Problem z sygnałem na kanałach TVP

KRYSTIAN_J

New member
Robert71 napisał:
Jeszcze tu Ci mogą pomóc: URTIP (zajmują się również operatorami telewizyjnymi).
Rozmawiałem dziś z bardzo miłą Panią z URTIPu (na dole masz telefon) w sprawie olewania przez operatora zgłaszanych reklamacji, mają delegatury w całym kraju, chętnie pomagają :

http://www.urtip.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead03&news_cat_id=69&news_id=722&layout=1&page=text

Tam jest porada jak zrobić to (reklamację) z głową i zgodnie z prawem.

BTW Jaką masz antenę ? N-kową ?

Robert

Ciekawostka ustawa nakłada odszkodowanie w wysokości 1/15 za kazdy dzień w przypadku braku sygnału, natomiast regulamin n 1/30 ITI łamie prawo, są to klauzule zabronione i zgodnie z prawem nie obowiązują, powinni wypłacić odszkodowanie w kwocie 1/15
 

Robert71

New member
gabat napisał:
Wszyscy dobrze bawią się oglądając Misia, ja też. Jest jeszcze kilka innych kultowych filmów opisujących życie nad Wisłą, na szczęście z przymrużeniem oka.
Przymrużenie, pozwala zachować dystans do rzeczywistości.

Przeglądam forum i czytam o ludzkich "dramatach" związanych z n. Przepraszam za ironię, ale nie mogłem się powstrzymać.
TO JEST TYLKO TELEWIZJA i stosujmy do niej właściwą miarę, bo inaczej nakręcą o tym film - z przymrużeniem oka, mam nadzieję.

Niestety nie mogę się z toba zgodzić.

Czytałeś gościa post ?
Gość kupił legalnie dekoder, zapłacił 100 PLN za nic, bo dekoder nie jest Jego, potem założył antenę(nie wiem czy 'N' kową bo tego nie doczytałem, ale pewnie tak bo tylko z nimi są problemy) przez firmę i zapłacił za instalację. Podejrzewam że przez firme współpracującą z 'N'
Po tym fakcie operator zmienia warunki techniczne i olewa klienta nie chcąc naprawić problem, który nie jest z winy abonenta.
Nie wszyscy muszą się znać na antenach i ustawieniach tak samo jak nie każdy musi się znać na komputerach aby być jego użytkownikiem.
Przykład z innej branży:
Przykładowo jak gazownia zmianiała gaz z GZ20 na GZ40 to zwracała koszty przeróbki instalacji u klienta, wystarczyło wysłać fakturę.

A co powiesz o TP która zapłaciła olbrzymie kary za utrudnianie życia klientom - też powiesz że TO TYLKO TELEFON i mieli stosować inną miarę.

To nie chodzi o to że TO TYLKO TELEWIZJA - tylko produkt sprzedawany a nie rozdawany za darmo. Prawo jest prawem i nie ma znaczenia jak ważny jest produkt.


Robert

BTW
jeśli to TYLKO TELEWIZJA to po wchodzisz na to forum ? :)
 

kamcyk26

New member
Robert71 napisał:
Jeszcze tu Ci mogą pomóc: URTIP (zajmują się również operatorami telewizyjnymi).
Rozmawiałem dziś z bardzo miłą Panią z URTIPu (na dole masz telefon) w sprawie olewania przez operatora zgłaszanych reklamacji, mają delegatury w całym kraju, chętnie pomagają :

http://www.urtip.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead03&news_cat_id=69&news_id=722&layout=1&page=text

Tam jest porada jak zrobić to (reklamację) z głową i zgodnie z prawem.

BTW Jaką masz antenę ? N-kową ?

Robert

Nie mam anteny Nkowej (z jednej strony na szczescie- bo to zlom ale z drugiej strony niestety - bo mnie teraz olewaja jeszcze bardziej niz tych z ich antenami)

Niestety w moim przypadku odbior jest niemozliwy mimo czaszy 85 cm i konwertera 0,2 dB. Przed zmiana transpordera jakosc TVP ok 90%, teraz max 15 (wieczorem 0%). Podejrzewam ze problemem jest blok ktory zaslania mi czesciowo niebo. Tak czy inaczej sygnal z innych transporderow jest ok (DISCOVER 90%, TVN i FTA 100%). Widac wyraznie ze problemem jest sila sygalu z nowego transpordera.
 

Robert71

New member
kamcyk26 napisał:
Nie mam anteny Nkowej (z jednej strony na szczescie- bo to zlom ale z drugiej strony niestety - bo mnie teraz olewaja jeszcze bardziej niz tych z ich antenami)

Niestety w moim przypadku odbior jest niemozliwy mimo czaszy 85 cm i konwertera 0,2 dB. Przed zmiana transpordera jakosc TVP ok 90%, teraz max 15 (wieczorem 0%). Podejrzewam ze problemem jest blok ktory zaslania mi czesciowo niebo. Tak czy inaczej sygnal z innych transporderow jest ok (DISCOVER 90%, TVN i FTA 100%). Widac wyraznie ze problemem jest sila sygalu z nowego transpordera.

A tego to nie napisałeś :-(

A instalowała Ci firma polecena przez 'N' bo jeśli nie to pozostaje Ci przenieść antenę wyżej lub zmienić czasę na większą.

Robert
 

gabat

New member
Robert71 napisał:
Niestety nie mogę się z toba zgodzić.

Czytałeś gościa post ?
Gość kupił legalnie dekoder, zapłacił 100 PLN za nic, bo dekoder nie jest Jego, potem założył antenę(nie wiem czy 'N' kową bo tego nie doczytałem, ale pewnie tak bo tylko z nimi są problemy) przez firmę i zapłacił za instalację. Podejrzewam że przez firme współpracującą z 'N'
Po tym fakcie operator zmienia warunki techniczne i olewa klienta nie chcąc naprawić problem, który nie jest z winy abonenta.
Nie wszyscy muszą się znać na antenach i ustawieniach tak samo jak nie każdy musi się znać na komputerach aby być jego użytkownikiem.
Przykład z innej branży:
Przykładowo jak gazownia zmianiała gaz z GZ20 na GZ40 to zwracała koszty przeróbki instalacji u klienta, wystarczyło wysłać fakturę.

A co powiesz o TP która zapłaciła olbrzymie kary za utrudnianie życia klientom - też powiesz że TO TYLKO TELEFON i mieli stosować inną miarę.

To nie chodzi o to że TO TYLKO TELEWIZJA - tylko produkt sprzedawany a nie rozdawany za darmo. Prawo jest prawem i nie ma znaczenia jak ważny jest produkt.


Robert

BTW
jeśli to TYLKO TELEWIZJA to po wchodzisz na to forum ? :)

Chyba źle odczytałeś moje intencje, albo ja nie byłem wystarczająco precyzyjny. Forum jest dla wszystkich i każdy może wyrażać swoje opinie. To jest oczywiste.
Zaskakuje mnie jedynie stopień frustracji, niektórych userów spowodowany, chyba zbyt wygórowanymi oczekiwaniami względem operatorów telewizyjnych. Byłem niezadowolony z usług C+, powiedziałem baj, baj i koniec. Problem mam z głowy, niech oni kombinują jak walczyć o rynek.
To nie jest koniec świata. To jest towar mający służyć rozrywce, a nie podnoszeniu stężenia kwasu żołądkowego.

Co do istoty problemów poruszanych na forum, to mam następujące spostrzeżenie:
PROBLEM - n nie działa lub działa źle!
ROZWIAZANIE – płacę to wymagam, dzwonię, opieprzam, mam do tego prawo.

Jeżeli poczytasz uważniej to zobaczysz, że tak naprawdę to, albo ktoś nie przeczytał instrukcji (ale już krzyczy „badziewie”! nie działa!), albo Pan Henio powiedział, że wszystko jest ok., tylko wie Pan, źle nadają i badziewny sprzęt mają. A Pan Henio to fachura i z tyloma fachowcami już wymieniał poglądy, że wie wszystko.

Tak więc wsparci przez Pana Henia i kolegów (a co tam, przecież też wrażali opinie), ruszmy do boju. Niech zobaczą, co to znaczy sfrustrowany Polak. Uruchamiamy ABW, CBŚ, CBA.....Nie będą nam przecież w twarz pluli.

Jak zapewne łatwo się domyśleć problem leży gdzie indziej. Po uważnym przeczytaniu instrukcji lub poprawnym montażu wszystko działa. A co sobie pokrzyczałem to moje.
No i co znajome?
Nie przypomina to trochę polityki? Sejmu? Tam też Polacy, tacy sami jak na tym forum - mistrzowie szukania dziur w całym, ot taki sport narodowy.
 
Ostatnia edycja:

Robert71

New member
gabat napisał:
Chyba źle odczytałeś moje intencje, albo ja nie byłem wystarczająco precyzyjny. Forum jest dla wszystkich i każdy może wyrażać swoje opinie. To jest oczywiste.
Zaskakuje mnie jedynie stopień frustracji, niektórych userów spowodowany, chyba zbyt wygórowanymi oczekiwaniami względem operatorów telewizyjnych. Byłem niezadowolony z usług C+, powiedziałem baj, baj i koniec. Problem mam z głowy, niech oni kombinują jak walczyć o rynek.
To nie jest koniec świata. To jest towar mający służyć rozrywce, a nie podnoszeniu stężenia kwasu żołądkowego.
Bardzo możliwe że źle odczytałem :)
Moim zdaniem jednak możemy mieć wyższe oczekiwania wobec telewizji, która opisuje siebie jako 'nowej generacji' co rozumiem że nie popełnia takich błędów jak konkurencja i jest zawsze z przodu przed konkurencją.
To nie jest może koniec świata ale jest to moja, twoja i innych kasa i nie dajmy się kręcić bo to klient ma być Pan a nie odwrotnie :)

gabat napisał:
Co do istoty problemów poruszanych na forum, to mam następujące spostrzeżenie:
PROBLEM - n nie działa lub działa źle!
ROZWIAZANIE – płacę to wymagam, dzwonię, opieprzam, mam do tego prawo.

Jeżeli poczytasz uważniej to zobaczysz, że tak naprawdę to, albo ktoś nie przeczytał instrukcji (ale już krzyczy „badziewie”! nie działa!), albo Pan Henio powiedział, że wszystko jest ok., tylko wie Pan, źle nadają i badziewny sprzęt mają. A Pan Henio to fachura i z tyloma fachowcami już wymieniał poglądy, że wie wszystko.

Tak więc wsparci przez Pana Henia i kolegów (a co tam, przecież też wrażali opinie), ruszmy do boju. Niech zobaczą, co to znaczy sfrustrowany Polak. Uruchamiamy ABW, CBŚ, CBA.....Nie będą nam przecież w twarz pluli.
Też nie zrozumiałeś. Jeżeli dana reklamacja nie została rozpatrzona zgodnie z przepisami prawa to UKE jest właściwym organem do rozpatrywaniu takich spraw, nie może być tak, że operator olewa reklamacje klientów. Należy im się porządna obsługa klienta.
W tej chwili jest tak że praktycznie nie masz możliwości reklamować w 'N':
- skype nie działa
- infolinia płatna, czekasz, czekasz a potem dzwonisz i okazuje sie że twoja reklamacja została inaczej przyjęta niż reklamacja (np zapisana w ich systemie jako "udzielenie informacji", tak jestnp u mnie), bo nie widzisz co sobie tam konsultant wpisuje w system
- maili nie czytają, wysłałem 2 pierwszy trzy dni temu, drugi cztery dni temu - zero reakcji
- brak formularza na stronie 'N' gdzie wpisuje problem i wymagane dane i dostajesz zwrotnie maila że zarejestrowano itd.

W kolegi przypadku, bynajmniej z tego co opisywał, nie chcieli z Nim nawet rozmawiać więc raczej nie jest to zgodne z prawem. Powinni przyjąć zgłoszenie i odpowiedzieć do 30 dni. Konkretnie czy pozytywnie czy negatywnie a opisem, podparte artykułami, a tak to jest jakieś nieporozumienie.

gabat napisał:
Jak zapewne łatwo się domyśleć problem leży gdzie indziej. Po uważnym przeczytaniu instrukcji lub poprawnym montażu wszystko działa. A co sobie pokrzyczałem to moje.
No i co znajome?
Nie przypomina to trochę polityki? Sejmu? Tam też Polacy, tacy sami jak na tym forum - mistrzowie szukania dziur w całym, ot taki sport narodowy.
jw


Robert
 

KRYSTIAN_J

New member
gabat napisał:
Montowałem n wczoraj. Podłączałem do instalacji C+. Ustawienia anteny wykonałem zgdnie z instrukcją ze strony n i działa. Sprawdź czy Twoja antena jest tak ustawiona jak opisuje instrukcja. Jeżeli fachowiec ustawił wg. swojej własnej instrukcji to miej pretensję do niego.

Apropo Fachowiec - ekipa dwóch techników z firmy w której zakupiłem zestaw są na rynku w Kaliszu ok 10 lat wieć maja praktykę.
Po drugie do ustawiania anteny używali sprzetu a nie jakichś tam niedokładnych orientacyjnych danych podanych przez n. Wątpię abyś Ty ustawił tę antenę lepiej nie mają BER dla mpeg 2 lub 4. Nie problemem w moim przypadku jest ustawić antenę tylko żeby mieć pożądną antenę a nie druszlak 60 dodawany do zestawu przez n. Nawet Oni (n) przyznali, że te anteny "niezbyt dobrze się sprawdzają .. "
Posiadam w domu także C+ i po przełączeniu anten sygnał jest idealny, tyle ze jest to antena 90 pełna!
Ciekawe jaką Ty masz antenę ?
 
Ostatnia edycja:

gabat

New member
KRYSTIAN_J napisał:
Apropo Fachowiec - ekipa dwóch techników z firmy w której zakupiłem zestaw są na rynku w Kaliszu ok 10 lat wieć maja praktykę.
Po drugie do ustawiania anteny używali sprzetu a nie jakichś tam niedokładnych orientacyjnych danych podanych przez n. Wątpię abyś Ty ustawił tę antenę lepiej nie mają BER dla mpeg 2 lub 4. Nie problemem w moim przypadku jest ustawić antenę tylko żeby mieć pożądną antenę a nie druszlak 60 dodawany do zestawu przez n. Nawet Oni (n) przyznali, że te anteny "niezbyt dobrze się sprawdzają .. "
Posiadam w domu także C+ i po przełączeniu anten sygnał jest idealny, tyle ze jest to antena 90 pełna!
Ciekawe jaką Ty masz antenę ?

Tak jak pisałem antena C+ 6 letnia
 

gabat

New member
Robert71 napisał:
Też nie zrozumiałeś. Jeżeli dana reklamacja nie została rozpatrzona zgodnie z przepisami prawa to UKE jest właściwym organem do rozpatrywaniu takich spraw, nie może być tak, że operator olewa reklamacje klientów. Należy im się porządna obsługa klienta.
W tej chwili jest tak że praktycznie nie masz możliwości reklamować w 'N':
- skype nie działa
- infolinia płatna, czekasz, czekasz a potem dzwonisz i okazuje sie że twoja reklamacja została inaczej przyjęta niż reklamacja (np zapisana w ich systemie jako "udzielenie informacji", tak jestnp u mnie), bo nie widzisz co sobie tam konsultant wpisuje w system
- maili nie czytają, wysłałem 2 pierwszy trzy dni temu, drugi cztery dni temu - zero reakcji
- brak formularza na stronie 'N' gdzie wpisuje problem i wymagane dane i dostajesz zwrotnie maila że zarejestrowano itd.

W kolegi przypadku, bynajmniej z tego co opisywał, nie chcieli z Nim nawet rozmawiać więc raczej nie jest to zgodne z prawem. Powinni przyjąć zgłoszenie i odpowiedzieć do 30 dni. Konkretnie czy pozytywnie czy negatywnie a opisem, podparte artykułami, a tak to jest jakieś nieporozumienie.


Robert

Tu zgadzam się z Tobą
 

Robert71

New member
gabat napisał:
Tu zgadzam się z Tobą

Jeszcze bardziej się będziesz zgadzał jak będziesz musiał coś im zgłosic :)

Na te maile nie odpowiedzieli do dziś, czyli minęło 7 dni !!!
I co ? I nic !
Dzwoniąc na dezInfolinię nic się nie dowiesz w tej sprawie, bo Ci panienka lub koleś powie że czytaniem maili ktoś się inny zajmuje :-(

Żenada...

Robert
 

kamcyk26

New member
Jesli chodzi o problem ze slabym sygnalem na transporderze TVP to sprawa rozwiazana. Tzn kanaly przeniesiono na inny transporder i nikt nie powinien miec klopotow z odbiorem (od soboty)
 
Do góry