PS3 z UK a sprawa gwarancji.

lostDesper

New member
Witajcie.

Mam okazję kupić PS3 Slim120gb plus 2 dualshock3 za cenę ok 900zł. Konsola jest z UK. Paragon/faktura jest oczywiście dostarczona do zakupu. Od 1 października 2009 SONY daje 24msc gwarancji na PS3 i teraz mam pytanie. Napaliłem się na to PS3, bo cena jest wg mnie bardzo dobra zważywszy na dwa dualshocki (wyniesie mnie to 900zł bo znajomy wraca z UK i to przywiezie, więc żadnej wysyłki), ale moje wątpliwości budzi właśnie gwarancja. Czy ona obowiązywać będzie w Polsce? Czy tylko w UK, niby jesteśmy w UE ale co z tego...

Nie wiedziałem, czy to jest odpowiedni dział, więc jeśli zły, to proszę moda o wyrzucenie do kosza.

Pozdrawiam
 

cyber78

Member
Bez reklam
A może zadzwoń na infolinię SONY, dowiedz się co i jak i napisz tutaj jak sprawa wygląda.
Informacje od SONY Polska będą bardziej wiążące niż porady z forum.
Pozdrawiam
 

lostDesper

New member
Napisałem do SONY i dostałem taką odpowiedź:

Witam,
dziękujemy za kontakt z firmą Sony Poland.
Panie Pawle, w przypadku zakupu produktów Sony na terenie UE, występuje również możliwość serwisowania produktu w Polsce.
Podstawą serwisowania telewizora Sony BRAVIA KDL-40W5500 w naszym kraju, to fakt posiadania dowodu zakupu.

Zgłoszenie naprawy urządzenia należy wykonać przez formularz rejestracji naprawy, dostępny pod poniższym adresem:
Strona główna  |  Portal wsparcia klientów firmy Sony Europe



Pytałem ich o tv bo tam są zestawy razem z konsolą dlatego tak tanio wyjdzie. Co do konsoli odpisałem czy jest tak samo i czekam na info :)
 

lostDesper

New member
Byłem wczoraj w MM u mnie w Lublinie i chciałem się spytać o możliwość przedłużenia gwarancji na PS3. Koleś stwierdził, że po 1: konsola to nie RTV i takiej możliwości nie ma a po 2: SONY na WSZYSTKIE konsole kupione PO 1 października 2009 roku udziela 24 miesięcznej gwarancji SONY. Facet był naprawdę wiarygodny i co się okazuję: dzwoniłem jakieś 10min temu na infolinię i to wszystko jest pic na wodę, człowiek z infolinii był zaskoczony, że w ogóle go pytam o to, bo żadnych zmian nie było. Więc idę dziś do tego MM i spytam typa jak jest. Czy 2 lata to rok gwarancji SONY i rok z tytuły tej niezgodności towaru z umową. Ale facet chyba by sobie rękę dał uciąć, że po 1 października takie zmiany wprowadzili.
 

macbat

New member
W Sony Poland zdaje się była taka zmiana co do gwarancji od października 2009 i np. na kamery jest teraz dwuletnia gwarancja.
Tyle, że... dystrybucją konsol PS3 nie zajmuje się chyba Sony Poland, a Sony Computer Entertainment Europe Limited i tam nic się nie zmieniło co do okresu gwarancji.
 

CSA

New member
Konsolami zajmuje się SCEE a w SCEE musisz dostarczyć konsolę do punktu zakupu i oni dalej wysyłają do serwisu SCEE. Oczywiście gwarancja w całej Europie to 1+1, za co już wkrótce SCEE otrzyma 400mln euro kary :)
 

cyber78

Member
Bez reklam
Konsolami zajmuje się SCEE a w SCEE musisz dostarczyć konsolę do punktu zakupu i oni dalej wysyłają do serwisu SCEE. Oczywiście gwarancja w całej Europie to 1+1, za co już wkrótce SCEE otrzyma 400mln euro kary :)

Możesz rozwinąć ostatnią informację, dlaczego SONY dostanie karę zamiast sklepów?
Wydawało mi się, że gwarancji udziela gwarant na własnych zasadach i z własnej woli (może nie udzielić żadnej gwarancji).
 

lostDesper

New member
Konsolami zajmuje się SCEE a w SCEE musisz dostarczyć konsolę do punktu zakupu i oni dalej wysyłają do serwisu SCEE. Oczywiście gwarancja w całej Europie to 1+1, za co już wkrótce SCEE otrzyma 400mln euro kary :)


No to w końcu gdzie z tą konsolą mam iść jak coś się zepsuje... skoro to całe SCEE wymaga, by zanieść do miejsca zakupu, więc mam gonić do UK w przypadku awarii?
 

vasyndrom

New member
gdybys byl w uk i kupil ps3 w uk, to po jakiejs awari dzwonisz na infolinie scee (uk) mowisz im ze padla Ci konsola na gwarancji a oni juz wtedy odbieraja od Ciebie konsole i za pare dni masz dostarczony ten sam model jednak jest to tzw refurbrished. Nie bawia sie tutaj w naprawienie "twojej konsoli" naprawiaja wszystko co maja a potem juz sie dzieje co chce. Znam brytyjczykow ktorzy oddajac brytyjska konsole dostali spowrotem konsole z bulgarii i teraz nie moga sie cieszyc np bbc iplayer ktory jest przypisany do kodu krajowego konsoli w uk;/

niestety nie wiem jak to wyglada gdy kupiles konsole poza krajem zamieszkania ;/
 

cyber78

Member
Bez reklam
No to w końcu gdzie z tą konsolą mam iść jak coś się zepsuje... skoro to całe SCEE wymaga, by zanieść do miejsca zakupu, więc mam gonić do UK w przypadku awarii?

Podesłałem już linka do aktualnej treści gwarancji na PS3, ale co tam, mogło umknąć więc daję jeszcze raz:
http://pl.playstation.com/media/245346/PS3 Manufacture's Guarantee.pdf

proszę sobie otworzyć, przewinąć na stronę 13 która jest po polsku, i przeczytać - tylko jedna strona, a rozwieje twoje wątpliwości. Sekcja WAŻNE mówi dokładnie co zrobić:
1) zadzwonić na lokalną info linię - powiedzą co zrobić;
2) co trzeba mieć w Polsce?: dowód zakupu na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub w Szwajcarii.

CSA napisał:
Konsolami zajmuje się SCEE a w SCEE musisz dostarczyć konsolę do punktu zakupu i oni dalej wysyłają do serwisu SCEE. Oczywiście gwarancja w całej Europie to 1+1, za co już wkrótce SCEE otrzyma 400mln euro kary

I co z tą karą? Zapomniałeś źródło informacji?
Proponuję nie rozsiewać informacji bez pokrycia.
 
Do góry