Samsung 50H6400 - problem z WIFI

krecikmp

New member
Witajcie,
właśnie nabyłem to cudo i jestem zadowolony, ale nie potrafię sobie poradzić z siecią przez WIFI.

O ile udało mi się powiązać telewizor z routerem i połączenie jest nawiązane, to telewizor po chwili stwierdza, że nie ma dostępu do internetu (i faktycznie każde VOD z aplikacji Samsunga zgłasza problem). Żeby było ciekawiej połączenie przez kabel bez problemu działa.

Przegrzebałem trochę internetu w poszukiwania tego problemu u innych, ale głównie są to posty z ub. roku związane z problemem serwera DNS Samsunga. Inni piszą o uszkodzeniu modułu WIFI, ale w sumie to chyba mało prawdopodobne (telewizor jest nowy). Czytałem też o zmianie jakiegoś regionu wifi w menu serwisowym, ale tak głęboko w telewizorze jeszcze nie grzebałem.

Podsumowując:
Modemo-router Ubee (sieć UPC) w odległości 1 m od telewizora. Rozsyła sieć 5 gHz, SSID jest rozgłaszane. Nie mam żadnego filtrowania MAC. Włączone DHCP. Telewizor widzi sieć, łączy się z nią. Pobiera poprawne IP, DNS, bramę. Po wejściu w SmartHub w media, mówi jednak ,że mam połączenie z siecią, ale nie z internetem. Ale nawet mimo tego pozornego połączenia z siecią (lokalną) nie widzi mojego serwera NAS, który jest w sieci.

Po podłączeniu telewizora kablem sieciowym ww. problemy ustają. Telewizor miał firmware 2790, obecnie 2800. Nie rozwiązało to problemu.

Prośba o podpowiedź, może ktoś z Was miał już taki problem?
 

krecikmp

New member
Ha - ten dziadowski modemo-router od UPC daje do wyboru tylko jedną częstotliwość: albo 2,4 albo 5. Wszystkie sprzęty na 5 GHz działają mi lepiej. Ale dziękuję kolegom za podpowiedź - zmienię tymczasowo na 2,4 GHz i zobaczę jak się zachowa telewizor.
 

Pakolo

Active member
Bez reklam
Teraz doczytałem, że masz modem z UPC to sprawa jest oczywista, zmieniaj od razu na 2,4 GHz. Miałem ten sam problem z tym routerem i różnymi urządzeniami w tym TV H6400:D
 

krecikmp

New member
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi! Zrobiłem hotspot z telefonu i telewizor wifi pięknie chwycił. Czyli moduł sprawny, to najważniejsze.

Zacząłem grzebać trochę więcej w necie w tym kierunku i faktycznie znalazłem dość obszerne wyjaśnienie, że wprawdzie Samsung w dokumentacji pisze, że wspiera częstotliwość 5GHz, ale jest to ponoć tak pokraczny standard (nie działa WPA2, tryb mieszany a/n itp.), że w praktyce żaden normalnie skonfigurowany router go nie spełnia. Najgorsze jednak jest to, że moduł w tv nie potrafi odfiltrować sieci, z którą nie potrafi się połączyć i pokazuje wszystkie jak leci :x

Pobawiłem się jeszcze ustawieniami tego mojego Ubee z 5GHz, ale nic nie wskórałem. Póki co jestem więc na kablu, bo nie chcę wracać do 2,4GHz...
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Tez u mnie byl problem z 5ghz, raz na jakis czas (podczas ogladania filmu maks 2 razy) mnie rozlaczalo. Wkuzylem sie i podlaczylem po kablu i jest git. Zero problemow i przesyl szybszy. Po wifi cielo mi filmy z dlna (filmy 18gb).
 

kafarszczak

New member
Panowie, nie mogę założyć tematu więc odniosę się tutaj z moim problemem

Witam, zakupiłem ostatnio tv Samsung , nie miał on karty wifi w sobie więc zakupiłem adapter wifi. Dziś adapter dotarł do domu, po podłączeniu go do tv wyskakuje następujący komunikat.



Mój drugi tv w salonie jest połączony z wifi bez żadnych kombinacji i problemami z połączeniem, więc nie wiem gdzie problem leży w tym owym modelu..
Może ktoś zna się lepiej i coś doradzi ... Pozdrawiam
 
Do góry