Gwarancja na PS3 jest udzielana pisemnie na 12 miesięcy przez Sony Poland na piśmie (sprzedawca "podbija" tylko kartę gwarancji Sony).
Rękojmia (potocznie: ochrona konsumencka, rękojmia; fachowo: odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru z umową), nie jest udzielana, a zawsze obowiązuje z mocy prawa pomiędzy konsumentem a sprzedawcą przez 24 miesiące. Chodzi tu wyłącznie o zgodność towaru w chwili jego zakupu. Przez 6 miesięcy od dnia zakupu zachodzi domniemanie, że niezgodność miała miejsce w chwili zakupu i klient nie musi nic udowadniać. Po upływie jednak 6 miesięcy, to na kliencie spoczywa obowiązek udowodnienia sprzedawcy, że wydał mu towar niezgodny z umową już w chwili zakupu (często oznacza to konieczność zapłacenia z ekspertyzę). Ochrona konsumencka nie dotyczy sprzedaży pomiędzy osobami prywatnymi, pomiędzy przedsiębiorcami oraz nie dotyczy sprzedaży rzeczy używanych.
Absolutnym minimum powinien być dowód zakupu ze sklepu (czyli albo paragon fiskalny albo faktura VAT albo rachunek). W praktyce nie musisz się martwić "niepodbitą" kartą gwarancji lub nawet brakiem takiej karty (sprzedawca po okazaniu mu jakiegokolwiek dowodu zakupu powinien wystawić duplikat). Najważniejsze zatem otrzymać co najmniej jeden z tych trzech: paragon fiskalny albo faktura VAT albo rachunek. Bez co najmniej jednego z tych trzech dokumentów, nie bierz, no chyba że za 1/10 ceny nowej konsoli.