ps3 - pytanie techniczne

mat74

Well-known member
Bez reklam
Masta_J napisał:
Po optyku konsola nie jest w stanie rozpoznać całego strumienia DTS HD - nie rozpoznaje danych dodatkowych, ale ROZPOZNAJE ścieżkę DTS czyli właśnie CORE - do core jest normalny dostęp tak jakby to był zwykły DTS.

Co do LPCM to pisałem Ci już, że to format nieskopresowany, nie posiada żadnego rdzenia, to po prostu 8 (6) kanałów RAW.

wydaje mi sie ,ze odtwarzacz rozpoznaje sciezke w momencie jej odczytu z plyty , "po optyku" niczego nie rozpoznaje bo nie dostaje w ten sposob sygnalu tylko go wysyla.

no wiec wlasnie !- format nieskompresowany , ktory nie przejdzie przez optyk ,ale nie posiada "core" - wiec pytanie nadal aktualne
co wtedy wysyla konsola optykiem do amplitunera ?!
format LPCM wielokanalowy jest formatem HD - tu chyba nie ma watpliwosci ?!
 

pejotpe

New member
Bez reklam
Niezbadane są założenia twórców firmware'u PS3 - nadal nie wiem, dlaczego nie może ona przesłać bistreamu po HDMI (krążyły plotki, że ograniczeniem jest chipset transmitera HDMI - nie widziełem oficjalnej specyfikacji układu Si9132, jaki ma PS3 w porównaniu z Si9134 jaki ma player Panasonic BD30).

PS3 jest zdolna do zakodowania ścieżki LPCM 5.1 do strumienia DD - w końcu w grach dźwięk jest reprezentowany jako LPCM, a trafia optykiem do ampli jako DD5.1. Wydaje mi się, że w ten sam sposób "kastruje" każdy inny dźwięk (natywnie) zapisany na nośniku jako LPCM (nie wiem, czy robi to też z DTSem).

Jeśli ścieżka ma już "core" DD, czy DTS, to raczej nie ma sensu go dekodować i kodować ponownie (bo wtedy raczej wynik nie będzie identyczny - w końcu kodery przyjmują całkiem sporo parametrów, które mają wpływ na sam proces kodowania stratnego).

Według oficjalnych danych PS3 nie wspiera DTS-HD 7.1 (tylko DD TruHD) (http://faq.en.playstation.com/cgi-b...jQ5MSZwX2N2PSZwX3BhZ2U9MTA*&p_li=&p_topview=1) - przypis 2 (na dole)
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
pejotpe napisał:
PS3 jest zdolna do zakodowania ścieżki LPCM 5.1 do strumienia DD - w końcu w grach dźwięk jest reprezentowany jako LPCM, a trafia optykiem do ampli jako DD5.1. Wydaje mi się, że w ten sam sposób "kastruje" każdy inny dźwięk (natywnie) zapisany na nośniku jako LPCM (nie wiem, czy robi to też z DTSem).

Jeśli ścieżka ma już "core" DD, czy DTS, to raczej nie ma sensu go dekodować i kodować ponownie (bo wtedy raczej wynik nie będzie identyczny - w końcu kodery przyjmują całkiem sporo parametrów, które mają wpływ na sam proces kodowania stratnego).

Według oficjalnych danych PS3 nie wspiera DTS-HD 7.1 (tylko DD TruHD)

widze ,ze ktos rozumie o co mi chodzi.... w dodatku zna niektore odpowiedzi;)
bo co niektorzy "eksperci" wiedza tylko co i jak "spiratowac".....

ciekawe ,ze konsola jest w stanie "przekodowac" LPCM 7.1 do postaci DD , a nie radzi sobie z DTS HD MA 7.1...?!
i kolejna sprawa- skoro ps3 wyciaga ze sciezki dzwiekowej "core" to nie powinno byc dla niej roznica czy jest to DTS HD MA 5.1 czy DTS HD MA 7.1 ?! przeciez informacje dodatkowe i tak sa pomijane- wysyla sam rdzen dst ! jaka wiec roznica co "wyrzuci" ? i tak tych informacji nie dekoduje ?!
chyba .ze..... najpierw sprowadza sygnal do postaci LPCM a nastepnie robi to samo co ze sciezka LPCM czyli dekoduje do bitstream ?
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
jeszcze jedno- przeciez z LPCM mozna zrobic zarowno DD jak i DTS ,dlaczego wiec programisci wybrali format jakby nie patrzec gorszy ?! to chyba pozostanie ich slodka tajemnica....:D
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
mat74 napisał:
wydaje mi sie ,ze odtwarzacz rozpoznaje sciezke w momencie jej odczytu z plyty , "po optyku" niczego nie rozpoznaje bo nie dostaje w ten sposob sygnalu tylko go wysyla.
Oczywistym jest, że było to uproszczenie językowe ale to też podobnie jak podstawową wiedzę trzeba zrozumieć a u Ciebie jest tego zupełny brak.

no wiec wlasnie !- format nieskompresowany , ktory nie przejdzie przez optyk ,ale nie posiada "core" - wiec pytanie nadal aktualne
co wtedy wysyla konsola optykiem do amplitunera ?!
format LPCM wielokanalowy jest formatem HD - tu chyba nie ma watpliwosci ?!
Format nieskompresowany PRZEJDZIE przez optyk o ile tylko pozwoli na to przepustowość optyka - np. DTS rozkodowany do LPCM przechodzi bez bólu.
Format LPCM wielkokanałowy nie ma nic wspólnego z formatem HD, jest to po prostu surowy dźwięk bez kompresji, może być w ten sposób przekazywane HD audio ale i też nie musi - więc wątpliwości jak najbardziej są praktycznie do wszystkiego co piszesz.

mat74 napisał:
widze ,ze ktos rozumie o co mi chodzi.... w dodatku zna niektore odpowiedzi;)
Ty nawet nie potrafisz poprawnie pytań zadać bo brak Ci podstawowej wiedzy, ciężko jest więc kogoś takiego zrozumieć.

bo co niektorzy "eksperci" wiedza tylko co i jak "spiratowac".....
Jeśli tu piszesz o mnie to musisz leczyć się na głowę, pojęcia nie masz nawet o co pytasz a takie wyroki ferujesz, żenada...

ciekawe ,ze konsola jest w stanie "przekodowac" LPCM 7.1 do postaci DD , a nie radzi sobie z DTS HD MA 7.1...?!
i kolejna sprawa- skoro ps3 wyciaga ze sciezki dzwiekowej "core" to nie powinno byc dla niej roznica czy jest to DTS HD MA 5.1 czy DTS HD MA 7.1 ?! przeciez informacje dodatkowe i tak sa pomijane- wysyla sam rdzen dst ! jaka wiec roznica co "wyrzuci" ? i tak tych informacji nie dekoduje ?!
chyba .ze..... najpierw sprowadza sygnal do postaci LPCM a nastepnie robi to samo co ze sciezka LPCM czyli dekoduje do bitstream ?
A co w tym jest ciekawego? DolbyDigital a DTS HD MA 7.1 to zupełnie różne sprawy, tego też nie rozumiesz?
DTS HD MA ma core w DTSie więc tylko ktoś tak mądry jak Ty coś by tu na silę chciał przekodowywać.

Pozdrawiam,
 
Ostatnia edycja:

mat74

Well-known member
Bez reklam
Masta_J napisał:
Format LPCM wielkokanałowy nie ma nic wspólnego z formatem HD, jest to po prostu surowy dźwięk bez kompresji, może być w ten sposób przekazywane HD audio ale i też nie musi - więc wątpliwości jak najbardziej są praktycznie do wszystkiego co piszesz.

prosze cie- nie osmieszaj sie i nie zabieraj glosu w temacie ,ktory znasz jedynie powierzchownie i chyba tylko z opowiadan....:D

jezeli sciezka dzwiekowa ktora nie ulegla kompresji nie jest dla ciebie formatem HD .... - to nie wiem czego oczekujesz :D
z takiego wlasnie formatu (surowe LPCM) tworzone sa formaty DD TRUE HD i DTS HD MA nazywane formatami HD poniewaz jest to kompresja bezstratna - a wiesz czego ?!:D sciezki wielokanalowej LPCM :D

problem lezy w tym , ze musisz zaczac doksztalcanie od podstaw tzn. zrozumiec roznice miedzy sciezka dzwiekowa zapisana w postaci "surowego LPCM" , a dzwiekiem rozkodowanym do postaci LPCM .
wyjasnie ci to zebys nie musial "googlowac" - dzwiek rozkodowany do postaci LPCM , jednak pochodzacy ze "starych" formatow jest dzwiekiem okrojonym (w porownaniu do "surowego LPCM") wlasnie dlatego ,ze zostal skompresowany stratnie w trakcie "pakowania" go do formatu DTS lub DD

tak wiec sciezka LPCM nie poddanego kompresji ,a LPCM pochodzace z kompresji stratnych to sa dwie calkowicie inne rzeczy !

reszty twojej wypowiedzi nie bede komentowal , bo poprostu ze wzgledu na brak podstawowej wiedzy nie wiesz o czym jest rozmowa !
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
Masta_J napisał:
Tym razem dla odmiany się z Tobą zgodzę, jest to faktycznie ciekawe rozwiązanie.

:D- szkoda tylko ,ze jest wymyslone przez ciebie i nie ma nic wspolnego z prawda...
przez lacze spdif niemozliwe jest "przepchanie" 6 kanalow w postaci nieskompresowanej.... dlatego wlasnie ps3 sciezke LPCM w grach "pakuje" do formatu DD 5.1..... - no to powinienes wiedziec !:D
jesli wiec rozkodowywujesz DTS i przesylasz w formie wielokanalowego PCM optykiem...
gratuluje !:D
fantazji.....:D
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
mat74 napisał:
prosze cie- nie osmieszaj sie i nie zabieraj glosu w temacie ,ktory znasz jedynie powierzchownie i chyba tylko z opowiadan....:D
To ja się ośmieszam? LOL :mrgreen: :mrgreen:
Czy to ja twierdziłem przed momentem, że by dostać się do core w DTS HD MA trzeba go rozkodować? :D :D
Bawi mnie patrzenie jak udajesz, że cokolwiek wiesz w tym temacie a w rzeczywistości jesteś w tym zielony jak szczypiorek na wiosnę! :mrgreen: :mrgreen:

Czy nadal nie rozumiesz, że w już w podstawowym założeniu Twojego pytania obnażyłeś swoją kompletną niewiedzę w tym temacie?!

mat74 napisał:
mam pytanie do posiadaczy i expertow od ps3- mianowicie - jesli ps3 wszystkie formaty dzwieku HD rozkodowywuje i wysyla jako LPCM to w jaki sposob wysyla optykiem "core" tych formatow ?! przeciez bitstreamu nie jest w stanie wyslac ?
Już u samej podstawy dałeś ciała a teraz tylko brniesz coraz bardziej, to już się robi żałosne - z braku argumentów czepiasz się nawet skrótów myślowych...

jezeli sciezka dzwiekowa ktora nie ulegla kompresji nie jest dla ciebie formatem HD .... - to nie wiem czego oczekujesz :D
z takiego wlasnie formatu (surowe LPCM) tworzone sa formaty DD TRUE HD i DTS HD MA nazywane formatami HD poniewaz jest to kompresja bezstratna - a wiesz czego ?!:D sciezki wielokanalowej LPCM :D

problem lezy w tym , ze musisz zaczac doksztalcanie od podstaw tzn. zrozumiec roznice miedzy sciezka dzwiekowa zapisana w postaci "surowego LPCM" , a dzwiekiem rozkodowanym do postaci LPCM .
wyjasnie ci to zebys nie musial "googlowac" - dzwiek rozkodowany do postaci LPCM , jednak pochodzacy ze "starych" formatow jest dzwiekiem okrojonym (w porownaniu do "surowego LPCM") wlasnie dlatego ,ze zostal skompresowany stratnie w trakcie "pakowania" go do formatu DTS lub DD

tak wiec sciezka LPCM nie poddanego kompresji ,a LPCM pochodzace z kompresji stratnych to sa dwie calkowicie inne rzeczy !
Jakieś tam przebłyski Ci się zdarzają ale nadal nie bardzo wiesz skąd pada światło :D
W LPCM możesz mieć np. zwykłe audio stereo o jakości płyty CD, nawet dźwięk gorszej jakości, może być DD oraz DTS - jeśli to jest dla Ciebie HD Audio no to gratulacje! :cool:
Nie wiem czy to będzie najlepszy przykład, ale z LPCM jest podobnie jak z kontenerem video np. mkv, owszem - może w nim być obraz full hd 1080p ale może być również zwykły PAL 576 linii.
Oczywiście HD audio jak najbardziej również może być w postaci LPCM ale w żadnym wypadku pomiędzy LCPM a HD Audio nie można postawić znaku równości co Ty w swojej niewiedzy chcesz nam wmówić.
LCPM to po prostu bezstratny dźwięk bez kompresji - jeśli to pojmiesz to już poczynisz duży krok naprzód w zapychaniu pustki w Twojej głowie.

reszty twojej wypowiedzi nie bede komentowal , bo poprostu ze wzgledu na brak podstawowej wiedzy nie wiesz o czym jest rozmowa !
No to tu mi zostaje powiedzieć tylko ROTFL :mrgreen: :mrgreen:

Pozdrawiam,
 
Ostatnia edycja:

pejotpe

New member
Bez reklam
Panowie - spokojnie, po co te bluzgi, zamiast systematycznej wiedzy?

1) DTS "core" idzie optykiem i to raczej bez przekodowania ze strony konsoli (szkoda mocy, jak można po prostu przekazać oryginalne dane).
2) DTS HD MA nie jest w ogóle obsługiwany przez PS3 (to jakieś 15% płyt BD, reszta ma DD True HD, które jest dekodowane do 7.1 LPCM).
3) Optykiem przejdzie LPCM, ale tylko 2.0 (w niektórych urządzeniach "pro" można puścić 4.0, ale raczej nie dotyczy to sprzętu domowego, bo to jest rozszerzenie standardu osobnych firm).
4) PS3 nie puszcza bitstreamu formatów HD zapewne przez ułomność chipsetu transmitera HDMI (i to się raczej nie zmieni).
5) Wielokanałowy (więcej niż dwukanałowy) dźwięk puszczony po optyku musi zostać wykastrowany do DD5.1 (zdaje się, że PS3 nie koduje w DTSie - zawsze to większe obciążenie i kolejne opłaty licencyjne za każde wyprodukowane urządzenie).

Coś jeszcze?

P.S.
Więcej treści, mniej obrzucania się inwektywami.
 

Bambolo82

Banned
Pejotpe mylisz się w dwóch kwestiach na temat PS3:
1) PS3 obsluguje DTS Master Audio: http://en.wikipedia.org/wiki/DTS_Coherent_Acoustics

"The Sony PlayStation 3 and Xbox 360 are capable of DTS decoding and output via Toslink or HDMI as LPCM. However, HDMI output on the Xbox 360 is only found on the "Elite" model and newer models available since mid-2007 with the release of the 'falcon' chipset. Only the PlayStation 3 console has the ability to decode DTS-HD Master Audio or High Resolution since the newest firmware update, ver. 2.30 and up."


2) PS3 przez kabel optyczny potrafi puścić zarówno DD 5.1 oraz DTS 5.1 ponieważ PS3 ma wykupione pełne prawa do certyfikacji DTS i logo DTS znajduje się nawet na każdym pudełku PS3; wszystko też zależy od gry i np. Killzone 2 ma DTS 5.1 po kablu optycznym co osobiście sprawdziłem i zaręczam że tak właśnie jest.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
Masta_J napisał:
W LPCM możesz mieć np. zwykłe audio stereo o jakości płyty CD, nawet dźwięk gorszej jakości, może być DD oraz DTS - jeśli to jest dla Ciebie HD Audio no to gratulacje! :cool:

Oczywiście HD audio jak najbardziej również może być w postaci LPCM ale w żadnym wypadku pomiędzy LCPM a HD Audio nie można postawić znaku równości co Ty w swojej niewiedzy chcesz nam wmówić.
LCPM to po prostu bezstratny dźwięk bez kompresji


czy ty czasem czytasz to co napiszesz ?!:D

powiedz geniuszu - jak chcesz uzyskac bezstratny dzwiek z formatow kompresji stratnej ?!

caly problem powstal z tego ,ze nie miales pojecia w jaki sposob ps3 wysyla optykiem sciezke LPCM wielokanalowa - pejotpe wyjasnil ,ze koduje ja do postaci DD 5.1 !
a robi to dla tego , ze wbrew twoim "ekspertckim" stwierdzeniom , nie ma technicznej mozliwosci wyslania wielokalowego PCM laczem spdif !:D

tak wiec twoja wypowiedz

Masta_J napisał:
Format nieskompresowany PRZEJDZIE przez optyk o ile tylko pozwoli na to przepustowość optyka - np. DTS rozkodowany do LPCM przechodzi bez bólu.

to bzdura !

skoro wiec ps3 sciezke LPCM koduje do formatu DD 5.1 ,to pytanie -
czy nie robi tego samego z innymi formatami wcale nie wydaje sie glupie !
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Normalnie kolego, całkiem normalnie.
Nie chce uzyskiwać nic z formatów kompresji stratnej - po prostu znowu nie zrozumiałeś.

Zanim taki dźwięk stanie się DD lub DTSem może właśnie występować w formacie LPCM i z niego kodowany jest, kompresowany właśnie do DD lub DTS - trudno Ci było na to wpaść prawda?

Cały problem napisałem już z czego wynikał, z kompletnej Twojej niewiedzy ujawnionej już w głównym pytaniu tego wątku - przecież to każdy widzi.

Jeśli uważniej przeczytasz moje wypowiedzi w tym wątku to możesz dojść do ciekawego wniosku - nigdy i nigdzie nie pisałem o tym jak to PS3 wysyła optykiem ścieżkę wielokanałową LPCM. Nieźle co? :cool:
Cały czas pisałem o DTS HD MA i jego DTS core gdzie podobnie jest przy Dolby TruHD i DD core.

@pejotpe
Staram się być spokojny, już w 5 poście tego wątku napisałem co i jak, pokrywa się to z Twoim stwierdzeniem z punktu 1)
Ale cały czas później słyszałem, że ja przecież nie rozumiem, że mam się dokształcić, że jestem mądralą, "ekspertem" itp. - takie coś w ustach osoby, która kompletnie nie zna się na temacie i daje tego dowody na każdym kroku vide kolega mat74 może poważnie wyprowadzić z równowagi ale myślę, że się nie dałem :D

Pozdrawiam,
 
Ostatnia edycja:

bluray

Banned
[1] przesył bitstreamu HD Audio wymaga b. szybkich transmiterów na wejściach i wyjściach HDMI.
Bo to jest tak, że tylko jedną żyłą idzie sygnał bitstream. To wynika ze specyfikacji HDMI.
Ale już LPCM idzie kilkoma żyłami w tymże HDMI i tu sprawność transmitera nie jest już wymagana.

Nikt nigdzie nie stwierdził, że PS3 nie jest bw stanie przesłać bitstreamu AUDIO HD. Ewentualne stwierdzenia pochodzą z reguły z przed fw. 2.30
To tylko polityka SONY sprawiła, że dla umasowienia produktu na pokładzie dekoduje DTHD i dtsMA i wypluwa je TYLKO I WYŁĄCZNIE po HDMI jako LPCM. Kiedy konstruowano PS3 nie było jeszcze hardwarowego dekodowania bitstreamu.
Po żadnym optyku to nie przejdzie !!! Ani coaxial.

[2] w HD AUDIO ani DD ani dts nie kompresują niczego. Nie rozdzielają także sztucznie stereo na "niby" 5.1. W HD AUDIO jest zapis w żródle 5 lub 7 kanałów. Na suba idzie odcięcie krosowe.
Co więc dziś robią takiego DTHD i dts MA ?
Nic poza podbarwieniem dla zwiększenia sztucznej estetyki.
I tyle. Bo też każdym żródłem jest LPCM.
Opisałem tu kiedyś taki test.
Po zdekodowaniu DTHD i dtsMA do LPCM SONY PS3 zachowuje odmienne walory brzmieniowe DTSMA jak i DTHD.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
pejotpe napisał:
2) DTS HD MA nie jest w ogóle obsługiwany przez PS3 (to jakieś 15% płyt BD, reszta ma DD True HD, które jest dekodowane do 7.1 LPCM).

oj....chyba sie rozpedziles..;)
gdyby konsola nie radzila sobie z DTS HD MA to by ja praktycznie dyskwalifikowalo z grona pelnowartosciowych odtwarzaczy BD ! moze bylo tak na poczatku ,ale kolejne aktualizacje zmienily to napewno

no i z tym 15% to tez nie jest tak....
 

pejotpe

New member
Bez reklam
Nie śledzę na bieżąco apdejtów do PS3 (po prostu klikam i "się robi" - obecnie mam zbyt mało czasu na włączenie "małej czarnej" - moja "Miniaturka" zrobiła się mobilna i ciekawska, no i nie ma juś problemu z dosięgnięciem sprzętu tatusia, aczkolwiek jego wykorzystanie pozostawia wiele do życzenia). DTS HD MA 7.1 nie był obsługiwany przez PS3 z firmwarem 2.3 (OK, teraz jest już 2.8, ale nie sprawdzałem później) - zamiast tego PS3 robiła downmixing do LPCM 5.1 (to było sprawdzone z kilkoma filmami ze ścieżką 7.1).

Co do ograniczeń transmitera Silicon Images - plotki na temat problememami z jego wydajnością nie zostały nigdzie oficjalnie potwierdzone.

P.S.
Lista updatów tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Firmware_w_konsoli_PlayStation_3
 
Ostatnia edycja:

Bambolo82

Banned
Cenię sobie dużą wiedzę mat74 na temat HD, ale wydaje mi się że z tym LPCM po optyku rację ma Masta J. Mam trochę płyt Bluray z koncertami i jak miałem podłączone audio przez optyk, to z powodzeniem mogłem odsłuchać LPCM stereo poprzez ten kabel. 7.1 LPCM rzecz jasna nie (pewnie kabel optyczny ma zbyt małą przepustowość), ale 2 kanały stereo LPCM z koncertów HD już tak.

Faktycznie, odniosłem wrażenie że audio LPCM stereo z koncertu jest jakby bogatsze i bardziej dynamiczne niż to samo audio z ustawionym DTS albo DD. Trochę jakby udio miało wiecej "werwy", dlatego właśnie lubię tak słuchać koncertów BD na moim PS3.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
Masta_J nie wyslesz optykiem wielokanalowego LPCM to bzdura! koniec ,kropka ! po rozkodowaniu dts nastapi downmix do 2.0 i w takiej postaci idzie sygnal do ampli, i zadne "sampelki" tego nie zmienia..;)

bluray napisał:
[2] w HD AUDIO ani DD ani dts nie kompresują niczego. Nie rozdzielają także sztucznie stereo na "niby" 5.1. W HD AUDIO jest zapis w żródle 5 lub 7 kanałów. Na suba idzie odcięcie krosowe.
Co więc dziś robią takiego DTHD i dts MA ?
Nic poza podbarwieniem dla zwiększenia sztucznej estetyki.
I tyle. Bo też każdym żródłem jest LPCM.

wlasciwie to wlasnie "nic" kompresuja ;) - inaczej zapisywana jest "cisza"

nie rozumiem ?!- te formaty przekazuja zapis zrodlowy 5 lub 7 kanalowy ,pochodzacy ze sciezki LPCM a jednoczesnie mowisz ,ze tylko "podbarwiaja" ?!
czyli jak to jest ?!-
- niczego nie kompresuja
-niosa sciezke wielokanalowa pochodzaca ze zrodla wielokanalowego LPCM
-podbarwiaja oryginalna sciezke wielokanalowa LPCM

w takim przypadku jesli nie kompresuja ,a wrecz "dodaja" (podbarwienie) to ich objetosc ,ze wzgledu na ilosc informacji (zrodlowe LPCM + "dodatki")
bylaby wieksza niz nienaruszonej,oryginalnej sciezki LPCM.....
stosowanie takiego rozwiazania nie mialoby sensu ?!
 
Do góry