Rodzi się Polestar 4, idealna równowaga pomiędzy coupé i SUV-em. Jest to najszybszy samochód marki, a jego cena będzie wynosić około 60 000 euro.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam

Rodzi się Polestar 4, idealna równowaga pomiędzy coupé i SUV-em. Jest to najszybszy samochód marki, a jego cena będzie wynosić około 60 000 euro.​

Polestar_Cover.jpg

Szwedzki producent przedstawia Polestar 4, SUV-a coupé o sportowej linii i przestronności większego samochodu. Producent nazywa go najszybszym samochodem w ofercie Polestar. Debiut w Europie w 2024 roku.​


Szwedzki producent Polestar przedstawia Polestar 4, elektryczny SUV coupe o wysokich osiągach i drugi SUV w ofercie firmy. Nowy model reprezentuje równowagę między osiągami i aerodynamiką – jest to najszybszy samochód wyprodukowany przez szwedzką markę – a pojemnością i komfortem użytkowania SUV-a. Polestar 4 pod względem wielkości i ceny plasuje się pośrodku między sedanem Polestar 2 a droższym SUV-em Polestar 3.

Zacznijmy od silników: Polestar 4 będzie sprzedawany w dwóch różnych wersjach, Single Motor i Dual Motor. Obie wersje mają napęd na tylne koła . Wersja Dual Motor może pochwalić się maksymalną mocą 400 kW (nieco poniżej 540 KM) i, jak wspomniano, jest najszybszym samochodem, jaki kiedykolwiek wyprodukował Polestar. Przyspieszenie od 0 do 100 zajmuje zaledwie 3,8 sekundy. Wersja Single Motor ma maksymalną moc 200 kW. Maksymalny moment obrotowy 686 Nm dla wersji dwusilnikowej i 343 Nm dla wersji jednosilnikowej.

Jeśli chodzi o baterie, tutaj również mamy do czynienia z podwójną konfiguracją. W rzeczywistości będzie dostępna wersja Standard Range i wersja Long Range. W konfiguracji Long Range, zarówno wersja z pojedynczym silnikiem, jak i wersja z dwoma silnikami zawierają akumulator o pojemności 102 kWh. Autonomia w cyklu WLTP 560 km dla wersji Long Range Dual Motor i 600 km dla wersji Long Range Single Motor .
large_Polestar_1.jpg

Wszystkie wersje można ładować do 200 kW prądem stałym i 22 kW prądem przemiennym. Uwzględniono również ładowanie dwukierunkowe, z funkcją Vehicle-to-load (V2L) umożliwiającą ładowanie innych urządzeń za pomocą akumulatora Polestar 4.

Stylistyka: sportowa dusza z przodu, duża przestronność z tyłu. A wnętrza to hymn na rzecz zrównoważonego rozwoju​


Wracając do projektu, Polestar 4 przyjmuje wiele elementów, które już widzieliśmy na pokładzie koncepcji Precept. Elementem, który od razu rzuca się w oczy jest całkowite wyeliminowanie tylnej szyby , natomiast przód wyróżnia się całkowitym podziałem przednich reflektorów. Świecąca sygnatura Polestar zintegrowana z logo umieszczonym na środku przodu.
large_Polestar_2.jpg

Jak wspomniano na początku, Polestar 4 jest łącznikiem między coupe a SUV-em. W przeliczeniu na liczby mówimy o aucie o długości niespełna 5 m (4839 mm), szerokości 2,14 m i rozstawie osi 3 m (dokładnie 2999 mm). Dusza SUV-a jest szczególnie widoczna z tyłu, gdzie pasażerowie są zanurzeni w intymnym otoczeniu, z odchylanymi siedzeniami.

Warto zaznaczyć, że Polestar 4 oferuje w standardzie szklany dach na całej długości . Dach, który dzięki opcjonalnej funkcjonalności elektrochromu może zmienić tryb na nieprzezroczysty lub przezroczysty w zależności od potrzeb.
large_Polestar_3.jpg

Wnętrza, oprócz sportowego charakteru i elegancji, spełniają również kryteria zrównoważonego rozwoju: nowe materiały we wnętrzu obejmują wykonaną na zamówienie dzianinę wykonaną w 100% z przetworzonego PET, a także winyl MicroTech i skórzaną tapicerkę z atrybucją biologiczną nappa, certyfikowaną przez punktu widzenia dobrostanu zwierząt. Ta dzianina jest wyjątkowa w branży motoryzacyjnej, a przy jej projektowaniu współpracowała również Szwedzka Szkoła Tekstyliów (Borås Textilhögskolan).

Infotainment jest całkowicie oparty na systemie operacyjnym Android Automotive. Centralny wyświetlacz o przekątnej 15,4 cala.​


Pozostając we wnętrzu, ale przechodząc do aspektu informacyjno-rozrywkowego, wyróżnia się nowy 15,4-calowy wyświetlacz umieszczony poziomo. System informacyjno-rozrywkowy oparty w całości na systemie Android Automotive OS , z pełnym wsparciem dla Google i asystenta głosowego Asystenta, Map i Google Play.

Dodatkowy ekran systemów multimedialnych i klimatyzacji jest zamontowany między przednimi siedzeniami, dzięki czemu może być używany przez pasażerów z tyłu i nie rozprasza kierowcy. Przed kolumną kierownicy zamontowano również 10,2-calowy wyświetlacz, który zawiera informacje o prędkości, akumulatorze i zasięgu.



Android Auto jest całkowicie odnowiony: projekt poprawia się, a Asystent Google jest „mądrzejszy”​


W zakresie bezpieczeństwa i pomocy w prowadzeniu samochód wyposażono łącznie w dwanaście kamer, radar i dwanaście czujników ultradźwiękowych . Wśród nich znajduje się również kamera monitorująca kierowcę, sprawdzająca oczy i ruchy głowy, aby uniknąć wypadków związanych ze zmęczeniem. Opcjonalny Pakiet Pilot obejmuje udoskonaloną funkcję Pilot Assist z asystentem zmiany pasa ruchu, który jest aktywowany poprzez naciśnięcie kierunkowskazu w żądanym kierunku.

Premiera w Chinach już pod koniec 2023 roku, w Europie w 2024. Za cenę Polestar szacuje 60 000 euro​


Zamknięcie poświęcone dostępności i cenie: produkcja Polestar 4 rozpocznie się w listopadzie 2023 roku w Chinach, w wyrafinowanym zakładzie produkcyjnym Geely. Chiński będzie więc pierwszym rynkiem, na którym auto zadebiutuje. Jednak na początek 2024 r. spodziewana jest premiera na dużą skalę na innych rynkach, w tym w Europie, Ameryce Północnej i Azji.
large_Polestar_4.jpg

Jeśli chodzi o cenę, Polestar zaoferował tylko przybliżone wskazanie, które mówi o około 60 000 euro za podstawową wersję . To jednak tylko szacunki, a dalsze szczegóły zostaną ujawnione w miarę zbliżania się europejskiej premiery w 2024 roku.
dday it

źródło: polestar
 
Do góry