serwer DLNA, Samsung F6400 napisy, przewijanie

bicker

New member
Witam,
jestem początkującym użytkownikiem tv Samsung u40f6400, posiadam dysk sieciowy WD My Book Live, otóż po podłączeniu wszystkiego razem, bardzo fajnie wykrywa mi serwer multimediów odtwarzam filmy, ale ...

i tu się zaczyna problem
przy próbie przewijania pokazuje mi się napis niedostępny, przy odtwarzaniu filmów z napisami jako osobne pliki (w tym samym folderze, tak samo nazwane) niestety napisy się nie pojawiają na tv i nie da się ich włączyć (tzn niewiem jak)

czy ktoś z forumowiczów spotkał sie z takim problemem.
prosze o sugestię i pytania które naprowadza mnie i innych borykających się z podobnym problemem na rozwiązanie.

pozdrawiam
Wojciech...
 

Azazell

New member
Mam ten sam problem. I próbuje go rozwiązać.

Co dziwne mam w tym samym katalogu na pendrive serial ARROW i w nim działają napisy SRT, a inny serial nie wykrywa :| i co to tu kaman? Format ten sam.
 

Azazell

New member
Oki mam rozwiązanie! Pliki SRT pobierane z różnych źródeł są napisane / utworzone na różny sposób. Przeważnie w formacie Mplayer, a wtedy TV go nie widzi. Dlatego aby TV nasze widziały napisy to musi to być format SubRip SRT. Pewna osoba mi tu poradziła pobieranie z napiprojekt, ale jest w błędzie.

format SRT (SubRip) jest obsługiwany jeśli jest w takim ciągu (w notatniku):
1
00:00:00,500 --> 00:00:03,100
<i>Nazywam się Oliver Queen.</i>

2
00:00:03,100 --> 00:00:07,900
<i>Spędziłem pięć lat na wyspie.
Miałem jeden cel.</i>
.
.
.
.


Natomiast TV nie widzą jeśli napisy SRT są posegregowane w taki sposób:

[5][31]/Nazywam się Oliver Queen.
[31][79]/Spędziłem pięć lat na wyspie.|/Miałem jeden cel.
[79][93]/Przeżyć.
[93][111]/Oliver Queen żyje.
.
.


Trzeba po prostu wziąć soft do napisów np Subtitle Edit i zmienić format z mplayer na SubRip :). i będzie grać.

Jedynie to coś jeszcze nie wiem jak czcionkę ustawić bo mimo, że daje zachodnioeuropejską to nie ma znaczków. No ale to już drobiazg.