Seria LA - aktualizacje softu

GrzegorzWo

New member
Obserwacje po 4 dobach (po rezygnacji z Mediaboxa)
- czasy przełączania zbliżone do Mediaboxa od 1,5 sek. do 2,5 sek.
- Info pojawia się zawsze,
- nie występuje u mnie problem z nagrywaniem opisywany wcześniej na forum. Do tej pory wszystkie programy nagrywane w nocy - przy wyłączonym TV i z automatycznie ustawianym czasem - nagrane zostały prawidłowo.

Jedyny mankament w stosunku do zewnętrznego urządzenia, to fakt, że CI+ nie jest wielostrumieniowy i TV też (nie można oglądać jednego programu a nagrywać inny). Na razie o powrocie do Mediaboxa nie myślę. Wszystko działa bezproblemowo.

Poobserwuję dalsze zachowanie.
Informacja dotyczy najnowszego oprogramowanie tak TV (LA690s) jak i CI+
TV: 04.24.08
CI+: karta DNASP110 Rev A07 model CI0311-UPP01 oprogramowanie 07.00.01.02.04.00


Pozdrawiam.

Dziękuię za odpowiedź,
Dokładnie o to mi chodziło. Natomiast jeszcze jedna kwestia: Czy w CI+ też się aktualizuje soft? W jaki sposób? Z poziomu telewizora? I czego jest to soft konkretnie (Karty PCMCIA CAM CI+ UPC czy może kontrolera CI+ w TV)?
Bo rozumiem, że TV do softu 04.24.08 zaktualizował się samodzielnie? (na stronie LG jest dostępny tylko 04.22.11)

Pozdrawiam i proszę jeszcze o wypowiedź kogoś, kto używa serii LA660 (podobno to bliźniacza seria do LA690, ale wolę się upewnić).

Grzegorz
 

trainiart

New member
Dziękuię za odpowiedź,
Dokładnie o to mi chodziło. Natomiast jeszcze jedna kwestia: Czy w CI+ też się aktualizuje soft? W jaki sposób? Z poziomu telewizora? I czego jest to soft konkretnie (Karty PCMCIA CAM CI+ UPC czy może kontrolera CI+ w TV)?
Bo rozumiem, że TV do softu 04.24.08 zaktualizował się samodzielnie? (na stronie LG jest dostępny tylko 04.22.11)

Pozdrawiam i proszę jeszcze o wypowiedź kogoś, kto używa serii LA660 (podobno to bliźniacza seria do LA690, ale wolę się upewnić).

Grzegorz

I jedno i drugie można ustawić na automatyczne lub manualne z poziomu telewizora (soft karty CI+ jest niezależny od softu TV).

W/g mojej wiedzy drobne różnica tkwią zasadniczo w wyglądzie, natomiast istotniejsze różnice występują w modelach w dół np 620s.

Pozdrawiam.
 

WPPP

Member
Jeden z czytelników mojego bloga dał mi znać o kwestii problemów ze ścieżką dźwiękową w HBO GO w LG serii LA, którą poruszaliście na forum. Skontaktowałem się z polskim oddziałem LG i dostałem oficjalną informację, że aktualizacja dla tej aplikacji pojawi się na dniach.

Problemy z HBO GO w LG serii LA? Aktualizacja lada chwila | Obywatel HD

SzymonAdamus, bardzo Ci dziękuję za zajęcie się tą sprawą w taki właśnie sposób. Duże zadowolenie sprawiło mi przeczytanie tej informacji. Oby faktycznie tak było, jak odpowiedziało Ci LG.

Ja znam już na pamieć, które filmy (będące w moim guście) nie da się w ogóle odtworzyć, bo podczas buforowania zawiesza się aplikacja lub wyrzuca z niej albo w których nie da się zmienić OR ścieżki dźwiękowej na PL, nawet kombinacją polegającą na przełączeniu z PL na OR i z powrotem na PL.

Dlatego, gdy tylko pojawi się aktualizacja napiszę, czy jest skuteczna.

Jednocześnie, niejako też, odpowiedziałem knopiczkowi, że stosując powyższą kombinację udaje się włączyć polską ścieżkę dźwiękowa tylko w przypadku części filmów, a nie w każdym. Znaczącą część filmów nie da się uruchomić z polskim lektorem, a niektóre nawet wcale.
 

WPPP

Member
Od samego rana aplikacja HBO GO w moim LA740S działa prawidłowo! Jak na razie wszystko jest w porządku- każdy włączony film od razu działa z polskim lektorem.
Nie jestem pewien, ale może nawet poruszanie się po programie jest nieco szybsze, czyli po prostu szybkie, bez zacinek.

NARESZCIE!
 

Robsonik20

New member
Nic nie zrobili. Żadnej aktualizacji nie ma. Sprawdz film np. O czym marza faceci, jest tylko z oryginalnym lektorem i przełączanie między lektorami nic nie daje...
 

Robsonik20

New member
Od samego rana aplikacja HBO GO w moim LA740S działa prawidłowo! Jak na razie wszystko jest w porządku- każdy włączony film od razu działa z polskim lektorem.
Nie jestem pewien, ale może nawet poruszanie się po programie jest nieco szybsze, czyli po prostu szybkie, bez zacinek.

NARESZCIE!

Jaka masz wersje softu?
 

Dj_kris007

New member
A może zaktualizowani samą aplikacje HBO w App Store a nie cały tv. Ja dopiero w sobotę sprawdzę czy u mnie jest ok. Ale jeszcze w wtorek była aplikacja HBO go w wersji 5.1 z początku maja.
 

Dj_kris007

New member
Jaki tv? Kolega WP ma 740s może wprowadzają nowe całe softy po kolei modelami i będziemy mieli za kilka dni. Ja mam 640s ale w domu będę dopiero w sobotę wieczorem.
 

Robsonik20

New member
Mam 47la691, oprocz tego, że nie dziala mi HBO GO... Przed chwila padła mi matryca, pojawiły sie pasy. Jutro składam reklamacje na ten szmelc!!
 

D2mian

New member
Dla mnie firma LG to porażka! Dzwonił do mnie facet po zgłoszonej przez mnie reklamacji i powiedział że problem z modułem CI+ od UPC to wina softu i że będzie to poprawione. Miałem zostać poinformowany kiedy wyjdzie nowy soft. Ostatnio napisałem maila z zapytaniem czy już coś wiadomo w sprawie aktualizacji softu w związku z moim problemem to dostałem odpowiedź że to nie wina softu i żebym kontaktował się z UPC :/
Dla mnie zwykła spychologia! Spraw powtórnie zgłoszona i jeśli tym razem mnie oleją to idę do rzecznika praw konsumenta a jeśli będzie trzeba to i do sądu!
 

WPPP

Member
Witam,

Z tym HBO GO w TV LG LAXXX, to faktycznie dziwne rzeczy się dzieją, ale od początku.

Otóż, u mnie nadal działają wszystkie te filmy, które sprawdzałem od wczoraj do dzisiaj!
Przy czym, wczoraj bardzo późnym wieczorem sprawdziłem film "O czym marzą faceci" i rzeczywiście nie było polskiego lektora. Zmiana ścieżek dźwiękowych też nic nie dała. Nie napisałem o tym wczoraj, bo najpierw przeczytałem wpis użytkownika Robsonik20, lecz film ten sprawdziłem dużo później, ponieważ wcześniej członek rodziny oglądał już drugi z rzędu film na HBO GO i nie chciałem mu przerywać oglądania. Ale dzisiaj mam już ten film z lektorem i to od razu! Ponadto, jak do tej pory, z żadnym innym filmem nie miałem problemu w wiadomym zakresie, ani w jakimkolwiek innym.
W ciągu ostatniego miesiąca po wiele razy próbowałem otworzyć około 30 filmów, z tego około 10 udało mi się uruchomić z lektorem po kombinacji (zmiany ścieżek dźwiękowych). Pozostałe albo się zawieszały podczas zmiany ścieżki z PL na OR albo i nie zawieszały, lecz i tak te przełączania nie powodowały wskoczenia polskiego lektora.
A od wczorajszego poranka z tej listy około 20 filmów dosłownie wszystkie się odtwarzają od razu z polskim lektorem! A przez miesiąc ani jeden z nich nie wskoczył z polskim tłumaczeniem. Zatem, jak mogłem w takiej sytuacji nie myśleć, że została pobrana aktualizacja, chociaż - UWAGA - u mnie jednak też jest stara wersja z początku maja!!!
Ale to nie koniec zaskoczeń. Z jednej strony zdecydowana większość filmów albo i wszystkie (jeszcze tego nie sprawdziłem) na moim LA740S działają prawidłowo, ALE zauważyłem po pewnym czasie, że sknociło się coś nowego, chociaż o znaczeniu drugorzędnym.
Mianowice, po aplikacji można się poruszać na dwa sposoby. Albo kursorem, m.in. (i przede wszystkim) zaznaczając pola filmów, a po zaznaczeniu klikając w nie po to, aby wejść w szczegóły filmu (znacznie większa recenzja) i ewentualnie uruchomić odtwarzanie (cały czas za pomocą kursora). Drugim sposobem jest poruszanie się po aplikacji przyciskami pilota góra/dół/prawo/lewo i klikanie w zaznaczone pole, ale to wszystko bez wyświetlającego się kursora. I do tej pory obie metody u mnie działały. A od wczoraj, zaznaczając pole filmu kursorem i klikając w nie, nie można wejść dalej w szczegóły tego filmu. Trzeba więc wyjść z funkcji kursora i przyciskami góra/dół/prawo/lewo najechać na wybrane pole filmu i kliknąć rolką (a więc nie może się wyświetlać kursor, żeby przejść dalej).
Ta zmiana, wada aplikacji, jest o tyle istotna, że są osoby, które preferują poruszanie się po aplikacji HBO GO (jak po innych) za pomocą wskaźnika, a nie przyciskami góra/dół/prawo/lewo.
Prócz tego, ta zadziwiająca zbieżność w czasie. Nie nastąpiła aktualizacja programu, ale u mnie nagle wszystkie filmy zaczęły działać z polskim lektorem (w dodatku bez stosowania kombinacji), a jednocześnie popsuło się coś innego (jak wyżej), chociaż o znacznie mniejszym znaczeniu, ale też nie będące bez znaczenia.

I co można o tym sądzić?
Gdyby soft systemu operacyjnego TV został zaktualizowany, to być może można byłoby skierować podejrzenia na tę właśnie zmianę. Ale również tego rodzaju aktualizacja nie nastąpiła. Aż ciekaw jestem ewentualnych komentarzy i pomysłów bardziej znających się forumowiczów.

W razie czego, jestem do dyspozycji, aby np. sprawdzać u siebie działanie danego filmu. Na razie, włącznie z filmem "O czym marzą faceci" (chociaż jeszcze wczoraj późnym wieczorem było inaczej w przeciwieństwie do pozostałych sprawdzanych filmów) wszystkie filmy na moim LA740S włączają się od razu z polskim lektorem.


Ach, i przykro mi Robsonik20 z powodu zepsucia się Twojego TV. Bardzo Ci współczuję. Tak to już jest. Wcześniej, czy później, prawie każdy przez to przechodzi, a Twój komentarz jest całkowicie zrozumiały. Takie czasy, że coraz częściej, coraz nowocześniejszy sprzęt się psuje. Ale to już jest oddzielna kwestia.
 
Ostatnia edycja:

Dj_kris007

New member
No to wychodzi na to że wina nie leżała w aplikacji tylko na serwerach HBO i po prostu od wczoraj zaczęli robić tam porządki i stopniowo wszystko zaczęło być po polsku.
 

kris115

New member
a mi HBO nie działa, program się otwiera ale nie mogę uruchomić żadnego filmu. Usuwałem aplikacje i instalowałem ponownie, soft najnowszy. Mam dość tej firmy i skopanego softu w którym potrafi zawieszać sie nawet pogłaśnianie Tv. NIGDY więcej LG, samsung był o niebo lepszy i nie mulił jak ten super szybki dwurdzeniowiec
 

knopiczka

Member
la691s soft 04.24.08 HBO GO działa jedynie co zmienili to między innymi do Smart tv Premium dodali ..player... i inne i zmienili tam układ aplikacji ale hbo działa
 

Robsonik20

New member
Panowie, stal się cud!! Matryca zmartwychwstala!! Sprawdzałem bad pixel testem, nie ma żadnej wady. Jaja jakies... Lektor w HBO juz działa. Przetestowałem z 10 filmow.
 

WPPP

Member
Panowie, stal się cud!! Matryca zmartwychwstala!! Sprawdzałem bad pixel testem, nie ma żadnej wady. Jaja jakies... Lektor w HBO juz działa. Przetestowałem z 10 filmow.

No to gratuluję Robsonik20, że obie sprawy szybko się u Ciebie pozytywnie "rozstrzygnęły". Zwłaszcza, że w zasadzie niczego nie musiałeś robić, ani długo na to nie czekałeś. Zapewne odetchnąłem z wielką ulgą:).
 

GrzegorzWo

New member
Obserwacje po 4 dobach (po rezygnacji z Mediaboxa)
- czasy przełączania zbliżone do Mediaboxa od 1,5 sek. do 2,5 sek.
- Info pojawia się zawsze,
- nie występuje u mnie problem z nagrywaniem opisywany wcześniej na forum. Do tej pory wszystkie programy nagrywane w nocy - przy wyłączonym TV i z automatycznie ustawianym czasem - nagrane zostały prawidłowo.

Jedyny mankament w stosunku do zewnętrznego urządzenia, to fakt, że CI+ nie jest wielostrumieniowy i TV też (nie można oglądać jednego programu a nagrywać inny). Na razie o powrocie do Mediaboxa nie myślę. Wszystko działa bezproblemowo.

Poobserwuję dalsze zachowanie.
Informacja dotyczy najnowszego oprogramowanie tak TV (LA690s) jak i CI+
TV: 04.24.08
CI+: karta DNASP110 Rev A07 model CI0311-UPP01 oprogramowanie 07.00.01.02.04.00


Pozdrawiam.

Mam jeszcze jedno pytanie:
Czy zdarza Ci się od czasu do czasu, po przełączeniu na kanał, do którego normalnie masz dostęp, zobaczyć na ułamek sekundy okienko informujące jakoby kanał ten był kodowany? Po niespełna sekundzie okienko gaśnie a kanał zaczyna być odtwarzany.
Taki objaw zaobserwowałem u siebie - soft TV jak i karty identyczny z Twoim.

Okienko pojawia się na bardzo krótko, przeszkadza jednak fakt, że jeśli na ekranie pojawi się to okienko, nie pojawia się info kanału jak przy normalnym skakaniu po kanałach. Żeby zobaczyć info, trzeba wtedt specjalnie kursorem podjechać do góry. Po przejechaniu wszystkich kanałów (około 150) na okienko można natrafić kilkanaście razy.
 
Do góry