Pace PVR + F6400 = brak obrazu

Jusi

New member
Witam. Nie jestem pewna, czy to właściwe subforum na taki temat – jeśli nie, bardzo proszę i przesunięcie i przepraszam :)

Od wczoraj posiadam telewizor Samsung F6400, po podłączeniu dekodera C+ Pace PVR wszystko śmigało jak należy, ale kiedy dziś włączyłam telewizor, nie ma obrazu telewizyjnego. Na wszystkich kanałach jest tylko dźwięk. Interfejs dekodera też pokazuje się poprawnie, więc myślę, że połączenie tv-dekoder jest ok.

Po wyszukaniu problemu w necie, wykonałam kilka czynności, które były proponowane:
1. sprawdziłam kable - antena i HDMI w dekoderze i tv
2. wyłączyłam dekoder z sieci, włączyłam bez karty abonenckiej i ponownie włożyłam kartę
3. upewniłam się, że soft dekodera jest aktualny
4. wysłałam ponownie uprawnienia karty
5. upewniłam się, że rozdzielczość na dekoderze jak i tv jest taka sama (1080i)

Na tym wyczerpałam swoje pomysły. Próbuję się dodzwonić do pomocy technicznej nc+ ale sami pewnie wiecie, jaki jest czas oczekiwania. Może ktoś tutaj będzie miał jakiś pomysł, co może być przyczyną. Aha - nie mam dostępu do talerza - jest to zbiorcza antena na cały budynek.

Z góry dzięki za pomoc!
 

tdx

New member
Bez reklam
Skoro OSD dekodera widzisz na ekranie TV to z TV i kablem wszystko jest ok problem tylko i wyłącznie z dekoderem

Spróbuj przywrócić ustawienia fabryczne w dekoderze.
 

tdx

New member
Bez reklam
W dalszym ciągu jeśli na TV jest dźwięk i obraz z menu ekranowego dekodera a nie ma tylko obrazu coś się podziało z dekoderem ewentualnie konwerterem.

Śmignij do sąsiadów po jakiś inny dekoder podepnij go do swojej instalacji i wtedy będziesz wiedzieć co jest nie tak :)
 

Jusi

New member
Chyba faktycznie problem z dekoderem. Trzeba się będzie przejechać w tym upale i wymienić. Dzięki za pomoc :)
 

Comret

New member
nie ma obrazu telewizyjnego. Na wszystkich kanałach jest tylko dźwięk. Interfejs dekodera też pokazuje się poprawnie, więc myślę, że połączenie tv-dekoder jest ok.

Mam identyczną sytuację.

Zbiegła się ona w czasie z wymianą TV na ww. Samsunga, wcześniejsza Toschiba działała bez problemów na tym dekoderze i kablach.

Mój dekoder to dekoder kablówki UPC.
Zmieniłem 3x kable hdmi i nic to nie dało.

TV Samsung i dekoder kablówki podłączone są do jednej listwy zasilającej z wyłącznikiem.
Problem ustępuje po wyłączeniu prądu. Problem występuje dość często, przynajmniej raz dziennie.

Co ciekawe wyłączenie z prądu samego dekodera nic nie daje, nadal nie ma obrazu, jest menu TV
i dekodera oraz dźwięk z kanałów TV. Aby przywrócić obraz trzeba wyłączyć TV z prądu co w moim przypadku sugeruje mi, że problem jest z TV Samsunga. Problemu nie zaobserwowałem na innych źródłach obrazu czy to hdmi czy usb czy net.

Proszę o podpowiedź, czy w moim przypadku również podejrzewalibyście dekoder ?
Chciałbym zapytać jak kolega poradził sobie z tym problemem?
 

Comret

New member
Cóż, zrobiłem ręczny update firmware do 1116 i zmienilem w opcjach dekodera rozdzielczosc hdmi na auto. Chyba pomoglo :)
 

Comret

New member
Więc nie pomogło po 2 dniach i ok 10 wlaczeniach tv problem wystąpił ponownie. Kontak telefoniczny z UPC zaowocowal resetem dekodera.

Podczas gdy nie ma obrazu tv usługa na żądanie działa poprawnie.
 

Comret

New member
Ciąg dalszy...

Wymieniono dekoder na nowy, ten sam model...

... niestety nie zlikwidowało to usterki.

Po raz kolejny wezwałem serwis i akurat serwisant trafił na występującą usterkę.
Podmienił kable, pozmieniał gniazda, pozmieniał opcje w menu dekodera, pozmieniał opcje w menu telewizora, wyjął kartę z dekodera jednak w żaden sposób nie był w stanie przywrócić obrazu poza tym co ja czyli wyłączeniem wszystkiego z prądu.

Według niego problem tkwi w komunikacji dekodera z TV... prawdopodobnie oprogramowanie telewizora posiada jakiś błąd, że raz na jakiś czas informacja o ostatnim obrazie lub współpracy z dekoderem jest nieprawidłowo zapisana w pamięci TV, co powoduje problemy odtworzeniem obrazu TV przy ponownym wzbudzeniu obu urządzeń... istnieje oczywiście nikłe prawdopodobieństwo, że oba dekodery pochodziły z wadliwej patii...

Propozycja rozwiązania problemu ze strony UPC:
1. karta w TV zamiast dekodera, ale tracę VOD i nie wiadomo czy nie muszę dopłacić...
2. zmiana dekodera na ten z nagrywarką bo tamten chodzi na innych "protokołach" i być może nie będzie stanowił konfliktu z TV, bez gwarancji na powodzenie i oczywiście drożej...

Jakaś masakra... bo zdaniem serwisanta wyczerpali na chwilę obecną opcje i obecna konfiguracja prawdopodobnie nie będzie działać poprawnie:fool:
 

Comret

New member
Na potwierdzenie, że to jednak jakiś błąd oprogramowania Samsunga UEF6400 serwisant UPC zaproponował test z innym telewizorem. To znaczy podłączyć inny TV i sprawdzić, czy błąd występuje.

Jako, że mam jeszcze innego innego Samsunga i Toshibę to wybrałem Samsunga aby producent był taki sam.

Tak się składa, że usterka wystąpiła przed chwilą. Wypiąłem sygnałowy kabel hdmi podczas działania TV i dekodera i podłączyłem pod inny TV Samsunga. Obraz pojawił się po ustawieniu źródła na innym TV :!:

W dalszym ciągu jeśli na TV jest dźwięk i obraz z menu ekranowego dekodera a nie ma tylko obrazu coś się podziało z dekoderem ewentualnie konwerterem.

Niestety nie jest to prawda :-( usterka występuje w UEF6400 na wszelkich portach hdmi i na oprogramowaniu nr 1111 i najnowszym 1116.
 

tdx

New member
Bez reklam
Poradziłeś już z tym sobie czy dalej nic?

Jeśli problem leżał by w tv do by cały czas nie dawał obrazu.
Skoro jest OSD na ekranie z tunera to znaczy ze port hdmi jest ok kabel raczej też (choć dobrze by było sprawdzić go dla świętego spokoju na innym)
Wyłącz anynet + w TV Samsung to czasami może mieć wypływ....
 

Comret

New member
Jeszcze sobie nie poradziłem... tak na prawdę walczę z tym problemem od 20 sierpnia 2013 r.

Kable podmieniałem 5x, z czego 2 lepsze i 3 budżetowe, zmieniałem porty HDMI w TV, ale natywnie podłączone jest pod HDMI 1 (stb), resetowano mi dekoder, następnie podmieniano mi kable, następnie wymieniono mi dekoder na nowy i po raz kolejny wezwałem serwis UPC... tym razem usterka wystąpiła przy serwisancie...

...serwisant pomęczył się z kablami, portami, ustawieniami dekodera, ustawieniami TV, pomiarami sygnału itd. itp. konkluzja była taka, że wygląda na to iż problem jest na poziomie komunikacji dekodera z TV, ale nie jest to problem fizycznego uszkodzenia kabla, czy portu HDMI. Mogłoby to być uszkodzenie dekodera, ale mało prawdopodobne abym trafił 2 dekodery z uszkodzonej partii w odstępie niespełna 3 lat. Sugestia była taka, że występuje "prawdopodobnie" usterka oprogramowania TV, który to, wedle serwisanta UPC, zapisuje sobie jakieś ustawienia współpracy dekodera z TV i raz na jakiś czas je gubi, lub wadliwie zapisuje... "raczej" wyklucza usterkę oprogramowania dekodera, gdyż jest to jedyny i aktualny model, a podobny problem nie występuje w innych przypadkach. Jako, że nie można jednoznacznie stwierdzić usterki, zaproponowano mi kartę do TV, albo zmianę dekodera na ten z nagrywarka, bo podobno chodzi na innych "protokołach", ale to są opcje płatne dodatkowo. Koniec końców na chwilę obecną UPC pozostawiło mnie z usterką do decyzji co dalej zrobić. Wychodząc serwisant zaproponował, aby podmienić TV w czasie wystąpienia usterki, co mogłoby wyjaśnić czy źródłem problemu jest dekoder czy TV.

Dekoder TV UPC to Pace 7111/06.

Geneza problemu:
ww. dekoder współpracował bez problemu z Toshiba Regza 42" z powodzeniem od 1,5 roku, swoją drogą mam Tośkę do tej pory i uważam za świetny TV. Problem wystąpił pierwszy raz w dniu kiedy przywiozłem do domu TV Samsung UE46F6400. Na początku myślałem, że to przypadek, następnie aktualizowałem soft TV, testowałem kable, podłączenia itd. przez ok miesiąc. W tym czasie usterka występowała niemal codziennie. Po miesiącu zadzwoniłem do serwisu Samsunga bo kojarzyłem usterkę z pojawieniem się nowego TV. W serwisie stwierdzono to co sugeruje TDX, że skoro widać menu dekodera i TV to znaczy, że TV jest sprawny a problem jest z podłączeniem lub dekoderem, czyli leży po stronie dostawcy TV. Następnie sam testowałem różne opcje, między innymi w tym temacie i przeszedłem procedurę reklamacyjną w UPC, co opisałem wcześniej.

Konkluzja:
podczas wystąpienia usterki (brak obrazu tv) czyli w czasie włączonego dekodera i TV Samsung UE46F6400 wypiąłem kabel HDMI z TV i podłączyłem pod inny TV Samsunga LE23R82B, który posiadam (Tośki nie chciało mi się nosić). Na UE46F6400 pojawił się komunikat, że brak sygnału w HDMI1, a na LE23R82B po zmianie źródła bez problemu pojawił się pełen obraz TV UPC :!: Następnie wypiąłem kabel HDMI z 23" i podłączyłem ponownie pod UE46F6400 do gniazda HDMI 1 bez zmian w pracy dekodera i obraz tv się nie pojawił, za to jak zwykle był dźwięk i menu dekodera, menu tv itd. Na tej podstawie twierdzę, że usterka powodująca problem związany z brakiem obrazu TV leży po stronie UE46F6400 skoro 1 z 2 TV tego samego producenta potrafi odtworzyć obraz w identycznych warunkach a drugi nie. Dlatego, że dzieje się to nieregularnie uważam to za usterkę, a nie problem z ustawieniami, czy konfiguracją, bo UE46F6400 potrafi bez problemu wyświetlić obraz z dekodera (w końcu do dnia dzisiejszego oglądam na nim tv).

Powyższą sytuację nagrałem telefonem i wezwałem na dziś serwis Samsunga. Dodam, że powodem wezwania serwisu są inne problemy Samsunga UE46F6400, TV ma problemy z włączeniem, mruga diodą 5 razy i nic się nie dzieje, oraz występuje sporadyczny problem z reakcją na piloty. Problemy z brakiem obrazu tv występują przynajmniej raz dziennie, problemy z włączeniem średnio raz na 2 dni, problemy z pilotami wystąpiły z 5 razy na 4 miesiące użytkowania. Wszystkie problemy likwiduje odcięcie od prądu TV i dekodera, albo wyjęcie baterii z pilota :fool:
 

tdx

New member
Bez reklam
Wiesz może faktycznie TV jest uszkodzony skoro to nie jedyna usterka....
Próbowałeś w związku z dekoderem wyłączać anynet?

Mieszkasz w domu/bloku stare nowe budownictwo TV podpięte pod jedna listwę?
Jak zrobisz na max głośność na dekoderze i głośno na tv słychać buczenie z głośników?
 

Comret

New member
Próbowałeś w związku z dekoderem wyłączać anynet?
Nie próbowałem, dzięki za sugestię. Tylko nie chcę tego próbować przed wizytą serwisanta, bo chciałbym mu pokazać jak to u mnie wygląda, jak się nie uda to pokażę mu film, a ustawienia przetestuję po serwisie.

Mieszkasz w domu/bloku stare nowe budownictwo TV podpięte pod jedna listwę?
Mieszkam w bloku w Wawie, budownictwo z wielkiej płyty koniec lat 80', listwa z filtrami i bezpiecznikami (jakaś niewyszukana, ale działała z poprzednimi konfiguracjami) do której podłączony jest TV, dekoder i ampli.

Jak zrobisz na max głośność na dekoderze i głośno na tv słychać buczenie z głośników?

Nie, mogę zrobić na maxa TV i dekoder i nie słyszę buczenia. Wręcz przy 100 słychać, że głośniki TV już mają problem z odtworzeniem dźwięku, ale blisko głośności max dźwięk jest zaskakująco czysty i dobrej jakości. Miło wiedzieć, bo nigdy nie robiłem takiego testu, zazwyczaj poruszam się w okolicach 15-20 ;)
 

tdx

New member
Bez reklam
Wiesz gdybam sobie tylko ale C7 w samsungu jak jest niespolaryzowanie i bez uziemienia...
Test jest trochę karkołomny ale jak anynet nie wypali to daj znać :D
 

Comret

New member
Wiesz gdybam sobie tylko ale C7 w samsungu jak jest niespolaryzowanie i bez uziemienia...

A tu nie wiem o co chodzi...

Opiszę sytuację jak już będzie po serwisie :D

Edit...
Przypomniałem sobie, że serwisant UPC zmieniał opcję Anynet podczas wystąpienia usterki, nic to nie zmieniło.
 
Ostatnia edycja:

Comret

New member
Po wizycie serwisu Samsunga...

cóż niedowierzanie, a po obejrzeniu filmu brak pomysłu na rozwiązanie problemu...
... i tak panowie przyszli z zamiarem wymiany płyty głównej co z resztą uczynili...
... teraz wszytko działa i mam obserwować, czy usterka wystąpi... a więc będę sobie obserwował i dam znać co i jak za kilka dni.
 
Do góry