ten sam problem tv es7000
Witam,
Szukając informacji na temat pękającej ramki, znalazłem obecny wątek, który dotyczy również mojego tv, z tym że moje doświadczenia są nieco bogatsze i postanowiłem się nimi podzielić, aby pomóc.
Przechodząc do rzeczy, w lutym 2012 r. zakupiłem tv Samsung UE46ES7000. Po około roku użytkowania zauważyłem, że ramka zaczyna pękać jak w przypadkach opisanych wcześniej. Zrobiłem fotki, zadzwoniłem na infolinię Samsung i poinformowałem co się dzieje. Tam miły Pan próbował wmówić mi, że jest to uszkodzenie mechaniczne i raczej nie da się z tym nic zrobić. Postanowiłem trochę poczekać i zobaczyć co się będzie działo dalej. Pęknięcia powstawały dalej. Na moje nieszczęście (dlaczego opiszę później) dopiero w sierpniu 2014 r. zgłosiłem sprawę do Samsunga i poprosiłem o wezwanie serwisu, aby sprawdzili co da się zrobić. Po kontakcie serwisu Pan od razu wiedział o co chodzi, umówił się ze mną na odbiór tv, przyjechał, zabrał go do serwisu. Po kilku dniach tv miałem u siebie z wymienioną, piękną, nową ramką. Niestety po 4 miesiącach, w grudniu 2014 r. zauważyłem, że problem występuje ponownie. Z uwagi na fakt, że gwarancja powoli się kończy (do lutego 2015 r. ) postanowiłem zadzwonić do rzecznika praw konsumenta i poradzić się co w tej sprawie mogę zrobić. Miła Pani powiedziała, że najlepiej tv zareklamować z ustawy do sprzedawcy i zażądać naprawy, następnie gdy problem wystąpi ponownie - wymiany na nowy, a jak problem będzie występował dalej - zażądać zwrotu gotówki. Dlaczego do sprzedawcy? Ponieważ sprzedawca ponosi prawną odpowiedzialność za sprzedawany produkt i można od niego żądać jak napisałem wcześniej, natomiast producent ma obowiązek naprawy (jeśli to możliwe) i w tym przypadku będzie wymieniał ramkę na nową, do momentu zakończenia okresu gwarancji.
Z uwagi na fakt, że gwarancja kończy się za miesiąc, zareklamowałem z ustawy tv u sprzedawcy (Euro RTV AGD - czy to tylko zbieg okoliczności???) i od razu zażądałem wymiany tv na nowy - wówczas otrzymam nową gwarancję. Dziś tv zabrali do serwisu i zobaczę co się będzie działo dalej, aczkolwiek w między czasie dostałem pismo z RTV, że koszt wymiany jest znacząco wyższy od naprawy i się nie zgadzają. Mogą jedynie naprawić tv (wymienić ramkę). Dodatkowo Pan z serwisu powiedział, że ramka nie jest elementem funkcjonalnym tv i zaopiniuje do RTV, żeby wymienić ramkę, nie tv. Wszystko OK, ale załóżmy, że się zgodzę i co, w lutym zakończy się okres gwarancyjny, a w kwietniu ramka będzie znów pękać???
Nie wiem jak zakończy się sprawa, jutro będę ponownie dzwonił do rzecznika. W moim przypadku może być za późno, dlatego radzę wszystkim, aby od razu reklamowali u sprzedawcy z ustawy (ważne, aby przeczytać, czy jest tam zapis, że reklamacja z ustawy), i postępować w etapach naprawa-wymiana-zwrot pieniędzy.
Na dziś to tyle, co mogę powiedzieć. Jak będę coś wiedział więcej to podzielę się wiedzą.
Wszystkich z podobnym problemem zachęcam do pisania. Być może jest to wada fabryczna tv Samsung i razem uda się coś więcej zdziałać.