Witajcie,
właśnie nabyłem to cudo i jestem zadowolony, ale nie potrafię sobie poradzić z siecią przez WIFI.
O ile udało mi się powiązać telewizor z routerem i połączenie jest nawiązane, to telewizor po chwili stwierdza, że nie ma dostępu do internetu (i faktycznie każde VOD z aplikacji Samsunga zgłasza problem). Żeby było ciekawiej połączenie przez kabel bez problemu działa.
Przegrzebałem trochę internetu w poszukiwania tego problemu u innych, ale głównie są to posty z ub. roku związane z problemem serwera DNS Samsunga. Inni piszą o uszkodzeniu modułu WIFI, ale w sumie to chyba mało prawdopodobne (telewizor jest nowy). Czytałem też o zmianie jakiegoś regionu wifi w menu serwisowym, ale tak głęboko w telewizorze jeszcze nie grzebałem.
Podsumowując:
Modemo-router Ubee (sieć UPC) w odległości 1 m od telewizora. Rozsyła sieć 5 gHz, SSID jest rozgłaszane. Nie mam żadnego filtrowania MAC. Włączone DHCP. Telewizor widzi sieć, łączy się z nią. Pobiera poprawne IP, DNS, bramę. Po wejściu w SmartHub w media, mówi jednak ,że mam połączenie z siecią, ale nie z internetem. Ale nawet mimo tego pozornego połączenia z siecią (lokalną) nie widzi mojego serwera NAS, który jest w sieci.
Po podłączeniu telewizora kablem sieciowym ww. problemy ustają. Telewizor miał firmware 2790, obecnie 2800. Nie rozwiązało to problemu.
Prośba o podpowiedź, może ktoś z Was miał już taki problem?
właśnie nabyłem to cudo i jestem zadowolony, ale nie potrafię sobie poradzić z siecią przez WIFI.
O ile udało mi się powiązać telewizor z routerem i połączenie jest nawiązane, to telewizor po chwili stwierdza, że nie ma dostępu do internetu (i faktycznie każde VOD z aplikacji Samsunga zgłasza problem). Żeby było ciekawiej połączenie przez kabel bez problemu działa.
Przegrzebałem trochę internetu w poszukiwania tego problemu u innych, ale głównie są to posty z ub. roku związane z problemem serwera DNS Samsunga. Inni piszą o uszkodzeniu modułu WIFI, ale w sumie to chyba mało prawdopodobne (telewizor jest nowy). Czytałem też o zmianie jakiegoś regionu wifi w menu serwisowym, ale tak głęboko w telewizorze jeszcze nie grzebałem.
Podsumowując:
Modemo-router Ubee (sieć UPC) w odległości 1 m od telewizora. Rozsyła sieć 5 gHz, SSID jest rozgłaszane. Nie mam żadnego filtrowania MAC. Włączone DHCP. Telewizor widzi sieć, łączy się z nią. Pobiera poprawne IP, DNS, bramę. Po wejściu w SmartHub w media, mówi jednak ,że mam połączenie z siecią, ale nie z internetem. Ale nawet mimo tego pozornego połączenia z siecią (lokalną) nie widzi mojego serwera NAS, który jest w sieci.
Po podłączeniu telewizora kablem sieciowym ww. problemy ustają. Telewizor miał firmware 2790, obecnie 2800. Nie rozwiązało to problemu.
Prośba o podpowiedź, może ktoś z Was miał już taki problem?