Sony 55XE8505 i artefakty na ekranie

Cellstar

New member
Witam,

Kupiłem telewizor sony 55xe8505 i od razu zaktualizowałem do najnowszej wersji androida.
Niestety zauważyłem, że obraz i dźwięk się tnie. Pojawiają się artefakty co jakiś czas :( dodatkowo jest problem z WiFi ponieważ się rozłącza. Nie sprawdziłem jak to było w poprzedniej wersji systemu. Czy jest to wina najnowszego oprogramowania czy tv jest zepsuty ? :/

Podaje link jak to wygląda: https://youtu.be/ICH-nIwXzlE

Pozdrawiam
 

slawkor

Member
Bez reklam
A z jakiego źródła oglądasz, z anteny naziemnej?
Bo takie artefakty świadczą o niskiej jakości sygnału.
 

Cellstar

New member
A z jakiego źródła oglądasz, z anteny naziemnej?
Bo takie artefakty świadczą o niskiej jakości sygnału.

Mam UPC i oglądam z kablowej telewizji cyfrowej. Kanały mam HD. Przedczoraj testowałem u siebie 55MU7005 i tam było wszystko okej. Co ciekawe na netflix czy przez USB takie artefakty nie występują. Telewizor mam od wczoraj i od początku tak było.
 

pomarancza

New member
Mam UPC i oglądam z kablowej telewizji cyfrowej. Kanały mam HD. Przedczoraj testowałem u siebie 55MU7005 i tam było wszystko okej. Co ciekawe na netflix czy przez USB takie artefakty nie występują. Telewizor mam od wczoraj i od początku tak było.

Witam sytuacja się wyjaśniła ? Co było powodem tego zjawiska ? Pytam bo zamierzam kupić ten model i widziałem że telewizor dostał aktualizację Androida i też miałem zamiar go przeprowadzić.
 

Cellstar

New member
Możesz śmiało kupić - bo jeśli sygnał jest Ok nie ma artefaktów.

Sytuacja wygląda następująco: cały czas występuje ten problem. Byli u mnie dwa razy goście z UPC i nie wiedzieli czemu tak się dzieje. Mówili tylko, że sygnał jest okej. Jeszcze twierdzili, że tv może mieć za słaby dekoder obrabiający sygnał. Serio? tv za prawie 6tyś?

Sam jednak przez przypadek doszedłem czemu tak się dzieje. Okazało się, że.. powoduje to internet!
Wystarczy że ktoś chodzi po necie, czy tv aktualizuje coś a nawet wystarczy że coś buforuje jak się zostawi z YT. Montażysta założył mi rozdzielacz. Jeden kabel idzie do TV drugi do routera.

Czy wie ktoś czemu tak się dzieje ? :/
 

accu

New member
Bez reklam
Sytuacja wygląda następująco: cały czas występuje ten problem. Byli u mnie dwa razy goście z UPC i nie wiedzieli czemu tak się dzieje. Mówili tylko, że sygnał jest okej. Jeszcze twierdzili, że tv może mieć za słaby dekoder obrabiający sygnał. Serio? tv za prawie 6tyś?

Sam jednak przez przypadek doszedłem czemu tak się dzieje. Okazało się, że.. powoduje to internet!
Wystarczy że ktoś chodzi po necie, czy tv aktualizuje coś a nawet wystarczy że coś buforuje jak się zostawi z YT. Montażysta założył mi rozdzielacz. Jeden kabel idzie do TV drugi do routera.

Czy wie ktoś czemu tak się dzieje ? :/

Witam uprzejmie,

Jaki masz modem od UPC , czy Modem Connect Box . Ten modem Wi-Fi działa na dwóch częstotliwościach 2.4 i 5 GHz . Proszę zobaczyć na jakiej częstotliwości działa z telewizorem . (jaka jest
częstotliwość ustawiona jest w telewizorze , jeżeli jest ustawiona na 5 GHz , to Wi-Fi Direct w telewizorze należy wyłączyć) .
Możesz również połączyć router bezprzewodowy z telewizorem przewodowo i zobaczyć , czy usterki się skończyły .

BTW , zdaje się , że powinieneś mieć ostatnią wersję oprogramowania : v6.2602 z 31-05-2017 . czyli system operacyjny Android 7 Nougat jest zainstalowany w tej wersji oprogramowania
układowego .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

Cellstar

New member
Witam uprzejmie,

Jaki masz modem od UPC , czy Modem Connect Box . Ten modem Wi-Fi działa na dwóch częstotliwościach 2.4 i 5 GHz . Proszę zobaczyć na jakiej częstotliwości działa z telewizorem . (jaka jest
częstotliwość ustawiona jest w telewizorze , jeżeli jest ustawiona na 5 GHz , to Wi-Fi Direct w telewizorze należy wyłączyć) .
Możesz również połączyć router bezprzewodowy z telewizorem przewodowo i zobaczyć , czy usterki się skończyły .

BTW , zdaje się , że powinieneś mieć ostatnią wersję oprogramowania : v6.2602 z 31-05-2017 . czyli system operacyjny Android 7 Nougat jest zainstalowany w tej wersji oprogramowania
układowego .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:

Witam serdecznie,

Posiadam connect box. W ustawieniach routera mam: Sieci bezprzewodowe 2.4 oraz 5 GHz są włączone

Natomiast na tv miałem wyłączoną funkcję Wi-Fi Direct

Czyli pozostaje tylko spróbować jeszcze z kablem? :/

PS: Nie mogłem nigdzie w tv znaleźć info na jakiej częstotliwości chodzi.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Jak podłączysz kabel to będziesz wiedział.
Jak coś to daj znać dostaniesz kontakt do kolegi.
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

O ile tego nie próbowałeś możesz ewentualnie zrobić dwie proste czynności .
1. wyłączyć na 30 minut całkowicie zasilanie telewizora . (wyjąć wtyczkę kabla zasilającego telewizora z gniazdka zasilania energetycznego) Następnie włączyć ponownie telewizor i zobaczyć jak się zachowuje .
Jeżeli nadal nie ma poprawy , można zrobić zwykły reset telewizora , tj. przywrócenie ustawień
fabrycznych lub pierwszą inicjalizację telewizora .
Czasem może pomóc .
Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

Cellstar

New member
Witam uprzejmie,

O ile tego nie próbowałeś możesz ewentualnie zrobić dwie proste czynności .
1. wyłączyć na 30 minut całkowicie zasilanie telewizora . (wyjąć wtyczkę kabla zasilającego telewizora z gniazdka zasilania energetycznego) Następnie włączyć ponownie telewizor i zobaczyć jak się zachowuje .
Jeżeli nadal nie ma poprawy , można zrobić zwykły reset telewizora , tj. przywrócenie ustawień
fabrycznych lub pierwszą inicjalizację telewizora .
Czasem może pomóc .
Pozdrawiam,:)
accu
:kom:

Dzięki, spróbuję dzisiaj. Jednak zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Jak wyłączam internet w tv (wifi oraz lan) to dalej się tv tnie. Dopiero jak wyłącze z gniazdka router to przestają występować artefakty. Czyli sam router powoduje zakłócenia w telewizji a nie internet włączony w telewizorze O_O może wtedy spada jakość sygnału? ale gość od UPC twierdzi że sygnał jest mocny.
 
Ostatnia edycja:
Do góry