Samsung seria E6500 - testy, opinie, wszystko o...

ogoorek

New member
a ja się pochwalę nowym rozwiązaniem, o którym nawet nie wiedziałem, że jest w naszych TV.
W zeszły piątek kupiłem soundbar Samsung HW-H551 i można go podłączyć bezprzewodowo poprzez (chyba) bluetooth albo jakiś rodzaj Wi-Fi??? Nazywa się to SoundShare i działa naprawdę w porządku.
Wszystkie elementy podłączone pod TV przez HDMI (Xbox, dekoder) a dźwięk idzie bezprzewodowo.
Fajny bajer
 

waszek_rmc

New member
Tez o tym myślałem, mam obecnie kino domowe LG, swojego czasu (5lat temu) kosztowalo mnie 1500 zl(wiec nizsza polka) po remoncie zrezygnowałem z tylnych satelit. Zostaly mi przednie, centralny i sub. Pytanie czy warto wymienić na soundbara :) powiedz mi jakość dźwięku porównywałeś przez kabel i bezprzewodowo? Masz jakiś punkt odniesienia czy tylko głośniki TV? Pilot od tv działa ze sprzętem? Sa czarne :)?
 

majki84

New member
Czy ktoś wie do czego służy poniższa opcja i jaka opcja powinna być ustawiona?

ustawienia/system/wspólny interfejs CI/transkodowanie CAM Video - auto/wyłączone

Mam moduł CI+ z UPC. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, bo pozbyłem się pilota od dekodera i wszystko działa z pilota od TV. Niestety kanały przełączają się koszmarnie wolno - ok. 3 sekund! Też tak macie przy użyciu CI+, czy to wina jakiś ustawień czy może samego modułu od UPC?!

Problem jest jeszcze z epg czyli z przewodnikiem po kliknięciu na pilocie guzika "guide". przy ustawionym typie przewodnika na "samsung" nie mam podglądu na aktualnie wyświetlany kanał. Jest tylko czarne okno i ikonka ładowania, która nie znika tylko ciągle się kręci. Po wybraniu typu przewodnika na "Rovi On Screen" podgląd jest, ale po zmianie czasu na letni cały przewodnik jest przesunięty o godzinę. Jakieś propozycje rozwiązania problemu? Dodam jeszcze, że miałem czas i strefę czasową ustawione w tv na "auto" ale wtedy jest czas zimowy, wiec musiałem wybrać ręcznie strefę czasową na gmt +1 i włączyć dst (czas letni). Wtedy jest dobra godzina i przewodnik w trybie "samsung" ale bez obrazu a Rovi z kolei ze złą godziną. Masakra.
 
Ostatnia edycja:

ogoorek

New member
Pytanie czy warto wymienić na soundbara :) powiedz mi jakość dźwięku porównywałeś przez kabel i bezprzewodowo? Masz jakiś punkt odniesienia czy tylko głośniki TV? Pilot od tv działa ze sprzętem? Sa czarne :)?

Nie porównywałem jakości dźwięku z kabla i bez niego - jakoś nie chciało mi się specjalnie do tego ciągnąć kabli. Choć w wolnym momencie - spróbuję czy jest zauważalna/słyszalna różnica. Na pewno dużym plusem jest właśnie brak jakichkolwiek kabli oprócz zasilania - wygląda to elegancko :grin:

Odnośnie porównania do innych sprzętów grających, których używałem.
1. W stosunku do głośników z TV - nieporównywalnie lepiej gra soundbar. Kilka ustawień equelizera - zdaje egzamin - ja akurat używam opcji CINEMA - słychać wyraźniej dialogi, słychać pseudogłębię dźwięku - właściwie jak na głośnik 2.1 - nie ma się specjalnie czego czepiać. Na standardowych ustawieniach dźwięk jest bardzo stłumiony, za mało wysokich dźwięków - ale można znaleźć odpowiadające ustawienia.
Puściłem też kilka razy głośniej koncert Metallici - daje radę.

2. Miałem 6-letnie kino domowe 5.1 Panasonica - gdybym miał wybrać tylko w zależności od jakości dźwięku - bez dwóch zdań lepsze jest kino. Nie ma co w ogóle dyskutować. Za soundbarem przemawia natomiast praktyczny brak kabli (których nigdy nie chciało mi się chować i się walały przy ścianie).

Generalnie - dźwięk jest o niebo lepszy od tego z TV i również słabszy od kina 5.1 ale tego byłem świadomy. Nawet muszę dodać, że kupując soundbar, specjalnie zrobiłem to przez net, żeby móc tych 14 dni potestować a potem w razie niezadowolenia oddać. Zdecydowałem jednak, że go zostawię, bo do zwykłego oglądania filmów w TV - wystarczy...

Pilot od TV - działa, tzn. można nim zmieniać głośność i tyle :) Ustawień EQ czy zmiany źródła dźwięku nie da się ustawiać. Można natomiast operować pilotem od soundbaru - już w szerszym zakresie niż tego od TV :) Na pewno za to nie da się pozbyć jednego czy drugiego pilota i obsługiwać 100% opcji tylko jednym z nich.

Jest czarny :)
 

ogoorek

New member
Samsung uznał reklamację :)

ok - no to muszę Cię zapytać - jak to zrobiłeś :)
Bo 3 dni temu (i 6 miesięcy po wymianie matrycy) właśnie pojawił się u mnie pionowy pasek.
Póki co jest on tylko 1 i stosunkowo słabo widoczny (we wrześniu było ich chyba z 6-7). Ja gwarancję miałem do listopada, więc też du.pa blada, chcę się powołać na gwarancję na wymieniony element.
Daj proszę znać do kogo z tym pisałeś (do Samsunga czy do serwisu, który wymieniał element?)
 

waszek_rmc

New member
Pisałem bezpośrednio do Samsunga. Serwis nic bez ich wiedzy zrobić nie może, a sam na siebie naprawy gwarancyjnej nie weźmie. Nawet wielkiego pisma nie pisałem, tylko wyslalem poprzez ich system zgłoszeń reklamacje.
Napisałem o tym jak to po miesięcznych poszukiwania h zdecydowałem sie na ich produkt, ze TV ma dobry stosunek ceny do jakości... Generalnie wodolejstwo. Potem wspomniałem, ze jak moga sobie pozwolić na to, ze ich sprzęt ledwo wytrzymuje okres gwarancji. Ze pelno w sieci informacji, o tym jak to nie polecają ich produktów ze względu na serwis. Pisałem co mi do głowy przyszło, nie rzucając oskarżeń i strasząc sądem. Podszedlem do tematu raczej na spokojnie, być może to pomogło. Pani z serwisu gdy do mnie dzwoniła powiedziała, że sie rzadko zdarza iż Samsung uznaje reklamacje, ze często zalezy od podejścia klienta.
Pisz, polecam. Wprawdzie mam jeszcze kreskę, ale czekam za panelem... Juz nawet dzwonili do mnie, ze prawdopodobnie paneli juz nie ma i dostanę nowy telewizor... Ale potem sprostowali, ze się naprodukowali jeszcze :)
 

ogoorek

New member
No i napisałem podobne wodolejstwo, na co dostałem odpowiedź:
"Szanowny Panie Michale,

Uprzejmie dziękuję za kontakt z Centrum Obsługi Klienta firmy Samsung.

Rozumiem, że Pana sprzęt uległ uszkodzeniu po upływie terminu gwarancji producenta. Zdaję sobie sprawę, że naprawa sprzętu we własnym zakresie może być kosztowna, ja również miałam tego typu sytuację z zakupionym przeze mnie sprzętem.

Niemniej jednak w momencie zakupu sprzętu zostały przedstawione Panu warunki gwarancji z dokładnym uwzględnieniem okresu jej trwania. Odbiorniki telewizyjne objęte są 24 miesięcznym okresem gwarancyjnym, gwarancja przedłuża się jedynie o czas wcześniejszego pobytu sprzętu w serwisie.

W obecnej sytuacji pomóc Panu może nasz autoryzowany punkt gwarancyjny, który świadczy również usługi pogwarancyjne. Najbliżej Pana miejsca zamieszania znajduje się serwis we Wrocławiu.

Jest mi przykro, że nasz produkt uszkodził się po okresie gwarancyjnym, mam jednak nadzieję, że usterkę uda się szybko naprawić, aby mógł Pan dalej cieszyć się obsługą naszego sprzętu."


Bardzo zabawne - Pani też się coś popsuło i jakoś przeżyła :D
Na pewno wiem za to jeno - jakiej firmy NIE będzie kolejny model TV...
Dziwne, że moja poprzednia plazma Panasonica, gra i świeci w najlepsze od 7 lat (aktualnie u rodziców) i jakoś nikt, nigdy nie napisał o seryjnie chrzaniących się matrycach w tym modelu...
 
Jakaś dziwna ta odpowiedź edytowałeś? bo byla heszcze nazwa dziwnej firmy ....
Nie pomogło po dobroci trzeba ich postraszyc
Ja bym się powołał na gwarancję wymienionej części zgodnie z tym co wcześniej pisaliśmy
Jak to nie przejdzie to na rękojmie i podaj przykład kolegi u którego został panel wymieniony
.... swoją drogą to złym Panasonic'iem to nie jest wcale lepiej. ... skoro masz to forum zapewne znasz. ...
 

ogoorek

New member
Jakaś dziwna ta odpowiedź edytowałeś? bo byla heszcze nazwa dziwnej firmy ....
Nie pomogło po dobroci trzeba ich postraszyc
Ja bym się powołał na gwarancję wymienionej części zgodnie z tym co wcześniej pisaliśmy
Jak to nie przejdzie to na rękojmie i podaj przykład kolegi u którego został panel wymieniony
.... swoją drogą to złym Panasonic'iem to nie jest wcale lepiej. ... skoro masz to forum zapewne znasz. ...

Wyedytowałem (usunąłem z oryginalnego pisma) namiary na 2 serwisy we Wrocławiu, które w swojej dobroci Pani z Samsunga mi podała, żeby mi naprawili odpłatnie...
Napisałem im odpowiedź na ich maila, taką jak sugerujesz - zobaczymy co odpiszą...

[EDIT]
nie czekając jeszcze na ich odpowiedź, użyłem czatu i popisałem z ich konsultantem:

SAMSUNG
10:36:13
Witaj. W czym mogę Ci pomóc?
Michał
10:37:03
dzień dobry, chciałbym się dowiedzieć czy element, użyty do naprawy telewizora (w moim przypadku wymieniana była cała matryca) podlega gwarancji?
10:37:22
we wrześniu 2014 wymieniony został panel, teraz po 6 miesiącach uległ identycznej usterce
10:37:36
gwarancja na TV była niestety do listopada 2014
SAMSUNG
10:37:37
Proszę Pana gwarancja jest udzialana na cały produkt a nie na poszczególne elementy.
10:37:57
czyli po wymianie elementu gwarancja przedłuża się o czas naprawy TV.
10:38:04
A nie ejst udzialana nowa gwarancja na część.
Michał
10:40:07
trochę głupio, że telewizor (co zresztą czytam teraz w licznych wątkach na forach) ledwo wytrzymał 2 lata używania a całkiem nowy podzespół niecałe 6 miesięcy. Czy Samsung nie powinien trochę bardziej "polubownie" podchodzić do swoich klientów?
10:40:08
Czy w takim razie napisanie reklamacji na wykonaną usługę naprawy TV (jeszcze w ramach gwarancji) niczego nie pomoże w mojej sprawie?
SAMSUNG
10:40:50
W tej sytuacji taka reklamacja nie zostanie uznana.

a info z serwisu:
Dzień dobry
zgodnie z warunkami Karty Gwarancyjnej na tego rodzaju urządzenia firma Samsung udziela 24 miesięcznej gwarancji liczonej od daty zakupu. Nie ma dodatkowej gwarancji na części użyte podczas naprawy.
Pozdrawiam


tak więc waszek_rmc - masz niezłego fuksa, że wymienią Ci matrycę po gwarancji
 
Ostatnia edycja:

waszek_rmc

New member
Dostałeś standardową odpowiedz. Ja generalnie w swoim zgloszeniu napisalem tez, że nie chce odpowiedzi typu:

"bardzo nam przykro" itp itd...

Ja jeszcze czekam za odpowiedzią z serwisu :) Bo panel ktory przywiezli na wymianę był ułamany i nosił ślady użytkowania... Teraz jestem bez TV
 

waszek_rmc

New member
A toja reklamacja, tzn odpowiedz byla z ich systemu zgłoszeń czy bezposrednio z z samsunga?
Ja dostałem po 2och dniach,z e przekazują do centrali, odpowiedz miałem na maila z centrali
 

ogoorek

New member
A toja reklamacja, tzn odpowiedz byla z ich systemu zgłoszeń czy bezposrednio z z samsunga?
Ja dostałem po 2och dniach,z e przekazują do centrali, odpowiedz miałem na maila z centrali
Mailowa odpowiedź była z ich systemu kontaktowego że strony Samsunga. Ta druga to z serwisu z Wrocławia. Więcej dróg już za bardzo nie mam niestety.
 

waszek_rmc

New member
Ma ktos najnowsze firmware? Mi przestał działać wifi... Nie wykrywa sieci. Masakra. Wie ktos jak zrobić factory reset? Czy serwis to zrobi? Może jutro panel wymienia... Mam niby ostatni nowy, ze Slowacji ściągali...
 

waszek_rmc

New member
No właśnie ten soft mam i sie popsulo...a ty jakos zaradziles? Zglaszales to może do nich?

Mam jeszcze prośbę, może ktos mi rzucić fotkę ze swoich ustawień z menu serwisowego? Nie widzę opcji factory reset, a wszędzie piszą ze z menu serwisowego można cos takiego zrobić... Reset do ustawień fabrycznych nie kasuje ustawień sieci...
Proszę tylko o fotkę. Do menu serwisowego wchodzi sie mute 737 enter
Wychodzi wylaczajac TV :)
 
Ostatnia edycja:

and2000

New member
Mi nie chodzi wifi już od 2 softów wstecz. Wymiana modułu podobno niedroga (kilkadziesiąt zł)- TV podłączyłem kablem.
W manu serwisowym nie mam "factory reset". Może konieczne jest wejście innym kodem.
 
Ostatnia edycja:

waszek_rmc

New member
Ok, jestem po wymianie panelu PDP w ramach uznanej gwarancji (reklamacji). Panel jest inny, jakiś młodszy model, w ogóle sama matryca wygaszona jest ciemna poprzednie były takie szarawe. Nie weim czy nowa rewizja czy jak :)
Pan z serwisu pilotem serwisowym sprawdził błędy karty wi-fi i wykonał factory reset, więc ta padła... gdyby miał przy sobie to by wymienił, a tak spróbuje zgłosić usterkę do samsunga i może się zgodzą na naprawę... Jak nie to pokombinuje z sieciowym. Obecnie wejście w ustawienia wifi zawiesza telewizor...
Póki co obraz czysty i piekny :) Jak nowy, karta wifi padła to jest minus, ale za to matryca nowa. Ciekawe jak długo.
Odnosnie gwarancji, to samsung zrzuca na rękojmie 3 m-ce przez serwis, a serwis na samsunga...
 

waszek_rmc

New member
Cały czas mam problem z ta siecią bezprzewodową. Przestał wykrywać. W ustawieniach sieci widoczny jest adres mac, co wg samsunga sugeruje, ze karta powinna działąc poprawnie, lecz wskazanie jest na wadę płyty głównej..
 
Do góry