Serwis Optomy - uwagi

YABBA235

New member
Witam !
No i moja optoma wróciła z serwisu - usterka w ciemnych scenach dominacja zielonego i wogóle wszystkie ciemne miejsca jakby z paletą 16 kolorów - powód uszkodzone koło kolorów - podobno częsty defekt w optomach (??).
Koszt 450 zł netto, teraz sprzęt świeci że hej ale mam jedą uwagę - jak wysyłałęm go to lampa miała 890 h pracy, teraz ma 390h ( sic!).
Tyle godzin pracy lampy było potrzebne do ustalenia powodu defektu i potem dfo regulacji ?
Czy po prostu panowie z FIXIT-a robili sobie prywatne projekcje najnowszych hitów na naprawianym sprzęcie ??
Oto jest pytanie :)
Moze moje spostrzeżenie przyda się komuś innemu, mnie nie było w domu jak kurier dostarczył paczkę inaczej bym go od razu sprawdził.
I choć dosta łem go dzisiaj, jutro zadzwonie z pytaniem to i tak mnie spławią choć jest to raczej niemożliwe aby od dzisiaj do jutra wyświetlić ponad 300 h a ja nie mam dostepu do softu aby to ręcznie zmienić.
A wkładki styropianowe w pudełku też były inne....trochę połamane.
Pozdr.
Mam trochę inny firmware bo teraz wyświetla mi się zamiast logo optomy napis themescene C05, a jaki wy macie numer firmware-u ?
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
W zeszłym roku twierdzili że nie, wątpię aby coś na lepsze się zmieniło.
Za to zakup w PL był z dwuletnią gwarancją, w UK dawali tylko rok.
 

YABBA235

New member
Na koło dają 3 mieś gwarancji, stan licznika wynika podobno z wpisanego nowego softu, w którym już był taki licznik ale nie mogą ustalić ile faktycznie u nich lampa pracowała..
 

YABBA235

New member
wiatrak napisał:
W zeszłym roku twierdzili że nie, wątpię aby coś na lepsze się zmieniło.
Za to zakup w PL był z dwuletnią gwarancją, w
UK dawali tylko rok.

Tak, i za to mam płacić prawie trzy tysiące wiecej ??
Chyba komuś coś się porzestawiało :)
 

YABBA235

New member
Serwis Optomy-suplement

Witam !
Moja optoma wróciła ponownie z serwisu - padło koło kolorów ( sic! )- po miesiącu nie całym pracy:twisted:, ale to nic, otóż podłączeniu i odpaleniu filmu okazało sie że jest jakiś paproch na obrazie u góry - na filmach 2.33x1 go nie widac bo jest wyzej na innych go widać. Dzwonię więc do serwisu z zapytaniem co robić - usłyszałem że mam zapłacić za paczkę oraz za czyszczenie optyki !! Na moją sugestię ze przecież projektor wczoraj wrócił od nich pan opowiedział że zabrudzenia nie podlegają gwarancji a czyszczenie kosztuje 150 zł. To znaczy ze jak coś robią w projektorze np. wymieniją koło to nie patrzą sie na paprochy, nic nie dmuchają, na włączonym projektorze nie sprawdzają zoomem czy coś się nie pojawia na obrazie - sam mam ustawiony zoom na poowę skali, projektor zawsze wracał z zoomem na zero. Paranoja.
To chyba wystarczy za rekomendację serwisu optomy z Krakowa oraz na pewno zachęci do kupowania optomy w kraju za więcej bo ma przecież POLSKI SERWIS.
Już nie chce mi sie pisać więcej, cytować kuriozalnej odpowiedzi mailowej serwisu, że mogą zobaczyć co sie rzekomo zabrudziło ale nie gwarantują że zabrudzenie usuną, bo już mi sie nie chce pisać
Optomie mówimy "dziekuję". NIgdy więcej wyrobów tej firmy bo prędzej czy poźniej mósiałbym mieć kontakt z TYM serwisem (sam projektor daje fantastyczny obraz )
Teraz tylko poczekać aż padnie lampa, sprzedać i kupić właśnie co ?
Jakiś projektor z LED-ami i bez koła kolorów :).
Jeżeli wyczyszczą mi tą optykę to optomę sprzedaję lub zamię na infocusa z podobnym stanem licznika lampy jak mój ( ok 1200 h ),
Pozdr.
 

YABBA235

New member
Najnowszy news - serwis twierdzi że kupiłem projektor z niemieckiej wyprzedaży oraz że takie sprzęty mogły pracować niewiadomo jak długo i w jakich warunkach - to a propo jakiś nagle pojawiających się wad.
Czyli koledzy nie kupujemy Optomy w Niemczech taniej bo są to projektory używane....
Bez komentarza
 

YABBA235

New member
drosophilia napisał:
Ten serwis Optomy to jakas porazka i zenada w jednym!!!! Mam nadzieje, ze mojej Optomie nic nie bedzie, na liczniku wyswiecone ok 600 godz.
A kupiłeś swoją Optomę w Polsce ? Jak tak, to bądż spokojny, masz naprawdę nową więc nic ci sie nie stanie ;).

W mojej kolo kolorów padło po niecałych 900 h pracy lampy.

Pozdr.
 

drosophilia

Active member
Bez reklam
tak, kupowalem w Polsce w sklepnie internetowym Sadze jednak, ze chociaz Ty kupiles swoja z wyprzedazy zagranica, to i tak powinna to byc nowka. serwis zapewne klamie mowiac ci, ze nie wiadomo ile ona to juz godz. przepracowala.
Pzdr.
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
Nie wiem co ma do rzeczy wyprzedaż. Sprzedaż używanego to inna sprawa, ale wyprzedaje się nieużywane (czyli dla klienta nowe) produkty... :roll:
 

YABBA235

New member
wiatrak napisał:
Nie wiem co ma do rzeczy wyprzedaż. Sprzedaż używanego to inna sprawa, ale wyprzedaje się nieużywane (czyli dla klienta nowe) produkty... :roll:

Dosłownie tu mam cytat z maila serwisu:
"..W dodatku kupił Pan urządzenie pochodzące z wyprzedaży w niemieczech.
Sprzęt z wyprzedaży bardzo czesto jest długo użytkowany, co ma wpływ na jego późniejszą pracę, zabrudzenie..."

No i co wy na to ?
:)
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
Jak pamiętam Beamer Discount często oferował nieco taniej projektory z ekspozycji / prezentacji, ale było to wyraźnie zaznaczone w ofercie, a i przebieg był niewielki (jakieś kilkadziesiąt godzin)...

Nie wiem czy to coś naprawdę pomoże (pobożne życzenia?), ale musisz w sprawę zaangażować lokalnego rzecznika konsumenta. Wysłałeś im czysty projektor, oddali z paprochem. Niech czyszczą i spedytują na własny koszt!
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
Przypuszczam iż podejrzewam, że tak samo by kombinowali z zakupionym w Polsce. Po prostu kombinowany serwis... Nieco po grzybach, ale może lepiej by było reklamować za Odrą? Nie wiem akurat jak to jest u Optomy, ale czasem reklamujesz coś za Odrą a i tak trafia do serwisu w kraju... Lub na odwrót, reklamujesz tu a trafia do serwisu tam... ;)
 

YABBA235

New member
Tidus1024 napisał:
Kombinują, ale kupując projektor za granicą wiedziałeś na co się piszesz.
Tak ,wiedziałem że będę naprawiać na swój koszt ale nie że serwis odeśle mi projektor z paprochem i będą jeszcze wmawiać mi że to nie ich wina bo kupiłem używany etc.
Poza tym wiem że Beamer Discount sprzedaje też projektory powystawowe, używane ala ja wziąłem droższy NIEWUŻYWANY, nawet pytałem sie ich jaki mi wysłali, napisali "nieużywany". Zresztą po stanie pudełka i samej Optomy było widać ze jest nowa.
Wątpię aby coś sie stało z nim podczas transporu ale faktem jest też że za pierwszym razem odesłali mi go z innymi styropianami - pisałem juz o tym wcześniej -- niby nic takiego ale te orginalne były grubsze i były tylko dwa a teraz mam trzy ( ten trzeci wogóle nie pasuje do reszty, lużno lata w pudełku ) a jeden z bocznych był nadłamany - teraz już ma wyłamane jedeno "żebro".
To chyba świadczy o poziomie serwisu ?
 

YABBA235

New member
Projektor pojechał do serwisu w poniedziałek. Status reklamacji na ich www to "w toku"
Teraz sobie poczekam 2 tyg aż mi go odeślą. Nie muszą nic przy nim robić, na rozpatrzenie reklamacji mają 14 dni. Ot taka złośliwość - no bo ile może trwać usunięcie "paprocha" albo sprawdzenie że nic sie nie da zrobic ?
We wtorek juz go mieli, to gdyby chcieli dzisiaj byłby już u mnie, może...
A tak sobie poczekam.
Życie ;)
 

YABBA235

New member
Optoma - serwis - suplement

Witam !
Po roku popsuł się moduł drivera lampy ( tzw. ballast ). Myślałem ze to lampa poszła ( po 1200 h - zdarza się ), jednak po zamontowaniu nowej projektor dalej nie startował, odesłałem do serwisu, diagnoza driver lampy do wymiany.
Cena 970 zł netto + 25 wysyłka netto.
Zapytałem się czy nie sprzedają samego modułu, odpowiedź była jasna: nie zajmują się sprzedażą częsci.
To tyle w temacie projektorów Optomy.
Mam zepsuty pj z dwiema dobrymi lampami, jedna ma ok 1200h druga jest nowa.
Jeżeli znajdzie się jakiś chętny na ten zestaw proszę o kontakt na pw ( ale tylko rozsądne oferty :)).
Pozdr.
P.S.
W pj jest zamontowane nowe koło kolorów oraz nowy moduł wejść hdmi. To pamiątka z przed roku :).
Oraz ma najnowszy fw ThemeScene ( takie mam ( miałem ) logo przy włączeniu, nie nazwę firmy).
 

choina

New member
Po tym co napisałeś w tym wątku o tym projektorze to raczej ciężko będzie ci go tu sprzedać:)
A serwisy to chyba nie ma wyjątków, wszystkie mają ludzi za idiotów.
Ja teraz mam nieprzyjemność załatwiania reklamacji naprawy telewizora u Sony.
 
Do góry