Rozbudowa kina - B&W seria 600

Larry

New member
Witam,

Posiadam:
Yamaha RX-V773
B&W 685
B&W 686
Pokój ok. 20m2, z czego na kino przeznaczony jest ok. 10m2.

Plan na ten rok zakładał zakup HTM61 + ASW 610.
Plan na kolejny rok zakładał przeniesienie się do większego lokum gdzie na kino mógłbym przeznaczyć przynajmniej 15m2, zakup B&W 683 i tym samym rozbudowę systemu do 7.1

No i cały misterny plan nieco pokorzyżowało wypuszczenie odświeżonej serii 600, przy zakończeniu produkcji poprzedniej...

To czego chciałbym uniknąć, to mieszania komponentów z różnych kompletów (nawet jeśli pochodzą z tej samej serii, ale z różnych "edycji"). Pytanie co teraz zrobić?

1) Sprężyć się i kupić 683 i HTM61, póki są jeszcze na stanie. Po czym 683 niech czekają w pudełkach na przeprowadzkę, bo na ten moment i tak nie mam gdzie postawić podłogówek....

2) Porzucić plany rozbudowy do 7.1 (bo przy 15m2 będzie trochę za małą powierzchnią żeby wciskać tam taki zestaw), kupić HTM62 zamiast HTM61, dokupić ASW 610, pozostać przy 5.1 i ew. pobawić się w bi-amp (lub chyba raczej bi-wiring) 685 przy wykorzystaniu opcji Yamahay RX-V773

3) Nie panikować, przeboleć to że nieco inny design komponentów zaburzy moje feng shui, poczekać jak odświeżone wersje pojawią się na sklepowych półkach i kupić HTM61 i 683 w nowej odsłonie? Byleby się tylko front zgadzał, a surroundy dadzą rade tak czy siak.

Z gówy dzięki za jakiekolwiek rady :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja bym zrobil jak punkt 3 surrandy na spokojnie dadza rade nawet jak beda od innej firmy. wazne zeby byly na odpowiednim poziomie. Byl kiedys podobny temat i juz pisalem ze mam znajomego ktory ma inne frony inny centralny , inne surrandy i inny sub :) i gra to zajefajnie wiele wiele lepiej od zestawow ktore tylko z jednej firmy i z jednego modelu sa zlozone...
 

Larry

New member
Dzięki z głos za opcją nr 3, która póki co do mnie najmniej przemawia :-D To co mnie od niego odwodzi to to ze moje zaburzone feng shui potrafi jednak być bardzo dokuczliwe... ;-)

Jakieś inne opinie poparte argumentacją jak pozwyżej?
 

quasimodek

Member
Bez reklam
Wg mnie ważne jest to żeby L i P front był ten sam :) Reszta może być z inych parafii byle na podobnym poziomie jak napisał lolek.
Za zmysł estetyczny czy feng shui się dodatkowo płaci ;) więc decyzja należy do Ciebie.
 

Larry

New member
Tak - tematów o mieszaniu komponentów było już trochę i jeśli o mnie chodzi, to wiem że będzie mi przeszkadzała zarówno różnica w brzmieniu (o ile będę ją w stanie wychwycić) jak i samego designu... :cry:

Bardziej w tym temacie chodziło mi o jakiekolwiek argumenty, które pozwolą mi zdecydować się na jedną z opcji, typu:

1) czy warto inwestować w serię (czy bardziej edycję) która kończy swój żywot?
Pewnie z jednej strony tak, jeśli mogę liczyć na rabat przy wyrzprzedaży komponentów starej serii. Z drugiej strony, czy jak dziecko zniszczy mi tweetera, to czy dostanę nowiutkiego mimo ze kolumny już nie są produkowane?

2) czy przy takim odświeżeniu serii jakiego dokonało B&W może być jakaś znacząca różnica w brzmieniu? (tutaj abstrahując już od faktu, że byłaby to różnica pomiedzy elementami wchodzacymi w skład frontu, a elementami służącymi jako surround)

3) czy wogóle zawracać sobie głowę systemem 7.1 z B&W gdy ostatecznie pewnie i tak nie uzyskam więcej niż np 15m2 na kino, w pomieszczeniu powiedzmy 30m2. Wiem że to trudne pytanie, nie znając dokłądnego rozkłądu i akustyki pomieszczenia - ale chodzi mi o generalne odczucie i to czy dysponując taką przestrzenią jest to zadanie z średnio trudnych czy też bliżej niemożliwych :)

4) Czy YAMAXA RX-V773 da radę z takim zestawem 7.1? Czy obiążając ją dodatkowo parą 683 + HTM61 efekt końcowy nie będzie słaby? Może lepiej pzostać przy opcji dokupienia HTM62 + ASW 608, przestać inwestować w ten zestaw i kiedyś zacząć zbierać nowy zestaw od podstaw? Na ten moment jestem mega zadowolony z uzyskanego efektu. Chciałem go usprawniać stopniowo. Nie chcę jednak teraz pochopnie wydać kilku tysięcy, popsuć dotychczasowy efekt przy filmach i zaraz musieć szukać nowego wzmaka, gdyż aktualny nie będzie w stanie obsłużyć zestawu.

I dzięki za dotychczasowe głosy.
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
3) czy wogóle zawracać sobie głowę systemem 7.1 z B&W gdy ostatecznie pewnie i tak nie uzyskam więcej niż np 15m2 na kino, w pomieszczeniu powiedzmy 30m2. Wiem że to trudne pytanie, nie znając dokłądnego rozkłądu i akustyki pomieszczenia - ale chodzi mi o generalne odczucie i to czy dysponując taką przestrzenią jest to zadanie z średnio trudnych czy też bliżej niemożliwych :)

Jeden watek:
http://www.hdtv.com.pl/forum/kino-domowe/107447-5-1-vs-7-1-a-2.html#post1009287
Drugi: :)
http://www.hdtv.com.pl/forum/kino-domowe/103790-rozmiesznie-kolum-na-poddaszu-2.html#post966672
 

Larry

New member
Dzięki za linki - nie trafiłem na nie używając funkcji szukaj :)
Na pytanie nr 3 mam już jakąś odpowiedź, więc proszę je już pominąć :)

Co do pozostalych - wciąż mam problem. Szczególnie z pytaniem nr 4.
 

Larry

New member
Front: 683 + HTM61 + ASW 610
Boki: 685
Tył: 686

685 i 686 juz mam.

Natknąłem się na parę opinii żę 685 szkoda dawać na surroundy i przyszło mi do głowy kolejne rozwiązanie na 7.1...

Nie głupią opcją wydaje mi się teraz kupienie mniejszego HTM62, suba ASW 610
i kolejnej pary 686 lub pary DS3... Najlepiej wszystko ze w pierwszej edycji, w dobrej cenie ;-))

Taki kompromis - z jednej strony wzmak powinien to uciągnąć bez problemu, a z drugiej powinno to wciąż dać radę przy zmienie pomieszczenia na większe i w dodatku go nie zagracić. Takie bardziej kompaktowe 7.1 ale wciąż bestia ;-)
Tylko czy kompromis nie oznacza tu też pójścia na "łatwiznę" ;-)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Kto Ci powiedzial ze szkoda dawac na tyly? Druga sprawa, dlaczego chcesz mniejszego na central?
 

Larry

New member
Na taką opinię natrafiłem chyba ze dwa razy wertując wątki na zagranicznym forum. Mogę odszukać jak potrzeba ;-) Nie mówię że się z tym zgadzam (wkońcu 685 zostały chyba stworzone min. jako surroundy dedykowane do 683, a nie tylko jako podstawkowe fronty?), ale natchęło mnie to na nowy pomysł.
Choć argumety takie, że jeśli zestaw ma być przede wszystkim do filmów, a nie muzyki, to niekoniecznie zauważę różnicę pomiędzy 685 a 686 użytych jako surroundy brzmiały sensownie. Sensownie brzmialy tez te, że w decyzji o wyborze 686 lub 685 na surroundy powinna też pomóc kwestia ich umiejscowienia (chodziło o flowport z przodu/z tyłu) na standach/wieszania na ścianie.

Czemu skłaniam się ku mniejszemu HTM62? Jak już wspomniałem - nie będę gdzie miał postawić podłogówek przez co najmniej dwa lata. Dlatego też HTM62 wydaje mi się sensowniejszym wyborem do frontów w postaci 685. Raz że HTM61 jest dedykowany raczej do 683, a dwa kwestie estetyczne - HTM61 to prawdziwy czołg, przy którym fronty 685 wyglądają biednie :)

Jeśli znajdę kuszącą oferte na HTM62, to nie wydaje mi się strasznie złym posunięciem zakup tego centrala. Za dwa lata, jak bede sobie mogl pozwolić na podłogowki, to wtedy napewno chciałbym go wymienić na HTM61. Sprzedając wtedy HTM62 stracę nie więcej niż powiedzmy kilkaset złotych, ale za to przez ten czas nie bedzie mi przeszkadzało że mam kolosalny central zestawiony z kolumnami podstawkowymi. Myślę że to uczciwy koszt.

Sugerujesz że olać to że jest wielki i nawet do 685 wybrać HTM61? :>
 

Larry

New member
FYI - stanęło na tym, ze do 685 i 686 dołaczyły HTM62 i ASW610, które dostałem moim zdaniem w bdb cenie.

Po weekendzie z trylogią Transformers mogę powiedzieć że jestem mega zadowolony :) Trylogia Iron Man czeka już w kolejce ;-)

Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia - zwłaszcza widząc "7.1" na okładce Transformers 3 i Iron Man 3... Plan na najbliższy rok to upolować dowolną parę ze starej serii - choćby nawet 686 ;-)
 
Do góry