Problem z wymianą telewiorana na gwarancji na nowy przez Sony. Pomóżcie!

Mateo89

New member
Witam mam taki oto problem . Kupiłem 4 miesiące temu telewizor Sony XE9305 i wykupiłem dodatkową gwarancje na 5 lat dodatkowo. Tydzień temu na matrycy pokazały się dwa martwe piksele i telewizor oddałem na gwarancje tą która przysługuje w standardzie czyli na dwa lata. Dzisiaj otrzymałem telefon że telewizor zostanie wymieniony ale na GORSZY czyli XF9005 ponieważ tamtego nie mają by wydać nowy. Ja się nie zgodziłem bo model który proponują jest dość tańszy w samym zakupie jak i pod względem wszelakich testów i samego wykończenia,do tego dochodzi że ma dużo słabszy HDR ten telewizor który proponują . po mojej odpowiedzi powiedzieli że innej propozycji od nich nie dostane ale mam czekać teraz kilka dni na ich decyzje co dalej. Powiedzcie co teraz mam zrobić jesli się nie zgadzam na taką wymianę bo dużo strace i co z moim dodatkowym ubezpieczeniem telewizora ? Czy one przechodzi na nowy telewizor jeśli nawet doszło do wymiany czy jak to jest ? Podpowiedzcie o co mogę walczyć skoro mnie tak pod murem chcą postawić .
 

bielikk

New member
Bez reklam
Jeżeli nie mają nowego (bez wad) Sony XE9305, to niech zwrócą ci pieniądze.
Nie mogą ci zaproponować niższego modelu jeżeli się nie zgadzasz.
 

ebola1972

Member
A w jakim sklepie kupiłeś, ile zapłaciłeś i jaka jest różnica w cenie za ten Twój tv a xf9005 obecnie. Może warto się że sprzedawcą poprztykać a nie z gwarantem.
 

Mateo89

New member
Tobie udało się wywalczyć lepszy laptop niż miałeś lub o identycznych parametrach? Jeśli będę zmuszony to pójdę do prawnika lub rzecznika praw konsumenta i tyle bo i niego wyjścia nie widzę.
 

ebola1972

Member
Według mnie to ubezpieczenie danego produktu zależne od jego wartości. Od innego tańszego tv powinna być mniejsza kwota ubezpieczenia. Czyli zwrot kasy za ubezpieczenie starego tv. Ewentualnie ubezpieczenie nowego. Najpierw załatw kwestię naprawy tv, wymiany na inny tv lub zwrot kasy ze sklepu. Reklamuj w sklepie. Może dostaniesz propozycję wymiany na inny tv (niekoniecznie sony) w kwocie zbliżonej do kwoty zakupu skoro sony nie ma na rok 2018 odpowiednika 9305. Dalej nie wiem gdzie kupiłeś.
 

pebe86

Member
Bez reklam
Ale ja nie rozumiem w czym problem. Sprawa jest prosta. Rękojmia wynosi 2 lata.
Telewizor nie jest zgodny z umową, występujesz do sklepu w którym kupiłeś o zwrot pieniędzy. Jak nie są go w stanie naprawić (a jak wnioskuję- nie są) i proponują wymianę na gorszy- to nie ma tematu. Muszą oddać kasę, i żaden UOKiK nie jest potrzebny.
Tylko że powinieneś od samego początku załatwiać sprawę ze sklepem, a nie z producentem w ramach gwarancji. Tak czy siak- jedno nie wyklucza drugiego.
Dlatego proponuję jak najszybciej wystosować pismo z tytułu rękojmi do sprzedawcy z żądaniem wymiany na produkt nowy, wolny od wad. A jeśli nie jest to możliwe- to zwrot pieniędzy przysługuje z automatu.
 

pebe86

Member
Bez reklam
I z tego co mi wiadomo przysługuje Ci również zwrot kwoty wykupionego ubezpieczenia- z tym że proporcjonalnie pomniejszony o dotychczasowy okres.
 

Mateo89

New member
Kupiłem tv w Media Expert i tam wykupiłem dodatkową gwarancję. Jeszcze nie zdążyłem z niej skorzystać ponieważ tv ma dopiero około 4 miesiące i skorzystałem z gwarancji która dostaje się standardowo.
 

Mateo89

New member
Panowie a co jeśli zaproponują mi telewizor droższy o niedużo od mojego czyli XF9005 ale 65 cali czy w tej sytuacji dodatkowe ubezpieczenie też przejdzie na nowy telewizor? Czy waszym zdaniem wtedy warto wymienić?
 

Mateo89

New member
Sprawa jest teraz tego typu że okazało się iż serwisant myślał że ja mam model telewizora XD93 zamiast XE93 i twierdzili że nie mają takiego na stanie i proponują mi XF9005 ale gdy wytłumaczył przez telefon ze ja mam XE93 i nie wiem jakim cudem maja informacje ze mam XD93 to powiedział że muszę czekać znowu na ich odpowiedź bo mają taki tv ale droższy niż ja swój kupiłem i musi spytać Sony czy wyrażają zgodę na wydanie mi tego tv. Co o tym sądzicie bo sprawa już długo się ciągnie
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Panowie a co jeśli zaproponują mi telewizor droższy o niedużo od mojego czyli XF9005 ale 65 cali czy w tej sytuacji dodatkowe ubezpieczenie też przejdzie na nowy telewizor? Czy waszym zdaniem wtedy warto wymienić?

Tak jak pisałem wcześniej, jeśli na coś się zdecydują to ta gwarancja 5 letnia przechodzi z automatu na następny. A jeśli miałeś wykupioną gwarancję np na 5 lat a tv Ci się rozwali w 4/5 roku to dostajesz gwarancję wtedy dodatkową na dwa lata... a jeśli w trzecim,drugim, pierwszym roku Ci się popsuje to jedziesz na gwarancji 5 letniej, którą wykupiłeś.
Natomiast ja osobiście nie słyszałem o tym aby dali komuś większy tv niż miał, a o kilku takich próbach słyszałem, nawet za dopłatą nie chcieli się zgodzić.
 
Do góry