Samsung seria E6500 - testy, opinie, wszystko o...

waszek_rmc

New member
Jak tam Panowiem i Panie u was temat bzyczenia wygląda? Bzyczą wszystkie egzemplarze ? Ja swojego słyszę... nie przeszkadza, tylko irytuje, że w TV za prawie 4k taka pierdoła się dzieje... mój to 51e6500. Ktoś dzwonił z tematem do serwisu?
 

vandoom

New member
Pomocy !!
Dziś wprowadziłem do domu wersje 60 i wszystko jest w porządku poza jedna sprawą.
W momencie uruchamiania SmartHub pojawia mi się taki komunikat.

" Z tego produktu, dołączonego do niego oprogramowania oraz usług ( w tym samsung smart hub) mogą korzystać wyłącznie osoby mieszkające w Unii Europejskiej.
W tym produkcie nałożono blokadę geograficzną na usługę Samsung Smart Hub, dlatego moze być ona niedostępna w Twojej bieżącej lokalizacji"


Sprawdziłem już wszystko łącznie z prześwietleniem dostawcy internetu. Na infolinii samsunga zdania są podzielone. W sumie nikt nie potrafi mi odpowiedzieć czy to wina wadliwego egzemplarza tv, czy dostawcy internetu. Czy ktoś miał podobny problem???

Dodam, że próbowałem również sieci ze smartfona ale efekt jest taki sam.
Odbiornik kupiony w Polsce w sklepie internetowym. Numer ser. na nasz rynek. Mieszkam w Krakowie, Ip stałe. Sygnał wi- fi w tv jest i działa dobrze w komunikacji z innymi urzadzeniami.
 
Ostatnia edycja:

waszek_rmc

New member
No właśnie, bo niby w jaki sposób tv ma wiedzieć, czy nie ustawiłeś złego regionu... Może Pakistan albo Peru masz, a region polski. Poklikaj w ustawieniach.
A panowie odnośnie nauczenia, pisałem wcześniej, nikt nie odpowiedział. Jest, nie ma czy jest a wmawiacie sobie ze nie ma? Ja bardzie to ostatnie... Czy ktoś próbował to reklamować? W sumie nie przeszkadza, ale potrzebne to to nie jest...
 

vandoom

New member
No właśnie, bo niby w jaki sposób tv ma wiedzieć, czy nie ustawiłeś złego regionu... Może Pakistan albo Peru masz, a region polski. Poklikaj w ustawieniach.
A panowie odnośnie nauczenia, pisałem wcześniej, nikt nie odpowiedział. Jest, nie ma czy jest a wmawiacie sobie ze nie ma? Ja bardzie to ostatnie... Czy ktoś próbował to reklamować? W sumie nie przeszkadza, ale potrzebne to to nie jest...

Nie da się wejść w ustawienia regionu bo sa one dostepne z poziomu smart hub. Ja nie mogę nawet zobaczyć interfejsu SH bo od razu po naciśnieciu przycisku na pilocie pojawia sie powyższy komunikat. Skróty klawiszowe typu ff289 ... też nie działają z tego samego powodu. Zwrocić /wymienić tv mogę ale zanim to zrobię muszę być pewien, że to wadliwy egzemplarz a nie wina IP, czy tez serwerów samsunga. Bo jak tak, to w nastepnym egzemplarzu będzie to samo.
Infolinia samsunga zna temat i podobno jest więcej takich przypadków ale nie wiadomo kiedy i jak sie z tym uporają. Generalnie wykonałem mnostwo telefonów do nich i za kazdym razem udzielaja innej informacji. Raz sugerują wymiane a raz czekanie na update bazy IP.
 
Ostatnia edycja:

waszek_rmc

New member
Odnośnie bzyczenia dostałem informajcę na maila:

W kwestii zweryfikowania problemu po stronie buczenia odbiornika , bardzo proszę by odłączył Pan odbiornika wszelkiego rodzaju urządzenia, które są ewentualnie podłączone do urządzenia przy jednoczesnym wybraniu na pilocie klawisza Mute.
Jeżeli pomimo wykonania tej czynności problem z buczeniem, brzęczeniem odbiornika będzie w dalszym ciągu występował proponuję Panu bezpośredni kontakt z naszą infolinią w celu zgłoszenia reklamacyjnego.
Po podaniu danych odbiornika, które są zamieszczona na tabliczce znamionowej zostania dla Pana wygenerowane zgłoszenie reklamacyjne tym samym skierowany również technik na sporządzenie oględzin przedmiotowego urządzenia pod kątem pomiaru głośności pracy, gdzie norma wynosi >30db.
Dodatkowo pragnę nadmienić, iż w chwili kontaktu w klienta posiadaniu powinna być wypełniona przez sprzedawcę karta gwarancyjna wraz z dowodem zakupu.
 

LukeSky

Member
Bez reklam
Kilka pytań dla właściciel Samsunga jeśli można, bo rozważam go między UT lub ST z Panasonica, ale cenowo Samsung bardzo pozytywnie mnie zaskoczył.

- czy macie tzw problem 50Hz
- czy dostrzegacie problem z płynnością 24p, zarówno z blu-ray (ps3) lub plików mkv?
- czy potrafi czytać pliki mkv z dysku sieciowego oraz napisy jeśli są osobno jako plik

Dzięki za wsparcie.
 

LukeSky

Member
Bez reklam
@STARY1977MJ, widzę w stopce że masz lub miałeś wcześniej PV80. Możesz napisać jak względem tego jakościowo odbierasz nowego samsunga? Pomijając kwestię wielkości.
 
@STARY1977MJ, widzę w stopce że masz lub miałeś wcześniej PV80. Możesz napisać jak względem tego jakościowo odbierasz nowego samsunga? Pomijając kwestię wielkości.

Tak.Panas powędrował do córki do pokoju i szczerze powiem że kanały SD lepiej wyglądają na PV80 ale HD to już inna liga na kożyść Samsunga.Po prostu w tym aspekcie miażdzy Panasa choć uważam ten model za najlepszy w historii Panasonica.
 
Chodzi o to że Panas jast hd ready i łatwiej jest mu skalować obraz sd 576i do rozdziałki 1024x768 przez co obraz jest mniej "zniekształcony".Natomiast Samsung jest full hd i skalowanie obrazu do 1920x1080 bardziej "zniekształca" obraz.Nie chodzi mi o to że nie da się go oglądać bo elektronika w tym Samie pracuje bez zarzutu ale porównując go z Panasem odnoszę wrażenie że na tym drugim ten sam wyświetlany obraz sd jest troszkę lepszy.Oczywiście żebyś mnie źle nie zrozumiał to Samsung też bardzo dobrze skaluje obraz sd i możn a go oglądać z miłą chęcią ;)
 

tomcio1055

New member
Czy ktos z was moglby zrobic filmik jak ten judder na tej plazmie wyglada ,tylko ta jedna rzecz mnie trapi ,wystepuje on tylko podczas ogladania bluraya czy w normalnym urzytkowaniu rowniez ...w zasadzie wybor teraz jest tylko pomiedzy 60e6500 i 55st50
st50-vertical banding
-problem 50hz
a w samie ten nieszczesny judder
Czy objavia sie on podczas jakich szybkich scen czy ogladania mkv
Filmy beda ogladane przewaznie przez kompa lub z dysku usb..
 

LukeSky

Member
Bez reklam
@STARY1977MJ, co do wielkości to zdaję sobie sprawę że Full HD robi swoje. Też mam teraz 720p. Jeszcze jeśli pozwolisz, zapytam o 24p, czytałem że podobno ten TV słabo sobie radzi z tym tematem. Ja akurat dużo filmów oglądam, więc to mnie trochę martwi.
 

Golfiarz

New member
Czy ktoś z forumowiczów się orientuje czy jest dostępne uaktualnienie firmware do 51E6500 i czy zalecacie ewentualnie jego instalację? Na stronie Samsunga znalazłem tylko coś z lipca 2012. Niestety jeszcze nie mam internetu w mieszkaniu i automatycznie nie mogę tego sprawdzić. Z góry dzięki i pozdrawiam!
 

vandoom

New member
SMART HUB błąd geolokalizacji - rozwiązanie

Rozwiązałem problem z dostępem do Smart Hub, o którym pisałem kilka postów wcześniej.
Niestety infolinia Samsunga okazała się całkowicie niekompetentna w tym temacie co prawie doprowadziło mnie do reklamacji i zwrotu odbiornika. Co istotne nowy egzemplarz, który ewentualnie zostałby mi dostarczony również obarczony byłby tym samym problemem.

W skrócie powiem, że problem dotyczył komunikatu o blokadzie dostępu do Smart Hub z powodu, błędnej geolokalizacji mojego IP ( z poza UE). Próbowałem rozwiązać problem poprzez zmianę adresu IP u mojego dostawcy, jednak 3-krotna wymiana IP nie przyniosła efektów. Łączyłem również odbiornik do hotspota GSM z galaxy s2 omijając tym samym mojego dostawcę internetu, również bez efektu.
Odwiedziłem dwa sklepy w Krakowie gdzie próbowałem połączyć się z funkcją Smart Hub na takim samym modelu w oparciu o mojego smartfona. W mixelectronics, nie udało się nawiązać połączenia, natomiast w Saturnie, uprzejmy kolega z obsługi, umożliwił mi dokładne sprawdzenie telewizora i po update Smart Hub, udało się nawiązać połączenie z moim androidem. Wszystkie funkcje działały stabilnie. Wróciłem więc do domu przekonany, że w tym wypadku na 100 % mam uszkodzony odbiornik i niestety czeka mnie wymiana na nowy egzemplarz ( napisałem i wysłałem reklamacje do sklepu). Jednak w ostatecznym akcie desperacji postanowiłem jeszcze raz spróbować. Klasyczne połączenie z hotspotem androida nie dało rezultatu, tak jak wczesniej ale tym razem zauważyłem, że nieszczęsny komunikat pojawia się praktycznie natychmiast bez jakiegokolwiek opóźnienia wynikającego z łączenia z siecią. Postanowiłem zresetować tv do ustawień fabrycznych i połączyć się od nowa z siecią. Na wstępie po resecie w ustawieniach wybiera się sieć wi-fi, więc wybrałem moje stacjonarne wi-fi tak jak zawsze. Oczywiscie konsekwentnie pojawił sie błąd przy dostępie do SMART HUB. Tym razem jednak postanowiłem jeszcze raz zresetować ustawienia i jako pierwszą sieć wybrać hotspota androida, pomijając tym samym moje lokalne wi fi.....
W tym momencie stała się jasność, SH odpalił się bez problemu. W oparciu o łącze i sygnał gsm, ściągnąlem update SH ( zjadło ponad 70 MB limitu), zainstalowałem i sprawdziłem kodem z pilota konfiguracje ( >> 2891 ). Wszystko działało stabilnie więc wyłączyłem odbiornik i włączyłem wyszukując moje lokalne Wi-Fi. No i Panowie działa :0.
Okazuje się, że istotnie serwery SH błędnie lokalizują niektore IP, tak jak moje. Jednak tv sprawdza je tylko raz w momencie instalacji, zapisując w pamięci pobrany adres. Ważne jest więc pewne IP przy pierwszym połączeniu. Potem można się łączyć nawet z Senegalu i mieć dostęp do usługi w UE. Tyle w temacie, mam nadzieję, że pomogę komuś z podobnym problemem w przyszłości.

Załączam serdeczne pozdrowienia do działu obsługi technicznej firmy Samsung ;)
 
@STARY1977MJ, co do wielkości to zdaję sobie sprawę że Full HD robi swoje. Też mam teraz 720p. Jeszcze jeśli pozwolisz, zapytam o 24p, czytałem że podobno ten TV słabo sobie radzi z tym tematem. Ja akurat dużo filmów oglądam, więc to mnie trochę martwi.

Witam.Albo ja jestem ślepy albo nie zauważam z tym problemu.Jak dla mnie to żaden minus.Podejdż do najbliższego sklepy RTV i sprawdź sam czy widzisz ten problem czy nie.Jeśli chodzi o słabo to jest to pojęcie względne....
 
Do góry