Sharp FanLabs przynosi zaskakujące informacje....

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Kolejny etap największego na świecie badania kibiców piłkarskich Sharp FanLabs przynosi zaskakujące informacje.
FanLabs_03_POL_446.jpg

Zdaniem kibiców biorących udział w ankiecie Sharp FanLabs Polska może sprawić dużą niespodziankę podczas mistrzostw Europy. 17% ankietowanych wskazuje naszą drużynę, jako najbardziej niedocenianą reprezentację, na drugim miejscu uplasowała się Chorwacja z wynikiem 12%, podium zamykają Irlandia i Dania, na które to kraje swoje głosy oddało po 10% fanów. Zdaniem kibiców największe szanse na sięgnięcie po tytuł mistrza Europy ma ekipa hiszpańska, na tę jedenastkę stawia aż 53% fanów, prawie o połowę mniej głosów zdobyła reprezentacje Niemiec (25%), jako trzecią drużynę fani wskazują Holandię, której obawia się jednak tylko 7% badanych. Badanie pokazało, że kibice wymienionych wyżej reprezentacji są również największymi optymistami. 82% Hiszpanów wierzy w końcowy sukces swojej drużyny, podobne przekonania ma 73% kibiców Niemiec i 72% fanów Holandii, a 71% sympatyków Włoch liczy, że puchar powędruje do Italii.
Niemal każdy fan reprezentacji Irlandii (99%) wierzy, że piłkarze tej drużyny stanowią na boisku monolit. Niemcy również uważają swój zespół za niezwykle zgrany (98%) a nieznacznie tylko ustępują im w tym przekonaniu Grecy (97%). Jednocześnie 68% fanów „Biało-czerwonych” wierzy, że nasza drużyna jest zgrana, a 33% kibiców uważa naszą jedenastkę za niezdyscyplinowaną (w tej kategorii wyprzedzają nas tylko Anglicy – 34%).
Jeżeli drużyna prowadzona przez Franciszka Smudę odpadnie z turnieju najwięcej Polaków zacznie kibicować Hiszpanii (29%), jako kolejne wybory fani wskazywali Holandię (17%) oraz Anglię (13%). Podczas UEFA EURO 2012™ najbardziej pragniemy pokonać Niemców (72%), podobne marzenie mają Anglicy (64%) oraz Holendrzy (61%).
Polacy uważają, że najlepszym określeniem opisującym naszą reprezentację jest „Duch walki drużynowej” – tę opcję wskazało 69% respondentów. Bardzo wielu z nas lubi odtwarzać na boisku wielkie chwile z futbolowej przeszłości (90%), w czym jesteśmy podobni do Czechów (88%). Wsparcie swojej reprezentacji okazujemy głównie zakładając koszulkę z orzełkiem na piersi (58%), nieco mniej kibiców decyduje się na pomalowanie sobie twarzy w barwy narodowe (27%), a jedynie 4% decyduje się na tatuaż.
Kibice Reprezentacji Polski mocno przeżywają jej mecze – 37% przyznało, że zdarzyło im się płakać po przegranym meczu, a 25% uroniło łzy radości po zwycięstwie. Jednocześnie 40% ankietowanych przyznało, że mieli okazję oglądać mecz na żywo na domowym stadionie, a 20% uczyniło to podczas spotkania wyjazdowego.
Zapytaliśmy również kibiców Reprezentacji Polski, co są w stanie poświęcić, by zobaczyć zwycięstwo swojej drużyny.
• 27% ankietowanych zrezygnowałoby na miesiąc z alkoholu
• 28% jest gotowych porzucić na miesiąc telewizję
• 34% na zawsze mogłoby rozstać się ze swoim smartfonem
• 31% ankietowanych zrezygnowałoby na tydzień z seksu
• Jednocześnie aż 37% przyznaje, że nigdy nie poświęciliby w tym celu kontaktów z przyjaciółmi i rodziną
• 40% nigdy nie zrezygnowałoby z korzystania z Internetu
Przeprowadzany przez firmę Sharp – Oficjalnego Sponsora UEFA EURO 2012™ projekt Sharp FanLabs daje wszystkim fanom futbolu możliwość aktywnego udziału w największym badaniu w historii. Żeby dowiedzieć się jeszcze więcej o uczuciach, jakich doświadczają kibice podczas meczów, mistrzostwom w Polsce i na Ukrainie będą towarzyszyły mobilne laboratoria FanLab Truck. Od kilku miesięcy dane dotyczące kibiców gromadzone są także na platformie Sharp FanLabs.

Więcej o Sharp FanLabs:
Sharp FanLabs to pierwsze na świecie ogólnoeuropejskie badanie fanów piłki nożnej, W badaniu Sharp FanLabs zastosowane zostaną dwie metodologie gromadzenia danych – badania biometryczne oraz badania ankietowe. FanLab Truck to specjalnie przystosowane ciężarówki Sharp FanLabs. Pełnią one rolę laboratoriów badawczych. Ciężarówki te już wyruszyły w trasę po Europie, by w czerwcu dotrzeć do fan zonów mistrzostw UEFA EURO 2012™ w Polsce i na Ukrainie. W ciężarówkach przygotowano miejsca dla kibiców dwóch drużyn, których mecz na żywo oglądać będą na umiejscowionych pomiędzy nimi ogromnych telewizorach. Dzięki wyposażeniu badanych w specjalne słuchawki, wykrywające impulsy elektryczne w mózgu, gromdzone są dane tj. poziom stresu, koncentracji, szybkość bicia serca, a także aktywność ruchowa kibica, czy głosność dopingu. Zbierane dane na bieżąco obserwować można na ekranach umiejscowionych pod telewizorem, na którym trwa transmisja z meczu. Na raport prezentujący wyniki badania kibiców Europy złożą się także informacje zebrane na platformie Sharp FanLabs, na której już dziś można sprawdzić „poziom i jakość” swojego kibicowania. Platforma umożliwi uczestnictwo w projekcie każdemu miłośnikowi futbolu i tym samym osobiste zaangażowanie w to wielkie studium zachowań kibiców Europy. Na stronie Sharp FanLabs, która dostępna jest w kilkunastu wersjach językowych, w tym w języku polskim, znajduje się test, zawierający szerg, nie zawsze łatwych pytań. Odpowiedź na nie pozwoli na określenie, jakim fanem jest osoba, biorąca udział w teście. Jak wiele, bądź niewiele wie o piłce nożnej, jaki jest jej stosunek do drużyny narodowej własnej, a także innych krajów. Platforma Sharp FanLabs dostępna jest również w formie aplikacji na smartfony i tablety. Poprzez projekt Sharp FanLabs marka Sharp chce pokazać, w jaki sposób technologia łączy się z codziennym życiem – dając kibicom możliwość oglądania piłkarskich zmagań oraz mierząc ich zaangażowanie.
sharp
 
Do góry