Samsung seria B650 (32b650, 37b650, 40b650, 46b650) test, opinie, wszystko o serii...

ab89

New member
Brak usług internetowych

Witam serdecznie,
czy wśród forumowiczów jest prawnik, który mógłby udzielić precyzyjnej odpowiedzi na pytanie - czy w związku z brakiem usług internetowych istnieje podstawa prawna, którą można by wykorzystać do walki z Samsungiem o np. zwrot pieniędzy lub wymianę odbiornika na nowszy model? Czy opieranie się na zapisach np. "towar niezgodny z opisem" itp. wystarczy? Czy "szarpać się" z Samsungiem, czy ze sprzedawcą? Pozdrawiam serdecznie.

edit.
Zdążyłem napisać, a po kliknięciu pojawił się powyżej wpis, że "już" działa ... Mimo wszystko, jeśli ktoś może mi udzielić odpowiedzi na pytanie, to będę wdzięczny (może wiedza ta przyda się w przyszłości...)
 
Ostatnia edycja:

baasior

New member
Raczej nie, bo to usterka to raz.
Po drugie TV (obiekt umowy) jest sprawny.

Co z tego że tv jest sprawny jak wyłączona jest obsługa funkcji którą ma w sobie tv. Czyli tv nie spełnia oczekiwań klienta jak by nie było mogłem kupić ten tv tylko ze względu na you tuba:) Oczywiście jeżeli to usterka to powinna być naprawiona i jest pewnie na to jakiś czas.
 

januszkop

New member
witam - potwierdzam - internet już działa - ale tak jak poprzednio - czyli z małym błędem - czasami jest długi czas łączenia - to wtedy naciskam jeszcze raz przycisk "internet" (następuje rozłączenie) oraz jeszcze raz i dopiero łączy się z "widżetami"
 

kold11

New member
Witam
Mam pytanie do posiadaczy B650, jaki największy dysk udało Wam się podłączyć do tv?
Oczywiście przy założeniu, że tv go wykrył i można było odtwarzacz z niego np. filmy.
Pytam bo mam problem.
Kupiłem dysk WD Caviar Green WD25EZRS 3,5" 2,5TB, do tego obudowę USB 3.0 Lacie Minimus (obsługuje dyski do 3TB).
Niestety po podpięciu tv go nie wykrywa.
Raczej nie jest to wina obudowy bo dyski 500GB i 1TB do niej włożone działają.
Nie wiem czy ma to związek z barierą 2TB dla MBR, bo dysk jest jako MBR i mimo, że ma 2,5TB to można wykorzystać tylko 2TB. GPT też próbowałem i to samo.
Próbowałem zrobić np. 2 partycje po 1TB i nic to nie dało.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Czy dyski 2TB są prawidłowo obsługiwane?
TV to LE40B652T4W firmware T-CHL7DEUC-2005.0
 

dervish

New member
witam - potwierdzam - internet już działa - ale tak jak poprzednio - czyli z małym błędem - czasami jest długi czas łączenia - to wtedy naciskam jeszcze raz przycisk "internet" (następuje rozłączenie) oraz jeszcze raz i dopiero łączy się z "widżetami"

Niestety u mnie ciągle jeszcze nie działa. A może coś się zepsuło.
Przed "wyłączeniem" usługi przez Samsunga wszystko było oK.

U siebie nic nie zmieniałem w instalacji a obecnie nie przechodzi mi test internetu.

Do tej pory miałem ustawioną konfigurację na Auto i wszystko działało,
a teraz przy testowaniu pojawia się komunikat:
"Błędna konfiguracja sieci (IP). Sprawdź ustawienia sieci i wpisz prawidłową wartość. Spróbuj ponownie"

Zajrzałem do komputera i wpisałem dane z zakładki połączenia lokalne ale nadal test nie przechodzi, na ręcznej konfiguracji pojawia się taki komunikat:

"Brak połączenia z bramą. Sprawdź czy kabel sieciowy podłączony jest poprawnie. Sprawdź ustawienia sieci i czy bieżąca brama znajduje się w sieci. "

Co jest nie tak? Czy możliwe, ze dostawca internetu coś pozmieniał u siebie i dlatego telewizor nie może się połączyć?

Telewizor mam podłączony kablem do routera.

Edit.
Chyba jednak coś mam nie tak w konfiguracji sieci w komputerze bo PC Share manager też nie dziala. :(



W komputerze : polączenie lokalne->obsługa->szczególy sieci mam:
typ adresu: przypisany przez DHCP
adres IP 192.168.1.100
maska podsieci 255.255.255.0
brama domyślna 192.168.1.1
serwer DHCP 192.168.1.1
serwery DNS 172.16.1.16
192,168,1,1

Wpisywałem te dane do telewizora i również kombinując z adresem IP wpisując jak ktoś radził 192.168.1.101 a wyniki takie jak opisałem powyżej, test nie przechodzi brak polączenia.
Proszę o rady ew na prive jeśli na forum nie wypada.
 
Ostatnia edycja:

lopez66

New member
Ustawienia zegara w LE40B651
W ustawieniach czasu są dostępne opcje: Zegar automatyczny i Zegar ręczny.
W jakich okolicznościach działa tryb automatyczny?
Gdy wybiorę automat, mam godzinę --:--
:/
 

januszkop

New member
u mnie tryb automatyczny pokazuje czas prawidłowo. Faktycznie odbieram DVBT - bez DVBT nie uaktualnia czasu - dziki za wyjaśnienie
 
Ostatnia edycja:

dragon79

Member
Do tej pory miałem ustawioną konfigurację na Auto i wszystko działało,
a teraz przy testowaniu pojawia się komunikat:
"Błędna konfiguracja sieci (IP). Sprawdź ustawienia sieci i wpisz prawidłową wartość. Spróbuj ponownie"

Zajrzałem do komputera i wpisałem dane z zakładki połączenia lokalne ale nadal test nie przechodzi, na ręcznej konfiguracji pojawia się taki komunikat:

"Brak połączenia z bramą. Sprawdź czy kabel sieciowy podłączony jest poprawnie. Sprawdź ustawienia sieci i czy bieżąca brama znajduje się w sieci. "

Po pierwsze pytanie, czy na komputerze możesz przeglądać Internet?
Jeśli tak, to proponuję sprawdzić wszystkie wtyczki kabla sieciowego przy TV i przy routerze - możliwe, ze któraś się wysunęła.
 

dervish

New member
Po pierwsze pytanie, czy na komputerze możesz przeglądać Internet?
Jeśli tak, to proponuję sprawdzić wszystkie wtyczki kabla sieciowego przy TV i przy routerze - możliwe, ze któraś się wysunęła.

Mogę przeglądać internet na komputerze. Właśnie piszę ten post.
Kabelek łączący TV z routerem chyba dobry jest, w gnieździe po stronie telewizora widać zielone błyski więc raczej sygnał dochodzi.

Czy mogła się popsuć lub zdezaktualizować konfiguracja routera?
Poprzednio router skonfigurował mi dostawca internetu.
 
Ostatnia edycja:

myca

New member
Nie słyszałem jeszcze żeby komuś się zmieniły/popsuły ustawienia routera.
Powinno Ci to działać na ustawieniach ręcznych:
Adres IP: 192.168.1.99
Maska sieci: 255.255.255.0
Brama: 192.168.1.1
Serwer DNS: 192.168.1.1
 

kold11

New member
Czy ktoś może definitywnie napisać, że tv obsługuje dyski 2TB?
Czytałem wątek i narazie są tylko domysły, że powinien.
Ale czy ktoś to może potwierdzić i napisać jaki dysk, jaki sys plików, partycje i jaka obudowa.
 

dervish

New member
Nie słyszałem jeszcze żeby komuś się zmieniły/popsuły ustawienia routera.
Powinno Ci to działać na ustawieniach ręcznych:
Adres IP: 192.168.1.99
Maska sieci: 255.255.255.0
Brama: 192.168.1.1
Serwer DNS: 192.168.1.1


Wpisałem te dane.
Przy pierwszym teście po wprowadzeniu danych
testowanie zatrzymało się na ostatnim 4 kroku "Pakiet dla domeny" :(

W następnych próbach nie przechodziło kroku nr 3 "Pakiet dla bramy"

Wyskakuje komunikat: "Brak połączenia z bramą. Sprawdź czy kabel sieciowy podłączony jest poprawnie"

Jak stwierdzić czy przyczyna takiego stanu rzeczy leży po stronie TV czy sieci?
Czy reset TV do ustawień fabrycznych może poprawić sytuację?
 

SATAn_

New member
Bez reklam
Cos z kablem, sprawdz czy napewno masz dobrze zaprawione wtyczki, czy czasem ktorys "metalowy zatrzask" niezostal wbity.

Brama i DNS wpisujesz to samo, moze zmien IP na jakies blizsze, router nie ma przypadkiem blokowania numeracji Ip po ktoryms ? Osobiscie mialem tak, ze przyznawal tylko 5 IP a reszte zablokowalem.
Moze blokada po MAC karty ? choc po LANie malo prawdopodobne :)

Najpiepiej podaj jaki masz router :)
 

Credens

New member
Przydałaby się modyfikacja DCA aby nasz TV łykał DTS-HDMA,a może jest już na to lekarstwo a ja nic o tym nie wiem? Jak na razie pozostaje tylko kombinowanie z tsMuxerGUI jak na screenie:
1.jpg
 
Do góry