Rynek telewizorów LG OLED 2023 w dół w porównaniu z 2022 r.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam

Rynek telewizorów LG OLED 2023 w dół w porównaniu z 2022 r.​

1699101187085.png

Jak mogliśmy się domyślić po silnej obecności w sklepach telewizorów LG A2, LG B2, LG C2 i LB G2, czyli modeli z 2022 roku, oraz liczbie wszelkiego rodzaju promocji oferowanych jeszcze na tych referencjach na niecały miesiąc przed Black Friday, sprzedaż telewizorów OLED koreańskiej marki nie była w tym roku cała.​


Potwierdzenie słabej sprzedaży telewizorów LG OLED w 2023 roku przyszło bezpośrednio od LG Electronics, które kilka dni temu ogłosiło na łamach naszego koreańskiego kolegi The Elec, że marka prognozuje na 2023 r. ogólną liczbę dostaw telewizorów OLED niższą niż w 2022 r., roku już naznaczonym regresem, ze względu na zły klimat gospodarczy na świecie.

lg_-ces-booth.jpg


LG Electronics odnotowuje sprzedaż telewizorów OLED w 2023 r. niższą niż w 2022 r.​

Południowokoreańska firma elektroniczna powiedziała w zeszły piątek, że sprzedaż telewizorów jest wrażliwa na siłę nabywczą konsumentów, a ostatnie spowolnienie gospodarcze doprowadziło do spadku popytu na wyświetlacze premium. Ponieważ większość telewizorów LG OLED to produkty z wyższej półki, LG twierdzi, że spadek sprzedaży jest w tym roku nieunikniony. Sytuacja geopolityczna w Europie, jednym z głównych rynków zbytu telewizorów OLED, z wojną rosyjsko-ukraińską i jej niepewnością, nie jest temu obca. Firma spodziewa się jednak średniego wzrostu popytu na telewizory OLED o 10% w 2024 roku, na podstawie prognoz firm zajmujących się badaniem rynku.
Należy jednak pamiętać, że z jednej strony koreańska firma przewidziała znacznie lepszy rok w 2023 r. niż 2022 z wynikiem, który teraz znamy, a z drugiej strony, że wydarzenia rozgrywające się na Bliskim Wschodzie nie zmierzają w kierunku realnego ożywienia gospodarczego. Co gorsza, mogą eskalować i eskalować sytuację.

Rynek telewizorów OLED 2023 w dół w porównaniu z 2022 r.​

Ze swojej strony LG Display, producent wyświetlaczy Grupy LG, poinformował również dwa dni wcześniej, że planuje w tym roku dostarczyć mniej dużych białych paneli OLED (rynek telewizorów), 5 milionów sztuk w porównaniu z 6,8 miliona sztuk w 2022 roku. Z tego oświadczenia należy rozumieć, że inni klienci LG Display (Loewe, Panasonic, Philips, Sony...) również zmienili swoje zamówienie na panele telewizyjne Woled (White Oled) w dół. Krótko mówiąc, jeśli rynek telewizorów ucierpi w 2023 roku, mocno ucierpi na tym rynek telewizorów White OLED, podczas gdy konsensus analityków do niedawna postrzegał ten segment jako rynek bezpiecznej przystani, poprzez stabilizację sprzedaży telewizorów White OLED w tym roku, a nawet wzrost dla niektórych z nich.
Żeby było jasne, wyniki sprzedaży telewizorów QD OLED (panele produkowane przez Samsung Display) nie są jeszcze znane. Oczekuje się jednak, że te ostatnie znacznie wzrosną, ponieważ w 2023 r. zwielokrotniły się referencje telewizorów QD OLED (sześć w porównaniu do dwóch w 2022 r. np. w Samsungu). Jest więc jeszcze za wcześnie, aby powiedzieć, że cały rynek telewizorów OLED spadnie w 2023 roku.

Grupa LG radzi sobie dobrze w 2023 roku​

Południowokoreański producent elektroniki odnotował w trzecim kwartale 20 bilionów wonów przychodów (000,14 mld euro) i 12,996 mld wonów zysku operacyjnego (ponad 7 mln euro. Wynikało to z zysku z działalności związanej ze sprzętem gospodarstwa domowego, który podwoił się rok do roku, oraz znacznego wkładu, około 5 miliardów wonów, w zyski z działalności w zakresie rozwiązań motoryzacyjnych.

Krótko mówiąc, marka wciąż nie może wrócić na właściwe tory na rynku telewizorów, mimo że znajduje się w Top 3 na świecie, a straty piętrzą się z roku na rok. Na szczęście biznes innych rodzin produktów LG jest obecny. Miejmy nadzieję, że to potrwa...
avcesar
 
Do góry