Serwis SONY odmawia naprawy PS3 POMOCY!

timbot

New member
Bez reklam
brx napisał:
Czyli jeżeli gwarancja kończy się w ostatnim dniu marca, a ja zgłoszę w połowie maja, że dwa miesiące temu stwierdziłem niezgodność, to uznają moje zgłoszenie? :cool:
Niestety nie, odstąpienie z powołaniem się na niezgodność towaru z umową przysługuje jedynie w przeciągu 24m-cy od wydania sprzętu. Dwumiesięczny termin odnosi się jedynie do koniecznosći zgłoszenia niezgodności w przeciągu dwóch miesięcy od jej wykrycia (nie później jednak, niż 24 miesiące od odebrania sprzętu ze sklepu)
brx napisał:
Może źle rozumiem termin "niezgodność towaru z umową". Czy to również obejmuje uszkodzenia wynikłe z normalnego użytkowania towaru?
Niestety nie. Niezgodność towaru z umową odnosi się do momentu odebrania (zakupu) sprzętu. Jeśli coś się zużyje lub zepsuje po wzięciu sprzętu do domu to już nie jest "niezgodność". Choć oczywiście możesz przekonywać sprzedawcę, że "tak było w momencie kupna, przysięgam!";)
 

brx

New member
Jak ma się w takim razie do tych sześciu miesięcy art. 9? Jakie to ma znaczenie, czy minie pół roku, czy rok? Oba okresy są jednakowo absurdalne by przekonywać kogoś o tym, że nie działa napęd BR od pobrania sprzętu. Szczerze mówiąc nie widziałem nikogo, kto by testował każdą z możliwych funkcji kupowanego towaru. Czy kupując procesor sprawdzasz, czy się "kręci" z domyślną częstotliwością?
W/g mnie masz dwa miesiące od wydania produktu na zgłoszenie domniemania niezgodności towaru z umową. :D
 
Ostatnia edycja:

timbot

New member
Bez reklam
w ciagu pół roku zakłada się że jeśli teraz towar jest niezgodny (wadliwy, zepsuty) to w momencie wydania też taki był - więc nie powinno być problemu z odstąpieniem
natomiast po 6-ciu miesiacach to musisz udowodnić (ciekawe tylko jak, bo nie mam pojęcia) że towar teraz wadliwy był wadliwy w momencie kupna

a dwa miesiace to inna bajka- obowiazek zgloszenia niezgodnosci w ciagu dwoch miesiecy od wykrycia to nie wiem czemu sluzy i jak ci udowodnia, ze zglaszasz rzecz o ktorej musiales wiedziec od ponad dwoch miesiecy
 

RheeTCT

New member
Od razu zastrzegam,że nie wiem jak to jest,ale moim zdaniem(tak to wszystko rozumiem,czytając od jakiegoś czasu różne wypowiedzi i przepisy) zupełnie źle interpretujecie.Wydaje mi się,że jest tak :
Gwarancja jest dobrowolnym dodatkiem od producenta i nie należy jej w ogóle mieszać z wyżej omawianym przepisem o niezgodności...itd.
Przepis o niezgodności jest jakby normalną gwarancją na prawidłowe funkcjonowanie towaru przez cały okres tj. 2 lata.Tyle,że gwarantem jest sprzedawca ,a nie producent.Nie ma znaczenia czy towar był wadliwy w momencie kupna czy nie(to tylko ułatwia procedury formalne).Krótko mówiąc jak coś się zepsuje w ciągu 2 lat to nabywca może wybrać : czy chce naprawić sprzęt w serwisie producenta,czy chce żeby tym się zajmował sprzedawca.I tyle.
 

timbot

New member
Bez reklam
niestety, moja (być może błędna) interpretacja jest taka:
gwarancja - zgadzam się z tobą
niezgodnosć - tylko jeśli była w momencie przekazania sprzętu (sprzedaży)
i bądź tu mądry :) naprawde, prawników to nie zrozumie człowiek normalny :) dlatego tak dobrze zarabiają - gdzie jeden przepis, tam trzy interpretacje
(a dobry przepis to taki, który nie pozostawia miejsca na dowolność... ale nie w Polska ;) )
 

RheeTCT

New member
Mogę moją interpretcję podeprzeć przykładem z własnego doświadczenia.Otóż zepsuł mi się czajnik bezprzewodowy(kto tę nazwę wymyślił?),a nie minął nawet rok od zakupu.Udałem się do MM,gdzie go kupiłem i zapytałem czy mam go naprawiac w serwisie czy oni to zrobią(powoływałem się na niezgodność z umową).W dziale reklamacji udzielono mi odpowiedzi,że wybór należy do mnie,oczywiście mogę go zostawić u nich,ale szybciej będzie bezpośrednio w serwisie.Oczywiście jasne było,że czajnik działał przez kilka miesięcy(ślady użytkowania) i się zepsuł o czym poinformowałem,więc nie ma mowy o domniemaniu,że był zepsuty w momencie kupna.
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Jeśli zepsuje Wam się sprzęt do 6 miesięcy od zakupu to najlepiej powołać się na niezgodność towaru z umową u sprzedawcy.

Sprzedawcy znają doskonale swoje prawa w stosunku do klienta ale wierzcie mi, że znają równie dobrze swoje obowiązki - wystarczy wejść na jakieś forum tematyczne z tym związane - działalność gospodarcza, handel itp. i przekonać się o czym rozmawiają.

Polecam ten krótki artykulik, oddaje, że tak powiem ducha tej sprawy :)
http://www.rp.pl/artykul/94963.html

Co do tematu powyżej pół roku od zakupu - ja w takiej sytuacji (dokładnie 1,5 roku po zakupie a co ważniejsze pół roku po skończeniu się 12 miesięcznego okresu gwarancyjnego na mojego poprzedniego CRT Thomson) jak najbardziej skorzystałem z niezgodności towaru z umową i TV został mi bezpłatnie naprawiony nawet przez ten sam serwis, który te TV naprawia normalnie na gwarancji - jednak tutaj już sprzedawca rozliczał się z serwisem.

Cały czas rękę na pulsie trzymała nad tą sprawą Federacja Konsumentów ale okazało się to w moim przypadku niepotrzebne bo sklep dokładnie zdawał sobie sprawę ze swoich obowiązków.

Pozdrawiam,
 

Adam75

New member
Czy w przypadku gdy nie chodzi a niesprawność sprzętu a o wadę wizualną także można skorzystać z prawa o niezgodności? Sprzęt kupiony jako nowy a po odklejeniu folii ochronnych okazuje się, że są widoczne ślady/wady fabryczne.
 

timbot

New member
Bez reklam
jak dla mnie jak najbardziej - ewidentny przykład niezgodności towaru z umową, nie możliwy do stwierdzewnia w momencie zakupu (bez odklejenia folii).
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Drugi rok - nie gwarancja tylko odpowiedzialność na zasadach niezgodności towaru z umową.

Pozdrawiam,
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Sprzedawca odpowiada przez dwa lata, takie coś jak rękojmia nie istnieje gdy zakupu dokonuje osoba fizyczna od firmy.

Pozdrawiam,
 
Do góry