Samsung UE46F6770 - pęka ramka?

maxkk

New member
Witam,

około miesiąc temu zakupiłem telewizor Samsung UE46F6770. Niedawno zauważyłem zarysowania jakby wewnątrz ramki z lewej strony.
Są bardzo delikatne, mniej więcej na złączeniu obudowy, pajączki "idą" w stronę matrycy. Jakby ramka pękała od wewnątrz?
Myślałem, że po prostu nie zauważyłem tego przy zakupie. Od tamtego czasu sprawdzam ów zarysowania i pojawiają się kolejne.

Chciałem się dowiedzieć czy ktoś miał podobną sytuację? Czy w ogóle obejmuje to jakakolwiek gwarancja? Uszkodzenie niby mechaniczne ale żadne czynniki na niego nie działają.

Dodam, że telewizor nie jest zawieszony na ścianie, tylko stoi na podstawce.
 

tdx

New member
Bez reklam
zrób zdjęcia i wyślij do samsunga, jak Ci powiedzą serwis to serwis jak Ci powiedzą tak ma być, wysili to gdy było mniej popękań lub poczekaj aż pojawi się coś nowego.
Skoro nie ma naprężeń (bo tv stoi) to może gdzieś jest blisko jest jakiś grzejnik itp????
Bo na razie jesteś 1 osobą która to zgłasza
 

scyzzz

New member
Witam,
Posiadam dokładnie ten sam model telewizora zakupiony w lutym tego roku. W sierpniu pojawiła się pierwsza ryska w dolnym lewym rogu ramki. Z czasem niezależnie pojawiło się drugie mikro pęknięcie w dolnej części ramki (bliżej środka) jednak tym razem znacznie dłuższe. Tutaj pytanie do kolegi @maxkk czy udało się zareklamować ten problem? A jeśli nie, to czy u Ciebie pęknięcia też dalej postępują?
 

maxkk

New member
Cześć, zakończyło się tak, że nie zgłosiłem tego. A potem nie miałem czasu się tym zająć. Obecnie ramka pękła mi do połowy ekranu (od lewej do prawej). Potem jest przerwa i kilka mini pęknięć.

Jeśli chodzi o zgłoszenie usterki to powinno Ci pomóc. Kontaktowałem się z serwisem.

"W takim razie konieczna będzie ingerencja techników z autoryzowanego serwisu ponieważ z pozycji użytkownika w warunkach domowych nie mam możliwości zasugerowania innych czynności.
Nie spotkałem się z tego typu problemem w powyższym modelu.


Wobec powyższego, zgodnie z warunkami gwarancji w celu zgłoszenia naprawy zapraszam do kontaktu naszą infolinią pod numerem : 801172678 lub 22 6079333 wewnętrzny 2 - dział RTV.
W trakcie rejestrowania naprawy gwarancyjnej Konsultant poprosi o podanie niezbędnych informacji takich jak:

-kod modelu (model code) urządzania;
–numer fabryczny (S/N - 15 znaków) znajdujących się z na tabliczce znamionowej urządzenia, która umieszczona jest z tyłu produktu;
-data zakupu, która znajduje się na fakturze lub paragonie zakupu;
-potwierdzenie posiadania podbitej i opieczętowanej przez sprzedawcę karty gwarancyjnej (możliwe jest też posiadanie naklejki jako substytutu pieczątki). "
 

scyzzz

New member
Ja właśnie w oczekiwaniu na odpowiedź zgłosiłem usterkę w serwisie. Poproszono mnie o dane, dokładnie takie jak napisałeś. Efektami pracy serwisu pochwalę się jak będzie po wszystkim.

PS. Z tym pęknięciem to nie może być przypadek. Dwa niezależnie używane TV i dziwnym trafem pęknięcia w dokładnie tym samym miejscu... :hmm:
 

maxkk

New member
No zwłaszcza szokiem było dla mnie to, że telewizor dostarczyli mi kurierzy. Dali mi czas na dokładne obejrzenie więc to nie powstało w trakcie transportu.
Zapewne jakiś moduł się nagrzewa i są napięcia w obudowie. Szczerze wątpię bo używam TV do 10-15h miesięcznie.

W jakim sklepie kupowałeś? Mój jest z RTV Euro AGD
 

scyzzz

New member
Mój również pochodzi z Euro RTV z tym, że ja odbierałem w sklepie. Pracownicy wystawili mi go na specjalny stelaż i dość dokładnie mu się przyjrzałem. Wszystko wyglądało OK.
 

bujo2

New member
ten sam problem tv es7000

Witam,

Szukając informacji na temat pękającej ramki, znalazłem obecny wątek, który dotyczy również mojego tv, z tym że moje doświadczenia są nieco bogatsze i postanowiłem się nimi podzielić, aby pomóc.
Przechodząc do rzeczy, w lutym 2012 r. zakupiłem tv Samsung UE46ES7000. Po około roku użytkowania zauważyłem, że ramka zaczyna pękać jak w przypadkach opisanych wcześniej. Zrobiłem fotki, zadzwoniłem na infolinię Samsung i poinformowałem co się dzieje. Tam miły Pan próbował wmówić mi, że jest to uszkodzenie mechaniczne i raczej nie da się z tym nic zrobić. Postanowiłem trochę poczekać i zobaczyć co się będzie działo dalej. Pęknięcia powstawały dalej. Na moje nieszczęście (dlaczego opiszę później) dopiero w sierpniu 2014 r. zgłosiłem sprawę do Samsunga i poprosiłem o wezwanie serwisu, aby sprawdzili co da się zrobić. Po kontakcie serwisu Pan od razu wiedział o co chodzi, umówił się ze mną na odbiór tv, przyjechał, zabrał go do serwisu. Po kilku dniach tv miałem u siebie z wymienioną, piękną, nową ramką. Niestety po 4 miesiącach, w grudniu 2014 r. zauważyłem, że problem występuje ponownie. Z uwagi na fakt, że gwarancja powoli się kończy (do lutego 2015 r. ) postanowiłem zadzwonić do rzecznika praw konsumenta i poradzić się co w tej sprawie mogę zrobić. Miła Pani powiedziała, że najlepiej tv zareklamować z ustawy do sprzedawcy i zażądać naprawy, następnie gdy problem wystąpi ponownie - wymiany na nowy, a jak problem będzie występował dalej - zażądać zwrotu gotówki. Dlaczego do sprzedawcy? Ponieważ sprzedawca ponosi prawną odpowiedzialność za sprzedawany produkt i można od niego żądać jak napisałem wcześniej, natomiast producent ma obowiązek naprawy (jeśli to możliwe) i w tym przypadku będzie wymieniał ramkę na nową, do momentu zakończenia okresu gwarancji.
Z uwagi na fakt, że gwarancja kończy się za miesiąc, zareklamowałem z ustawy tv u sprzedawcy (Euro RTV AGD - czy to tylko zbieg okoliczności???) i od razu zażądałem wymiany tv na nowy - wówczas otrzymam nową gwarancję. Dziś tv zabrali do serwisu i zobaczę co się będzie działo dalej, aczkolwiek w między czasie dostałem pismo z RTV, że koszt wymiany jest znacząco wyższy od naprawy i się nie zgadzają. Mogą jedynie naprawić tv (wymienić ramkę). Dodatkowo Pan z serwisu powiedział, że ramka nie jest elementem funkcjonalnym tv i zaopiniuje do RTV, żeby wymienić ramkę, nie tv. Wszystko OK, ale załóżmy, że się zgodzę i co, w lutym zakończy się okres gwarancyjny, a w kwietniu ramka będzie znów pękać???
Nie wiem jak zakończy się sprawa, jutro będę ponownie dzwonił do rzecznika. W moim przypadku może być za późno, dlatego radzę wszystkim, aby od razu reklamowali u sprzedawcy z ustawy (ważne, aby przeczytać, czy jest tam zapis, że reklamacja z ustawy), i postępować w etapach naprawa-wymiana-zwrot pieniędzy.
Na dziś to tyle, co mogę powiedzieć. Jak będę coś wiedział więcej to podzielę się wiedzą.
Wszystkich z podobnym problemem zachęcam do pisania. Być może jest to wada fabryczna tv Samsung i razem uda się coś więcej zdziałać.
 

tadpieku

New member
Przypadkiem trafiłem na te posty o pęknięciach ramki.
Posiadam też TV 46ES7000 kupiony 10.04 2012 w Euro RTV AGD ( internetowo).
Już jakiś czas temu ( ok pól-roku ) zauważyłem z lewej strony TV (patrząc od strony TV ) jasne linie w czarnej ramce( od połowy TV w górę).Problem zlekceważyłem, gdyż generalnie jestem zadowolony z TV.Dzisiaj obejrzałem ramkę dokładnie.Pęknięcie się nie powiększyło.TV wisi na ścianie.Nie wiem jak zareagować.Gwarancja upływa w kwietniu tego roku!
Do tego postu zachęcił mnie post bujo2 i ciekaw jestem jak się potoczy Jego sprawa.
Przy okazji, ciekaw jestem co sądzicie o firmware tego TV.Ja jestem na 2009.2, choć żałuję bo na wcześniejszym ( nie umiem powiedzieć którym ) mogłem oglądać podgląd z kamerki internetowej, a teraz mam tylko czarne miejsce.Nabrałem przez to dystansu do nowych firmware, choć jest już 2015.5 ale trudno powiedzieć czym może zaskoczyć.
 

maxkk

New member
Cześć,

w tym tygodniu znalazłem chwilę na załatwienie sprawy z moim Samsungiem. Po dodzwonieniu się na infolinię, podałem niezbędne dane (wymienione wcześniej w wątku). Na drugi dzień zadzwoniła do mnie Pani i ustaliła, że technik przyjedzie w kolejnym dniu.
Tak się stało, przyjechał z pudłem, w środku była ramka. Rozkręcił TV, przełożył moduły wifi i bluetooth, skręcił i tyle. Całość zajęła mu z 20 minut.
Myślałem, że zabierze TV i będzie rozpatrywanie reklamacji.
W rozmowie dowiedziałem się, że pękające ramki to rzadkość:) Aż boję się pomyśleć co psuje się częściej.

Przy okazji sprawdził firmware, błędy etc. Miał ze sobą ekstra pilot z dostępem do systemu. Dla zwykłego wyjadacza to i tak ciemna magia. Zobaczę po miesiącu czy będę miał znów rysy i pęknięcia jak poprzednio.


A Wam jak poszło?
 

bujo2

New member
Dzięki za wiadomość.
Obecnie próbuję coś uzyskać, ale jeżeli mogę cokolwiek poradzić to stary leć do sprzedawcy. Wszystkim tak radzę, bo u mnie może być za późno. Nie chodzi o to, aby sprzedawca wydawał kasę, chodzi o to, aby samsung odpowiedzial za buble wydane na rynek w Polsce....
Pozdrawiam i dam znac jak sie skonczy sprawa. Jeszcze raz dzieki
 
Do góry