Sony 55XE8505 problem z ARC

zbooy

New member
Cześć!

Dzięki między innymi temu forum stałem się szczęśliwym posiadaczem telewizora Sony 55XE8505. do obrazu przyczepić się nie mogę, zwłaszcza z płyt UHD jest żyleta.

Mam jednak pewien problem- telewizor mam spięty przez kanał zwrotny ARC z amplitunerem Onkyo TX-8270. Sterowanie głośnością amplitunera pilotem od telewizora działa bardzo dobrze, amplituner włącza się razem z włączeniem telewizora, także jakaś komunikacja jest. Niestety zdarza się, że przy włączeniu na telewizorze youtuba nie ma dźwięku. Co więcej zdarza się to losowo. Czasem dźwięk normalnie idzie przez amplituner, czasem dźwięku nie ma. Wszystkie dźwięki systemowe zawsze idą przez głośniki telewizora, tak powinno być? Nie udało mi się również uzyskać dźwięku z amplitunera przy odpalaniu filmów z USB z telewizora. Po zmianie głośników na głośniki TV dźwięk normalnie słychać, po wybraniu amplitunera dźwięku nie ma.

W amplitunerze jest włączona opcja sterowania po HDMI, w telewizorze nie bardzo mogę to znaleźć. Jest niby BraviaSync, ale opcja jest "szara" nie można przestawić.

Z góry dziękuję za pomoc.
 

zbooy

New member
Jak się uprę to i chinchami podłączę. Nie o to chodzi żeby obejść problem, a go rozwiązać.
Dziękuję za radę z Google, gdyby jakiekolwiek znalezione przeze mnie rozwiązanie działało pewnie bym tu nie pisał.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
 

zbooy

New member
Pomimo podłączenia kablem optycznym nadal dźwięk z USB nie idzie przez amplituner. Ktoś się spotkał z takim problemem?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

wrx

New member
Bez reklam
Cześć!

Dzięki między innymi temu forum stałem się szczęśliwym posiadaczem telewizora Sony 55XE8505. do obrazu przyczepić się nie mogę, zwłaszcza z płyt UHD jest żyleta.

Mam jednak pewien problem- telewizor mam spięty przez kanał zwrotny ARC z amplitunerem Onkyo TX-8270. Sterowanie głośnością amplitunera pilotem od telewizora działa bardzo dobrze, amplituner włącza się razem z włączeniem telewizora, także jakaś komunikacja jest. Niestety zdarza się, że przy włączeniu na telewizorze youtuba nie ma dźwięku. Co więcej zdarza się to losowo. Czasem dźwięk normalnie idzie przez amplituner, czasem dźwięku nie ma. Wszystkie dźwięki systemowe zawsze idą przez głośniki telewizora, tak powinno być? Nie udało mi się również uzyskać dźwięku z amplitunera przy odpalaniu filmów z USB z telewizora. Po zmianie głośników na głośniki TV dźwięk normalnie słychać, po wybraniu amplitunera dźwięku nie ma.

W amplitunerze jest włączona opcja sterowania po HDMI, w telewizorze nie bardzo mogę to znaleźć. Jest niby BraviaSync, ale opcja jest "szara" nie można przestawić.

Z góry dziękuję za pomoc.
Ja wlasnie zglosilem identyczny problem do serwisu - ciekawe, co na to poradza.
U mnie znika audio po uzywaniu sluchawek BT.
A ze widze, ze tez masz Onkyo, to sie zaczynam zastanawiac, czy to na pewno wina TV?
 

zbooy

New member
Daj znać co Ci w serwisie powiedzieli. Ja z problemem sobie dalej nie poradziłem. Prawdę mówiąc obawiam się, że w serwisie Sony powiedzą, że wina amplitunera, a w serwisie Onkyo, że to na pewno telewizor.
 

adam17

New member
Witam, spróbuj zrobić taki test,jeżeli masz do Onkyo podłączone inne urządzenia poprzez złącze hdmi to je odłącz,następnie wyłącz ampli i tv. Po testuj jak się coś zmieni daj znać ,napiszę co dalej.
Też mam Onkyo i Sony i miałem też podobne problemy,okazało się że zakłócenia wprowadzał odtwarzacz multimedialny.
 

wrx

New member
Bez reklam
Panowie, ja sprobowalem juz wszystkiego.
I problem powraca.
Na 99.9% jestem pewny, ze to kombinacja Sony+Onkyo.
Teraz juz wiem, ze to nie kwestia sluchawek BT, bo zaczelo sie to dziac bez przyczyny.

Serwis Sony: nigdy nie slyszelismy o takim problemie, skontaktujemy sie z panem.
Serwis Onkyo: nikt nam nigdy nie zglaszal czegos takiego - JAK PAN CHCE, to moze pan przyslac amplituner i sprawdzimy.
Ale chyba nic nie bede wysylal, bo jednego dnia jestem pewien, ze to TV, a drugiego, ze ampli.
Jestem BARDZO zawiedziony, ze w XXI wieku firmy nie potrafia sobie poradzic z czyms tak prostym, jak standard HDMI.

@adam17
napisz co dalej - ja na pewno nie bede odlaczal urzadzen, bo nie po to kupilem amplituner z tyloma wejsciami.
Co moge powiedziec, to reset TV rozwiazuje problem na jakis czas - zbooy, sprobuj to zrobic.
Lub to, co jest napisane tutaj (u mnie na chwile pomoglo):

Onkyo USA Support Forum • View topic - TX-NR777 random HDMI issue
 

barburian

New member
Bez reklam
Ja mam problem przy połączeniu Konsola - Ampli przez ARC HDMI,
kable dobre sprawdzałem zamiennie . A problem jest taki że przy uruchamianiu Netflixa na konsoli nie ma obrazu na TV , dopiero po wyłaczeniu
zasilania i ponownym włączeniu kabla zasilającego do TV obraz jest .
Ale jak uruchomię jakąś grę to nie ma tego problemu, tylko występuje to
przy uruchomieniu Netflixa na konsoli.
 

wrx

New member
Bez reklam
Troche sie pogubilem, barburian - przeciez ARC, to dzwiek z TV do ampli - a konsole masz podlaczona do ampli.
 

adam17

New member
@adam17
napisz co dalej - ja na pewno nie bede odlaczal urzadzen, bo nie po to kupilem amplituner z tyloma wejsciami.
Co moge powiedziec, to reset TV rozwiazuje problem na jakis czas - zbooy, sprobuj to zrobic.
Lub to, co jest napisane tutaj (u mnie na chwile pomoglo):

Witam,kupiłem taką pierdółkę w której wyciąłem pin 13 odpowiedzialny za ARC i mam po kłopocie. Wyciąć najlepiej w gnieździe skalpelem.
Dotyczy urządzeń podłączonych do ampli, oprócz TV
Adapter Przejściówka Łącznik HDMI - HDMI F/M 1080 (7046459055) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje..
 
Ostatnia edycja:

wucash

Active member
Bez reklam
Znajomy ma podobny problem przy połączeniu po hdmi arc sony 55xd8505 z onkyo 676. Testowane były różne kable problem ten sam - losowy brak audio przy przy odtwarzaniu youtube. Na 100% jest to wina onkyo (o może bardziej jego konfliktu z sony) ponieważ przez rok używał starego denona 1611 w tej konfiguracji i nie było żadnego problemu.
 

wrx

New member
Bez reklam
Na 100% jest to wina onkyo (o może bardziej jego konfliktu z sony) ponieważ przez rok używał starego denona 1611 w tej konfiguracji i nie było żadnego problemu.
O widzisz, to jest jakas informacja!
Ale, niestety, to niewiele zmienia, bo na 101% serwis nie bedzie w stanie nic z tym zrobic :-x

ps. najlepsze w tym wszystkim jest to, ze moja zona od poczatku mowila: "to Onkyo!" :D
 

wrx

New member
Bez reklam
Czyli tak, jak i ja - ale to chyba wina samej aplikacji Netflix?
 
Ostatnia edycja:

zbooy

New member
Serwis pewnie nic, co najwyżej producent jakąś łatkę systemową wypuści.
Zauważyłem natomiast kolejny problem- do amplitunera mam również podłączony odtwarzacz 4k Sony UBP-X800. Przy wybraniu odtwarzacza jako źródła obraz co parę sekund znika na ułamek sekundy, telewizor informuje o ciągłej zmianie rozdzielczości obrazu.
Są 2 w opcje- albo jednak jest jakaś różnica w kablach HDMI i po prostu nie wyrabiają z puszczaniem takiej ilości informacji (były opisane jako high speed, ale jednak bardzo budżetowe), albo przetwornik w onkyo nie ogarnia.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

zbooy

New member
Nic to nie zmieniło. Obraz rwie się praktycznie co parę sekund. Jestem delikatnie mówiąc podłamany 12k na cały system poszło a tu takie kwiatki.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 
Do góry