PS3 a gwarancja w przypadku awarii do 30 dni od zakupu

iksik2

New member
Witam,

mam do Was takie pytanko: 08.02.2010 (czyli niespełna miesiąc temu) zanabyłem konsolę PS3 w sieci Astro (z Lublina). Konsola zdążyła się już posypać (nie wciąga płyt) więc spakowałem i udałem się do sklepu ponieważ: "Reklamacja do 30-stu dni od daty zakupu - Konsument za okazaniem dowodu zakupu zwraca zakupiony produkt do punktu sprzedaży." (zapis który znalazłem na stronie www.pl.playstation.com). I w sklepie mnie poinformowano, że oni nie biorą od dystrybutora Sony tylko od jakiegoś tam pośrednika i że wtedy ten zapis ich nie dotyczy i że trzeba bezpośrednio do serwisu wysyłać. Jak to w takim razie wygląda? Macie z tym jakieś doświadczenia? Zależy mi na szybkiej odpowiedzi bo za kilka dni minie termin podany przez stronę Sony i wtedy już dupa zbita i serwis (czyli pewnie ze 2 tyg minimum "z głowy").

Pozdrawiam,
iksik2
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Reklamuj u sprzedawcy na zasadzie niezgodności towaru z umową - domagaj się wymiany sprzętu na nowy lub zwrotu pieniędzy.

Pozdrawiam,
 

iksik2

New member
Masta_J, a jak ma się to do okresu oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji (tutaj niezgodności)? Bo szczerze mówiąc wolał bym to załatwić tak jak pisze to Sony na swojej stronie bo wtedy mam wymianę od ręki i nie czekam 2 tygodnie (albo i więcej). Napisałem jeszcze do nich (Astro) maila żeby mi potwierdzili swoje stanowisko pisemnie (niby mail to żaden dowód w sądzie) no ale zawsze coś będzie na papierku. Poszukałem trochę, ale zgodnie z Ustawą z 27 lipca 2002 sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do zgłoszenia niezgodności. Tyle samo praktycznie wyniesie naprawa w serwisie. A tutaj zgodnie z zapisami Gwarancji powinno być od ręki. Dlatego ten temat drążę.
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Ale ten Twój zapis obowiązuje pewnie tylko wtedy gdybyś kupił w jakimś Centrum Sony - czyli jakby bezpośrednio od producenta.

Pozdrawiam,
 

mroziek

New member
ma 14 dni na ustosunkowanie się do zgłoszenia niezgodności. Tyle samo praktycznie wyniesie naprawa w serwisie.

do 14 muszą się ustosunkować i dać znać co jest ze sprzętem, jeżeli chodzi o naprawę to nie ma w Polskim prawie konkretnego terminu - jest czas niezbędny do naprawy sprzętu (tak jest od kiedy jesteśmy w UE z tego co wiem)
 

ps_user

New member
Bez reklam
Sprzedawca jest zobowiązany do podania terminu naprawy/wymiany, oraz jego dotrzymania. W przypadku "większych niedogodności" (termin umowny) dla klienta, można odstąpić od umowy kupna.
 
Do góry