Sharp LC-70LE835E dioda mruga i nic nie można zrobić

tifii

New member
Witam,

Posiadam sharpa lc70le835e i od dnia dzisiejszego stało się coś dziwnego. Dioda na ekranie (ta która się zawsze świeci jak tv jest włączony - logo sharpa) mruga i nic się nie da zrobić. Zarówno na polecenia pilota jak i przycisków bocznych TV wcale nie reaguje. Nie da się wyłączyć mrugania diody, obraz się nie wyświetla, dźwięku nie ma - nie ma nic. Kompletnie czarny ekran. Wyłączałem z prądu na 30min po podłączeniu nadal dioda mruga. Proszę o jakieś rady co może być nie tak... co mam zrobić? Jutro zadzwonię do serwisu ale dziś już za późno.

Pozdrawiam,
 
Ostatnia edycja:

mikita11

New member
mam sharp 60 le 740 i zrobiło mi się to samo po włączeniu tv,nie reaguje na żadne działania z pilota i głównego wyłącznika,działa tylko wyjęcie wtyczki z kontaktu.Czy jedynym ratunkiem jest wezwanie serwisu?
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Odłącz od prądu na 3 godziny i zresetuj go.
Jeśli nie pomoże zadzwoń do serwisu ale to raczej nic groźnego.
 

mikita11

New member
Dziękuję za szybką podpowiedż,niestety ponowne włączenie nawet po wielu godzinach nic nie pomogło.Nie wiem jak mogę go zresetować,gdy ekran jest czarny i nie mogę włączyć menu ani też home,świeci jedynie na biało znaczek firmowy i to pulsująco :2 błyski i pauza i tak cały czas,niezależnie od wciskania klawiszy na pilocie,przerywa to tylko wyjęcie wtyczki.Po ponownym włączeniu dyskoteka od nowa.
 

mikita11

New member
Koledzy,a szczególnie TIFFI proszę o pomoc,mój był w serwisie,podobno u nich grał przez kilka dni,po powrocie najpierw przez kilka godzin była dyskoteka,potem się nagle włączył i grał kilka godzin.Niestety następnego dnia ponownie tylko mruga dioda i nie reaguje na żadne dyspozycje z pulpitu i pilota.Inne odbiorniki podłączone do tej samej listwy działają ok.Podłączałem także pod inne fazy bez efektu.
 

brizer

New member
no to witajcie w klubie. właśnie dziś dotknął mnie ten sam problem. nici z obejrzenia meczu ręcznej. jak coś więcej wiecie to dajcie znaka. tak czy inaczej dzwonię jutro do serwisu
 

mikita11

New member
U mnie był dzisiaj pan z serwisu z Łodzi i próbował uruchomić tv,niestety bez efektu.Powiedział,że trzeba ponownie zgłosić do centralnego serwisu.Gdy robiłem zgłoszenie pani powiedziała mi ,że przyczyną może być nie wgranie najnowszego softu.Tak czy siak trzeba ponownie wysłać tv do serwisu.Wieczorem spróbowałem i się włączył,teraz działa ale nie wiem jak długo
 

mikita11

New member
Włączyłem i grał do wyłączenia wieczorem,mecz obejrzałem.Softu nie wgrałem,bo nie wiem dokładnie jak i nie mam pena.Dzisiaj już znowu nie gra.A jak się uda włączyć to dopiero po wielu próbach wtykania wtyczki.
 

brizer

New member
dziś był w domu serwisant. niestety nie było mnie podczas naprawy, dlatego nie opiszę dokładnie usterki. padła któraś z diód, zapewne w układzie zasilania. z relacji małżonki wynika,że tv oczywiście znów gra "jak zły" :)
 

mikita11

New member
Czy to znaczy,że naprawy dokonał w Twoim domu?U mnie twierdzą,że naprawa jest możliwa tylko w serwisie a do tego potrzebny jest specjalny transport,bo 60 cali nie mieści się do osobowego auta.
 

brizer

New member
naprawa odbyła się w domu. serwisant przywiózł ze sobą płytę, chyba główną, bo jak się okazało - największą w bebechach. następnie sprawdził, który obwód ( chyba obwód - nie znam się na tym ) nie działa jak powinien i odpowiedzialną za to okazała się dioda w systemie zasilania. zamienił moją padniętą diodę na tę ze swojej przywiezionej płyty. nie zdążył wypić kawy i było już po zawodach. tv działa.
Korzystałem z usług znajomemu mojemu koledze serwisu, stąd też być może wyższa jakość obsługi w stosunku do serwisu, który Ty miałeś. w każdym razie jest szansa, że sharp zwraca serwisantom koszty dojazdu do napraw gwarancyjnych - warto dowiedzieć się w centrali sharpa.
cieszę się znów sprawnym tv i Tobie życzę tego samego jak najszybciej.
jak jesteś z wawy to pisz na priv - dam Ci namiar na ten serwis.
 

mikita11

New member
Zabrali ponownie tv do serwisu i po sprawdzeniu twierdzą,że jest sprawny.Przypuszczają,że przyczyną złego działania tv może być niewłaściwe napięcie w mojej sieci ,bo gdy podłączyli go przez autotransformator i obniżali napiecie poniżej 225 v,to występowało zjawisko,o którym mówimy.Czy to możliwe?czy ktoś z kolegów się z takim zjawiskiem spotkał?Nie mam w tej chwili miernika i nie mogę sprawdzić napięcia.
 

mikita11

New member
Zapomniałem dodać,że wszystkie inne odbiorniki tv,dekodery,dvd,blue ray,komputer działają poprawnie.Czyżby Sharp lc60le740 był tak czuły na spadki napięcia?W tej sytuacji pozostaje tylko walka z elektrownią a serwis może umyć ręce?
 

mikita11

New member
Sprawdziłem napięcie w sieci,jest 233-234 v,a więc nie to jest przyczyną!W międzyczasie zadzwonił serwis,że coś znalezli i naprawili,przywiozą tv w sobotę i wtedy może dowiem się co było powodem awarii.
 

brizer

New member
potwierdza się zatem przyczyna w postaci usterek/wrażliwości układu zasilania. najważniejsze, żeby Ci naprawili. niestety nie w każdym serwisie znają się na rzeczy, ponieważ dziś rola serwisanta sprowadza się do wymiany, a nie do znalezienia źródła awarii. dziś to są "wymieniacze" a nie specjaliści i dotyczy to także serwisów dilerów aut itd. dziś prawdziwy fachuro jest na wagę złota
 

mikita11

New member
Przywieżli tv dzisiaj i działa.W karcie lakonicznie napisali"naprawa ukł.zasilania" a więc nie wiadomo co?Może kabelek się poluzował.Może dowiem się coś więcej,bo przez pomyłkę zapakowali mi cudzego pilota i podstawę.Ciągnę ten temat,bo mam nadzieję,że inni posiadacze Sharpa przy podobnych objawach szybciej załatwią sprawę.U mnie były 3 tygodnie bez tv i przynajmniej 1 pobyt w serwisie zbędny.
 

Adamwin

New member
Ja posiadam Sharpa LC-60LE635E i mam ten sam problem. Kilka razy wyłączył się i mrugał tą swoją diodą po wyłączeniu telewizora lub dekodera N-ki zadziałał, ale dzisiaj uparł się mrugać i mrugać, tylko wyciągnięcie wtyczki może zakończyć te męczarnie. Jestem załamana gdyż mam go dopiero od 3 tygodni.
Ponieważ jest niedziela i złośliwość rzeczy martwych to muszę cierpliwie czekać na to co powie serwis, a czytając wpisy nie napawa optymizmem.
 
Do góry