Seria B, poziom czerni, automatyczne zmiany jasności

SULIx

Member
Reklamacja

Nie byłem ze swoim egzemplarzem jeszcze w serwisie. Na etapie mojej korespondencji mejlowej dział reklamacji Samsunga dzisiaj listem poleconym przysłał pisemko które dołączam.Nie mogę więc powiedzieć, że centrala całkiem mnie zlekceważyła.
 

Attachments

  • Samsung Odp reklamacyjna.JPG
    Samsung Odp reklamacyjna.JPG
    338,8 KB · Wyś: 103

BelYaal

New member
Powiem tak:
B850:
24p - nie bylo i nie ma zadnych zmian czerni na zadnym filmie
TV naziemna - tu przy niektorych filmach jakie lecialy w TV czasem cos migotalo, ale to jest jak juz ktos wspomnial nie do udowodnienia, bylo to czasem widac i pewnie zalezalo jak stacja nadaje
i teraz....
Mam odtwarzacz BlueR, ktory skaluje plyty DVD do najwyzszej rozdzielczosci w 50 Hz i tu dla przykladu plyta Pitch Black, gdzie jest nawet z poczatku sporo scen w ciemnosci, jak tez pozniej rowniez (jak sam tytul wskazuje :) ) i na 50 Hz jest ... szaro.
Nawet przelaczenie z menu odtwarzacza (tu z kolei jest w 60Hz) i widac drastyczna roznice, ale tez podlaczylem przez HDMI lapka i dalem 60 Hz i ten sam film, ta sama scena i przelaczanie pomiedzy zrodlami daje drastyczna zmiane poziomu czerni, bo z lapka jest super.
Ktos powie... odtwarzaj DVD z lapka, tylko teraz np gdy szykuje sie do eNki i bede dawal sygnal 50 Hz to bede mial obraz z d... a nawet gorzej bo tam ciemniej, zatem zamiast bawiec sie w pozwy itd. moze skoro wiadomo ktora to opcja w menu odpowiada za takie badziewienie obrazu, to zwyczajnie zadzwonic i wymusic od serwisu aby serwisant ruszyl tylek, przyszedl i ja zmienil aby nie stracic gwarancji.
Moje pytanie brzmi, czy wylaczajac ta opcje w menu nie strace czegos jeszcze przez jej wylaczenie?
 

BelYaal

New member
Pierwsze posty z tego tematu mowia, ze przyjezdza magiczny pan i grzebiac cos w menu wylacza "ulepszacza" odpowiedzialnego za te skoki jasnosci.
 

SULIx

Member
Tylko 24Hz

Telewizor ma poważny problem z migotaniem czarnych i szarych elementów obrazu na wszystkich sygnałach o częstotliwości 50 Hz. Zmiana ustawień w menu serwisowym dotyczy tylko trybu 24 Hz. A więc nowszych odtwarzaczy DVD / B-ray. W żaden sposób nie likwiduje więc to problemu całkowicie. Niepożądane skoki jasności dalej będą więc występować na większości źródeł 50Hz. Zachęcam wszystkich zirytowanych tą sytuacją do składania reklamacji. W serwisie trzeba mieć film który obrazuje problem. Wtedy można reklamować. Problem denerwuje wielu użytkowników również na świecie. Linki do forów anglojęzycznych. Advice Re: Alternative To Samsung Plasma - DTV Forum Australia - Australia's Leading Digital TV and AV Forum
Difference in Samsung Plasma models PS50B550 - AVForums.com
Trafiłem na bardzo ciekawą notatkę dotyczącą rozwiązania serwisowego.Kontaktujcie się z serwisami.
Flicker - Samsung Plasma TV FAQ
 
Ostatnia edycja:

SULIx

Member
Ciekawe czy ten opis rozwiązania naprawi problem. Dzisiaj skontaktuje się z serwisem. Sprawdźcie sami ...

FLICKER problem Samsung 50xx
 

Attachments

  • FLICKER Samsung 50xx.JPG
    FLICKER Samsung 50xx.JPG
    114,2 KB · Wyś: 153

SULIx

Member
serwis

Mój tv PS50B551 pojechał dzisiaj do serwisu. Ciekawe jakie będą efekty. Niezdecydowanych informuję, że serwis zabrał tv własnym transportem. Jak widać samo zgłoszenie usterki nie jest skomplikowane. Wypaliłem i oddałem serwisantowi część filmu nagranego z TVP. Opisałem fragmenty zaznaczając minuty. To DVD doskonale obrazuje problem migotania. Zachęcam wszystkich których denerwuje ta usterka do zgłaszania własnym regionalnym serwisom.
 

honki

New member
Powiem tak:
B850:
24p - nie bylo i nie ma zadnych zmian czerni na zadnym filmie
[...]
Mam odtwarzacz BlueR, ktory skaluje plyty DVD do najwyzszej rozdzielczosci w 50 Hz i tu dla przykladu plyta Pitch Black, gdzie jest nawet z poczatku sporo scen w ciemnosci, jak tez pozniej rowniez (jak sam tytul wskazuje :) ) i na 50 Hz jest ... szaro.
[...]
Moje pytanie brzmi, czy wylaczajac ta opcje w menu nie strace czegos jeszcze przez jej wylaczenie?
24p - gratuluję :)

Tak, w Nce przy 50Hz będziesz miał szaro i migocząco.

Nie, nie ma opcji w menu, która ma związek z różnicami wyświetlania obrazu jakie obserwujesz w 50Hz, rozwiązuje to jedynie problem 24p a skoro u ciebie problem nie występuje... to masz ją włączoną (strzelam, że mają ją włączoną modele 650 wzwyż, bo dotyczy cinemasmooth).

Jedyna droga - reklamacja w serwisie, jeżeli masz taki odtwarzacz - zawieź go tam i pokaż technikowi. Po raz kolejny - grzebanie w menu serwisowym oznacza możliwość utraty gwarancji! Od razu też uczulam, że jeżeli jesteś z okolic Poznania - serwis to może zignorować pomimo pokazania problemu, vide skany moich dokumentów gdzieś z początku tego wątku.

Czekam na odpowiedź z Samsunga, żeby to producent przekonał serwis (sic!), że mam do wymiany element, który jest opisany w linkach, które podaje SULIx Flicker - Samsung Plasma TV FAQ

Ciekawe czy chodzi o całą płytę główną czy tylko płytkę do niej podłączoną... 'logic board' niewiele mówi..

Zobaczymy...
 

honki

New member
hehe albo też

Flicker - Samsung Plasma TV FAQ

dotyczy znacznie starszych modeli 50XX (np HP-T5054) a nie naszych 50XXXX :p i wtedy klops :)

Jeżeli komuś w końcu uda się naprawić swój telewizor w serwisie - proszę o informacje w wątku :)

Pozdrowienia, Honki :)

--EDIT
Tak, dotyczy to zupełnie innych modeli. I nie dowiemy się pewnie czy ma to jakikolwiek związek, bo serwis, co zrozumiałe, miałby pewnie dużo rezerwy w analizowaniu błędu zupełnie innego modelu telewizora, którego opis znaleźliśmy w INTERNECIE. Oczywiście dalej będę męczył serwis ale.. szkoda, że to dokładnie nie to :/

Nasz (PS50B550) Logic Board wydaje się być takim modułem:

http://www.shopjimmy.com/samsung-p-logic-main-board-bn96-09746a.htm

Moduł BN96-09746A pasuje do matrycy P50FP (zdaje się, nasza).

a moduł, który ma numery firmware opisywane na samsungplasmatvfaq dotyczy modeli 50xx (HP-T 5054, 5064..) i jest taki (łącznie było kilka logic boardów do wszystkich revisions róznych modeli 50xx i nie były one nawet wzajemnie zamienne):

http://www.shopjimmy.com/samsung-bn96-06125a-50hd-w2a-logic-main.htm
 
Ostatnia edycja:

pawelt

New member
Witam
Od czwartku mam PS50B551.
Wczoraj pierwszy raz zaobserwowałem problem z migotaniem czerni.
BYło to na filmie w TV2. Mam na razie kablówkę SD.
Wcześniej to nie występowało, albo tego nie widziałem. W międzyczasie też zmieniałem tryby i ustawienia kolorów kilkakrotnie.
Czerń też mam szarą i nie wiem czy to wina ustawień, czy tego co piszecie - sygnału w 50Hz. Dziś będę miał telewizję cyfrową w asterze i jeśli migotanie będzie występowało, to podejmę pewnie jakieś kroki.

Model mam z lutego 2010 wyprodukowany na węgrzech.

Ps. jak macie ustawione opcje kolorów itp? być może mam coś nie tak w ustawieniach, że nie widzę prawdziwej czerni (jak np obudowa).
 

cezaryece

Member
UWAGA - być może jest proste rozwiązanie, przynajmniej dla niektórych - u mnie pomogło jak ręką odjął.
W moim TV migotanie w ciemnych scenach było spowodowane użyciem opcji zmiany odcienia skóry. Po ustawieniu korekcji na 0 migotanie ustało.

TV znowu cieszy oko jak na samym początku, a nwet bardziej, bo kończę właśnie okres wypalania i coraz śmielej ustawiam obraz do potrzeb.
 

honki

New member
UWAGA - być może jest proste rozwiązanie, przynajmniej dla niektórych - u mnie pomogło jak ręką odjął.
Taaak.. Niestety, nikt tutaj nie ma włączonej opcji zmiany odcienia skóry(?!) a problem występuje.

Możliwe natomiast, że dla twoich źródeł obrazu i pozostałych ustawień telewizora powoduje to rzadsze występowanie problemu. Podobne działanie ma zwiększenie GAMMA +1, kontrastu dynamicznego na co najmniej LOW i zmiana trybu MOVIE na inny. Po takim sprytnym ustawieniu telewizora w trybie głupawej żarówki z niską temperaturą kolorów problem będzie występował w innych scenach niż dotychczas i będzie mniej zauważalny.

Nie zaczynałbym jednak postu od wielkiego UWAGA, bo nie ma rozwiązania opierającego się na ustawieniach opcji obrazu, które niweluje problem. Tego typu wypowiedzi, przedstawiane tutaj co jakiś czas, robią tylko jedno - przekonują, że warto telewizora nie oddawać do serwisu bo można godzinami bawić się w setupie na podstawie złudnej nadziei, że to ja zaraz wymyślę, że to opcja X i będzie po problemie...

Oczywistym dla mnie jest, że nie wywołam postami na forum wielkiej nagonki na Samsunga, nie spowoduję wielkiej akcji solidarnego oddawania telewizorów do serwisu. Jeżeli natomiast moja trzecia (w toku) lub czwarta reklamacja u producenta nie odniosą skutku - zgłoszę sprawę do mojego lokalnego rzecznika konsumentów i wypytam SULIxa o szczegóły pozwu cywilnego. Zrobię tak dlatego, bo uważam, że moje 3.5 tysiąca złotych za ten TV to było jednak dużo mojej pracy i takie zachowanie telewizora wyczerpuje definicję niezgodności z umową. Pozdrowienia.
 

SULIx

Member
Roszczenie do sprzedawcy

Kto ma dosyć borykania się z wadą niepożądanych zmian jasności w swoim telewizorze powinien wystąpić do sprzedawcy z wnioskiem o naprawę lub wymianę tv. NIE KORZYSTAĆ Z KARTY GWARANCYJNEJ.Na razie nie kontaktować się z serwisem.To inna forma dochodzenia praw konsumenta.Trzeba mieć film na którym są nagrane wadliwie przetwarzane sceny.
Przy okazji przepisy kreują inną ważną zasadę, która może ułatwiać życie konsumentom: w razie stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od jego wydania domniemywa się, że istniała ona już w chwili zakupu. Niezgodność towaru z umową pozwala się konsumentowi domagać albo nieodpłatnej jego naprawy, albo jego wymiany na nowy. Celem obu czynności jest doprowadzenie do zgodności produktu z umową. Wybór należy do konsumenta.
Sprzedawca po otrzymaniu wniosku o wymianę lub naprawę towaru nie ma już w zasadzie wyjścia. Jeśli nie odpowie na żądanie konsumenta w ciągu 14 dni, to przyjmuje się, że uznał żądanie za uzasadnione. Pozostaje mu dostarczyć produkt do naprawy i wymiany. Zgodnie z przepisami sprzedawca ma obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez konsumenta na demontaż, dostarczenie, robociznę, materiały oraz ponowne zamontowanie i uruchomienie wadliwego urządzenia. Oczywiście sama naprawa lub wymiana produktu nie może trwać miesiącami. Przepisy mówią o odpowiednim okresie, biorąc pod uwagę rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Gdy naprawa lub wymiana nie jest możliwa albo wymaga nadmiernych kosztów, klientowi pozostaje już tylko domagać się obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy, czyli odstąpienia od umowy (jeżeli wada towaru nie jest istotna, konsument nie może odstąpić od umowy).
 

SULIx

Member
Test migotania PS50B550/51 - seria B

W związku z tym, że film który nagrałem obrazujący problem migotania w PS50B550/51 jest dosyć obszerny.Ok 2,58 GB. A nie chcę go dzielić i wycinać fragmentów które obrazują błędy przetwarzania TV bo okazuje się, że plik potrafi mieć inne wartości po wycinaniu i równocześnie TV inaczej go odczytuje. Zgłaszajcie się do mnie na privat. Zainteresowanym prześlę na podany adres płytkę w formacie dvd z opisem w minutach fragmentów gdzie tv z wadą mruga niczym zepsuta żarówka.
 

SULIx

Member
Skarga do Urzedu Ochron Konkurencji i Konsumentów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

UOKiK - centralny urząd, którego zadaniem jest ochrona konkurencji na rynku oraz zbiorowych interesów konsumentów. Jeśli więc twój problem uderza nie tylko w ciebie, ale w interesy wszystkich konsumentów – np. zły system obsługi klienta, wprowadzająca w błąd reklama, nieprawdziwa informacja na opakowaniu produktu, ukryte wady przedmiotu – złóż skargę do UOKiK. Możesz to zrobić pisemnie, faksem, telefonicznie, e-mailem lub podczas rozmowy z urzędnikiem. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest centralnym organem administracji rządowej, właściwym w sprawach ochrony konsumentów, ale nie tylko, bo także w sprawach ochrony konkurencji. W skład Urzędu wchodzi centrala w Warszawie oraz delegatury Urzędu w Bydgoszczy, w Gdańsku, w Katowicach, w Krakowie, w Lublinie, w Łodzi, w Poznaniu, w Warszawie i we Wrocławiu. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, faksem, pocztą elektroniczną. Po otrzymaniu skargi Urząd może wszcząć postępowanie administracyjne i w jego wyniku podejmuje decyzję. Dla wszystkich którzy mieliby ochotę poinformować UOKiK o ukrytej wadzie swojego telewizora powstało gotowe pismo. Wystarczy nanieść odpowiednie dane dotyczące własnej sprawy lub zmodyfikować pismo i złożyć w urzędzie. Aby miało to odpowiedni oddźwięk proponowałbym składać w jednym urzędzie to jest w Warszawie

  • dane osobowe Urząd Ochrony Konkurencji





    SKARGA KONSUMENTA

    Dotyczy:
    ukrytej wady przedmiotu
    nierzetelnej informacji o przedmiocie
    Telewizor typ: PS50..................
    numer seryjny : ....................

    data nabycia: .........................


    Koncern Samsung Electronics Sp. z o. o. Polska z siedzibą ul. Szturmowa 2 a 02- 678 Warszawa
    jest producentem 50 calowych telewizorów plazmowych PS50.............


    Firma w instrukcji obsługi nie informuje rzetelnie nabywcy o sposobie pracy ww. odbiornika.
    Konsument w trakcie użytkowania zaskakiwany jest sytuacją niestabilności jasności i kontrastu.
    Instrukcja obsługi nie zawiera nigdzie informacji czytelnie przedstawionej nabywcy. Telewizor wykazuje wadliwe i niepożądane przetwarzanie ciemniejszych mniej skontrastowanych elementów obrazu.
    Zgłoszenia naprawy gwarancyjnej dotyczących nienormatywnej pracy telewizora w autoryzowanym serwisie są załatwiane przez serwis w porozumieniu z Samsung Electronics opiniami o treści:
    Serwis stwierdza poprawną pracę odbiornika zgodną z parametrami producenta. Serwis potwierdza występowanie zgłaszanego efektu przez Klienta i przekazuje tą informację do Samsung Polska do dalszego postępowania.


    W związku z tym, że konsument ma prawo do jasnej informacji o produkcie, jego parametrach jak też specyfiki pracy uważam, że zostałem wprowadzony w błąd.
    Migotanie kontrastu nie występuje w powszechnie dostępnych odbiornikach telewizyjnych.
    Jest powszechnie uważane za wadę.
    Parametry producenta powinny być bardzo precyzyjnie określone w instrukcji czy też informacji handlowej przez firmę Samsung Electronics.
    Po zakupie produktu i stwierdzeniu wadliwego działania przekonałem się z wiadomości zawartych na forach internetowych Polski, Anglii, Francji oraz Hiszpanii, że problem nieinformowania przez producenta o możliwej specyficznej wadliwej pracy telewizora dotyczy bardzo szerokiej grupy konsumentów w Polsce i Europie.
    Wszyscy oni żalą się na istniejącą sytuację lekceważenia przez koncern Samsung.
    W związku z tym, że producent nie nazywa tej specyfiki pracy odbiornika wadą tylko własną normą
    konsument może czuć się oszukany. Wniosek o zwrot zapłaconej kwoty pieniędzy spotkał się z odmową. Producent w odpowiedzi stwierdził, że zgodnie z treścią karty gwarancyjnej może dojść do zwrotu pieniędzy tylko w wypadku pisemnego stwierdzenia przez serwis braku możliwości naprawy. Serwis nie naprawia jednak czegoś co według producenta jest jego normą.
    Uprzejmie proszę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o interwencję w ww. sprawie.
    Uważam, że niebawem skargi podobnej treści pojawią się na Waszym dzienniku podawczym obrazując powszechność problemu.
    Służę dodatkowymi dokumentami w ww. sprawie.
    Z poważaniem podpis
 

adam_wad

New member
Witam też jestem posiadaczem tego TV B550 i powiem że niejednokrotnie zaobserwowałem denerwujące rozjaśnianie i ściemnianie obrazu nie sprawdzałem na razie w formie testu.
Ale pytanie czy komuś udało się przetrzeć już szlak i czy ktoś to naprawił

Po za tym czy można odświeżyć linki
 

BRgutek

New member
Migotanie...

W moim b650 tez od niedawna wystepuje efekt migotania obrazu.Gdy go kupilem prawie rok temu wszystko bylo ok.[z moich obserwacji tak do 1000h pracy matrycy bylo ok].Po tym przebiegu tv. zaczal mrugac coraz bardziej,i migota sobie nadal.Ciekawe co po tak krotkim przebiegu sie w nim tak szybko zluzywa badz przegrzewa itp.W granie nowego softu tj.3000.2 i 3001.1 tez nic nie daje[mimo zapewnien ze strony samsunga]. Ostatnio zaczolem zmieniac ustawienie 'gamma' w menu serwisowym i efekt jest duzo inny,i moze troche lepszy.Ale to trzebaby jeszcze dobrze przetestowac i sprawdzic.
 

SULIx

Member
Witam też jestem posiadaczem tego TV B550 i powiem że niejednokrotnie zaobserwowałem denerwujące rozjaśnianie i ściemnianie obrazu nie sprawdzałem na razie w formie testu.
Ale pytanie czy komuś udało się przetrzeć już szlak i czy ktoś to naprawił

Po za tym czy można odświeżyć linki
Na dzień dzisiejszy nie ma rozwiązania serwisowego. Ja na tą wadę złożyłem pozew w sądzie.Skarżę sprzedawcę na okoliczność towaru niezgodnego z umową.
 

jackobry

New member
Firmware T-CHL5DEUC2010.1 naprawia problem

Mam Samsunga PS50B550 przestawionego na B650 rok prod. 2009 Węgry. Po zainstalowaniu najnowszego oprogramowania T-CHL5DEUC2010.1 efekt migotania przy trybie film w 50Hz całkowicie ustąpił . Dodatkowo poprawiła się jakość czerni w 50Hz i jest teraz identyczna jak w 60Hz . U mnie wreszcie telewizor działa jak należy bo wcześniej to była tragedia .
 
Do góry