Pytanie stare jak swiat

Tomek Koko

New member
Bez reklam
Witam. Jest do wydania 5000zl i potrzebny ampli +kolumy 5.0 . Pokój 33m. Kolumny maja być do kina i do muzyki typu rock + czasami cos spokojnego.
 

d6500

New member
Ja osobiście mam Denon Avr 2113 cd ae 520 kolumny audio monitor MR mam 5.0
Muzyka klasyczna ładnie brzmi Johan Strauss , Vivaldi itd. . Natomiast muzyka typu dum dum już nie tez zestaw lepiej Amp typowo do muzyki .
Wkurza mnie brak regulacji equalizer . No ale to w końcu kino domowe .
Pokój 25 metrów dobrze nagłośnione aż za dobrze :)))
Ogólnie zestawik fajny jakościowo dobry , może robić za ogrzewanie :)))
Czy zadowolony i tak i nie ale tu niestety nie da się pogodzić audio z kinem .
Zestaw polecił mi BlackNinja
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Nie obraź się ale to są bardzo głupie pytania w rodzaju ile % do muzyki a ile do kina .Czy gdyby było 55% do muzyki a 45% do kina, to wybór byłby inny?
 
Ostatnia edycja:

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Masz racje, ale nie do konca. Pytanie nie jest takie głupie, a odpowiedzi nie są scisle, a jedynie szacunkowe. W tym przypadku nic by to nie zmienilo.
Są sprzety bardziej neutralne, z rownowmiernym pasmem, a wiec bardziej muzyczne, są tez takie z podbarwionymi skrajami pasma, co nie jest porzadane w muzyce, za to w filmach jak najbardziej. Stad jesli wiekszosc czasu sprzet bedzie wykorzystywany do muzyki warto pomyslec o takim, niz pchac sie w produkty nastawione na zachwyty duzą iloscią basu lub gory.

Wg mnie jesli sprzet choc w polowie ma byc wykorzystywany do sluchania muzyki to warto sie za takim rozejrzec. Jesli muza do 30-40% to inwestowałbym w sprzet bardziej kinowy.

Pozdrawiam
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Nie rozumiem pewnej rzeczy ,nawet gdyby system był w 100% do kina to dlaczego miałby być gorszy ? ,przecież z hi-endowych głośników o miażdżącej renomie np.Wilson ,Logan ,Avalon ,Vienna Acoustic buduje się systemy 5.0/5.1....no ale dobra nie drążmy dalej tego tematu

Te wszystkie pytania to jedna wielka fikcja ,przecież wiadomo ,że wybór z bardzo dużym prawdopodobieństwem zamknie się w magicznym kręgu Harman >>JBL >>Monitor Audio i nie mają tu znaczenia proporcje czy będzie 50 -50% ,czy 90-10 %
 

blackninja

ninja
Pomagam
VIP
To nie chodzi o gorszość czy lepszość, innymi kryteriami kieruje się kino, a innymi stereo.
To tak jak z samochodami jeden powie, przecież najlepsze jest ferrari, a drugi no tak ale ja mieszkam w górach i ferrari mogę tylko pooglądać jak stoi :)
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Nie rozumiem pewnej rzeczy ,nawet gdyby system był w 100% do kina to dlaczego miałby być gorszy ? ,przecież z hi-endowych głośników o miażdżącej renomie np.Wilson ,Logan ,Avalon ,Vienna Acoustic buduje się systemy 5.0/5.1....no ale dobra nie drążmy dalej tego tematu

Te wszystkie pytania to jedna wielka fikcja ,przecież wiadomo ,że wybór z bardzo dużym prawdopodobieństwem zamknie się w magicznym kręgu Harman >>JBL >>Monitor Audio i nie mają tu znaczenia proporcje czy będzie 50 -50% ,czy 90-10 %

Przemek, tak jest nie dokońca. Jeżeli kolumna zagra dobrze w stereo to również dobrze zagra w kinie, i to nie ulega wątpliwości. Tylko przeważnie kolumny grające dobrze w stereo są droższe, bo muzyka jest bardziej wymagająca niż kino. Wiadomo, w kinie ustawiamy odcięcia, więc bas nie musi być kontrolowany i punktowy, bo tym zajmuje się subwoofer. Góra pasma jak wsponiał Krzysiek, też może grać skrajami bo to jest trochę efekciarski i w kinie może się podobać. W stereo takie kolumny mogą już męczyć. Dlatego te kolumny co w kinie się sprawdzą, nie zawsze będą dobre do długich odsłuchów w muzyce. Masz przykład często wałkowany na forum - Jamo s606/608. Do kina świetne, bas momentami jak z subwoofera bo głośny i lekko rozciągnięty, świsty kul czy szybka akcja bardzo efektownie oddana przez te kolumienki, ale do stereo już kiepskie. Bas mało kontrolowany i sprężysty, góra metaliczna i męcząca. Dlatego tak jest, że z drogich, dobrych kolumn zbudujesz i stereo i świetne kino, ale z budżetowych kolumn co zagrają dobrze w kinie, niekiedy nie da się zbudować dobrego stereo. Druga sprawa, że jak zauważyłeś najczęściej polecane są pewne marki, a to pewnie z tego względu że 80% ludzi na forum szuka zestawów budżetowych. Ile jest takich osób co kupuje Revel'e za ponad 60k, Usher Mini za 10k czy Amphion za 18k? Tak samo ma się kwestia wzmacniaczy. Kogo stać na kupno dobrej klasy Accuphase'a, Luxmana czy McIntosh'a?
 
Do góry