera?

Do tego jeszcze trzeba dodać, że (24p) 25F canon zapisuje zgodnie z specyfikacją HDV jako 50i. :)

Nie twierdze, że Twoje spostrzeżenia są błędne, tylko pokazuje jak dużo czynników wpływa na odbiór filmu.
 
Ostatnia edycja:

aj.

New member
Nie będę się upierał przy swoim zdaniu za wszelką cenę, też mi zależy na wyjaśnieniu i chętnie słucham argumentów.
Do rzeczy.
1. Wydaje mi się, że długi czas otwarcia migawki podobnie jak w aparacie fotograficznym będzie powodował raczej rozmycie, nieostry film niż skakanie,
2. Sony CX7 są sprzedawane również w wersji PAL, więc na razie nie można wyciągnąć wniosków. Filipss musiałby sprawdzić co ma.
Filmy oceniam pod kontem płynności ruchu w różnych trybach na komputerze Intel core2duo E6600, 2GB RAM, karta geforce - 7950, KMPlayer, Bsplayer, Nero showtime, Power DVD, monitor BENQ 24' 1920x1200.
Nie oceniam jakości kodowania bo nie znalazłem odpowiednich materiałów porównawczych.
Jeśli chodzi jakość odtwarzania filmów na monitorze LCD, to w Direct Draw jest obsługa sprzętowej synchronizacji programu z częstotliwością odświeżania monitora, ale nie jestem pewien czy playery to wykorzystują. Jeśli ktoś wie jak to jest proszę o informację.
Gajoroo też może mieć rację z tą stabilizacją obrazu
Generalnie jednak wiadomo, że 24p jest na granicy percepcji wzroku, tzn. nie widać że są to kolejne klatki nieruchomego obrazu, ale przy panoramowaniu kamerą oko z łatwością dostrzeże, jeśli różnica pomiędzy kolejnymi obrazami będzie zbyt duża. Tu czym więcej klatek/s tym lepiej.
 

seneka

Member
Przeskakiwanie występuje przy nagraniach progresywnych czyli 24p albo 30p odtwarzanych na monitorze komputera. Niektóre odtwarzacze potrafią z 30p przesyłać obraz jako 60i i wtedy obraz staje się płynnniejszy, podobną sztuczkę stosuje się w telewizji.
Producenci kamer niestety lecą w c*uja nie dając mozliwości nagrywania w 1080/50p. Celowo w amatorskich kamerach dali 1440*1080 zamiast 1920*1080 po to zeby czegoś było brak- zawsze jest pole manewru do poprawy w kolejnych latach :mrgreen:
Jesteśmy skazani na syf tylko dlatego ze specjaliści od marketingu wolą sączyć "postęp" zamiast dać nam kilka funkcji od razu.
 

slimak

New member
Bez reklam
aj. napisał:
1. Wydaje mi się, że długi czas otwarcia migawki podobnie jak w aparacie fotograficznym będzie powodował raczej rozmycie, nieostry film niż skakanie,

Teoretycznie tak, ale jak działa naprawdę kamera trudno przewidzieć*. Moja kamera poniżej 1/25s sama z siebie przechodzi z „i” na „p”.

..., KMPlayer, Bsplayer, Nero showtime, Power DVD, monitor BENQ 24' 1920x1200.

Więc zauważyłeś, że odtwarzacze dają różny efekt końcowy.

Spróbuj w karcie graficznej nastawić 50Hz przy odtwarzaniu pal, twój BENQ 24' 1920x1200 powinien z tą częstotliwością chyba zadziałać?


Generalnie jednak wiadomo, że 24p jest na granicy percepcji wzroku, tzn. nie widać że są to kolejne klatki nieruchomego obrazu, ale przy panoramowaniu kamerą oko z łatwością dostrzeże, jeśli różnica pomiędzy kolejnymi obrazami będzie zbyt duża. Tu czym więcej klatek/s tym lepiej.

30p to o 20% więcej niż 24p i o tyle można zwiększyć prędkość panoramowania bez pogorszenia efektu szarpania. 30p jest malutkim krokiem naprzód, ja czekam na 50p. :)




* co zarejestrowała moja kamera z migawką 1/50, 1/100, 1/250 przy filmowaniu wyświetlacza elektronicznego stopera.

Byłem pewien, że zobaczę coś takiego
Setne sekundy:
04,08,12,16,20,24,28,32,36,40,44,48,52,56,60,64,68,72,76,80,84,88,92,96,00 = 25 klatek/s

A zobaczyłem coś takiego :shock: :shock: :shock:
08,09,09,18,19,19,29,29,39,39,49,49,58,58,59,68,68,69,78,78,79,89,89,99,99 = 25 klatek/s

Jakby wszystkie sekwencje były po 3 to wychodzi dokładnie NTSC 30 klatek/s :-(
 
Ostatnia edycja:

Huzar

New member
aj. napisał:
Jeśli chodzi jakość odtwarzania filmów na monitorze LCD, to w Direct Draw jest obsługa sprzętowej synchronizacji programu z częstotliwością odświeżania monitora, ale nie jestem pewien czy playery to wykorzystują. Jeśli ktoś wie jak to jest proszę o informację.

Witam,

Sprawa jest dosyć złożona. NTSC początkowo miał 30pfs, później jak wszedł kolor, inżynierowie zmienili specyfikacje NTSC na coś około 29,97 (dokładnie 4.5 MHz/286/525). Jaki z tego wniosek? Nawet odtwarzając materiał NTSC na odbiorniku ustawionym na 60 Hz nadal pozostaje problem. Aby uzyskać płynny obraz odbiornik powinien wyświetlać dokładną wielokrotność ilości klatek na sekundę materiału źródłowego. w przypadku PAL-u gdzie materiał ma 25 fps odbiornik może mieć odświeżanie 50Hz, 75Hz czy 100Hz. Klatka materiału źródłowego zostanie odpowiednio wyświetlona 2, 3 lub 4 razy. Odbiorniki Pal mają niestety inny problem, mianowicie odtwarzanie filmów "kinowych", gdzie standardem jest 23,976 fps co po pomnożeniu razy dwa daje 47,952. Rozwiązanie jest dosyć prostackie, filmy np DVD w wersji PAL ogląda się krócej :)

Co do synchronizacji, nie wiem czy dobrze ale wydaje mi się że mówisz o opcji dostępnej dla kart graficznych, która zezwala (lub nie) na gubienie klatek. Za odtwarzanie i nagrywanie obrazu i dźwięku odpowiada składnik DirecX zwany DirectShow, który żeby było śmieszniej, Microsoft w swojej specyfikacji oparł na zegarze referencyjnym branym z karty muzycznej. Czemu ? żeby uniknąć zmiany próbkowania dźwięku. Jak pomyślę o jakości zintegrowanych układów muzycznych na płytach głównych to już widzę z jaką dokładnością pecet synchronizuje ścieżkę video do tak zsynchronizowanej ścieżki audio.

Kończe ten przydługi wywód bo właśnie wybieram się po odobiór kamery SR11 (w wersji NTSC oczywiście) :D

pozdrawiam
Huzar
 

aj.

New member
Cześć
Podczas wcześniejszych rozważań Ślimak postawił tezę, że " zawsze NTSC (60Hz) będzie bardziej płynne od pal (50Hz), bo monitor LCD w komputerze pracuje z 60Hz!!!!"
Ma rację jeżeli programy do odtwarzania wideo pod Windows w Direct X wyświetlają klatki filmu synchronicznie z odświeżaniem karty graficznej, co jest możliwe bo Direct Draw udostępnia synchronizację między programem a kartą graficzną. W NTSC umożliwiłoby to odtwarzanie półobrazów 1:1 z pomijalnym przyśpieszeniem odtwarzania (bo jest 29,97 a nie 30kl/s). Jaka byłaby korzyść? przede wszystkim stały w czasie strumień danych czyli teoretycznie płynne odtwarzanie i zmniejszenie obciążenia procesora w porównaniu do odtwarzania PAL (z wyjątkiem odświeżania LCD 50Hz). Problem zaczyna się w PAL jeżeli nie można dobrać odpowiedniej częstości odświeżania monitora. Mój BENQ 24' w rozdzielczości 1920x1200 ma tylko jedną częstotliwość 60Hz. Co prawda spróbowałem za radą Ślimaka ustawić na siłę na 50Hz i zadziałał ale jet to częstotliwość niezgodna ze specyfikacją monitora i pewnie Direct Draw nie może jej ustawić programowo. Co wtedy robi player?
 

Huzar

New member
aj. napisał:
Cześć
Podczas wcześniejszych rozważań Ślimak postawił tezę, że " zawsze NTSC (60Hz) będzie bardziej płynne od pal (50Hz), bo monitor LCD w komputerze pracuje z 60Hz!!!!"

Ups, moje błędne założenie. W domu monitora LCD używam sporadycznie, tylko jak chcę zobaczyc zdumiewające kolory (F.S. P19-2). Jako wyświetlacza używam rptv KDS 55-A2000, który oferuje i 50 i 60 Hz w 1080p.

aj. napisał:
Ma rację jeżeli programy do odtwarzania wideo pod Windows w Direct X wyświetlają klatki filmu synchronicznie z odświeżaniem karty graficznej, co jest możliwe bo Direct Draw udostępnia synchronizację między programem a kartą graficzną.

Chyba czegoś nie wiem. Gdzie się ustawia tą synchronizację, jakie playery potrafią coś takiego?
Z tego co ja wyczytałem to materiał av, zgodnie ze specyfikacja microsoftu, najpierw jest synchronizowany do ścieżki dzwiękowej. Używany jest zegar z karty muzycznej, dopiero później według tego (niedokładnego) zegara ustawiana jest prędkość odtwarzania video. Skutek tego jest taki że pomimo iż NTSC w rzeczywistości ma mieć 29,97 to tak napradę komputery PC odtwarzają coś około tego a sterownik karty graficznej, sobie niezależnie wyświetla 60 Hz.

Pozdrawiam
Huzar
 

aj.

New member
Jeżeli program tego potrzebuje programista podczas pisania aplikacji wykorzystuje informację o odświeżaniu ekranu z Direct Draw aby jego program synchronicznie wyświetlał grafikę. Biblioteka Direct X umożliwia zmianę ustawień częstotliwości odświeżania karty graficznej, więc program może sobie ją dostosować do swoich potrzeb np. w grach. Zwykle program nie ma w menu przełącznika. Piszesz: "Z tego co ja wyczytałem to materiał av, zgodnie ze specyfikacja microsoftu, najpierw jest synchronizowany do ścieżki dzwiękowej. Używany jest zegar z karty muzycznej, dopiero później według tego (niedokładnego) zegara ustawiana jest prędkość odtwarzania video. Skutek tego jest taki że pomimo iż NTSC w rzeczywistości ma mieć 29,97 to tak napradę komputery PC odtwarzają coś około tego a sterownik karty graficznej, sobie niezależnie wyświetla 60 Hz." Co w przypadku jeśli komputer nie ma karty dźwiękowej ani kodeka audio na płycie głównej?
Jeżeli Twoja informacja jest sprawdzona to jest to odpowiedź na moje pytanie, i wniosek jest taki, że nie ma synchronizacji wyświetlania monitora z klatkami filmu i materiał NTSC nie jest lepiej wyświetlany na LCD 60Hz niż materiał PAL.
 

Huzar

New member
Aj. Brak karty muzycznej nie powoduje że w systemie nie ma tzw. Ms. Sound Renderer-a, który to wyznacza zegar referencyjny. Zegar referencyjny wyznaczany jest na podstawie zegara hardware-owego z układu muzycznego. Jak nie nie ma układu muzycznego w komputerze to nie ma co sychronizować ścieżki audio.
:)hmm: a może to jest przyczyna pachania układów muzycznych na płyty główne? choć nigdy nie słyszałem o zgodności płyty głównej z DirectShow czy którymś z DirectX)

Co do synchronicznego wyświetlania grafiki i możliwości regulacji odświerzania- owszem ta synchronizacja następuje w przypadku obrazu generowanego przez komputer (DirectDraw, Direct3D), gdzie dobrym przydkładem są gry komputerowe, ale odtwarzany materiał wideo nie jest generowany przez komputer tylko odtwarzany (DirectShow). Aby była pełna synchronizacja, beż żadnego rwania to:
1. układ dźwiekowy musiał by podać perfekcyjny zegar np 29,97 do sound renderera
2. Sound renderer musiał by wyznaczyć na tej podstawie zegar referencyjny, który też by wynosił 29,97. Zegar referencyjny używany jest jest przez wszelkie moduły DirectDraw zwane Filtrami służącymi do oddzielania ścieżki audio i video (tzw. demux), dekodowania ścieżki audio, dekodowania ścieżki video, renderowania zdekodowanej ścieżki video do okna, odtwarzania zdekodowanej ścieżki audio.
4. Niezależne (!) zegary w karcie graficznej służące do dekodowania i renderowania video musiały by działać synchronicznie.

W dużym uproszczeniu, pomijając brak synchronizacji zegarów wewnętrznych PC:
1. karta graficzna nie przestawia częstotliwości odświerzania w zależności od odtwarzanego materiału wideo.
2. Większość playerów nie synchronizuje prędkości odtwarzania materiału video z częstotliwością odświerzania. (Jeśli są takie to proszę o informację).


aj. napisał:
. . . i wniosek jest taki, że nie ma synchronizacji wyświetlania monitora z klatkami filmu i materiał NTSC nie jest lepiej wyświetlany na LCD 60Hz niż materiał PAL.
Zgadza się i się nie zgadza :) .

Zagadza się że materiał NTSC nie jest zsynchronizowany z wyświetlaczem 60Hz (nie koniecznie LCD)

Nie zgadza się że NTSC nie jest lepiej wyświetlany niż PAL przy 60 Hz. Materiał NTSC dużo łatwiej przyśpieszyć i zsynchronizować do 30fps niż PAL, co przy wyświetlaniu na odbiorniku z prędkością 60Hz da płynny obraz.

Mam nadzieje że dużo nie zakręciłem tego mocno. Sprawa jest dosyć skoplikowana i mówimy o niuansach. Jak coś namieszałem proszę mnie poprawić.

Pozdrawiam
Huzar
 

seneka

Member
Huzar napisał:
Nie zgadza się że NTSC nie jest lepiej wyświetlany niż PAL przy 60 Hz. Materiał NTSC dużo łatwiej przyśpieszyć i zsynchronizować do 30fps niż PAL, co przy wyświetlaniu na odbiorniku z prędkością 60Hz da płynny obraz.
Huzar

Huzar- mylisz pojęcia. Po co chcesz przyspieszać materiał nagrany w PAL ? Nagrywam kamerą 50 kl/s i mój TV w PAL też odtwarza 50 kl/s - co chcesz tutaj przyspieszać ?
Poza tym piszesz "Odbiorniki Pal mają niestety inny problem, mianowicie odtwarzanie filmów "kinowych", gdzie standardem jest 23,976 fps". W filmach kinowych standardem jest 24 kl/s a nie 23,976 i nie ma żadnego problemu z ułamkami. Nie jest to też problem "odbiorników" bo 99% telewizorów sprzedawanych w europie to odbiorniki wielosystemowe. Prawdą jest tylko to że przyspiesza się filmy kinowe nadawane w systemie PAL ale to jest zupełnie inna bajka.
 

slimak

New member
Bez reklam
U mnie wygląda to tak:

Nawet jak mam na karcie graficznej ustawione 50Hz to pulpit komputera wyświetla się na telewizorze 60Hz, dopiero puszczenie filmu powoduje przełączenie tv na 50Hz. Jak mam na karcie graficznej ustawione 60Hz to pulpit komputera wyświetla się na telewizorze 60Hz, puszczenie filmu nie powoduje przełączenie tv na 50Hz.

Film z kamery w Pal
Komputer-> VLC bob-> karta graficzna 50Hz-> hdmi ->TV50Hz obraz płynny.
Komputer-> VLC bob-> karta graficzna 60Hz-> hdmi ->TV60Hz obraz minimalnie skacze.

Film z kamery w NTSC
Komputer-> VLC bob-> karta graficzna 60Hz-> hdmi ->TV60Hz obraz płynny.
Komputer-> VLC bob ->karta graficzna 50Hz-> hdmi ->TV50Hz obraz minimalnie skacze.
 

Huzar

New member
seneka napisał:
Huzar- mylisz pojęcia. Po co chcesz przyspieszać materiał nagrany w PAL ? Nagrywam kamerą 50 kl/s i mój TV w PAL też odtwarza 50 kl/s - co chcesz tutaj przyspieszać ?

Nigdzie nie pisałem żeby przyśpieszać materiał nagrany w PAL (50i) do odtwarzania na odbiorniku 50 Hz, nie ma takiej potrzeby. Jeśli puszczasz taki materiał bezpośrednio z kamery lub z DVD to wogóle nie ma problemu bo więszkosć tv dostosuje się nawet jak źróło nie odtwarza perfekcyjnie równo. Ale co się stanie z materiałem PAL jak go wyświetlisz na odbiorniku 60 Hz? aj. pisał o wyświetlaczu lcd z odświerzaniem 60 Hz.

(mało która kamera rejestruje 50 klatek na sekundę (fps), większość kamer w systemie pal rejestruje obraz 50i (50 tzw. pól).

seneka napisał:
Poza tym piszesz "Odbiorniki Pal mają niestety inny problem, mianowicie odtwarzanie filmów "kinowych", gdzie standardem jest 23,976 fps". W filmach kinowych standardem jest 24 kl/s a nie 23,976 i nie ma żadnego problemu z ułamkami. Nie jest to też problem "odbiorników" bo 99% telewizorów sprzedawanych w europie to odbiorniki wielosystemowe. Prawdą jest tylko to że przyspiesza się filmy kinowe nadawane w systemie PAL ale to jest zupełnie inna bajka.

Seneka jeśli masz jakiś film HD, spawdź proszę właściwości pliku wideo w różnych odtwarzaczach. Wszystkie filmy pełnometrażowe fullhd jakie posiadam zgłaszają liczbę klatek na sekunde = 23,976 (VLC player pokazuje 23,976215) nie 24,00000. Daj znać co zaobserwowałeś.

Pozdrawiam
Huzar
 

Huzar

New member
slimak napisał:
U mnie wygląda to tak:

Nawet jak mam na karcie graficznej ustawione 50Hz to pulpit komputera wyświetla się na telewizorze 60Hz, dopiero puszczenie filmu powoduje przełączenie tv na 50Hz. Jak mam na karcie graficznej ustawione 60Hz to pulpit komputera wyświetla się na telewizorze 60Hz, puszczenie filmu nie powoduje przełączenie tv na 50Hz.

Ślimak, nie bardzo rozumiem ten mechanizm przełączania, jak to jest, włączasz film i telewizor sam się przestawia na 50Hz? To znaczy że obsługuje tą (50Hz) częstotliwość. W takim razie czemu tak od razu nie wyświelta pulpitu windows, skoro na wyjściu z karty graficznej tak masz ustawione?

Co do twojej listy, widzę że odtwarzasz przez VLC, który pomija microsoftowy sposób "wyznaczania zegarów".
Przy dobrym odtwarzaczu, który pomija opisane przez mnie w poprzednich postach problemy braku synchronizacji zegarów i sam podstawia zegar referencyjny faktycznie można uzyskać płynny obraz w sytuacjiach gdzie pisałeś "obraz płynny". Czy vlc to robi poprawnie tego nie wiem. U mnie niestety vlc wysypuje się przy odtwarzaniu klipów z kamery.

Pozdrawiam
Huzar
 

slimak

New member
Bez reklam
Huzar napisał:
Ślimak, nie bardzo rozumiem ten mechanizm przełączania, jak to jest, włączasz film i telewizor sam się przestawia na 50Hz?

Tak. Puszczam film wtedy karta graficzna się przestawia na 50Hz, a tv się do tego dostosowuje.*
To znaczy że obsługuje tą (50Hz) częstotliwość.
Tv obsługuje 50/60Hz


W takim razie czemu tak od razu nie wyświelta pulpitu windows, skoro na wyjściu z karty graficznej tak masz ustawione?
To dla mnie też jest zagadka :)
Czy vlc to robi poprawnie tego nie wiem. U mnie niestety vlc wysypuje się przy odtwarzaniu klipów z kamery.

U mnie VLC obsługuje HDV mpg2 Canon HV10. Na AVCHD pokazuje kolorowe mozaiki lub czarne tło.


*Do karty mam podłączony monitor LCD i zawsze mam na nim 60Hz, w tym samym czasie na drugim wyjściu karty (tv HDMI) mam 50/60Hz tak jak wcześniej napisałem.
 
Ostatnia edycja:

Huzar

New member
Ślimak,
to nieracjonalne zachowanie z przełączaniem odświerzania może mieć związek z kombinacją karta graficzna + sterowniki.
Ja ze swojego poprzedniego komputera nie mogłem wyświetlić 1080p 60hz na Kds55-a2000. Zmieniłem płytę, procesor i sterowniki i teraz mam i 50hz i 60hz w 1080p. Też dziwne.
Spróbuj nowych a może starych driverów.

pozdrawiam
Huzar
 

aj.

New member
Witam
Komputer Ślimaka nie ma problemu z ustawieniem różnych częstości odswieżania. Ciekaw jestem, czy telewizor podpięty do karty graficznej przez RGB lub DVI (jeśli to możliwe) będzie zachowywał się tak samo. Myślę, że karta graficzna może trochę inaczej sterować wyjściem HDMI.
Jeśli chodzi o różnicę płynności odtwarzania różnych standardów, przyszło mi do głowy kolejne wyjaśnienie, nawet rozmawiałem z programistą, ale nie ma co bić piany nie wyjaśnimy tego teoretycznie, bo nie mamy odpowiedniej wiedzy. Trzeba zdać się na praktyczne testy, takie jak zrobił Ślimak.
 

slimak

New member
Bez reklam
Jak się zastanowić zachowanie mojego komputera jest racjonalne i optymalne. Aplikacje komputerowe zawsze 60Hz, filmy w zależności jak ustawie: zawsze 50Hz lub zawsze 60Hz.

P.S. Używam przejściówki DVI-HDMI. Karta rozpoznaje telewizor i połączenie HDMI.
 
Ostatnia edycja:
Do góry